Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Takaisin nollakokoon, 90-luvun ja 2000-luvun alun laihuuden ihannointi on tehnyt paluun, osin kiitos Ozempicin

Vierailija
24.05.2025 |

Laihuus on taas in ja kehopositiivisuus ja kurvikkaat vartalot out. Mitä mieltä te olette tästä vanhan trendin paluusta?

Ysärillä ja nollarilla monet olivat jatkuvasti laihdutuskuurilla ja sairastivat syömishäiriöitä. Nyt onneen on saatu oikotie Ozempicin muodossa.

TikTokissa trendaa laihuuden ihannointi 

https://yle.fi/a/74-20162942

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ne paksupyllyt peränsä pienentävät kun hoikat lantiot ja pienet peput ovat nyt muodissa?😂

Luonnollisuus on kaunista, erikavikmanit ja kimkardasianit jo niin last season.🤣

Erika Vikman on normaalipainoinen nainen. En tajua hänen vartalonsa haukkumista.

Vierailija
62/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurvikkuus ei tarkoita ylipainoa. 

Luojanluoma kurvikas nainen on kaunis kyllä, mut ei nää luonnottomat paksupersiit. Niillä on ero kuin yöllä ja päivällä. 

Tavallinen hoikka nainen on myös kaunis, mutta nälkiintynyt luuviulu ei hyvältä näytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ne paksupyllyt peränsä pienentävät kun hoikat lantiot ja pienet peput ovat nyt muodissa?😂

Luonnollisuus on kaunista, erikavikmanit ja kimkardasianit jo niin last season.🤣

Erika Vikman on normaalipainoinen nainen. En tajua hänen vartalonsa haukkumista.

Ei haukkumista, mutta kyllä aika huvittavan näköiseksi on itsensä laittanut, eikä sillä ole painon kanssa mitään tekemistä. 

Vierailija
64/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei koskaan ole muotia olla ihan vaan terve, jos voi,  ja normaalipainoinen? 

Jos tuollaisia terveitä naisia haluaa nähdä, kannattaa mennä Suviseuroille. Missään muualla heitä ei näe, ainakaan noin paljon. 

- ei vl

Vierailija
65/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haukkumista, mutta kyllä aika huvittavan näköiseksi on itsensä laittanut, eikä sillä ole painon kanssa mitään tekemistä. 

Hän on viihdetaiteilija ja siinä työssä ovat omat lainalaisuutensa ulkonäön suhteen etenkin some-aikana. Pahinta, mitä voisi olla, olisi se ettei ketään kiinnostaisi seurata viihdetaiteilijan tyyliä tai tekemisiä somessa. Ulkonäkö on myös erottautumis- ja markkinoinintikeino omalle musiikilleen. Jos se huvittaa sinua, et luultavasti ole hänen kohderyhmäänsä.

Vierailija
66/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy nykyajan nuoret tytöt, millaiseen maailmaan ovat syntyneet.

Niinpä.😢 Milloinkaan ei ole kelpaava ja mt-ongelmat vaan lisääntyvät. Tosi surullista.

Hehän ovat täysin markkinavoimien armoilla. On hyvää bisnestä muuttaa trendejä ja saada nuoret naiset milloin leikkauttamaan mitäkin, laitattamaan täytteitä, poistattamaan täytteitä jne niin kauan kuin vain lompakko kestää. Osa hankkii käsittelynsä kulutusluotoilla. Hesarissa oli juttu, ns katseenkestävän ja naturellin näköisen nuoren naisen kuluista. Lookin ylläpitämiseen meni 600 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
67/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän nyt.., kun toinen niin kovasti koitti olla ultraseksikäs.

Vierailija
68/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy nykyajan nuoret tytöt, millaiseen maailmaan ovat syntyneet.

Niinpä.😢 Milloinkaan ei ole kelpaava ja mt-ongelmat vaan lisääntyvät. Tosi surullista.

Hehän ovat täysin markkinavoimien armoilla. On hyvää bisnestä muuttaa trendejä ja saada nuoret naiset milloin leikkauttamaan mitäkin, laitattamaan täytteitä, poistattamaan täytteitä jne niin kauan kuin vain lompakko kestää. Osa hankkii käsittelynsä kulutusluotoilla. Hesarissa oli juttu, ns katseenkestävän ja naturellin näköisen nuoren naisen kuluista. Lookin ylläpitämiseen meni 600 euroa kuukaudessa. 

Kirjoitat asiaa! Sen takia kritisoin näitä kimejä ja erikoita, jotka toimivat esikuvina. Ei minulla muuten ole mitään kyseisiä daameja ja heidän lookkejaan tai musaansa vastaan. 

Vierailija
69/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20 - 30 vuotias 90-luvulla. Silloin oltiin laihoja tai normaalipainoisia. Itse olin laiha, tosin, harrastin liikuntaa paljon, söin kyllä, mutta terveellisesti. Ei me syöty poikaystävän kanssa mitään karkkeja, sipsejä, limsoja, jätskejä, pullia, keksejä........näitä syötiin harvoin. Leivoin itse piirakkaa kerran viikossa sunnuntaisin. Tehtiin itse ruoka. 

Minusta tämä lihavien ihannointi on ollut omituista, lihavuus on sairaustila, se ei ole normaalia. Minusta myös lihavat ovat rumia, löntystävät, eivät jaksa edes kunnolla kävellä. Laihuus kunniaan. 

90-luvulla tai 2000-luvun alussa muotitaloja alettiin vastuuttamaan, kun käyttivät liian laihoja malleja. Ja nuoret jäljitteli. Ihannepaino ei saisikaan olla se, jolloin muotisuunnittelijojiden vaatteet näyttää hyviltä, vaan se paino, jossa ihmisellä on hyvä olla.

Hoikkuus on eri kuin laihuus. Laihuuteen liittyy myös erilaisia vitaminiini yms. puutoksia.

Ja sellainen seikka, että tytöt lihoo helpommin, koska hormonit vaikuttaa niin, tytöillä on kropassa enemmän rasvaa. Liika laihuuden ihannointi voi aiheuttaa monille hedelmättömyyttä, kun laihdutetaan liikaa?

Vierailija
70/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainon ihannointi on palannut, wau. Vihdoinkin.

Eihän se ole normaalipaino, jos se saavutetaan kemiallisella lääkeaineella elimistön omaa toimintaa sotkien! Eikä ole normaalipaino myöskään, jos on sairas eli syömishäiriöinen.

Olen minäkin laihduttanut vodkan avulla. Ja moni lopettaa tupakoinnin jonkin lääkeaineen avulla. Ei siinä ole sinänsä mitään ihmeellistä. Oleellista on saada katki ne haitalliset addiktiot ja impulssit, ja totutettua keho sopivampaan sisäänottoon. En siis näe esim. ozempicin käytössä mitään ongelmallista sinänsä, kunhan vaan lopettaa sen aikanaan.

Kun sen lopettaa, niin eikö sitten liho takaisin samoihin mittoihin?

Omasta mielestä ei ole väärin turvautua lääkkeeseen, tai leikkaukse

Miksi on väärin? Eikö se ole hyvä, että lääketiede pystyy tarjoamaan apua laihtumiseenkin kuten muihinkin vaivoihin. Miksi ihmeessä jonkun pitää voida syödä päänsärkyyn särkylääkettä, mutta ylipainoinen ei saisi saada lääkettä laihtumiseen?

Sitä paitsi teidän kaikkien kauhuksi näihin lääkkeisiin on tulossa vielä ylläpitolääke jo ensi vuonna. Tottakai lääkkeen lopettamisen jälkeen lihoo takaisin ihan samalla tavalla kuin kaikkien kuurien, jos ei ole tarkkana ruokien kanssa. Ei lääkkeellisessä laihduttamisessa todennäköisyys lihoa uudestaan ole sen kummoisempi kuin muissa laihtareissa. Mutta tuo ylläpitolääke kuulostaa enemmän kuin hyvältä. 

Vierailija
71/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ilmiö on tuttu ysäriltä ja nollarilta. Normaalipainoisia haukutaan läskeiksi. Jos on tyyliin yksi vatsamakkara, olet kauhea läski. Tai lihaksikkaat reidet tai pyöreä peppu, olet kauhea läski. Luiden pitää näkyä ja pepun olla pieni ja lättänä. Huoh.

Vierailija
72/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on viihdetaiteilija ja siinä työssä ovat omat lainalaisuutensa ulkonäön suhteen etenkin some-aikana. Pahinta, mitä voisi olla, olisi se ettei ketään kiinnostaisi seurata viihdetaiteilijan tyyliä tai tekemisiä somessa. Ulkonäkö on myös erottautumis- ja markkinoinintikeino omalle musiikilleen. Jos se huvittaa sinua, et luulta 

Ymmärrän. Jollainhan sitä on ihmisen koitettava elantonsa tienata. Mahtuuhan tänne Kikan jälkeen toki toinenkin sitä tyyliä ja omat fanit heillä. 

Katselin taannoin Erikan tangokuningatarkuvia, kylläpä oli kaunis neito luonnollisena. 

Vierailija
73/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20 - 30 vuotias 90-luvulla. Silloin oltiin laihoja tai normaalipainoisia. Itse olin laiha, tosin, harrastin liikuntaa paljon, söin kyllä, mutta terveellisesti. Ei me syöty poikaystävän kanssa mitään karkkeja, sipsejä, limsoja, jätskejä, pullia, keksejä........näitä syötiin harvoin. Leivoin itse piirakkaa kerran viikossa sunnuntaisin. Tehtiin itse ruoka. 

Minusta tämä lihavien ihannointi on ollut omituista, lihavuus on sairaustila, se ei ole normaalia. Minusta myös lihavat ovat rumia, löntystävät, eivät jaksa edes kunnolla kävellä. Laihuus kunniaan. 

Missä kuka on ihannoinut "lihavia" sitten renesanssin?

Opettele lukemaan ja jätä ihmisten haukkuminen, vanha ihminen.

Vierailija
74/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainon ihannointi on palannut, wau. Vihdoinkin.

Eihän se ole normaalipaino, jos se saavutetaan kemiallisella lääkeaineella elimistön omaa toimintaa sotkien! Eikä ole normaalipaino myöskään, jos on sairas eli syömishäiriöinen.

Olen minäkin laihduttanut vodkan avulla. Ja moni lopettaa tupakoinnin jonkin lääkeaineen avulla. Ei siinä ole sinänsä mitään ihmeellistä. Oleellista on saada katki ne haitalliset addiktiot ja impulssit, ja totutettua keho sopivampaan sisäänottoon. En siis näe esim. ozempicin käytössä mitään ongelmallista sinänsä, kunhan vaan lopettaa sen aikanaan.

Kun sen lopettaa, niin eikö sitten liho takaisin samoihin mittoihin?

Omasta mielestä ei

Nyt markkinoilla olevien lääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksista ei kai ole vielä tietoa, ainakaan niistä ei ole kirjoiteltu?

Vierailija
75/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ysärillä laiha, koska olin silloin nuori. Nyt en ole laiha, koska nyt olen keski-ikäinen. Ei viisikymppiset naiset olleet ennenkään laihoja. Pari syömishäiriöistä ikuisen nuoruuden tavoittelijaa tunsin, mutta heitä kävi lähinnä sääliksi.

Minä en ole ainoa, joka on tällä välin saanut lisää ikää. Myös väestö on ikääntynyt ja se kehitys kiihtyy koko ajan, kun syntyvyys on matala. Iän myötä kaikille tulee lisää kiloja, ja totta kai siis väestö keskimäärin lihoo, kun se vanhenee. Tämä on normaalia ja sinänsä täysin ok.

Ylipaino ei todellakaan ole mikään iän tuoma pakko. Terveellinen ruokavalio ja hyvä lihaskunto pitää naisetkin hoikkina menopaussista huolimatta. 

Samaa mieltä. Painoni on ollut aina sama 54kg koko aikuisikäni. 

T. Monisynnyttäjä isoäi 

Joidenkin mielestä monisynnyttäjä isoäiti ei voi olla pieni ja hoikka. Totuus on, että kyllä voi kun syö vain sen minkä kuluttaa. 

Vierailija
76/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti: Oikea annoskoko on 15 sipsiä. 

Minusta tuo kuulostaa kyllä pikemminkin syömishäiriöltä laskea sipsejä. Tuokin riippuu ihan kokonaan muutenkin siitä, mitä kaikkea muuta päivän aikana on syönyt, kuinka paljon suolaa ja rasvaa on jo saanut, tai ei ole saanut. Mikä on energiankulutus, onko suolan tarve jostain syystä esim raskaan urheilusuorituksen ja kovan hikoilun vuoksi kasvanut jne. Kuinka usein syö sipsejä? Jos syö sipsejä vaikka kerran vuodessa, uskaltaako niitä syödä pienen kulhollisen? 

Vierailija
77/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla tai 2000-luvun alussa muotitaloja alettiin vastuuttamaan, kun käyttivät liian laihoja malleja. Ja nuoret jäljitteli. Ihannepaino ei saisikaan olla se, jolloin muotisuunnittelijojiden vaatteet näyttää hyviltä, vaan se paino, jossa ihmisellä on hyvä olla.

Hoikkuus on eri kuin laihuus. La

Kuinka helvetin paljon nää itsensä hedelmättömiksi laihduttaneet on oikeasti laihduttaneet, kun tuttavissani on 40-kiloisina kaksoset saaneita??!!

Vierailija
78/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on pyöreä peppu ja leveä lantio luonnostaan, tulee geeneissä. Ei sille mitään voi.

Mutta Kardashianien muodot lienee BBL leikkausten ja kirurgian tuotosta noin muutenkin. 

JOO, luonnolliset pukeutuvat kauniisti, mutta  tuotokset kävelevät ohuissa sukkahousuissa keskellä kaupunkia. Siitä sen tietää kumpi vai kampi.🤭

Vierailija
79/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei koskaan ole muotia olla ihan vaan terve, jos voi,  ja normaalipainoinen? 

Jos tuollaisia terveitä naisia haluaa nähdä, kannattaa mennä Suviseuroille. Missään muualla heitä ei näe, ainakaan noin paljon. 

- ei vl 

Siellä ei näy turvotettuja naisia vaan pelkkiä luonnonkauniita. 

Vierailija
80/203 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Mosshan näyttää nyt vanhemmiten aika perustavikselta. Ilmeisesti ei ole enää heroin-chic, kuten 90-luvulla sanottiin. Röökiä ja alkoholiakin on kuluttanut, näyttää ja kuulostaa nyt vähän puliakalta, mikä on sääli. Oli todella söpö Johnny Deppin aikaan, mutta järkyttävän pieni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä