Mitä ihmisillä on woltia/foodoraa vastaan?
Ymmärrän hyvin, jos joku ei halua käyttää palvelua, mutta mistä kumpuaa tarve mollata palvelun käyttäjiä? Syytellään uusavuttomaksi tai laiskaksi tai ties miksi. Miksi asia käy niin kovin tunteisiin?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Nämä palvelut ovat pienille ravintoloille tosi kalliita käyttää, mutta eivät ne oikein voi olla niitä tarjoamattakaan. Siksi woltin / foodoran käyttäjät tekevät karhunpalveluksen ravintolalle. Mieluummin haen siksi aina ruoan itse.
Punavuoren punavihreät harjoittaa kolonislismia kuten wolt.Läskeille wokeille maahanmuuttaja polkee sushia ja pizzaa lumimyskyssä.Kuvottavaa.
Sinä käsket tilaamisen sijaan kävelemään ravintolaan ja seuraavassa lauseessa kauhistelet kuinka Woltin käyttäjät lisäävät ravintoloiden tilauksia, ja yht'äkkiä koko ravintolassa asiointi onkin kaikinpuolinen pahasta? Sinä moitit kuskien autojen päästöjä mutta ilman liikennevälineitä ei sinunkaan arkesi suju: ei se ruoka sinne kauppaankaan tule ilman autoa. Minä en tilaa tuotteita ravintoloista vaan ruokakaupasta ja apteekista. Jos lähetti toimittaa 2krt/kk painavat kauppatilaukset oven taakse ja siinä samalla apteekin tilauksen niin onpa kamala synti. Joka tapauksessa maksan palvelusta ja olen kyllä myös lisännyt tilauksen mukaan tilin kuljettajalle. Minä olen se, jolla on alle 2km kauppaan mutta autottomana en halua raahata painavia kasseja ja käyttää aikaa kauppalistan ruokien ja tarvikkeiden keräilyyn, jonottamisesta maksamaan, pakkaamisesta ja tavaroiden raahaamisesta kotiin.
Joo voisi ihmiset enemmän käyttää jalkojaan, että muiden ei tarvitsisi maksaa heidän terveyskulujaan. Ja tarkoitan ravintolaruokien syömisen lisääntymisellä sitä, että koska tällainen palvelu on, niin ravintolaruokaa syödään useammin kuin sillon, jos joutuisi itse lähteä paikan päälle.
Sinä et jaksa hoitaa normaaleja arjen askareita, mutta jonkun toisen pitää huonolla palkalla ja huonoilla ehdoilla lisäten haittoja muille. Miksi muut pääsevät sinne kauppaan, mutta sinä et?
Käy varmaan tunteisiin kun muilla on töitä ja itsellä ei. Muut saa palkkaa ja itse ei.
"Jokaisella pitäisi olla kolmeksi vuorokaudeksi kotivaraa. Sitä paitsi vaikka minulla olisi kauppapäivä, niin kyllä kaapista jotain kuivatuotteita aina löytyy. Miksi särkylääkettä ei aina ole varalta kaapissa? Miten sitten toimit näissä tilanteissa ennen Woltin olemassaoloa? Esimerkkisi vain kuvastavat sitä, että sinulla ei ole erityisen hyviä elämänhallintataitoja. "
No ennen minulla ei ollut niitä lapsia huolettavana, joten kipeänä sitkuteltiin sillä mitä oli. Nyt tilanne on toinen ja Wolt on käytettävissä. Kummasti vihaa herättää näinkin neutraali asia. Miksi särkylääkettä ei ole aina varalta? Tosissaanko kysyt? Joskus syö paketista viimeisen ja sitten ne ovat loppu. Seuraavalla kerralla, kun menee apteekin ohi, ostaa lisää jos muistaa. Tietenkään paremmilla ihmisillä näin ei käy, vaan heillä on aina varapaketti ja varapaketille vielä varapaketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolttien ja Foodora kuskien reput ovat likaisia, eivät noudata liikennesääntöjä, rasittavia pellejä suoraan sanottuna, inhoan niitä. Tänään viimeksi huusin yhdelle apinalle, että mene vttuun sillä pyörällä kävelytieltä Tampereella. Apinoita ovat.
Sinä et taida olla edes apinan tasolla.
En niin mutta Wolt kuski on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolttien ja Foodora kuskien reput ovat likaisia, eivät noudata liikennesääntöjä, rasittavia pellejä suoraan sanottuna, inhoan niitä. Tänään viimeksi huusin yhdelle apinalle, että mene vttuun sillä pyörällä kävelytieltä Tampereella. Apinoita ovat.
Sinä et taida olla edes apinan tasolla.
En niin mutta Wolt kuski on.
Kade
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahat tiukilla ja silti en maksa jostain noin turhasta. Ruuat tulee meille kotiinkuljetuksella Prismasta.
Kyllähän nämä kuriiripalvelut on lähinnä pienituloisten käyttämiä. En tunne keskiluokkaisesta kaveripiiristäni ketään, joka näitä käyttäen tilaisi. Miksi tilata väljähtynyt mäkkiburgeri, tai muuta mössömoskaa muovikipossa? Mikään hyvä ruokahan ei edes säily tuollaisessa kuljetuksessa hyvälaatuisena.
Keskustassa näkee lounasaikaan, että nämä laukunkantajat vievät ruokaa toimitoihin. Se vähän ihmetyttää kyllä. Itselläkin on päiviä, ettei lounaalle ehdi, mutta ratkaisu ei todellakaan ole joku mössöpurkki toimitettuna vaan sitten kiskaisen kotoa mukaan otetun proteiinipirtelön ja työpaikan keittiökorista hedelmän tmv.
Eihän tuollaista haisevaa ruokaa muutenkaan toimistoon pitäisi viedä, kun kaikki kärsivät siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
"Jokaisella pitäisi olla kolmeksi vuorokaudeksi kotivaraa. Sitä paitsi vaikka minulla olisi kauppapäivä, niin kyllä kaapista jotain kuivatuotteita aina löytyy. Miksi särkylääkettä ei aina ole varalta kaapissa? Miten sitten toimit näissä tilanteissa ennen Woltin olemassaoloa? Esimerkkisi vain kuvastavat sitä, että sinulla ei ole erityisen hyviä elämänhallintataitoja. "
No ennen minulla ei ollut niitä lapsia huolettavana, joten kipeänä sitkuteltiin sillä mitä oli. Nyt tilanne on toinen ja Wolt on käytettävissä. Kummasti vihaa herättää näinkin neutraali asia. Miksi särkylääkettä ei ole aina varalta? Tosissaanko kysyt? Joskus syö paketista viimeisen ja sitten ne ovat loppu. Seuraavalla kerralla, kun menee apteekin ohi, ostaa lisää jos muistaa. Tietenkään paremmilla ihmisillä näin ei käy, vaan heillä on aina varapaketti ja varapaketille vielä varapaketti.
Ei tarvitse olla kovin parempi ihminen, että osaa ostaa uuden Burana-paketin, kun edellisessä on muutamia jäljellä. Lapsiperheessä, kun on tosiaan ne lapset vastuulla, on ihan oletusarvoista, että pakastimessa ja kaapeissa on ruokaa minimissään viikon tarpeisiin. Ihan perus arjentaitoja.
Näitä kun lukee, niin pienikin parin päivän sähkö-, vedenjakelu tmv. katkos kyllä iskee nopeasti tiettyyn osaan kansasta. Fiksummat voi ottaa lungisti ja odotella tilanteen palautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahat tiukilla ja silti en maksa jostain noin turhasta. Ruuat tulee meille kotiinkuljetuksella Prismasta.
Kyllähän nämä kuriiripalvelut on lähinnä pienituloisten käyttämiä. En tunne keskiluokkaisesta kaveripiiristäni ketään, joka näitä käyttäen tilaisi. Miksi tilata väljähtynyt mäkkiburgeri, tai muuta mössömoskaa muovikipossa? Mikään hyvä ruokahan ei edes säily tuollaisessa kuljetuksessa hyvälaatuisena.
Keskustassa näkee lounasaikaan, että nämä laukunkantajat vievät ruokaa toimitoihin. Se vähän ihmetyttää kyllä. Itselläkin on päiviä, ettei lounaalle ehdi, mutta ratkaisu ei todellakaan ole joku mössöpurkki toimitettuna vaan sitten kiskaisen kotoa mukaan otetun proteiinipirtelön ja työpaikan keittiökorista hedelmän tmv.
Eihän tuollaista haisevaa ruokaa muutenkaan toimistoon pitäisi viedä, kun kaikki kärsiv
Syö vaan purkkiprotskua, itse tilaan sitä kiinalaista jatkossakin. Jos haju ei miellytä, älä haistele. Ne piirtää kellä on liitua ;;|;,
Se on mukavan vaivaton tapa tilata ja auttaa myös ravintoloita, koska jos kuljetusta ei olisi niin ainakin itseltä jäisi tosi vähälle näiden ravintoloiden käyttäminen.
Ruoka saapuu lämpölaukussa ja nopeammin kuin mitä itse saisin sen kuljetettua, joten se ei pidä paikkaansa että ruoka menisi kuljetuksessa jotenkin huonommaksi.
En vain viitsi istua jossain mäkkärissä tai kebabkioskissa syömässä, kun voin olla omalla kotisohvalla. Koittakaa nyt jotenkin elää sen asian kanssa.
"parempia, kun hakevat ruokansa itse"
Tämä on jotenkin aivan pähkähullu ajatus, mutta Suomessa yleinen.
Aivan mahdollista on, että Woltia käyttävä tekee kovemmin fyysistä tai mentaalista työtä kuin sitä käyttämätön.
Suomalaiset ovat nopeita lokeroimaan ihmisiä. Pieni maa ja harvaan asuttu, vähän sosiaalisuutta pahentavat asiaa. Pieni paikkakunta myötävaikuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... jos rahat on tiukilla tai elellään tuilla, niin miten on varaa maksaa jostain kotiinkuljetuksesta?
Ehkä kuljetuspalveluiden käyttäjillä ei rahat ole tiukilla.
Miksi aina epäillään ihmisiä tukien käyttäjiksi?
On monia syitä käyttää kotiinkuljetusta, esimerkiksi sairaana ei halua tartuttaa muita, ei voi muista syistä lähteä kauppaan vaikka haluaisi esimerkiksi ettei pysty kantamaan, myöskään matkat julkisilla kulkuvälineillä eivät ole maksuttomia vaan maksavat kuten kuljetusmaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten ne ravintolat ovat jopa alle kilsan päässä sieltä, mihin tilataan, joten on se nyt aika laiskaa. Samalla ku siirtyy ravintolaan saa vähän liikuntaa ja mielenterveys paranee, kun lähtee ulos. Kaupunkikuvakin vilkastuisi.
Tämmöiset kotiinkuljetukset myös lisäävät ravintolaruokailemista, joka ei yleensä ole niin terveellistä.
Ravintolan kannalta on parempi, että ostat ruoat suoraan heiltä, sillä kuljetusyritys ottaa itselleen välistä.
Kuskit ovat kuin toisen luokan kansalaisia. Työnantaja ei kohtele heitä hyvin, työolosuhteet heikot ja palkka onneton. Heidän heikkoa olotilaansa käytetään hyväksi.
Ja sitten se, millaisia ne kuskit ovat: aina jalkakäytävällä kulkuneuvoillaan ja vieläpä lisäämässä päästöjä kulkuneuvoillaan.
Oisko tässä syytä vastustaa Woltin ja kaltaisten asiakkaita?
Miksei
Kyllä ainakin meilläpäin tarjoaa kun soittaa suoraan tilauksen ravintolaan. Sieltä tullaan sitten heti kun ruoka on valmis joko omistajan pojan tai itse omistajan toimesta tuomaan ruoka perille (tai riittää että joltakulta vuorossa olevalta löytyy ajokortti) ja ollaan mielissään siitä ettei taas Woltille tai Foodoralle mennyt 30 % ruuan hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista haisevaa ruokaa muutenkaan toimistoon pitäisi viedä, kun kaikki kärsiv
Ei pienituloisena ole varaa käyttää kuriiripalveluita kuin korkeintaan satunnaisesti. Itse olen akateeminen keskiluokkainen ja käytän kyseistä palvelua monta kertaa viikossa, koska mulla on parempaakin tekemistä kuin kokkaaminen. Pihviä en tilaisi kotiinkuljetuksella, mutta muuten kyllä kaikki sapuskat ovat olleet hyvälaatuisia.
eri
Vierailija kirjoitti
Wolt kuljettaa myös tilauksia ruokakaupasta eli ei vain ravintoloiden valmiita ruokia ! Eli on 2 eri asiaa kritisoida ravintoloiden valmiiden ruokien kuljetusta ja Woltia. Työntekijät tekevät mitä työnantaja antaa tehtäväksi ja kuljettavat mitä heillä on kuljetettavana. Eivät kuskit päätä mitä kuljetetaan.
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä palvelut ovat pienille ravintoloille tosi kalliita käyttää, mutta eivät ne oikein voi olla niitä tarjoamattakaan. Siksi woltin / foodoran käyttäjät tekevät karhunpalveluksen ravintolalle. Mieluummin haen siksi aina ruoan itse.
Ei kai ravintoloiden ole mikään pakko käyttää Woltia tai Foodoraa tai muitakaan vastaavia palveluja, jos he eivät pidä sitä kannattavana.
Tietty saa mennä paikan päälle syömään tai hakea ruoan itsekin, mutta en ymmärrä tuota väitettä, että ravintolayritysten olisi jotenkin vastoin tahtoaan tarjottava lähettipalveluita. Jos noista palveluista koituu enemmän kustannuksia kuin hyötyjä, ottavat ravintolat oletettavasti itsensä pois niiden listoilta. Jos taas ravintolat pitävät itsensä listattuna, kielii tämä siitä, että he tosiasiassa katsovat hyötyvän palvelusta.
Niinpä. Mä en tilaa Woltin kauttaa tuosta 100 m päässä olevasta ravintolasta vaan käyn itse hakemassa sieltä. Vähän kauempana on pizzeria, joka hetken kokeili Woltia, mutta päätyivät toimittamaan itse. Joskus olen tilannut sieltä, mutta niiden pizzat eivät ole yhtä hyviä kuin tuon lähiravintolan pizzat. Sitäpaitsi sieltä ei saa muuta kuin pizzoja ja kebabia, lähiravintolasta saa muutakin, vaikka myös sen valikoima on aika suppea. Ravintolat, joista tilaamiseen käytän Woltia, sijaitsevat kauempana eli vähintään yhden bussimatkan pääässä. Joihinkin pitäisi mennä ensin bussilla ja siitä jatkaa junalla. Ja sama sitten sapuskan kanssa takaisin. Jos Woltia ei olisi, en tilaisi koskaan em ravintoloista, mutta en mä kävisi niistä ruokaa hakemassakaan. Sitten vaan en asioisi niissä ravintoloissa lainkaan.
Vähän luulen, että moni ravintola käyttää Woltia sen vuoksi, että muussa tapauksessa asiakkaat siirtyisivät sellaiselle kilpailijalle, joka käyttää Woltia. Korkeintaan ravintolan lähialueilla asuvat vaihtaisivat kotiinkuljetuksen siihen, että menisivät kaatosateessa tai lumipyryssä, flunssassa tai muuten puolikuntoisena tms itse hakemaan annoksensa ravintolasta. Mä odotan mielenkiinnolla, miten tuossa Wolt-hommassa nyt käy eli kuinka paljon toimitusmaksut nousevat. Ymmärrän kyllä, että ne nousee, mutta jos toimituskulut alkaa olla samoissa summissa kuin itse ateriakin, lakkaan vain tilaamasta. Osaan kyllä tehdä ruokaa itsekin ja jopa pidän ruuanlaitosta.
Wolt ei lisää tuotantoa, se on kansalle resurssien kulutusta. Osa Wolt:palvelusta on perusteltua nim. kun sitä käytetään kotihoidon tukena tai vastaavassa jossa Wolt tekee kuljetuspalvelun keskitetymmin kuin, että jokainen liikuntakyvytön järjestää ruokakuljetuksen erikseen.
Tavan kansalisen käyttämä Wolt on pelkkä kansantuotteen kulu. Wolt kuljetus on tulonsiirto eikä lisää tuotantoa, jopa haitallinen koska se vähentää kansalaisten liikkumista jasiten lisää tuki- jaliikuntaelinten rappeutumista.
Eettisesti Wolt on orjatyövoiman hyväksikäyttöä ja maahamuuttoon osittain liittyvänä myös tosiasiallisesti peiteltyä ihmiskauppaa. Näinhän se on, että kun työvoimaa ylläpidetään reilusti työpaikkoja enemmän laskee kysyntä ja tarjonta palkkoja M.O.T.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... jos rahat on tiukilla tai elellään tuilla, niin miten on varaa maksaa jostain kotiinkuljetuksesta?
Miksi oletat että rahat olis tiukilla ja elettäis tuilla?
Ei ole bisnesmaailmassa sanaa ilmainen edes olemassa. Aina asiakas sen maksaa. Tavalla tai toisella mutta maksaa kuitenkin.