Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Takaisin nollakokoon, 90-luvun ja 2000-luvun alun laihuuden ihannointi on tehnyt paluun, osin kiitos Ozempicin

Vierailija
24.05.2025 |

Laihuus on taas in ja kehopositiivisuus ja kurvikkaat vartalot out. Mitä mieltä te olette tästä vanhan trendin paluusta?

Ysärillä ja nollarilla monet olivat jatkuvasti laihdutuskuurilla ja sairastivat syömishäiriöitä. Nyt onneen on saatu oikotie Ozempicin muodossa.

TikTokissa trendaa laihuuden ihannointi 

https://yle.fi/a/74-20162942

Kommentit (203)

Vierailija
201/203 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ysärillä laiha, koska olin silloin nuori. Nyt en ole laiha, koska nyt olen keski-ikäinen. Ei viisikymppiset naiset olleet ennenkään laihoja. Pari syömishäiriöistä ikuisen nuoruuden tavoittelijaa tunsin, mutta heitä kävi lähinnä sääliksi.

Minä en ole ainoa, joka on tällä välin saanut lisää ikää. Myös väestö on ikääntynyt ja se kehitys kiihtyy koko ajan, kun syntyvyys on matala. Iän myötä kaikille tulee lisää kiloja, ja totta kai siis väestö keskimäärin lihoo, kun se vanhenee. Tämä on normaalia ja sinänsä täysin ok.

Minäkin olin ysärillä laiha nuori ja nyt 45v ja  edelleen mahtuu lukioaikaiset farkut jalkaan. Kyllä se on enimmäkseen itsestä ja elämäntavoista kiinni mihin kuntoon itsensä päästää. Tätä viime aikojen lihavuuden ihannointia ja rasvamakkaroiden julkista esittelyä en ker

Minäpä käytän vielä potkupukua, joka oli minulla kehdossa. Se on ihan itsestä kiinni, ei kannata päästää itseään liian helpolla.

Vierailija
202/203 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keulakuva Liv Schmidt oli tehnyt maksullisen ryhmän jossa kilpailtiin kuka ryhmäläisistä on laihduttanut eniten n. ehkä viikottain. Tähän ryhmään sitten pääsi käsiksi alaikäisiä, jotka myös laihduttivat suuria määriä (onneksi ryhmä lakkautettiin). Tik Tokissa pyörii aivan hullua settiä, haukutaan itseään "läskiksi", kun kyseessä on hyvinkin hoikka julkaisija, addiktio malleja 90, ja 2000- luvulta ihannoidaan ja pidetään inspiraationa. Tää on paljon pahempi asia, kuin vaan "normaali paino on tullut takaisin muotiin" juttu. Tämä on hyvin vakavaa. Puhukaa tyttärillenne, olen nähnyt tän kaiken ja tästä ei hyvää seuraa. Puhukaa myös pojillenne, koska tällä alustalla myös 16- vuotiaiden poikien steroidien käyttöä romantisoidaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/203 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti kehopositiivisuus jäi historiaan heti, kun tuli jokin toimiva lääke lihavuuteen. Muu kuin vapaaehtoinen kalorien laskenta ja kuntoilu, joka vaatii sitoutumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi