Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantajat syrjivät ulkomaalaisilla nimillä hakevia

Kommentit (220)

Vierailija
81/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on oikeus asuntoon. Vuokralaisten valinta pitää jättää kaupungin asuntoviranomaisten päätettäväksi. Suomen laki kieltää kaikenlaisen syrjinnän uskonnon, rodun, kansallisuuden ja ihon värin perusteella.

Vaatikaa kansanedustajianne tekemään lakialoite, tämän asian korjaamiseksi.

Vierailija
82/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjiikö Marjayrittäjä jos palkkaa vain ulkomaalaisia töihin.

Mansikkatilallinen kertoo: Ei suomalaista marjanpoimijaa 16 vuoteen

Neljä mansikkatilaa kattavaa yritystä pyörittävä Vesa Koivistoinen kertoo, että suomalaiset poimijat eivät ole jaksaneet paria päivää kauempaa.

Ei voi yleistää. Se on rasismia. Taatusti löytyy suomalaisia jotka jaksaa 2 päivää pitempään ja myös ulkomaalaisia jotka ei jaksa päivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän lapsen nimi on tyyliä Ahmed Elias ja sukunimi englanninkielinen, hän jättää aina työhakemuksista yms. tuon Ahmedin pois. Toimii. 

Vierailija
84/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syrjiikö Marjayrittäjä jos palkkaa vain ulkomaalaisia töihin.

Mansikkatilallinen kertoo: Ei suomalaista marjanpoimijaa 16 vuoteen

Neljä mansikkatilaa kattavaa yritystä pyörittävä Vesa Koivistoinen kertoo, että suomalaiset poimijat eivät ole jaksaneet paria päivää kauempaa.

Ei voi yleistää. Se on rasismia. Taatusti löytyy suomalaisia jotka jaksaa 2 päivää pitempään ja myös ulkomaalaisia jotka ei jaksa päivääkään.

80 luvulla minun nuoruudessani Mansikat poimi pelkästään suomalaiset.

Tosin he eivät asuneet navetassa eivätkä kelpuuttaneet työnantajan tarjoamaa kalanpääkeittoa...

Vierailija
85/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävän lapsen nimi on tyyliä Ahmed Elias ja sukunimi englanninkielinen, hän jättää aina työhakemuksista yms. tuon Ahmedin pois. Toimii. 

Englanninkielinen nimi toimii, mutta kantasuomalainen nimi menee roskikseen kuten myös Ahmed.

Vierailija
86/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahgmud mogadullaghin kannattaa vaihtaa nimensä vaikka Arto Mustoseksi. Nimenvaihto on helppoa.

Ja maailma aukeaa !

Vierailija
87/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Kyllähän vuokranantajalla on oikeus valita itse vuokralaisensa. 

Vierailija
88/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahgmud mogadullaghin kannattaa vaihtaa nimensä vaikka Arto Mustoseksi. Nimenvaihto on helppoa.

Ja maailma aukeaa !

Sitten, kun sovitaan asunnon esittely, homma tyssää siihen. Ei kai kukaan yksityinen vuokraa asuntoaan näkemättä vuokralaista. 

Vierailija
89/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräillä mun sukulaisilla on ulkomaalaiset nimet. Kaikki heistä ovat töissä, paitsi yksi, joka opiskelee dippainssiksi. Kaikilla heillä on asunnot. He eivät kylläkään ole somaleita tai muitakaan matalan älyn rikastuksia. 

Vierailija
90/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän omat kokemukset vaikuttavat. Jos on pari kertaa joutunut tekemään ison remontin asuntoon vuokralaisen jälkeen ja jäänyt vuokria maksamatta, en vuokraa saman tyyppiselle enää. Ja myös toisinpäin. Hyvät  kokemukset jonkun tyyppisestä ihmisestä, silloin vuokraan helposti  toisellekin.

Syrjintää? Ehkä, mutta minun elämäntehtäväni ei ole oikaista maailman vääryyksiä, haluan vain hyvän vuokralaisen, jonka kanssa asiat sujuu ongelmitta.

Vierailija
91/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maailma aukeaa !

Olen aina ihmetellyt sitä, että miksi nimeä ei vaihdeta, jos henkilö kokee, että häntä syrjitään nimen vuoksi? Aikoinaan Suomesta esim. Kanadaan ja Usaan lähteneet maahanmuuttajat lähestulkoon poikkeuksetta siirtyivät käyttämään nimistään englanninkielisiä versioita, kuten Jooseppi => Joseph. Sukunimet muuttuivat Möttösistä vaikka Motoneksi tai Murphyksi, jne.

Nykyään tärkeintä lienee valittaminen, eikä asioiden muuttaminen niin, ettei valituksen aihetta enää ole.

Vierailija
92/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräillä mun sukulaisilla on ulkomaalaiset nimet. Kaikki heistä ovat töissä, paitsi yksi, joka opiskelee dippainssiksi. Kaikilla heillä on asunnot. He eivät kylläkään ole somaleita tai muitakaan matalan älyn rikastuksia. 

Hävettäisi tuollainen suku.

Vierailija
93/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja valitsee itse vuokralaisen. Siihen ei muilla ole mitään sanottavaa. Näin se vaan menee.

Itse valitsen myös Taksikuskin kenet haluan samoin Parturini ja Remonttimieheni...

Et voi. Parturi. Remppamies tai Taksikuski tulee olla ulkomaalainen tai syyllistyt rikokseen. Suomalaista saat syrjiä kyllä...

Tämä olisi unelmani.

t. 🐟

Vierailija
94/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksityinen vuokranantaja. On ollut useita maahanmuuttajia vuokralla. Ei mitään valittamista. Enemmän ollut ongelmia suomalaissyntyisen naisen väkivaltaisen ja huumeita käyttäneen poikaystävän kanssa. Vuokralaisnainen oli ok, mutta poikaystävän kanssa vaikeita ongelmia, naapurit soittivat usein poliisille. 

Vierailija
95/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksityinen vuokranantaja. On ollut useita maahanmuuttajia vuokralla. Ei mitään valittamista. Enemmän ollut ongelmia suomalaissyntyisen naisen väkivaltaisen ja huumeita käyttäneen poikaystävän kanssa. Vuokralaisnainen oli ok, mutta poikaystävän kanssa vaikeita ongelmia, naapurit soittivat usein poliisille. 

Minullakin oli 30-lapsinen somppuperhe eikä pienintäkään ongelmaa koskaan. Kantasuomalasille en vuokraa.

Vierailija
96/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuokranantaja saa itse määritellä kenelle vuokraa. Ongelmia ei haluta monellakaan tasolla.

Vierailija
97/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan kyllä näille sininauhatyypeille, jos se mukana oleva täti suostuu takaamaan. Samaa suosittelen myös muille, jos haluatte asunnottomuutta vähentää - takaatte vuokrat ja vahingot, niin takuulla ulkkikset ja muut saa asunnon. Helppo tapa auttaa. 

Vierailija
98/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein ja normaalia.

Ulkomaalaiset, miehet ja nuoret ovat yleensä riskialttiita ryhmiä, mitä tulee vuorka-asumiseen. Miksei yksityinen vuokranantaja saa valita vähäriskisintä yksilöä tai ryhmää paikkaansa? Toki harmi niille ulkomaalaisille, miehille tai nuorille, joiden maineen ongelmaiset yksilöt ovat pilanneet. Ehkä voisitte vaatia ryhmältänne parempaa ryhmäkuria?

Vierailija
99/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maailma aukeaa !

Olen aina ihmetellyt sitä, että miksi nimeä ei vaihdeta, jos henkilö kokee, että häntä syrjitään nimen vuoksi? Aikoinaan Suomesta esim. Kanadaan ja Usaan lähteneet maahanmuuttajat lähestulkoon poikkeuksetta siirtyivät käyttämään nimistään englanninkielisiä versioita, kuten Jooseppi => Joseph. Sukunimet muuttuivat Möttösistä vaikka Motoneksi tai Murphyksi, jne.

Nykyään tärkeintä lienee valittaminen, eikä asioiden muuttaminen niin, ettei valituksen aihetta enää ole.

Samoin venäläistä alkuperää olleet Suomeen muuttaneet suomalaistivat nimensä, mm. Paavo Tiilikaisen isä ja moni muu.

Vierailija
100/220 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän auttaa vain teeskennellä suomAlaista peitenimellä. Näin ne muutkin rosvot tekee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme