Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?

Vierailija
24.05.2025 |

Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa  turvassa

Kommentit (380)

Vierailija
221/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että  tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia. 

Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22

Mutta ei sinulta kysyttäisi mitä haluat. Ei kysytty ennenkään. Sotaan joutuivat kaikki sinua paljon nuoremmatkin pojat ja miehet

Vierailija
222/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pääkaupunki on turvaton muusta en tiedä niin ja hanko

Päinvastoin, Helsingin aluetta suojataan aika hyvin tämähän on sekä pääkaupunki että pääesikunnan asemapaikka. Täällä on ilma- ja merivalvontajärjestelmät sekä muut puolustusjärjestelmät. Santahaminassa on harjoiteltu kaupunkisotaa varten. Viime sotien ilmatorjuntabunkkerit ovat edelleen useassa paikassa olemassa nekin merkkinä siitä kuin viime sodissa Helsinkiä suojeltiin.

Nyt Ukrainan sodan aikana kun venäläiset ovat taas tahallaan rikkoneet Suomenlahden yllä ilmatilaamme, niin Helsingissä on kyllä kuullut kuinka äkkiä Hornetit ovat tulleet niitä vastaan. Siinä ei montaa minuuttia kestä mistä nyt tulevatkaan. Varsinkin viime vuonna tätä mekkalaa oli usein aamulla.

Paljon täällä on myös väestösuojia.

Vähemmän puolustusvoimien tukikohtia Suomessa on Lapissa, Kainuussa, länsirannikolla Kristiinankaupungista pohjoiseen sekä Oulun seudulla. Toki rajavartiolaitos valvoo merillä ja rajoilla, siellä missä on vähemmän puolustusvoimien tukikohtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii, sitten kun kähinät alkaa, minä ainakin menen eturintamaan! Silmien välliin, silmien välliin!

M42

Tai sit voi olla nii, et saat ite ekan "silmien välliin"

Mitäs sitten? Sit se on niin.

M42

Vierailija
224/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että  tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia. 

Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22

Mutta ei sinulta kysyttäisi mitä haluat. Ei kysytty ennenkään. Sotaan joutuivat kaikki sinua p

Ennen oli ennen. Nykyisin armeijasta voi erota ihan vain omalla ilmoituksella. Netistä löytyy.

Vierailija
225/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon itekin tätä miettiny. Kuinka moni olis oikeesti valmis puolustaa, jolla ei ole mitään mitä puolustaa. Aivan ei varmaa kovi moni."

Olen tästä samaa mieltä. Jos minua vasten tahtoa pakotettaisiin rintamalle, niin joko karkaisisin sieltä tai antautuisin heti viholliselle. Ilman omaa perhettä sekä jälkeläisiä, en näe mitään syytä puolustaa tätä maata. Mutta tämä on oma näkemykseni sekä mielipiteeni, joku muu voi olla tästä asiasta eri mieltä kanssani. M22

Vierailija
226/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökillä on turvallista. Lisäksi on sähköä aurinkopaneelista ja kaasulla voi kokata, eli ei ole riippuvainen sähköverkosta. Ainoa, että kauppaan vaikea päästä kriisitilanteessa. 

Vierailija
227/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läntinen Enontekiö eli Kilpisjärven kylä.

Arktinen alue on kyllä nykyään strategisesti hyvin tärkeä, kuten oli mm. Petsamo viime sotien aikana, joten enpä usko että Kilpisjärvellä voidaan ihan rennosti ottaa. Venäjähän on koko ajan tunkemassa lännemäksi arktisilla alueilla, sitähän se Trumpkin pelkää. Siksi USA:ssa on siellä Grönlannissa ja Islannissa tukikohdat.

Vierailija
228/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pääkaupunki on turvaton muusta en tiedä niin ja hanko

Päinvastoin, Helsingin aluetta suojataan aika hyvin tämähän on sekä pääkaupunki että pääesikunnan asemapaikka. Täällä on ilma- ja merivalvontajärjestelmät sekä muut puolustusjärjestelmät. Santahaminassa on harjoiteltu kaupunkisotaa varten. Viime sotien ilmatorjuntabunkkerit ovat edelleen useassa paikassa olemassa nekin merkkinä siitä kuin viime sodissa Helsinkiä suojeltiin.

Nyt Ukrainan sodan aikana kun venäläiset ovat taas tahallaan rikkoneet Suomenlahden yllä ilmatilaamme, niin Helsingissä on kyllä kuullut kuinka äkkiä Hornetit ovat tulleet niitä vastaan. Siinä ei montaa minuuttia kestä mistä nyt tulevatkaan. Varsinkin viime vuonna tätä mekkalaa oli usein aamulla.

Paljon täällä on myös väestösuojia.

Vähemmän puolustusvoimien tukikohtia Suomessa on Lapiss

Tänäänkin Venäjä on moukaroinut Kiovaa. En todellakaan pitäisi Helsinkiä turvallisena paikkana sodan syttyessä. Juu: vaikea on Helsinkiä vallata, mutta suurta tuhoa voi aiheuttaa.

Vierailija
229/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sinulta kysyttäisi mitä haluat. Ei kysytty ennenkään. Sotaan joutuivat kaikki sinua p

No, sitten karkaisisin rintamalta tai antautuisin viholliselle. M22

Vierailija
230/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä sodassa ei taisteltu lännessä

Nyt ei taida olla olla väliä, drooneja voidaan lähetellä minne vaan... Luultavasti pitkänmatkan ohjuksilla ulotutaan minne vaan Suomessa Venäjän alueelta.

Vierailija
231/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökillä on turvallista. Lisäksi on sähköä aurinkopaneelista ja kaasulla voi kokata, eli ei ole riippuvainen sähköverkosta. Ainoa, että kauppaan vaikea päästä kriisitilanteessa. 

Kannattaa kasata hyvät ruokavarastot ja varata myös lääkkeitä ym. välttämätöntä.

Vierailija
232/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarressa kolmen valtion rajapyykillä.

Vierailija
233/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sinulta kysyttäisi mitä haluat. Ei

Rintamakarkurit ammmutaan, ja vihollinen kiduttais ensin ja tappais sitten. 

Vierailija
234/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S*atanan raukkikset, heti koko maan jättämässä jos sota uhkaisi. En lähde kotoani mihinkään, tuli mitä tuli puolustan loppuun saakka, viimeisiin voimiini saakka, vaikka hengen uhalla. Olen nainen, vaimo ja isänmaan puolustaja. Valitettavasti teidänlaisia heikkoja on tämä maa täynnä; kun vähän pelotellaan, alkaa jalat tutista. Helppoa elämää kyllä halutaan, mutta kun jotain sen eteen on tehtävä, hävitään paikalta. Hävetkää.

En häpeä yhtään enkä jaksa uskoa, että sinäkään tosipaikan tullen puolustaisit tätä maata. Helppo on rauhan aikana uhota. Mitä muuten teit korona-aikana: ulisitko maskien pitämisen vaikeudesta ja kotona olemisen mahdottomuudesta niin kuin 90 prosenttia tälle palstalle silloin kirjoittaneista? Miten sellainen porukka kestäisi edes yhtä pommitusta?

Juu, suuri osa palstailijoista joutuisi kriisiin, kun vessanpönttö ei toimi. En aio pussittaa kakkojani missään tilanteessa on palstan konsensus. 

Vierailija
235/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on porukka mennyt täysillä mukaan poliitikkojen ja toimittelijoiden sotapsykoosiin. Suomessa ei ole mitään, mikä kiinnostaisi Venäjää.  

Ai ei ole vai? Hirveä hinku niillä on ollut viime vuosikymmeninä hankkia maata ympäri Suomea!

Vierailija
236/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S*atanan raukkikset, heti koko maan jättämässä jos sota uhkaisi. En lähde kotoani mihinkään, tuli mitä tuli puolustan loppuun saakka, viimeisiin voimiini saakka, vaikka hengen uhalla. Olen nainen, vaimo ja isänmaan puolustaja. Valitettavasti teidänlaisia heikkoja on tämä maa täynnä; kun vähän pelotellaan, alkaa jalat tutista. Helppoa elämää kyllä halutaan, mutta kun jotain sen eteen on tehtävä, hävitään paikalta. Hävetkää.

En häpeä yhtään enkä jaksa uskoa, että sinäkään tosipaikan tullen puolustaisit tätä maata. Helppo on rauhan aikana uhota. Mitä muuten teit korona-aikana: ulisitko maskien pitämisen vaikeudesta ja kotona olemisen mahdottomuudesta niin kuin 90 prosenttia tälle palstalle silloin kirjoittaneista? Miten sellainen porukka kestäisi edes yhtä pommitusta?

En todellakaan ulissut, ainuttakaan koronapiikkiäkään en ottanut ja nykyisen tietoni mukaan jatkossa jätän välistä jok'ikisen rokotuksen, myös lapsiltani. Luehan sinäkin 'rokotteet ja vaiettu tieto' ja 'tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus'. On ihan ajatuksia avastavia teoksia.

Helppoa on rauhan aikaan uhota juu-u, mutta edelleen; puolustan itseäni, perhettäni ja isänmaatani viimeiseen asti. Mitäs sinä teet? Ulisetko niin kuin korona-aikaan.

Vierailija
237/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oon itekin tätä miettiny. Kuinka moni olis oikeesti valmis puolustaa, jolla ei ole mitään mitä puolustaa. Aivan ei varmaa kovi moni."

Olen tästä samaa mieltä. Jos minua vasten tahtoa pakotettaisiin rintamalle, niin joko karkaisisin sieltä tai antautuisin heti viholliselle. Ilman omaa perhettä sekä jälkeläisiä, en näe mitään syytä puolustaa tätä maata. Mutta tämä on oma näkemykseni sekä mielipiteeni, joku muu voi olla tästä asiasta eri mieltä kanssani. M22

Eiks sua hävetä yhtään ajatella vaan omaa napaa? Nykynuoriso on pilalle kasvatettu, kun nimimerkin "M22" kaltaisii luusereit on yhä enemmän ja enemmän yhteiskunnas!

Vierailija
238/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että edellisessä sodassa oli ihan erilainen puolustustahto. Ihmiset eivät olleet niin kouluttautuneita ja maailma ei ollut niin avoin ja saavutettavissa, mitä nykyään. Se oli koti, uskonto ja isänmaa, muulla ei ollut merkitystä. Ei nykyään olla niin ehdottoman isänmaallisia. Eikä nykyinen, veltto sukupolvi sodassa pärjäisi muutenkaan. Ihmiset olivat silloin tottuneet pärjäämään ja tekemään itse. Nyt on pelkkää tumpeloa porukkaa, joka kysyy chatgpt:ltä, miten tölkki avataan. En ole itsekään parempi, mitenhän sitä katastrofissa selviäisi.

Vierailija
239/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän hypersooniset ohjukset yltävät helposti länteen . Naton joukot tuhotaan yllätyshyökkäyksellä länteen, ohjuksin ja merivoiman avulla. Samalla tukitaan Ruotsin avustus.  Seuraava sota on yllätyksiä täynnä..

Vierailija
240/380 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siperia

Mustaa huumoria. Totuus ap.een kysymykseen. Ihan Lappeenrannassa asun yhä edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi