Mitä ihmisillä on woltia/foodoraa vastaan?
Ymmärrän hyvin, jos joku ei halua käyttää palvelua, mutta mistä kumpuaa tarve mollata palvelun käyttäjiä? Syytellään uusavuttomaksi tai laiskaksi tai ties miksi. Miksi asia käy niin kovin tunteisiin?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... jos rahat on tiukilla tai elellään tuilla, niin miten on varaa maksaa jostain kotiinkuljetuksesta?
Ilmaisia kuljetuksia saa myös
Entä tuotteet joita ne kuljettaa, harvemmin perunoita ja muita ruokatarvikkeita. Kuuluuko yhteiskunnan kustantaa pizzat ja hampurilais ateriat
Meidän kaupalla aina kun käyn Wolt kuskit hakee ruokatavaroita, tilauksia on, ihan ok pitsakin tilata. Ei pitäisi ketään haitata mitä kukakin tilaa ja syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä palvelut ovat pienille ravintoloille tosi kalliita käyttää, mutta eivät ne oikein voi olla niitä tarjoamattakaan. Siksi woltin / foodoran käyttäjät tekevät karhunpalveluksen ravintolalle. Mieluummin haen siksi aina ruoan itse.
Lisäksi on jatkuvaa kiistaa siitä ovatko kuskit yrittäjiä vai työntekijöitä ja työehdot ovat monella todella huonot. Asiaa ei auta, että moni kuski on ulkomaalainen eikä ole tietoinen oikeuksistaan Suomessa. Enemmin kannatan paikallista sopimista kuin tällaista hähmyröintiä.
Kyllä, työntekijänä on helpompaa, moni nuorempi ja ulkomaalainen ei ehkä tajua mitä voi vähentää verotuksessa , jää veronpalautukset saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... jos rahat on tiukilla tai elellään tuilla, niin miten on varaa maksaa jostain kotiinkuljetuksesta?
Mitä selität? Ei eletä tuilla eikä ole rahat tiukilla ja on varaa maksaa kotiinkuljetuksesta joka on ainakin Wolt+ alle 8€/kk. Toki voi maksaa jokaisesta kuljetuksesta erikseenkin.
Vierailija kirjoitti:
En käytä usein, mutta mulla on krooninen sairaus ja joskus tilaan kun olen niin huonossa kunnossa ettei ole voimia mennä kauppaan tai tehdä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Wolttien ja Foodora kuskien reput ovat likaisia, eivät noudata liikennesääntöjä, rasittavia pellejä suoraan sanottuna, inhoan niitä. Tänään viimeksi huusin yhdelle apinalle, että mene vttuun sillä pyörällä kävelytieltä Tampereella. Apinoita ovat.
Oletpa törkeä työtä tekevää ihmistä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. näin: Foodoralta PowerPizzan perhelätty 20e ilmaiskuljetuksella, miinus 6e flashdeal tarjous, miinus 5e koodi = perhepitsa kotiovelle 9e.
Syön siitä kolme kertaa, eli 3e ateria.
Kaupasta ei edes einespaskat irtoa enää kolmella eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Haukkujilla ei varmaan itsellä ole koskaan ollut tilanetta, missä tuolle palvelulle olisi oikeasti tarvetta, joten eivät voi käsittää, miten tuo voisi olla muuta kuin laiskuutta tai rahan holtitonta tuhlausta. Jotkut tykkää kommentoida kärkkäästi ihan mitä tahansa asiaa, vaikka sitten wolttausta.
Aika harvalla on sellainen tilanne ollut. Mutta tottakai niitä harvinaisia tilanteita nostellaan esille, ikäänkuin se olisi oikeasti ollut a)välttämätön tilanne ja b)yleistä. Ja tottakai nuo molemmat kohdat on jollakin totta. Mutta ei melkein kaikille wolttaajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wolttien ja Foodora kuskien reput ovat likaisia, eivät noudata liikennesääntöjä, rasittavia pellejä suoraan sanottuna, inhoan niitä. Tänään viimeksi huusin yhdelle apinalle, että mene vttuun sillä pyörällä kävelytieltä Tampereella. Apinoita ovat.
Missä vaiheessa "työtätekevä" status menee lain edelle? Saanko minäkin ajaa vaikkapa ylinopeutta ja päin punaisia jos olen silloin töissä?
Likaiset reput. Ruuat kylmenee, sekoittuu. Ehdottomasti annokset huonompia kuin paikanpäällä. Siksi en käytä parin kokeilukerran jälkeen. Jaksan lähteä tarvittaessa ravintolaan paikanpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkujilla ei varmaan itsellä ole koskaan ollut tilanetta, missä tuolle palvelulle olisi oikeasti tarvetta, joten eivät voi käsittää, miten tuo voisi olla muuta kuin laiskuutta tai rahan holtitonta tuhlausta. Jotkut tykkää kommentoida kärkkäästi ihan mitä tahansa asiaa, vaikka sitten wolttausta.
Kerro nyt sitten muutamalla esimerkillä, mitä ne tilanteet ovat, jossa tätä palvelua ilman ei pärjää? Haluaisin tietää, koska tilaamienne safkojen löyhkä pilaa taloyhtiön hissin hajumaailman päivittäin.
Itsellä oksennustauti, voimat nolla, jääkaappi tyhjä, koska tarkoitus oli mennä kauppaan seuraavana päivänä. Tilasin Woltilla ruokaostokset kotiovelle ja lapset saivat ruokaa. Toisella kerralla jäätävä päänsärky, apteekkiin matkaa, eikä autoa käytössä. Wolt toi puuttuvat särkylääkkeet ja
Tuo ole muuta kuin huonoa elämänhallintaa. Ihan perusskenaario, että voi sairastua siten, ettei muutamaan päivään - viikkoon pääse liikkumaan. Sitä varten aikuiset osaavat pitää kuivaruokaa/kotivaraa + pakastimessa ruokaa tuollaisen ajan yli selviämiseen. Aivan perus arjentaitoja, jotka etenkin lapsiperheellisen pitäisi ehdottomasti ymmärtää.
Palaa siihen perusasetelmaan, että koko woltitus pohjaa heikkoon elämänhallintaan. Se taas ärsyttää, kun maksaa sitä suurinta marginaaliveroa ja sitä kautta sponsoroi rankasti näitä ihmelapsia. Onneksi siihen tulee ensi vuonna pieni muutos.
Rahaa olisi, mutta tässä perheeessä syödään hyvin harvoin ravintolassa, eikä etenkään tilata roskaruokaa kotiin. Itse kun tekee, on ravintoarvot aina kohdallaan. Kiittää kroppa sekä aivot. Samalla lapset oppivat pienestä pitäen, että asiat tehdään kerralla kunnolla.Muutaman kerran vuodessa voi esimeriksi huvipuistoreissun yhteydessä sitten käydä valmisburgerilla - mikä on aina samanlainen totaalinen makupettymys ja tuntuu, että sitä eltaantunutta rasvaa jää kitalakeen viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä palvelut ovat pienille ravintoloille tosi kalliita käyttää, mutta eivät ne oikein voi olla niitä tarjoamattakaan. Siksi woltin / foodoran käyttäjät tekevät karhunpalveluksen ravintolalle. Mieluummin haen siksi aina ruoan itse.
Se on sellaista. Kukin yritys tyylillään jos on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten ne ravintolat ovat jopa alle kilsan päässä sieltä, mihin tilataan, joten on se nyt aika laiskaa. Samalla ku siirtyy ravintolaan saa vähän liikuntaa ja mielenterveys paranee, kun lähtee ulos. Kaupunkikuvakin vilkastuisi.
Tämmöiset kotiinkuljetukset myös lisäävät ravintolaruokailemista, joka ei yleensä ole niin terveellistä.
Ravintolan kannalta on parempi, että ostat ruoat suoraan heiltä, sillä kuljetusyritys ottaa itselleen välistä.
Kuskit ovat kuin toisen luokan kansalaisia. Työnantaja ei kohtele heitä hyvin, työolosuhteet heikot ja palkka onneton. Heidän heikkoa olotilaansa käytetään hyväksi.
Ja sitten se, millaisia ne kuskit ovat: aina jalkakäytävällä kulkuneuvoillaan ja vieläpä lisäämässä päästöjä kulkuneuvoillaan.
Oisko tässä syytä vastustaa Woltin ja kaltaisten asiakkaita?
Sinä käsket tilaamisen sijaan kävelemään ravintolaan ja seuraavassa lauseessa kauhistelet kuinka Woltin käyttäjät lisäävät ravintoloiden tilauksia, ja yht'äkkiä koko ravintolassa asiointi onkin kaikinpuolinen pahasta? Sinä moitit kuskien autojen päästöjä mutta ilman liikennevälineitä ei sinunkaan arkesi suju: ei se ruoka sinne kauppaankaan tule ilman autoa. Minä en tilaa tuotteita ravintoloista vaan ruokakaupasta ja apteekista. Jos lähetti toimittaa 2krt/kk painavat kauppatilaukset oven taakse ja siinä samalla apteekin tilauksen niin onpa kamala synti. Joka tapauksessa maksan palvelusta ja olen kyllä myös lisännyt tilauksen mukaan tilin kuljettajalle. Minä olen se, jolla on alle 2km kauppaan mutta autottomana en halua raahata painavia kasseja ja käyttää aikaa kauppalistan ruokien ja tarvikkeiden keräilyyn, jonottamisesta maksamaan, pakkaamisesta ja tavaroiden raahaamisesta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. näin: Foodoralta PowerPizzan perhelätty 20e ilmaiskuljetuksella, miinus 6e flashdeal tarjous, miinus 5e koodi = perhepitsa kotiovelle 9e.
Näin se homma ainakin stadissa toimii, kun osaa maksimoida foodoran edut ja tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ravintola sitten tarjoa omaa kuljetuspalvelua, jos kuljetusyritys tulee niin kalliiksi?
Onhan sekin kallista tarjota omaa kuljetuspalvelua. Eihän Woltitkaan maksa kuljettajilleen kunnolla. Sitä paitsi ravintolat on pakotettu olemaan juuri näiden kuljetusyritysten valikoimissa, sillä asiakkaat juuri käyttävät niitä. Lukekaa lehtiä, niin tiedätte enemmän aiheesta.
Kukaan ei pakota yrityksiä mihinkään. Jos tarjoaa kuljetusta ja sitä ei firma itse tarjoa on ulkopuolinen vaihtoehto ja se maksaa. Miksi ravintola yrittäjän pitäisi olla kiinnostunut millä lähetti ja sen edustama firma elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa "työtätekevä" status menee lain edelle? Saanko minäkin ajaa vaikkapa ylinopeutta ja päin punaisia jos olen silloin töissä?
Apinaksi huutelu on törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli-ilmaista mättöä kotiovelle.
Namu!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ravintoloiden ole mikään pakko käyttää Woltia tai Foodoraa tai muitakaan vastaavia palveluja, jos he eivät pidä sitä kannattavana.
Tietty saa mennä paikan päälle syömään tai hakea ruoan itsekin, mutta en ymmärrä tuota väitettä, että ravintolayritysten olisi jotenkin vastoin tahtoaan tarjottava lähettipalveluita. Jos noista palveluista koituu enemmän kustannuksia kuin hyötyjä, ottavat ravintolat oletettavasti itsensä pois niiden listoilta. Jos taas ravintolat pitävät itsensä listattuna, kielii tämä siitä, että he tosiasiassa katsovat hyötyvän palvelusta.
No on se aika laiskaa ja vielä kun ne lähetit ovat usein joitain pakistanilaisia. Ajavat jalkakäytävällä melkeen päälle, kerran kun olin lenkillä korona-aikana, yksi lähti perääni ja yritti iskeä. Sellaista kivaa, muuta "työtä" ei vissiin tipu.
Vierailija kirjoitti:
Olet ylpeä siitä, että syöt 3 kertaa pitsaa?
Mahtaa olla elimistö tikissä.
Hyvä palvelumuoto ja ovat nyt palkansaajia eikä yrittäjiä, helpompaa tehdä työtä kun verot ja tyel menee palkasta, ei tarvi verovähennyksiä ilmoitella. Nuorin poikani oli kevytyrittäjä siirtoajokuskina, tienasi hyvin , mä hoidin verovähennys asiat, nyt on palkkatöissä.