Lihavuus ei ole valinta
Mulla ei ole itsekuria ollut koskaan ollenkaan. Aloitin laihdutuslääkkeen, joka sopinut tosi hyvin ja paino tippunut hyvää vauhtia. Odotan, että paino tippuu vielä sen verran, että jaksan palata vanhojen liikuntaharrastusten pariin.
Tiesittekö, että älykäs ihminen pystyy asettumaan toisen ihmisen asemaan, vaikka itsellä ei olisi sama ongelma/tilanne. Se on vaan monelle niin älyttömän vaikeaa. Aloitetaan neuvominen ja haukkuminen. Kannattaa lukea tutkimuksia lihavuudesta. Se ei ole oma valinta.
Kommentit (101)
Ei tietenkään ole oma valinta.Jokainen henkilö on täysin oma yksilö ja se kuuluisa aineenvaihdunta, hormoonijärjestelmä, onhan näitä ja suurinosa ei tajua näistä mitään.
Läskeys on juuri oma valinta, mihin ihan jokainen voi vaikuttaa.
Niin ja jos joku auttaa jotakin ylipainoista laihtumaan niin miksi se olisi toiselta pois. Ei ole ketään ketä ilkkua? Jokainen laihdutuslääkkeellä lähtevä kilo on pois terveydenhuollon kustannuksista, kun elintasosairaudet vähenee.
Vierailija kirjoitti:
On ihan tutkittu, että se ei nimenomaan ole oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes aloitusta? Todistit juuri oman tyhmyytesl.
Kondiittorit harvoin ovat laihoja.
Lihavuuskeskustekussa mua sitten jaksaa ärsyttää tämä "on pois terveydenhuollon kustannuksista". JOKAINEN Suomen kansakainen on kustannus niin kauan kuin henki pihisee.
Ja on näköjään edelleen uskomattoman vaikea ymmärtää että ylipainoa ei välttämättä tuo terveyteen haasteita.
Olen 5-kymppinen, ylipainoinen, mutta erittäin terve ja kuntoni on hyvä. Se mihin ylipainoni vaikuttaa on etten löydä kauniita vaatteita kaupasta. Tai ainakaan ne ei näytä päälläni niin kivalta kuin haluaisin.
Ja on oma valinta nauttia herkuista ja hyvästä ruoasta, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuuskeskustekussa mua sitten jaksaa ärsyttää tämä "on pois terveydenhuollon kustannuksista". JOKAINEN Suomen kansakainen on kustannus niin kauan kuin henki pihisee.
Ja on näköjään edelleen uskomattoman vaikea ymmärtää että ylipainoa ei välttämättä tuo terveyteen haasteita.
Olen 5-kymppinen, ylipainoinen, mutta erittäin terve ja kuntoni on hyvä. Se mihin ylipainoni vaikuttaa on etten löydä kauniita vaatteita kaupasta. Tai ainakaan ne ei näytä päälläni niin kivalta kuin haluaisin.
Ei viisikymppisillä yleensä ole mitään sairauksia eikä lääkitystä. Lihavuuden tuomat haitat tulevat näkyviin vasta yli 60-vuotiailla.
Totta, ei ole valinta. Olin super lihava vauva. Vaikka minua ei ruokittu lähes lainkaan, en kuitenkaan millään laihtunut pienenäkään. Keho vain kasvoi. Aikuisenakin olin kerran kokonaisen viikon syömättä (kasviksia) mutta lihoin vain 5 kg lisää! Ja ei, minulla ei ole mitään tautia. Lihavuus vain ei ole valinta, painoa vain kertyy vuosi vuodelta lisää tein mitä tahansa. 120 kg taitaa tulla täyteen vuoden päästä, mutta vain paisun paisumistani. Syön vain 1000 kaloria päivässä. En missään nimessä syö oikeasti 10000 kaloria.
Tuohan on näppärä selitys kaikkeen muuhunkin. Syy ei ole koskaan itsessä, aina löytyy selittävä tekijä.
Olen kuullut ulosteen siirrosta lihavuuden hoidossa, hyviä onnistumisia. Jos olisin ylipainoinen, haluaisin ensin kokeilla tätä vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne elintasosairaudet tuo kustannuksia terveydenhuoltoon, vaikka sinua ärsyttäisi kuinka!
Vierailija kirjoitti:
Totta, ei ole valinta. Olin super lihava vauva. Vaikka minua ei ruokittu lähes lainkaan, en kuitenkaan millään laihtunut pienenäkään. Keho vain kasvoi. Aikuisenakin olin kerran kokonaisen viikon syömättä (kasviksia) mutta lihoin vain 5 kg lisää! Ja ei, minulla ei ole mitään tautia. Lihavuus vain ei ole valinta, painoa vain kertyy vuosi vuodelta lisää tein mitä tahansa. 120 kg taitaa tulla täyteen vuoden päästä, mutta vain paisun paisumistani. Syön vain 1000 kaloria päivässä. En missään nimessä syö oikeasti 10000 kaloria.
Psyykkiseen hoitoon kehottaisin hakeutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viisikymppisillä yleensä ole mitään sairauksia eikä lääkitystä. Lihavuuden tuomat haitat tulevat näkyviin vasta yli 60-vuotiailla.
Lihavuuden tuomat haitat näkyvät kyllä monella jo 30-50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on näppärä selitys kaikkeen muuhunkin. Syy ei ole koskaan itsessä, aina löytyy selittävä tekijä.
Mihin pitäisi löytyä selittävä tekijä? Miksi kaikkeen pitää olla aina syyllinen? Syyllistäminen ei ole koskaan hyväksi missään.
Nykyään asiantuntijoita ei uskota. Oli kyse sitten poliitikoista tai ihan tavallisista ihmisistä.