Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä tämä kehon arvostelu vouhotus on, mutta itse voin paremmin nyt panavampana kuin alipainoisena. Alipainoisena olin kokoajan flunssassa ym terveysvaivoja, ei huvittanut hellyys eilä mikään muukaan miehen kanssa ja energiatasot oli kokoajan vähissä. Päivät menivät sumussa ja väsyneenä.
Kumpi sitten parempi, se, että olisin kevyempi sairastava väsynyt teidän keho vouhottajien silmään miellyttävämpi nainen vai painavampi täysipäiväsesti elämästä nauttiva terve nainen.
Itse valitsen olla tuo jälkimmäinen, koska hyvinvointi ja terveys on mulle elämässä tärkeää paljon vakavastikin sairastaneena. Vouhottakaa ja arvostelkaa te negatiivisesti niin paljon kuin haluatte. Mä aion nauttia elämästä sen painoisena kuin terveyteni vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Entä miehen?
Pysy aiheessa Nyt puhutaan naisten painosta
Meneekö läskimooseksella tunteisiin? Naisten vartaloita kyttäät mutta omasta peilistäsi näkyy enemmän kotleetti kuin atleetti :D
ps. Mahdatko edes tietää, mitä kotleetti tarkoittaa?
Olisit nyt edes ottanut oikeinkirjoituksesta selvää, ennen kuin alat briljeerata tiedoillasi.
Ilmoitettu poistoon naisvihaa ap:n aloitus.
Ajattelen painoasioita terveyden kannalta. Minulle ei merkitse pätkääkään se miltä kehoni näyttää vaan miltä se tuntuu. En ole koskaan ollut varsinaisesti ylipainoinen, mutta silti täytettyäni 60 sain melkein kaikki ns. elintasosairaudet. Pudotin painoa kymmenisen kiloa, oloni ja jaksamiseni parani ja pääsin eroon mainitsemistani sairauksista ja "vatsamakkarasta." Siinä mielessä painon pudottaminen oli omalla kohdallani erittäin perusteltu ratkaisu.
terv. 68v, 166/56
Kommenteista näkyy, että ei haluta tosiasoita tunnustaa. Kun kuitenkin on vielä varmaan puolet väestöstä normaalipainoisia, niin aika paljon pitää sitten olla nitä, jotka painavat reilut 100 kiloa ja se on jo todellinen terveysvaara.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen painoasioita terveyden kannalta. Minulle ei merkitse pätkääkään se miltä kehoni näyttää vaan miltä se tuntuu. En ole koskaan ollut varsinaisesti ylipainoinen, mutta silti täytettyäni 60 sain melkein kaikki ns. elintasosairaudet. Pudotin painoa kymmenisen kiloa, oloni ja jaksamiseni parani ja pääsin eroon mainitsemistani sairauksista ja "vatsamakkarasta." Siinä mielessä painon pudottaminen oli omalla kohdallani erittäin perusteltu ratkaisu.
terv. 68v, 166/56
Oho! Eli yli kuusikymppinenkin voi sairastua anoreksiaan!
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 163cm, paino 54kg. Olen sirorakenteinen ja sekös työpaikkani sotanor suja vvvituttaa😂
Ehkäpä niitä inhottaa enemmän kielenkäyttösi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.
Ei ole muuta elämässäsi kuin painokilpailu kanssasiskojen kanssa? Ei ole tullut mieleenkään että joku voisi olla noin tyhjäpää! -t hoikka
Joo kyllä. Just niinhän mä sanoin. Kun aidosti ihmettelen noin järj
Kyllä se kisalta vaan kuulostaa, kun miesten paino ei hierrä lain ja jopa kavereiden painot on kilomäärin syynätty. En tunne itse ketään, joka kehtaisi väittää tietävänsä koko lähipiirinsä kilot, kertoo aika erityislaatuisesta kiinnostuksesta aiheeseen. Mutta toisaalta jos esim ylipaino riittää viemään kaiken arvostuksen ja ylipainoisia on suurin osa, niin ehkä se lähipiiri ei ole kovin iso.
Aika tyhjäpäänä pidän henkilöä, jolle paino on joku keskeinen arviointikriteeri henkilön persoonaa arvioidessa. Tai jonka arvostus nojaa pinnallisiin asioihin eikä persoonaan. Miten ketään voi kismittää toisten kehonmuodot noin paljon, etenkään jos itsellä ei ole ongelmia?
Mulle on sama mitä muut painavat. Mua ei ärsytä toisten ulkonäkö. Itse olen hoikka ja perusteluni sille on se, että en halua olla ylipainoinen. Jos joku haluaa olla niin olkoon, ei se haittaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 163cm, paino 54kg. Olen sirorakenteinen ja sekös työpaikkani sotanor suja vvvituttaa😂
Vvvituttaa vaan noin tyhjäpäinen työkaveri, ei taida päässä paljoa aivosoluja olla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä en nyr ymmärrä tota jälkimmaistä virkettä. Mikä on syy sille, että pitää ketään haukkua painon takia? Jokainen voi olla sellainen kuin on.
Muistakaa suhteuttaa luku siihen että myös keskipituus on noussut. Ja BMI ei kerro yhtään mitään kun se ei ota huomioon painon jakautumista kehossa, ja lihas painaa enemmän kun läski.
Vierailija kirjoitti:
Olet minusta mieheksi jo liian hintelä.
Vierailija kirjoitti:
Ja päivittäin saamme lukea lehdistä, miten suomalaiset kuolevat nälkään hallituksen leikkausten takia. Jokin ei nyt täsmää. Tai sitten ne lihavat naiset ja miehet syövät myös köyhien lasten ruuat.
Olen normaalipainoinen, ja joka kerta kun hieman koetan tiputtaa, ruokalasku kasvaa vaikka kalorimäärä pienenee. Kas kun proteiinia ja kasviksia tarvitaan kevennykseen suhteessa enemmän, jottei ole jatkuvasti nälässä, ja niistä kalorit tulevat paljon kalliimmin kuin hiilihydraattilisukkeista tai rasvasta.
Kun elin hetken todella säästäväisesti, lihoin heti pari kiloa, ilmeisimmin koska kulutin halpaa pastaa ja rasvaista lihaa tavallista enemmän.
Tälläinen naurettava vihapuhe pitäisi kyllä saada kitketyksi kokonaan, miksi jollain on oikeus naureskella ja ilkkua toisen ulkomuodolle? Pitäisi olla tuntuva sakko nettikirjoittelustakin, 1000 e sakko vaikka vihapuheviestistä, niin voisi kirjoittelu loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.
Ei ole muuta elämässäsi kuin painokilpailu kanssasiskojen kanssa? Ei ole tullut mieleenkään että joku voisi olla noin tyhjäpää! -t hoikka
Joo kyllä. Just ni
Ei herranjumala. Että olen oikein syynännyt ystävieni painot. Jeppistä. Joka viikko keräännytään yhteen ja punnitaan kaikki. Armotta lenkille jokainen joka on lihonnut tai muuten poistetaan kaveripiiristä 😄
Onhan mulla silmät päässä. Kaksi parasta naispuolista ystävääni ovat kumpikin silminnähden mua hoikempia enkä minäkään ole edes 60-kiloinen. Äitini on pienempi kuin minä, kaikin tavoin. Ja niin edelleen.
Ja missä kohtaa sanoin mitään miesten ylipainosta tai sen "hiertämisestä"? Oma mies painaa 74kg ja miespuoliset ystävät ovat M-kokoisia lähes järjestäen. Mistä tiedän? Mun vastuullani oli tilata kaikille joukkuepaidat. Ja edelleen, mulla on silmät.
Omituisia tulkintoja sulla.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sama mitä muut painavat. Mua ei ärsytä toisten ulkonäkö. Itse olen hoikka ja perusteluni sille on se, että en halua olla ylipainoinen. Jos joku haluaa olla niin olkoon, ei se haittaa minua.
Samaa mieltä. Toki parisuhteessa olevana rehellisesti myös kumppanin paino kiinnostaa jonkin verran (siksikin, etten halua leskeytyä aikaisin ja sydäntautisuvusta olevana olen nähnyt sitä paljon) ja haluan samoin olla viehättävä omaa puolisoani varten, mutta kaikkien muiden osalta yks hailee.
Hyvä ystäväni on tuskaillut painonsa kanssa viimeajat, sillä alkaa tuottaa terveysongelmia, luonnollisesti koetan tukea häntä. Ei ole todellakaan kyseessä mikään laiska veltto henkilö, vaan hieman liiankin uhrautuva, tekee jatkuvasti muiden eteen niin paljon että omasta hyvinvoinnista huolehtimiseen jää turhan vähän energiaa. Tekee myös hirmuiset määrät töitä. Ihmetyttää kyllä nämä yleistykset, joissa mätetään vaan itsekkäästi herkkuja, kun monen ongelma näyttää olevan nimenomaan päinvastainen ja oma keho saa viimeisenä huomiota.
Ainoastaan AV:llä on mahdollista, että:
Hoikat miehet haukkuu tukevia naisia
Tukevat naiset haukkuu hoikkia miehiä
Hoikat miehet haukkuu hoikkia naisia
Tukevat miehet haukkuu tukevia naisia
Hoikat naiset haukkuu hoikkia naisia
Tukevat miehet haukkuu tukevia miehiä
Hoikat miehet haukkuu hoikkia miehiä
Hoikat naiset haukkuu tukevia miehiä
Tukevat miehet haukkuu hoikkia naisia
Hoikat naiset haukkuu tukevia naisia
Tukevat naiset haukkuu tukevia naisia
Tukevat miehet haukkuu tukevia miehiä
Hoikat miehet haukkuu hoikkia naisia
Tukevat naiset haukkuu hoikkia naisia
Tukevat naiset haukkuu tukevia miehiä
Hoikat naiset haukkuu hoikkia miehiä
Hyvää päivänjatkoa! :)
Joku kirjoitti, että 165-senttiselle sopiva paino olisi 55 kg, jos ei ole lihaksikas. Itse olin joskus noissa mitoissa, ja multa kyseltiin että onko kaikki hyvin ja onko mulla joku sairaus. Parhaalta olen näyttänyt omasta mielestäni 59-kiloisena, hoikalta ja terveeltä.
Mikä helvetti näitä plösöjä kaljamahaukkoja oikein vaivaa, kun näkevät kaikki naiset lihavina? Onko se vain oman lihavuuden aiheuttamaa itsetunnon puutetta? Vai yksinkertaisesti naisvihaa?