Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg

Vierailija
24.05.2025 |

Huh, aika paljon!

Kommentit (442)

Vierailija
261/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä näitä läskejä joutuu muut katselemaan, paitsi he itse vaan rullamaan eteenpäin tai vaappumaan..taitaa skuutti olla ainoa kulkuväline näillä. Eli laitatte fysiikkanne toisten kiusaksi.

Vierailija
262/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aika sitten oli 163 cm ja 74 kg. Jenkki-naisen mitat 163 ja 78 kg eli lähellä ollaan jo, siskot! Nyt Lidlistä hakemaan herkkuja joka tanttarainen. Äläkä missään nimessä kävele. Jos et muulla keinoin pääse, niin mene sähkölaudalla.

=on 162 cm. Jos paino pääsee nousemaan niin että vaaka näyttää 60kg on minulla jo tukala olo, parhaimmalta tuntuu kun paino pysyy 53-55 kilossa. Näyttääkin tietysti mutta nimenomaan tuntuu. Ikää 54.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku läski täällä kerskaili n aivanaa ma tua ja aiitä että läski saa. Ja että muut ovat siitä kateellisia. Siinä jo kaksi oksetuksen ja halveksunnan aihetta.

Kateus kaukana,mutta inho, sääli ja oksetus kurkussa.

Vierailija
264/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat tosi painavia! Minä olen normaalipainoinen mies ja mittani ovat 182cm ja painoa on 74kg. 

Minä normaalipainoinen mies alan olemaan pienikokoinen lihavien naisten rinnalle :D 

Vierailija
265/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 163cm, paino 54kg.  Olen sirorakenteinen ja sekös työpaikkani sotanor suja vvvituttaa😂

Ehkä en nyr ymmärrä tota jälkimmaistä virkettä. Mikä on syy sille, että pitää ketään haukkua painon takia? Jokainen voi olla sellainen kuin on.

No miksi minä en saa olla?  " kyl sä oot sitte laiha", " syötkö mitään", " olisinpa yhtä laiha ku sä", tällästä skeidaa joutuu kuunnella jatkuvasti.  

Vierailija
266/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja päivittäin saamme lukea lehdistä, miten suomalaiset kuolevat nälkään hallituksen leikkausten takia. Jokin ei nyt täsmää. Tai sitten ne lihavat naiset ja miehet syövät myös köyhien lasten ruuat.

Olen normaalipainoinen, ja joka kerta kun hieman koetan tiputtaa, ruokalasku kasvaa vaikka kalorimäärä pienenee. Kas kun proteiinia ja kasviksia tarvitaan kevennykseen suhteessa enemmän, jottei ole jatkuvasti nälässä, ja niistä kalorit tulevat paljon kalliimmin kuin hiilihydraattilisukkeista tai rasvasta.

Kun elin hetken todella säästäväisesti, lihoin heti pari kiloa, ilmeisimmin koska kulutin halpaa pastaa ja rasvaista lihaa tavallista enemmän. 

Jätä alko pois.

Vierailija
267/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

77kg ei kyllä ole 165cm vielä sellainen paino, että sillä olisi merkittäviä terveydellisiä vaikutuksia. Tietysti kyse on keskiarvosta ja tosiasiassa puolet väestöstä voi painaa 67kg ja puolet 87kg. Jälkimmäinen näkyy kyllä jo varmasti terveysongelmina.

Vierailija
268/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa suhteuttaa luku siihen että myös keskipituus on noussut. Ja BMI ei kerro yhtään mitään kun se ei ota huomioon painon jakautumista kehossa, ja lihas painaa enemmän kun läski. 

Minä olen yli 190 senttimetriä pitkä ja kehonrakennusta harrastava mies. Ilman steroideja en saavuta yli sadan kilon vähärasvaisia kehonpainoa.

Voin vannoa, että kymmenen kertaa kymmenestä BMI:n mukaan ylipainoinen nainen on lihava, ihan sama kuinka paljon punttisalin ovista kulkee, jos nyt ei ole joku ison apteekin verran kehoonsa steroideja kehoonsa työntänyt paularanta.

Ihmisten käsitys normaalipainosta on todellakin huolestuttavan vääristynyt, jos lähes 80 kilon elopainoa ei nähdä naisella suorastaan hälyttävänä.

Juu, kyllä se lähes 80 kiloa on naisellakin ihan ok paino, jos pituutta on reilusti yli 180 senttiä, mieluummin 190, mutta nämä naiset ovat todella, todella harvassa. 

Vierailija
269/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itseäni kiinnostaisi tietää se että miksi nykyään ylipainoiset naiset luulevat olevansa normaalipainoisia? Mistä tämä ajattelumaailma siis kumpuaa? 

Vierailija
270/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei taas niin mitään järkeä, jos ei tilastoida tietyn pituisten naisten painoa, vaan tarkastellaan painoja ja pituuksia erikseen. Eihän se kerro sitä, että paljonko keskimääräinen 165-senttinen nainen painaa, kun keskimääräinen paino on tilastoitu kaiken pituisten naisten osalta. 

Vierailija
271/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olemaan nuo Suomi naiset pelottavia Justiinoita Suomi miehelle.

Vierailija
272/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon. Tuolla painolla pitäisi olla jo lähemmäksi 190cm pitkä. 

Vierailija
273/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 163cm, paino 54kg.  Olen sirorakenteinen ja sekös työpaikkani sotanor suja vvvituttaa😂

Ehkä en nyr ymmärrä tota jälkimmaistä virkettä. Mikä on syy sille, että pitää ketään haukkua painon takia? Jokainen voi olla sellainen kuin on.

No miksi minä en saa olla?  " kyl sä oot sitte laiha", " syötkö mitään", " olisinpa yhtä laiha ku sä", tällästä skeidaa joutuu kuunnella jatkuvasti.  

Tätä ole kuunnellut itsekin. Jopa silloin, kun olimme ravintolassa syömässä. Kovaan ääneen voivoteltiin kun niin laiha ja mitään en syö, vaikka söin kaiken mitä lautasella oli. Silloin hävetti, voivottelijan puolesta. Miten joku voi olla niin itsekäs, että katsoo oikeudekseen arvostella muiden syömistä ja kehoa. Oli ihminen sitten laiha, normipainossa tai lihava.

Vierailija
274/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fatso vie lenotokeessa 2 paikkaa, on maksettava kahdesta istuimesta. Et voi valua toisen puolelle silloin! Pidä ihrasi itselläsi, ole hyvä.

Vierailija
275/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ole kuunnellut itsekin. Jopa silloin, kun olimme ravintolassa syömässä. Kovaan ääneen voivoteltiin kun niin laiha ja mitään en syö, vaikka söin kaiken mitä lautasella oli. Silloin hävetti, voivottelijan puolesta. Miten joku voi olla niin itsekäs, että katsoo oikeudekseen arvostella muiden syömistä ja ke

Jos luut paistaa ja syöt yhden parsan, niin ei sekään ihan tervettä kyllä ole.

Vierailija
276/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituudetkin kasvaneet.

Juu, sama 40 prosenttia tullut lisää 90-luvun alkupuolen lukemista sekä painoon että pituuteen. Uusien sänkyjen standardipituus on nykyään 2.5 metriä, vanhat parisängyt 160cm leveys on nykyään standardi sinkkusängyn leveys...

Vierailija
277/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Entä miehen?

Miesten kuulukin olla isokokoisia

Ei leveyssuunnassa.

Vierailija
278/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Entä miehen?

Liittyy mihin? Tee oma ketju.

Vierailija
279/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itseäni kiinnostaisi tietää se että miksi nykyään ylipainoiset naiset luulevat olevansa normaalipainoisia? Mistä tämä ajattelumaailma siis kumpuaa? 

Yksinkertaisesti silmä tottuu, kun kansa lihoo. Jos keskipaino nousee vuosittain prosentinkin verran, niin vuosikymmenessä kymmenen kilon ylimääräinen läskikerros näyttäytyy normaalina ja se kymmenen vuoden takainen normaalipainoinen onkin yhtäkkiä kuikelon oloinen. Kehityssuunta on erityisen huolestuttava. 

Vierailija
280/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tarttis tehdä. Ja ei, en kannata mitään nollakokoihannetta, vaan terveellistä painoa, terveellistä ruokaa ja tarvittavaa liikuntaa. Kultainen keskitie on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme