Te, joilla autossa pelkkä liikennevakuutus
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tulee melko kalliiksi, jos hinausauto joutuu käymään siirtämässä 200€ rotiskon pois moottoritieltä. Millään muulla tuota et saa sieltä pois laillisesti. Siksi itse luovun autosta viimeistään siinä vaiheessa, kun siihen ei saa enää hinauspalveluvakuutusta tai no yksi sellainen auto oli, mutta sillä ei ajettu moottoritiellä eikä moottoriliikennetiellä, joten sen olisi pystynyt itsekin hinaamaan pois...
Jos et itse tilaa autolle sieltä poishinausta, jossain vaiheessa sen tilaa poliisi ja silloin siitä vasta kuluja tuleekin, kun selvittävät hinauksen jälkeen, että kuka auton omistaa...
Itse olen joutunut omaan autoon käyttämään hinauspalvelua 2 kertaa, yhteislasku näistä on ollut yli 500€+taksimatkat matkan keskeytyksestä yhteensä toinen 500€, joten varmasti olen vielä hinauspalveluvakuutuksessa tappiolla, mutta mielenrauhaa se tuo, eikä tarvitse olla sitä 200€+ summaa lompakossa aina, kun autolla liikkuu...
Miksi lompakossa? Kyllä luottokortilla tai säästö (debit) kortilla saa nykyään maksaa.
Jos ei ole säästössä 200e potentiaalista auton vikaantumista tai hinausta varten, ei kannata autoilla. Vanhaankin autoon voi tulla 200e vika käytännössä milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osakasko vanhassa autossa
on siinä hinausturva jos sattuu leviämään tien päälle kaukana kotoa ja lasiturva/törmäys hirvieläimeen/varkaus/ilkivalta ja paloturva
Jos makselet tuota 8 vuotta ja tulee lopulta tarve hinaukselle yhden ainoan kerran, se on aika monen tonnin hinaus arvoltaan.
OP bonuksilla tuo on maksettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jotain 300e/vuosi. Pohjola. Siihen sisältyy tuulilasivakuutus ihan pienellä omavastuulla. Joten melkein "perus", koska jälkimmäinen on vain 25e.
Ei kai se voi olla vaan liikennevakuutus vaan joku kasko pitää olla että saa lasivakuutuksen?
Ei ole kaskoa. Ostin autoni (käytetty) 5 vuotta sitten ja se autoliikkeen myyjä "lobbasi" siinä samalla sen vakuutuksen. Otin, koska niin halpa. Asun hiekkatien varrella, ja tuulilasissa on lämmitin ja muita anturoita. Ja katsastuksessa kun ne on niin tarkkoja ollut pitkään niiden tuulilasin pientenkin "kiveniskemien" takia. Niin, ja ei bonuksia, koska ensimmäinen auto taloudessa minun nimissäni yli 20 vuoteen.
Jos on sade-, valo-, tms tunnistin/tunnistimia, niin lasivakuutus kannattaa. Niiden hinta yleensä max kymppejä vuodessa ja moneen niistä kuuluu ainakin omavastuuton kiveniskemäkorjaus, joihinkin ehkä omavastuuton vaihtokin. Broidi sai joskus puhuttua omavastuuttoman vaihdon, vaikka se ei vakuutukseen kuulunut. Oli tullut 4 nastaa 3 päivän sisään tuulilasiin ja halkeema alalaidassa ennen sitä. Korjaukset ja stoppiporaukset olisivat maksaneet enemmän kuin uusi lasi hänen vanhaan autoonsa.
"Miksi lompakossa? Kyllä luottokortilla tai säästö (debit) kortilla saa nykyään maksaa.
Jos ei ole säästössä 200e potentiaalista auton vikaantumista tai hinausta varten, ei kannata autoilla. Vanhaankin autoon voi tulla 200e vika käytännössä milloin vain."
No kukin tyylillään. Itsellä huolto-korjaussopimus autoissa ollut vuosia, ei montaa senttiä/kilometri maksa ja sisältää kaiken, mm. renkaiden vaihdot ja säilytykset, nesteiden lisäykset, määräaikaishuollot, sekä takuun ulkopuolella olevat korjaukset osineen... Laskutuksen saa valita 1-12erää/vuosi
"Miksi lompakossa? Kyllä luottokortilla tai säästö (debit) kortilla saa nykyään maksaa.
Jos ei ole säästössä 200e potentiaalista auton vikaantumista tai hinausta varten, ei kannata autoilla. Vanhaankin autoon voi tulla 200e vika käytännössä milloin vain."
Jos auton arvo on alle 1 000€, kannattaako sen hinaamisesta ja korjaamisesta maksaa yhteensä vähintään yli 300€. Pois tieltä se on kuitenkin saatava, koska muussa tapauksessa poliisit järjestävät sille omistajan kustannuksella hinauksen. Toki jos ei aja moottori(liikenne)teillä, niin poishinauksen voi tehdä itsekin köydellä ja toisella autolla. Mutta yleensä vakuutusten idea on mielenrauha ja maksaminen muulloin kuin silloin kuin vahinko/vikaantuminen sattuu.
50e x 4 / vuosi Lähitapiola