Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulehti uutisoi, että ruokaviraston koirarekisteristä puuttuu vielä puolet koirista

Vierailija
24.05.2025 |

Laki kiristyy. Viraston koirarekisteriin ilmoittamatta jättämisestä sakkoja tiedossa.

Kommentit (353)

Vierailija
241/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis tosiaan ymmärrä lukemaasi. Niinhän minä juuri ylempänä kirjoitin. 

Sinä väitit, että Kennelliitolla on tieto koiran omistajasta. Näin ei tietenkään ole suurimman osan kohdalla. Huvittavinta on, että osalla niistä, jotka jankuttavat miten heille riittää yksi rekisteri, ei ole koiran kohdalla minkäänlaista omistajatietoa Koiranetissä. Heidän tietojaan ei siis koiran kadotessa löydä sen sirunumerolla mistään. 

Eihön Ruvillekaan mene tieto koiran omistajasta...

Vierailija
242/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne tietää, että meillä on koira? Ei mistään. Meidän koira on Kennelliiton rekisterissä mutta tuskin se antaa ruokavirastolle tietojaan.  Yksi rekisteri pitäisi riittää..

Yksi rekisterihän nimenomaan riittääkin. Kennelliiton rekisteri ei ole pakollinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sieltä pitää näkyä koiran kotiosoite? Eikö puhelinnumero riittäisi? 

Se on esim. tilastointia varten. Tiedetään millä aluella asuu minkäkin verran koiria. Tulevaisuudessa on ymmärtääkseni ajatuksena myös voida varoittaa tietyn alueen koiranomistajia automaattisella viestillä vaikka jostakin epidemioista, villieläinhavainnoista tai muusta vaarasta. Siis joskus, kun rekisteri vielä kehittyy eteenpäin.

Tuohon tarkoitukseen riittäisi postinumero, ei tarvita asunnon tarkkaa osoitetta. 

Ajatteletko siis, että osoitetiedon keruussa on jotakin epäilyttävää? Itse ilmoitan ihan mielelläni viranomaisille, että juuri minun asunnossani on koira. Ja kissoja, heti kun nekin rekisteriin saa. En keksi yhtään tilannetta, missä s

Jos siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä silloin se on turha. Yhtään hyötynäkökulmaa ei ole vielä esitetty koiraeläimen pitopaikkarekisterin tarpeelle. 

Vierailija
244/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ne niitä sakkoja alkaa jakaa, 🤣.

Käy koteja läpi vai?

Ihan täyttä skeidaa koko sakoilla uhkailu .

Vierailija
245/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tosi vaikea ymmärtää miksi jotku koiranomistajat ovat tehneet tästä elämää suuremman jutun. Vie sen pari minuuttia aikaa ja maksaa vaivaisen kympin per koira. Missä ongelma?

Vierailija
246/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sieltä pitää näkyä koiran kotiosoite? Eikö puhelinnumero riittäisi? 

Se on esim. tilastointia varten. Tiedetään millä aluella asuu minkäkin verran koiria. Tulevaisuudessa on ymmärtääkseni ajatuksena myös voida varoittaa tietyn alueen koiranomistajia automaattisella viestillä vaikka jostakin epidemioista, villieläinhavainnoista tai muusta vaarasta. Siis joskus, kun rekisteri vielä kehittyy eteenpäin.

Tuohon tarkoitukseen riittäisi postinumero, ei tarvita asunnon tarkkaa osoitetta. 

Ajatteletko siis, että osoitetiedon keruussa on jotakin epäilyttävää? Itse ilmoitan ihan mielelläni viranomaisille, että juuri minun asunnossani on koira. Ja kissoja, heti kun nekin rekisteriin saa. En keksi yhtään tilannetta, missä s

F*ck the police -wt tietysti vastustaa kaikkea "kyttäämistä". Ymmärtäähän sen, jos jo sana "viranomainen" aiheuttaa pelkoa ja kylmiä väreitä. 

Normaalit ihmiset ovat sentään vielä eri maata.

Vierailija
247/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaviraston koirarekisteri kuulostaa vähän ikävältä. Kuin aikoinaan se iso juttu margariintehtaasta, jonka rasvaan oli joutnut kissa. 

Vierailija
248/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rekisteri riittää tietenkin, ja Ruokaviraston rekisterihän on viranomaisrekisteri ja koskee kaikkia. Sen toiminta perustuu lakiin.

Kennelliiton rekisteri on koiraharrastusyhdistyksen oma harrastus- ja jalostusrekisteri. Sen toiminta perustuu kyseisen yhdistyksen itse päättämiin sääntöihin.

Näissä rekistereissä on suuri ero juridisesti ja myös toiminnallisesti. Niiden tarkoituksetkin ovat aivan erit.

Vierailija
249/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän ne niitä sakkoja alkaa jakaa, 🤣.

Käy koteja läpi vai?

Ihan täyttä skeidaa koko sakoilla uhkailu .

Jotkut eläinlääkärit ovat huomautuksia aiheesta jakaneet. Plus tietysti ne näyttelyiden pistokokeet. Kyllä se tilanne pikkuhiljaa vielä muuttuu.

Vierailija
250/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lammaskansa tottelee

Vierailija
251/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuudesta varmaan johtuu suurin osa näistä että ei ole rekisteröity jne. Ketä nyt kiinnostaisi edes pysäköidä kunnolla, ellei saisi parkkisakkoa? 

Suomalaiset nyt vaan on tällaisia. Kaikkeen pitää olla laki, säädös ja sakko, koska kansa on äärettömän typerää ja itsekästä.

Ja nimenomaan näissä arjen pikkuasioissa, eli auton pysäköinti tai vaikka koiran omistaminen. Olisi niin paljon tärkeämpääkin, mutta ellei ole sakon uhkaa, ne pikkuasiat riistäytyvät käsistä ja kenelläkään ei ole enää mukavaa.

Tässä maassahan ei käytettäisi edes turvavöitä, ellei käyttämättömyydestä sakotettaisi.

Vierailija
252/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja lammaskansa tottelee

Joo jotkut landellakin käräyttelee rattijuoppoja. Antaisivat ihmisten s***ana elää.

Vierailija
253/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ruokavirastoon ilmoitetaan eläimen haltija eikä eläimen omistaja? Eihän haltija ole automaattisesti vastuussa eläimen kustannuksista, sairaanhoidosta tai päätöksistä ellei toisin ole sovittu.

Miksi rekisteri kerätään vain eläimen haltijan tiedoilla? 

Vierailija
254/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä tässä mättää on epäloogisuudet ja epärehellinen informointi. Rekisteriä en sinänsä vastusta vaan sitä, että sen tarve esitetään viranomaisten toimesta kuin idiooteille pikkulapsille ja oletetaan että kaikki niellään mukisematta. No ne nielee jotka ei jaksa ajatella. 

Vierailija
255/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä samoja jääriä, jotka ei kerää koirankakkoja eikä käytä itsepalvelukassaa? Ja haluaa ostaa junalipun asiakaspalvelijalta käteisellä.

T. Tolkun koiranomistaja

Itse kerään koirankakat ja olen tunnollinen ihminen, mutta koiraani en rekisteröi tuonne, koska ne tiedot löytyvät jo Kennelliiton rekisteristä. Ihan turhaa rahastusta.

Vierailija
256/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä näkee miten tyhmiä koiran omistajat ovat.

En maksa 10e. 

En *erkele maksa.

Ovat kaikessa muussakin vastaan kaikkea.

Just 

Vierailija
257/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä samoja jääriä, jotka ei kerää koirankakkoja eikä käytä itsepalvelukassaa? Ja haluaa ostaa junalipun asiakaspalvelijalta käteisellä.

T. Tolkun koiranomistaja

Itse kerään koirankakat ja olen tunnollinen ihminen, mutta koiraani en rekisteröi tuonne, koska ne tiedot löytyvät jo Kennelliiton rekisteristä. Ihan turhaa rahastusta.

Oletko ihan varma, että Kennelliiton rekisteristä löytyy koirasi sirunumerolla sinun puhelinnumerosi?

Vierailija
258/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Tolkun koiranomistaja

Aivan. Sehän olisikin aivan liian helppoa että kaikki tiedot olisivat yhdessä paikassa.

Vierailija
259/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä silloin se on turha. Yhtään hyötynäkökulmaa ei ole vielä esitetty koiraeläimen pitopaikkarekisterin tarpeelle. 

Arvaan, ettet ole niitä hyötynäkökulmia edes etsinyt. Ne pitäisi syöttää sinulle, ja silti kieltäytyisit nielemästä.

Jos aihe kiinnostaisi oikeasti, olisit lukenut ajatuksella edes Ruvin nettisivut ja Maa- ja metsätalousministeriön selvityksen rekisterin perustamisesta. Kumpikaan ei ole mitään monimutkainen kahlattava ja ihan kaikille tarjolla.

Vierailija
260/353 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Tolkun koiranomistaja

Oletko ihan varma, että Kennelliiton rekisteristä löytyy koirasi sirunumerolla sinun puhelinnumerosi?

En, mutta voin ilmoittaa sen sinne. Mitään muita rekisteröintejä en maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän