Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvallisin paikkakunta suomessa jos venäjä hyökkää?

Vierailija
24.05.2025 |

Mitä mieltä. Mitkä kaupungit tai maakunnat ovat turvallisia. Itse veikkaan että jossain länsirannikkolla voisi olla tai keski suomessa  turvassa

Kommentit (381)

Vierailija
201/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S*atanan raukkikset, heti koko maan jättämässä jos sota uhkaisi. En lähde kotoani mihinkään, tuli mitä tuli puolustan loppuun saakka, viimeisiin voimiini saakka, vaikka hengen uhalla. Olen nainen, vaimo ja isänmaan puolustaja. Valitettavasti teidänlaisia heikkoja on tämä maa täynnä; kun vähän pelotellaan, alkaa jalat tutista. Helppoa elämää kyllä halutaan, mutta kun jotain sen eteen on tehtävä, hävitään paikalta. Hävetkää.

En häpeä yhtään enkä jaksa uskoa, että sinäkään tosipaikan tullen puolustaisit tätä maata. Helppo on rauhan aikana uhota. Mitä muuten teit korona-aikana: ulisitko maskien pitämisen vaikeudesta ja kotona olemisen mahdottomuudesta niin kuin 90 prosenttia tälle palstalle silloin kirjoittaneista? Miten sellainen porukka kestäisi edes yhtä pommitusta?

Vierailija
202/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S*atanan raukkikset, heti koko maan jättämässä jos sota uhkaisi. En lähde kotoani mihinkään, tuli mitä tuli puolustan loppuun saakka, viimeisiin voimiini saakka, vaikka hengen uhalla. Olen nainen, vaimo ja isänmaan puolustaja. Valitettavasti teidänlaisia heikkoja on tämä maa täynnä; kun vähän pelotellaan, alkaa jalat tutista. Helppoa elämää kyllä halutaan, mutta kun jotain sen eteen on tehtävä, hävitään paikalta. Hävetkää.

Sä oletkin nainen, ja voit elää yltäkylläistä elämää rauhan aikana, kun kaikki mahdollisuudet ovat auki. Miehillä ei ehkä ole näin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun venäjä hyökkää (ei jos), niin vaasa (lyhyt matka ruotsiin.

Uimalla?

Moottorveneellä ja vesijetillä ajellaan nytkin usein hakeen nuuskaa ..ei oo pitkä 

Menen kumiveneellä ja heti Ruotsin rannassa kiljun asulym

Vierailija
204/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eikäläiset ovat jääneet jonnekin vuoteen 1940. "Viljelevät maata ja hoitavat karjaa" :D Joo, niin varmasti tekevät, jos ovat jo nyt maanviljelijöitä. Sata vuotta sitten useimmat kaupunkilaiset osasivat kesälomillaan tehdä maatalon töitä, nykyajan ihmiset eivät, eikä heitä voi päästää eläinten eikä isojen maatalouskoneiden lähellekään. Turha verrata nykysotaan menneisiin vuosikymmeniin. "

Älä yleistä. Itse olen 100% kaupunkilainen, mutta olen suorittanut tutkinnon puutarhakoulussa ja osaan käyttää moottorisahaa, ajaa traktoria ja viljelystäkin aika paljon tiedän. 

Vierailija
205/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viime sodissa oli aika alkeelliset lentokoneet nyt on hävittäjät ,dronet ja ohjukset,torjunta vaikeaa ja kaupungit vaarassa.vähän kun ukrainan tuhot.

Aivan. Tuhot olisivat suuria niin kuin nyt Ukrainassa. Venäjän ei olisi pakko edes lähettää joukkoja rajan yli - riittäisi, että ampuisivat ohjuksia ja iskisivät drooneilla.

Vierailija
206/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit sairaan lapsen yksinhuoltaja ehkä olisit toista mieltä. Minun on ensisijaisesti ajateltava lastani. 

Vierailija
207/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että  tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia. 

Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22

Oon itekin tätä miettiny. Kuinka moni olis oikeesti valmis puolustaa, jolla ei ole mitään mitä puolustaa. Aivan ei varmaa kovi moni.

Vierailija
208/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä tuleva sota alkaa niin on mielenkiintoista nähdä kuka lähtee mihin lähtee ..silloin totuus tulee esiin

Vierailija
209/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun venäjä hyökkää (ei jos), niin vaasa (lyhyt matka ruotsiin.

Torniosta on huomattavasti lyhyempi matka. Tosin siellä teollisuutta ja satama, mikä voi vetää pommituksia puoleensa.

Veikkaisin, että joku erämaa seutu Ruotsin rajalla Lapissa voisi olla vähiten kiinnostava paikka sotimiseen.

He voi hyökätä Lapin kautta ruotsiin  

Niin ja norjaan myös. Venäjällä on siksi myös lapin rajojen tuntumassa sotilastukikohtia. Ja se Natohan tässä se pahin juttu on kun sinne mentiin ja nyt kun pressa jenkeissä vaihtui niin tuleeko mitään natojoukkoja meille tänne edes. Mutta kalliiksi tulee silti eli järkeä ei ole meidän kansanedustajilla.

Vierailija
210/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahvenanmaa. Ruotsalaisten luulisi rientävän meitä auttamaan Ahvenanmaalle.

Ahvenanmaa ei ole kovinkaan turvallinen. Nytkin siellä on Venäjän konsulaatti, joka valvoo Ahvenanmaan demilitarisointia.

Ahvenanmaan Venäjä miehittää ihan ensimmäiseksi, koska se on helppoa ja sen takaisin valtaaminen vaikeaa.

Vierailija
211/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkua ei ainakaan mikään järkevä maa halua liittää itseensä. Sinne siis.

Vierailija
212/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painelisin täältä Etelä-Suomesta isäni kotitilalle Pohjanmaalle entiseen Jurvan kuntaan, lasteni kanssa. Puulämmitteinen talo, oma perunamaa, oma lähde, peltoa, aseet, ja riistaa. Yllättävän pitkälle pärjättäisiin omavaraisina. Ja kiitos vanhempieni, kun pakottivat nuorena opettelemaan, osaisin maatalon töistä suuren osan hoitaa ihan itse.

Vierailija
213/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii, sitten kun kähinät alkaa, minä ainakin menen eturintamaan! Silmien välliin, silmien välliin!

M42

Vierailija
214/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä tuleva sota alkaa niin on mielenkiintoista nähdä kuka lähtee mihin lähtee ..silloin totuus tulee esiin

Asevelvolliset eivät lähde mihinkään, halusivat tai ei. Se on sotilaskarkuruutta.

Vierailija
215/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

186: Yllättävän moni suomalainenkin olisi ihan valmis elämään Venäjän vallan alla. Yllättävää on, että  tähän porukkaan kuuluu sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia. 

Itse olisin valmis siihen koska olen vasta 22-vuotias ja minulla on elämä edessäpäin. Haluan saada perheen ja lapsia, ennen kuin kuolen. Joten en halua kuolla ennen näitä asioita. Sillä haluan jatkaa ensin geenejäni, sitten voisin miettiä maanpuolustamista. Ei tämä niin helppoa ole kaikille. Mikäli minulla olisi nämä jo kaikki entuudestaan, niin sitten olisin heti valmis, mutta kun ei ole. Elän elämäni parasta aikaa, ehkä halua kuolla nyt jossain sodassa, saavuttamatta mitään ensin. M22

Ei tosiaankaan kannata nuorena uhrata terveyttään tai elämäänsä tällaisen maan puolesta. Sinäkin voit kysyä, miksi maan puolustamisen pitäisi olla yhden sukupuolen velvollisuus tänä tuhansien sukupuolten aikakautena. Ja miksi ylipäänsä ihmisten pitäisi antaa kaikkensa valtiolle, joka on valmis antamaan aina vain vähemmän kansalaisilleen. Ei USAssakaan, jota kokoomus ihailee ja käyttää esikuvana, ole asevelvollisuutta, vaan palkka-armeija.

Vierailija
216/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asevelvolliset eivät lähde mihinkään, halusivat tai ei. Se on sotilaskarkuruutta.

Armeijasta voi erota milloin vain.

Vierailija
217/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii, sitten kun kähinät alkaa, minä ainakin menen eturintamaan! Silmien välliin, silmien välliin!

M42

Tai sit voi olla nii, et saat ite ekan "silmien välliin"

Vierailija
218/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkeni ei ole myytävänä. Muutenkin olen sitä mieltä että ne joilla on puolustettavaa saavat puolestani puolustaa juuri niin paljon kuin haluavat. Tyhjän vuoksi kuolemisessa taas ei ole mitään järkeä.

Vierailija
219/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En häpeä yhtään enkä jaksa uskoa, että sinäkään tosipaikan tullen puolustaisit tätä maata. Helppo on rauhan aikana uhota. Mitä muuten teit korona-aikana: ulisitko maskien pitämisen vaikeudesta ja kotona olemisen mahdottomuudesta niin kuin 90 prosenttia tälle palstalle silloin kirjoittaneista? Miten sellainen porukka kestäisi edes yhtä pommitusta?

Mä olen sitä mieltä että korona teki hyvää.

Ei ollut kehäteillä ruuhkaa, eikä oikeastaan missään. Kotona oleminen ei ole koskaan ollut vaikeaa, koska viimeiset 20v olen klo 6 lähtenyt töihin ja tullut siinä noin klo 16 takaisin. Muutaman tunnin kerkeää olla hereillä, ennenkuin menen nukkumaan että jaksaa taas töihin. Ja tämä näin kolmen pienen lapsen isänä, lapset aamulla hoitoon ja illalla töistä tullessa kotiin. Touhua on aamusta iltaan, ei siinä ole aikaa ahdistua.

Nämä ketkä kerkesi mielensä järkkymään kun ei voinut tehdä sitä eikä tätä, ovat turhia joutilaita joilla ihan liikaa vapaa-aikaa.

M42

Vierailija
220/381 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on porukka mennyt täysillä mukaan poliitikkojen ja toimittelijoiden sotapsykoosiin. Suomessa ei ole mitään, mikä kiinnostaisi Venäjää.  

Kokoomus ruokkii nyt Venäjän-pelkoa samalla tavalla kuin lietsoi velkapaniikkia viime eduskuntavaalien alla. Kokoomus pääsee militarisoitumisen varjolla alistamaan kansaa ja ohjaamaan verorahoja puolustusteollisuuden kavereilleen. Bonuksena Häkkänen pääsee vähän väliä parrasvaloihin pönkittämään urakehitystään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän