Vuokranantajat syrjivät ulkomaalaisilla nimillä hakevia
Kommentit (220)
Kelaturisteille on oma kokonainen teollisuudenhaara joka palvelee ja järjestää keskiluokkaisen elämän. Miksi ihmeessä turisti hakisi asuntoa yksityiseltä??
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos sukunimi on tyyliin: Smith, Da Silva tai Lee.
Nimeni on Smith, Axl Smith ja etsin kämppää...
Vierailija kirjoitti:
Minusta vuokranantajalla pitää olla oikeus valita - ja niinhän hänellä onkin. Kyseessä on omaisuus, jonka arvo yleensä on aika merkittävä.
Ei vaan pidä kertoa valinnan perusteista.
Tuo oululainen pöljä teki ison karhunpalveluksen tuolla rehellisyydellään. Toki moni vuokraisäntä onkin tosi yksinkertaista väkeä. Ei tämä pelkästään vuokranantajiin vaikuta, vaan yleensä asuntojen arvoon. Jos joku dorka alkaa vuokrata käytökseltään sietämättömille, siinä menee arvo koko talon asunnoilta saman tien.
Vuokranantaja valitsee itse vuokralaisen. Siihen ei muilla ole mitään sanottavaa. Näin se vaan menee.
Itse valitsen myös Taksikuskin kenet haluan samoin Parturini ja Remonttimieheni...
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin pakenemaan edellisestä asunnosta ulkomaalaisten naapurien takia.
Viereisessä kämpässä intialainen katseli sarjoja/elokuvia täydellä äänenevoimakkuudella aamusta iltaan, äänin niin kova että herätti minut omassa asunnossani.
Alakerrassa vietnamilaisilla koko suku samassa asunnossa ja melu sen mukainen, esim ulko-ovi paukkui jatkuvasti.
Autopaikkakaan ei saanut olla rauhassa, ulkomaalaiset pysäköi toisten paikoilla ja naarmutti autoani.
Itse asunut kehitysmaalaisten naapurina ja se häirintä on ihan tahallista. Pihalla sitten virnuillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja valitsee itse vuokralaisen. Siihen ei muilla ole mitään sanottavaa. Näin se vaan menee.
Itse valitsen myös Taksikuskin kenet haluan samoin Parturini ja Remonttimieheni...
Et voi. Parturi. Remppamies tai Taksikuski tulee olla ulkomaalainen tai syyllistyt rikokseen. Suomalaista saat syrjiä kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi. Parturi. Remppamies tai Taksikuski tulee olla ulkomaalainen tai syyllistyt rikokseen. Suomalaista saat syrjiä kyllä...
Jos tolpalla on musta kuski ja vieressä valkoinen kuski. Kumpi pitää valita ettei tule Poliisi paikalle ?
Vierailija kirjoitti:
No, itse mietin kieliasiaa. Jos ei ole yhteistä kieltä tai se on huono englanti niin miten ihmeessä selvittelee asumiseen liittyviä asioita? Siis myös sellaisia, jotka eivät johdu vuokralaisesta?
Mies se kieliasia selviää nimen perusteella?
Omalla lapsellani on nimi, jonka voisi kuvitella kuuluvan muunmaalaiselle ja täysin suomalainen on ja L:n kirjoitti äidinkielestään suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tolpalla on musta kuski ja vieressä valkoinen kuski. Kumpi pitää valita ettei tule Poliisi paikalle ?
Kinkkinen paikka. Otat tummaihoisen ja huudat kovalla äänellä "Minähän en valkoihoisten kyytiin mene". Silloin ei tarvitse pelätä rassismi tai syrjintärikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuokrasin ulkomaalaiselle ja hän sitten päätti tehdä ruokaa avotulella kylpyhuoneessa. En vuokraa enää, koska asumisen taidot ei välttämättä ole Suomen tasoa.
Itse asiassa syy on sinussa, koska et kertonut ri kastajalle, että avotulella ei sitten laiteta täällä ruokaa.
Mitähän kaikkea muuta olisi vielä pitänyt kertoa että tuloksena olisi ollut asiallinen vuokralainen. Kun lähtökohtana on nuotio kylppärissä niin aika huono on ennuste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkkinen paikka. Otat tummaihoisen ja huudat kovalla äänellä "Minähän en valkoihoisten kyytiin mene". Silloin ei tarvitse pelätä rassismi tai syrjintärikosta.
Sen kumpi on ensimmäisenä jonossa.
Se on ihan oikein, pitää olla oikeus valikoida vuokralaiset, muuten ei kukaan uskalla laittaa asuntoaan julkisesti vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos varman päälle haluaa ottaa...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu. Et sinäkään persulle asuntoa vuokraisi.
Oliko tää v enäläisen Natashan mielipide, vai iihlamin uskoisen ukkelin ?
Vierailija kirjoitti:
Tuo rikkoo yhdenvertaisuuslakia
Mutta näemmä yhdenvertaisuuslaki sallii sen, että koronarokotteita haluavat ikäihmiset pakotettiin monilla paikkakunnilla satojen metrien mittaiseen jonoon kylmään syyssäähän samalla kun monilla alueilla ne jaettiin ajanvarausperiaatteella. Eipä tullut oikeusviisailta ensimmäistäkään kannanottoa tästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu. Et sinäkään persulle asuntoa vuokraisi.
Syyllistyisit syrjintään mutta sehän teille vassareille on ihan tyypillistä. Lait on muita varten.
Sun persuus haisee kauas.
Isäs persuuus hais kun sua teki otsa hiessä. ;)
Ei pidä paikkaansa. Meillä alakerran asunnossa on viisi vuotta sitten jo pois muuttaneiden nimi, samoin ilmoitustaululla. Ja kun poliisi kyseli tasanteella ambulansiin kannetun ihmisen nimeä, mies kertoi ettei voi sano nimi!
Vierailija kirjoitti:
Faktat taisi olla joillekin likaa? Poistui paljon viestejä, mutta näin vuokranantajana saadut ei kokemukset poistu.
Tämä !
KYLLÄ VUOKRATAAN, KUN ELÄÄ IHMISTEN/SUOMEN (LAKIEN) LAILLA .
Minusta vuokranantaja saa itse päättää, vuokraako vai ei.
Itse olen tavis vuokralainen.
Jokaisella vuokranantajalla on oikeus pyytää vuokraa niin paljon kuin huvittaa, tietysti vuokraaja voi valita myös edullisemman kohteen. Somali voi myös muuttaa halvempien asuntojen perään takaisin Somaliaan.