Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini sanoi että meidän koti on kamalampi kuin kenenkään muun missä se on ikinä ollut

Vierailija
23.05.2025 |

Ja sanoi tämän ihan tosissaan, ei suutuspäissään. Ei kuulemma kehtaa tuoda kavereitaan ja nyt on noloa järjestää rippijuhlat kotona. On ihan normaali lapsiperheen koti.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jopa koiranpentu on järkyttävän nolo, koska ei käyttäydy niinkuin 10-vuotias sakemanni. Miksei meidän koira voi käyttäytyä normaalisti?

Vierailija
122/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin jopa koiranpentu on järkyttävän nolo, koska ei käyttäydy niinkuin 10-vuotias sakemanni. Miksei meidän koira voi käyttäytyä normaalisti?

Meillä myös koiranpentu on super nolo, vaikka silloin kun mietittiin uuden koiran hankintaa niin teini oli ihan innoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tavata teinin jonka mielestä mikään ei ole noloa. Pikkusiskoni on teini, minua 13 vuotta nuorempi ja tällä hetkellä ihan kaikki on noloa, jopa minun lapseni, kun se nyt vaan on niin kamalan noloa olla täti.

Vierailija
124/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joissain huoneissa muovimatot, kellään muulla ei ole, noloa. Ei olla mitään sisustajia ja tavaroitakin lojuu, mutta ei tämä sikolätti ole. Kerran viikossa siivous. En todellakaan ala lattioita vaihtamaan, koska kaikki muut.

Vierailija
125/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli kyllä tosi paha mieli. Mitään aloitetta ei ole koskaan tehnyt sisustamisen suhteen tai kertonut ideoita. Ei kuulemma ole kaunis silmälle. Meillä valoisaa ja avaraa, olen kyllä laittanutkin kotia jonkin verran. T.Ap

Mutta onko railakkaita kuoseja ja "kivoja" ideoita.

Ei ole mitään retrokuoseja tms. Ihan harmonisia sävyjä ja itse asiassa moni vieraampi ihminen on kehunut meidän kotia kun tullut käymään. Ei toki mikä vimpan päälle, luksuskoti ole. T. Ap

Vierailija
126/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini sanoi että meillä on vanha ja kulunut koti ja kavereiden kodit on moderneja. Tämä (okt) on rakennettu 2002 😕

Ja se on vanha ja kulunut. Vuodesta 2002 on reilusti yli 20 vuotta aikaa ja se näkyy sisustusratkaisuissa. Huonekalut varmaan on myös tuolta ajalta?

Kuinka usein huonekalut täytyy uusia? 

Ei niitä ole pakko uusia koskaan ellei halua, mutta kyllä niistä huomaa miltä aikakaudelta ne ovat. Yli 20 vuotta vanhat huonekalut ovat yli 20 vuotta vanhoja ja myös yli 20 vuotta vanhan näköisiä. 

Meillä 100-50 vuotta vanhoja villamattoja. Pöytä ja kaapit sekä lipastot 1880-1900 väliltä. Löytyy uudempaakin. Nahkasohvat 50-luvulta. Kaksi kertaa jo kunnostettu ja verhoiltu uudelleen. Sängytkin mokomat 60-luvulta, umpipuuta. 

Vierailija
127/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määtittele normasli lapsiperheen koti.

Itselläni oli myös lapsuudessa kotihäpeää, sohvat, verhot ja päiväpeitot olivat kauhtuneet ja vanhanaikaiset. Teininä häpesin sitä, että talomme oli pieni.

Kannattaa istua teinin kanssa alas ja miettiä mitä asialle voi tehdä. Voiko jotain asioita piilottaa, maalata, hieman uudistaa, heittää kokonaan pois ja siivota, lainata tuttavslta sukulaiselta.

Esim. Jos koti on pieni, juhlst voi pitää suht edullisesti jossain muualla. Paikassa johon saa viedä omat tarjoilut.

Vierailija
128/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut kuulla että tuo vähän niin kuin kuuluu ikään että kaikki omaan perheeseen liittyvä on noloa ja kamalaa?

Ei se oikeasti kuulu.

T. Kolmen aikuisen lapsen äiti

Jos sulla on ollut helpot teinit, ei se tarkoita, että muilla on samoin. Kyllä tuo on täysin normaalia teinin käytöstä. Mun täytyy kaupassakin kävellä 20 metriä etäällä nuorestani, ettei luokkakaverit näe, koska on noloa olla äidin kanssa kaupassa.

Vierailija
129/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini sanoi että meillä on vanha ja kulunut koti ja kavereiden kodit on moderneja. Tämä (okt) on rakennettu 2002 😕

Ja se on vanha ja kulunut. Vuodesta 2002 on reilusti yli 20 vuotta aikaa ja se näkyy sisustusratkaisuissa. Huonekalut varmaan on myös tuolta ajalta?

Me rakennutettiin okt juuri 02-03 ja silloin oli tyyli, joka on nyt "kulunut". Keltaista käytettiin tosi paljon ja makuuhuoneiden tapeteissa oli boordit. Jos toisilla on uudempia valkoinen-harmaa - koteja niin kellertävät sävyt näyttää nuhjuisilta. Ei teini välttämättä ole ihan hakoteillä.

T ohis

Vierailija
130/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tavata teinin jonka mielestä mikään ei ole noloa. Pikkusiskoni on teini, minua 13 vuotta nuorempi ja tällä hetkellä ihan kaikki on noloa, jopa minun lapseni, kun se nyt vaan on niin kamalan noloa olla täti.

Minulla on saman ikäinen pikkusisarus, ja hänen syntymänsä vasta noloa olikin! Kaikkihan tiesivät, että minun vanhempani olivat olleet silleen. Ettäs kehtasivat nolata minut niin totaalisesti. Ja myöhemmin ihan sama tilanne, minä olin maailman noloin sisarus, vanha ja tyhmä. Se nyt on teinien elämää. 

Vierailija
131/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin tytär sanoi ja jatkuvasti. En mä olekaan sisustaja, eikä mua  huvita satsata kotiin. On tämä mun mielestä viihtyisä, mutta tosiaan kaikki on saatua ja eri paria. Tai mun tekemää ja tuunaamaan. Aika kirjava.

Hän toi silloin vain harkiten kavereita kotiin. Nyt on asunut pari vuotta jo omillaan. Hänellä on nyt kaunis ja harmoninen kokonaisuus kotinaan. ;) Ylppäreiksi juuri muutti pois, että mä alkuun kuvittelin jopa, että sen takia. Että juhlat pidetään siellä. Olisi hyvin mahtunut, kun pienet suvut. Hän kuitenkin laski meidän pihan eduksemme, että siellä on hyvä istua ja juhlia. Ei enää hävennyt yhtään tai muutenkaan nyt jälkeenpäin.

Vierailija
132/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein huonekalut täytyy uusia? 

Ei niitä ole pakko uusia koskaan ellei halua, mutta kyllä niistä huomaa miltä aikakaudelta ne ovat. Yli 20 vuotta vanhat huonekalut ovat yli 20 vuotta vanhoja ja myös yli 20 vuotta vanhan näköisiä. 

Meillä 100-50 vuotta vanhoja villamattoja. Pöytä ja kaapit sekä lipastot 1880-1900 väliltä. Löytyy uudempaakin. Nahkasohvat 50-luvulta. Kaksi ke

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
133/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut kuulla että tuo vähän niin kuin kuuluu ikään että kaikki omaan perheeseen liittyvä on noloa ja kamalaa?

Ei se oikeasti kuulu.

T. Kolmen aikuisen lapsen äiti

Jos sulla on ollut helpot teinit, ei se tarkoita, että muilla on samoin. Kyllä tuo on täysin normaalia teinin käytöstä. Mun täytyy kaupassakin kävellä 20 metriä etäällä nuorestani, ettei luokkakaverit näe, koska on noloa olla äidin kanssa kaupassa.

:D meilläkin oli tuo vaihe. Muistan, kun hämmästelin tyttärelle, että kyllähän KAIKKI tietää, että mä olen sun äitis..! Siihen se sitten, mutta ei sitä, että me käydään yhdessä kaupassa. Aha.

Sitten jos joku tuttu sattu tulee vastaan, niin ekana kysyivät, että onko tuo teidän Liina tuolla piilossa? Joo on. Myös hänen kaverinsa kyselivät. Ja sekö ei sitten ole yhtään outoa ja noloa? ;)

Vierailija
134/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että juhlat pidetään kotona ja vanhemmat myös päättää ketä sinne kutsutaan. Aikuisena voi sitten itse pitää juuri sellaisia juhlia kuin itse haluaa.

Juuri tällä tavalla kasvatetaan niitä raivokkaita teinejä. Ei kysytä lapselta yhtään mitään ja määrätään miten asiat tehdään "Koska minä sanon ja niin kauan kuin sinä et asumiskuluja maksa, niin ei ole nokan koputtamista! Nih!"

Ei raivokkaita vaan aikuista kunnioittavia.

Vierailija
135/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kaikki pojat ovat esittäneet 14-16v, että ovat täysorpoja

Vierailija
136/138 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä oli mielestäni noloa, kun isäni oli opettajana samalla yläasteella (hyvä ope).

Vierailija
137/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meilläkin kaikki on kamalaa, rumaa ja meidän elämä on niin tylsää että koirakin masentuu. Näin teinin ajatukset.

Te annatte lasten puhua tuolla lailla? Voi kiesus! 

Vierailija
138/138 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ap herkkanahkainen jos ei tuollaista teinin suusta kestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme