Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdoin just autooni moottoriöljyt, mikä on tekosyysi jos et itse vaihda?

Vierailija
24.05.2025 |

Kysymys koskee nyt oikeita autoja, ei tepselihärveleitä.

Miksi maksaa helposta työstä, varsinkin kun ei tiedä mitä halvinta yleisöljyä joku nyrkkipaja kaataa sinne tai miten huolimattomasti tekevät. Esim moottori lämmitettävä kunnolla, vanhan öljyn annettava valua mahdollisimman hyvin pois, suodattimen tiivisteet voideltava uudella öljyllä ja taso säädettävä oikein.

Täällä tuli hinnaksi 65e:

-mahdollisimman laadukkaat automerkin omat öljyt 55e/5l

-alkuperäislaatuinen suodatin 10e

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Väärin näyttövastuu on sinulla että on alkuperäistä vastaava,on todettu asian näin olevan oikeudessa."

Höpö, höpö. Keksit ihan omiasi.

Kian kohdalla näin on.

Todista väitteesi

Lue takuuehdot. Kenenkään tartte niitä sulle tässä siteerata, va jak ki amispoju.

Se on ihan EU direktiivi "right to repair" oikeus johon tämä perustuu. Autovalmistaja ei voi laillisesti tehdä mitään omaa pientä monopolia huolloille. Huoltoja ja korjauksia pitää saada kenen tahansa tehdä. Jos ne on asianmukaisesti tehty niin takuu pysyy voimassa.

Sun luetun ymmärtämisessä on jotain pahasti vialla.

Vierailija
102/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjammaam elämäm_koululainen pätee kossupäissään. Nollat lisääntyy säästöissä. Mutta kummalla puolella pilkkua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mä just rakastelin. 

Vierailija
104/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika helposti säästää 100 € tekemällä öljynvaihdon itse. Pääsee ihan kohtuu tuntipalkalle puolen tunnin työllä.

Toki jos rahaa on niin, ettei paskalle taivu niin sitten voi viedä merkkiliikkeeseen.

Öljyn ja suodattimen vaihdattaminen maksaa vähän reilun satajsen osineen ja öljyineen, eipä ole tuollainem säästö mahdollista. Siellä missä minä käytän autoni vaihtotyö kuuluu öljyn hintaan

Tarvikkeet saa alle 50 eurolla. Kyllä siinä sinunkin tapauksessa lähemmäs 100 euroa säästää. 

Mä maksoin muutama viikko sitten Järvenpäässä öljynvaihtohuollosta ja etupyörän laakerinvaihdosta osineen, öljyineen 120 € (sis. Alv ym lakisääteiset). Ja mulla on tuore päästömittaustulos.

Veikkaan että a

Halvalla sait työn. Johan pelkkä pyörän laakeri maksaa moneen autoon enemmän kuin 120 €.

Vierailija
105/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Väärin näyttövastuu on sinulla että on alkuperäistä vastaava,on todettu asian näin olevan oikeudessa."

Höpö, höpö. Keksit ihan omiasi.

Kian kohdalla näin on.

Todista väitteesi

Lue takuuehdot. Kenenkään tartte niitä sulle tässä siteerata, va jak ki amispoju.

Se on ihan EU direktiivi "right to repair" oikeus johon tämä perustuu. Autovalmistaja ei voi laillisesti tehdä mitään omaa pientä monopolia huolloille. Huoltoja ja korjauksia pitää saada kenen tahansa tehdä. Jos ne on asianmukaisesti tehty niin takuu pysyy voimassa.

Sun luetun ymmärtämisessä on jotain pahasti v

Lainsäädäntö menee valmistajan kirjoittamien takuuehtojen edelle. Takuuehtoihin ei voi mielivaltaisesti keksiä ehtoja ja kuvitella, että näin pääsee vastuusta.

Vierailija
106/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika helposti säästää 100 € tekemällä öljynvaihdon itse. Pääsee ihan kohtuu tuntipalkalle puolen tunnin työllä.

Toki jos rahaa on niin, ettei paskalle taivu niin sitten voi viedä merkkiliikkeeseen.

Öljyn ja suodattimen vaihdattaminen maksaa vähän reilun satajsen osineen ja öljyineen, eipä ole tuollainem säästö mahdollista. Siellä missä minä käytän autoni vaihtotyö kuuluu öljyn hintaan

Tarvikkeet saa alle 50 eurolla. Kyllä siinä sinunkin tapauksessa lähemmäs 100 euroa säästää. 

Pelkkä öljy maksaa paljon enemmän, siihen suodatin ja tiiviste, lähemmäs satanen. Suodattimen vaihto maksaa erikseen

Öljyn hinta riippuu ihan autosta

Long Life öljy dieseliin, eipä taida löytyä tuolla hinnalla

Vierailija
107/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra

Vierailija
108/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa opetella suodattimen vaihtoa ym. Monta muuta juttua teen kyllä itse jo nyt.

Vierailija
109/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tekosyy? Teetkö tällä itsestäsi jotenkin paremman?

Voin vannoa, että vaikka osaatkin vaihtaa öljyt itse, niin maailmassa on tuhansia asioita, joista et suoriutuisi.

Vierailija
110/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mä just rakastelin. 

Oliko oma vai vieras?

Vierailija
111/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään tekosyy. Olen varakas, enkä viitsi turata öljyn ja jäteöljyn kanssa. Myös öljynsuodatin on hoidettava asianmukaisesti. Tällainen touhu sopii köyhälle mutta ei kukaan tasoiseni viitsi sitä tehdä.

En tiedä tasostasi, mutta ei tarvi olla varakas, jotta autoa huolletaan liikkeessä vuosittain ja tarvittaessa. Fiksu huollattaa liikkeessä.

Vierailija
112/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan täyssähköautolla.

Vierailija
113/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä sähköautostani paikkaa, mihin sitä öljyä laittaa.

Tyhmyys se vaan loistaa kuin kuu yöllä.

Niin. Teillä bensalenkkareilla.

Vierailija
114/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä öljy maksaa paljon enemmän, siihen suodatin ja tiiviste, lähemmäs satanen. Suodattimen vaihto maksaa erikseen

<

Long Life öljy dieseliin, eipä taida löytyä tuolla hinnalla

Onhan noita edullisia öljyjä

https://www.motonet.fi/tuote/motox-proenergy-longlife-5w-30-vw-504-0050…

Vierailija
115/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jäteöljyyn varmaan valutit maahan vanhaan venäläiseen tapaan.

Vierailija
116/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi maksutta viedä kierrätykseen.

Vierailija
117/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halkopinon päälle kun valuttaa jäteöljyt niin saa SUPER-HALKOJA! Lämpenee sauna tosi nopeaan.

Vierailija
118/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä sähköautostani paikkaa, mihin sitä öljyä laittaa.

Typerys ei löydä,voin kertoa että perästä löytyy.

Te bensalenkkarit olette suorastaan lutuisen tyhmiä.

Vierailija
119/119 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossanio on takuuta jäljellä.  Oli juuri ensimmäisessä huollossa.  Ajettu 17000km.  Takuuajan käytän merkkihuollossa.