Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg
Kommentit (442)
Painan 83kg mutta minäpä en olekaan mikään keskiverto vaan vähän enemmän.
N 169/83
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.
Ei ole muuta elämässäsi kuin painokilpailu kanssasiskojen kanssa? Ei ole tullut mieleenkään että joku voisi olla noin tyhjäpää! -t hoikka
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 ja normaalipainoinen. Olen huomannut että normaalipainoisuus on yleisintä tässä ikäluokassa. Nuoret ovat joko pulleita tai alipainoisia. Normaalipainoisia on, mutta vähemmistö.
Puhut paskaa.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_9_paino_kaikki.html
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html
Naiset 30-64: 164 cm, 74 kg. Naiset 65+: 159 cm, 72 kg. Aivan saatanallinen ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60 ja normaalipainoinen. Olen huomannut että normaalipainoisuus on yleisintä tässä ikäluokassa. Nuoret ovat joko pulleita tai alipainoisia. Normaalipainoisia on, mutta vähemmistö.
Puhut paskaa.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.htmlNaiset 30-64: 164 cm, 74 kg. Naiset 65+: 159 cm, 72 kg. Aivan saatanallinen ylipaino.
Paino=pituus-100 on sopiva paino ammattijääkiekkoilijalle eli huippu-urheilijalle. Suomalaisen sohvavalaan kehossa lihasta ei ole. 164-senttiselle naiselle 74 kiloa ei ole sopiva painoa. 55 kiloa on aika lähellä sopivaa lukua. Ehkä 58, jos on lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa.
https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.htmlNaiset 30-64: 164 cm, 74 kg. Naiset 65+: 159 cm, 72 kg. Aivan saatanallinen ylipaino.
Tuo ei pidä paikkaansa! Yli 65-vuotiaat eivät enää liho, koska ruoka ei maistu, paino alkaa tuossa iässä tippua. Ylipainoiset harvemmin elävät 70-vuotiaiksi, joten keskimäärin vanhuuseläkeikäiset naiset ovat hyvin hoikkia, eivät yli 60-kiloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.
Olen yli 190 ja olen painanut alimmillani alle 70 kiloa. Tosin silloin ei ollut lihasta kuten nyt on ja paino on 89 kiloon lukittunut. 80-kiloinen nainen kuulostaa kyllä hurjalta. Edes pitkät urheilijanaiset (koris, lentopallo) eivät paina kahdeksaakymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinun arvostuksesi ei ole niin tärkeää. Minä arvostan elämää, eli sen lihavana tai laihana. Laiha olin minäkin ennen, syöpään sairastuttuani paino nousi 16kg. Lääkärit varoitelleet etten lähtisi millekään kuurille nyt. Ylikiloistani huolimatta elämä on minusta päivä päivältä arvokkaampaa.
N 168cm 82kg
Se on juuri noin. Tsemppiä ja kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuta elämässäsi kuin painokilpailu kanssasiskojen kanssa? Ei ole tullut mieleenkään että joku voisi olla noin tyhjäpää! -t hoikka
Joo kyllä. Just niinhän mä sanoin. Kun aidosti ihmettelen noin järjetöntä kilomäärää naisella, paljastin aivan kaiken elämästäni ja sen sisällöstä. Jos kerron etten arvosta läskejä niin silloin oikein kilpailen muiden naisten kanssa. Nerokasta tulkintaa, "kanssasisko" (Kuka edes käyttää noin typerää sanaa 😂).
Mistä ne tietää mun painon?
Vakoilijoita 😭😭😭
Sopii hyvin läskille suomimiehelle!
Ja päivittäin saamme lukea lehdistä, miten suomalaiset kuolevat nälkään hallituksen leikkausten takia. Jokin ei nyt täsmää. Tai sitten ne lihavat naiset ja miehet syövät myös köyhien lasten ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi harrastamaan seksiä yli 80 kg naisen kanssa.
Mieheni onneksi pystyy, vaikka painan 82 kg. Hän on tissimiehiä. Ollessani laihempi hän vinoilikin, että hänellä on isommat tissit kuin minulla. No minä kasvatin tissit lihomalla 35 kg. Persettäkin on ja mies tuntuu tykkäävän, kun on kokoajan ihollani.
Voi, kasvaisipa munkin rintavarustus lihomalla. Nuorena tyttönä painoin 62 kg, sitten lasten jälkeen enimmilläni 90 kg, mutta kuppikoko oli koko ajan sama AA. Paitsi imettäessä toki se vaihteli aina sen mukaan, milloin lapsi oli viimeksi syönyt.
Älä toivo tuota. Minä olin nuorena todella hoikka (168 cm ja 48-50 kg) ja kuppikokoni oli 75 B. Vaihdevuosien aikana painoni nousi (pysyin kuitenkin normaalipainon rajoissa) ja kuppikokoni kasvoi myös ollen nykyään E. Kroppani on malliltaan tiimalasi. En voinut nuorempana edes kuvitella, kuinka rinnat voivat estää sopivien vaatteiden löytämisen. Olen nykyään kokoa 40 ja todella monissa sovittamissani vaatteissa napit/vetoketjut puristavat juuri rintojen kohdalta, vaikka muuten vaatteet olisivat sopivia ja istuisivat hyvin. Urheillessa isoista rinnoista ei ole yhtään iloa.
Miten tästäkin asiasta saadaan sukupuoli sidonnainen, vai onko tämä osa naisvihaa ja halveksuntaan?
Ylipaino on ongelma kaikille ja itseasiassa miehet ovat lihavampia kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Pituudetkin kasvaneet.
Pitäisi olla vähintään 179cm pitkä, jotta 80kg olisi normaalipaino.
En tiedä mikä tämä kehon arvostelu vouhotus on, mutta itse voin paremmin nyt panavampana kuin alipainoisena. Alipainoisena olin kokoajan flunssassa ym terveysvaivoja, ei huvittanut hellyys eilä mikään muukaan miehen kanssa ja energiatasot oli kokoajan vähissä. Päivät menivät sumussa ja väsyneenä.
Kumpi sitten parempi, se, että olisin kevyempi sairastava väsynyt teidän keho vouhottajien silmään miellyttävämpi nainen vai painavampi täysipäiväsesti elämästä nauttiva terve nainen.
Jos se naisen paino sijaitsee persuksessa ja säärissä, niin silloin se ei ole niin vaarallista, mutta mahakumpu ja vyötärölihavuus on. Miehillähän kalja- ja makkarapaino kertyy juuri mahaan. Ja se aiheuttaa esim sydäntauteja ja diabetesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 190 ja olen painanut alimmillani alle 70 kiloa. Tosin silloin ei ollut lihasta kuten nyt on ja paino on 89 kiloon lukittunut. 80-kiloinen nainen kuulostaa kyllä hurjalta. Edes pitkät urheilijanaiset (koris, lentopallo
Et ole paljoa voimailulajeja seurannut, niissä on helposti painavampia naisia. Vai eikö tämä kelpaakaan urheiluksi kun naiset ei vastaa sinun kriteerejäsi? Kuulantyöntö on ihan olympialaji ja sielläkin on yli 80 g naisia, jotka treenaa lajia.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin asiasta saadaan sukupuoli sidonnainen, vai onko tämä osa naisvihaa ja halveksuntaan?
Ylipaino on ongelma kaikille ja itseasiassa miehet ovat lihavampia kuin naiset.
Jännä tosiaan, kun vain naisten paino hiertää tällä tavalla. Yhtälailla se miesten ylipaino aiheuttaa kuormitusta terveydenhuollossa, miehet syövät ylipainonsa yleensä vielä todella epäterveellisesti keskivartaloon. Mutta eihän tässä terveyttä arvioida vaan täysin naisten ulkonäköä vaikka miehellä itsellään olisi millainen pallo keskivartalossa.
Jahas. No itselläni ei ylipainoa ole, painan alle 60 kg. Eikä ole tullut mieleenkään valita miestä, jonka mielestä hänelle vatsamakkarat on jotenkin muka ihan ok (miehen kokoinen öhö öhö), mutta naisella kilot onkin ongelma. Ylipaino ei hirveästi viehätä fyysisesti (mieheni on normaalipainoinen, vinkki miehet se miehekkyys tulee hartioista ei vatsasta) mutta ennenkaikkea naisvihainen äijä on vastenmielinen henkisesti.