Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison ystävät ignooraa??

Vierailija
22.05.2025 |

Miehelläni on useampi läheinen pariskunta ystävinään. Alunperin ovat olleet kaikki kavereita keskenään ja osa sitten on pariutunut keskenään. Tunnen itseni todelliseksi outolinnuksi näiden pariskuntien kanssa. Olen mieheni kanssa seurustellut 5 vuotta ja en silti tunne näitä pariskuntakavereita tai kuulu joukkoon. On vietetty lähinnä mieheni aloitteesta näiden pariskuntien kanssa porukalla aikaa, mutta jotenkin keskustelut aina menee inside jutuiksi joihin en pääse mukaan. Oloni tuntuu aina jokseenkin ulkopuoliselta näissä porukoissa ja viime aikoina jopa kiusallisilta. Isompi ongelma on kuitenkin seuraava: Minua huolettaa, että jään asioista paitsi kun muut pariskunnat+mieheni viettävät aikaa ja he sopivat kaikki yhteiset menonsa keskenään ilman, että minua osallistettaisiin. Ymmärrän ettei minua ehkä haluta mukaan, koska en kuulu porukkaan/olen hiljainen. Kuulen ehkä jälkikäteen, että minutkin olisi haluttu tavata, mutta kukaan ei viitsinyt sitten kutsua Mieheni pyytää joskus minua mukaan vähän jälkikäteen. Yksi konkreettinen tilanne oli vähän aikaa sitten: muut olivat porukalla sopineet menevänsä illalla aftereille ja mies heti ilmoitti minullekin menevänsä Saaran, Joonan, Matin ja Mikaelan kanssa. Sitten hän lähtiessään kysyy, olisinko halunnut mukaan. Ehkä minun pitäisi olla enemmän oma-aloitteinen näissä tilanteissa, mutta tuntuu vuosien jälkeen lähes toivottomalta kinuta minullekin paikkaa porukasta. Mieheni sanoo, että hänen kaverit ovat myös minun kavereita ja hän toivoo, että olisin mukana heidän yhteisissä jutuissa. Muutenhan tätä en enää jaksaisi yrittää. Toisinaan lähden näihin minun silmin yllättäen sovittuihin menoihin,  mutta välillä minullakin on omia aiemmin sovittuja menoja enkä oikeasti pääse mukaan. olen sanonut miehelle että jos hän ja hänen ystävät todella haluavat minuun tutustua, olisi kohteliasta yrittää oikeasti osallistuttaa minut jo näiden treffien suunnitteluun. Viidessä vuodessa asia ei kuitenkaan ole edennyt ja vielä kehtaavat harmitella, kun en ole mukana porukassa. Mies sanoo, että tilanne johtuu siitä kun osallistun niin harvoin. En ymmärrä miten voin osallistua, kun minua ei kutsuta alunperinkään, menot sovitaan aina heidän toiveiden mukaan eli vaikka olisin ollut kiinnostunutkin yhteisestä mökkiviikonlopusta, minun työmatkalla tms ei ole mitään väliä vaan reissu sovitaan juuri sille päivälle, kun minä en ainakaan ole käytettävissä sen sijaan, että yritettäisiin löytää päivämäärä, mikä kävisi kaikille. Sama tosin koskee miestänikin, hän on valmis perumaan aivan kaiken, jos kaverit haluaa tavata hänet päivänä X juuri tiettyyn aikaan. Minun kanssa ennalta sovittuja menoja hän ei tosin peru, ja välillä kyllä itse kehotan häntä menemään kavereidensa luo jos meillä ei ollut tavallista koti-iltaa kummempaa sovittu. Välillä kun näitä kavereita pääsen tapaamaan, jälkikäteen on tullut kuulemma tyytyväistä palautetta, kun minäkin olen ollut mukana, vaikkakin sitten vähän sivustaseuraajana. 

Muiden mieheni ystävien, sekä naisten että miesten, kanssa tulen toimeen ihan hienosti. 

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole omia kavereita? Miksi teidän pitäisi aina olla yhdessä menossa? Meillä on jo perhe, mutta silti molemmat mennään yksin omien kavereiden kanssa. En ole edes tavannut kaikkia mieheni ystäviä eikä hän minun.

Vierailija
62/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? Toihan on todella inhottavaa käytöstä ja mitään järjellistä selitystä "ehkä se juna meni jo" ei ole, vaan asian olisi voinut korjata ihan_minä_hyvänsä päivänä näiden vuosien aikana! Tai tänään. 

Mun miesystävä ei todellakaan edes haluaisi pyöriä porukassa, johon en olisi tervetullut. Hän heti alussa kun alettiin seurustelemaan, VAATI mut lähtemään mukaan. Toki hänellä on omiakin ystäviä, siis miesystävä, joiden kanssa voi käydä syömässä, yhdellä tms, mutta sillon kun jotain on tarkoitus tehdä isommalla porukalla, on itsestään selvää, että lähden mukaan. Mies on pahoillaan jos en lähde, mutta ymmärtää jos sanon, etten tällä kertaa tahdo tai jaksa. Ei sitten aina lähde edes yksinään, vaikka voisi. 

Minunkin mies sanoo ettei pidä sellaisia kavereinaan, jotka eivät minusta pidä. Se tässä onkin, kun mies antaa ym

Se on täysin ymmärrettävää, ettei aina jaksa tai halua lähteä mukaan, mutta silloin sen pitäisi olla oma valinta.

Miehen käytös on niin tökeröä jopa loukkaavaa, ettei ole sanoja. Hänelle pitäisi  lähtökohtaisesti olla selvää (ja sitä kautta myös tälle ystäväporukalle), että lähdet mukaan, eikä siitä edes keskustella (siinä hengessä kun teillä tehdään), PAITSI jos itse toisin päätät. 

Musta tuntuisi tuollainen toiminta todella pahalta. Toisaalta tosiaan ne ystävätkin voi olla vähän ymmällään tilanteesta ja jopa kuvitella, ettet ole edes kiinnostunut heidän seurastaan. Olisiko siinä porukassa joku luotettavan oloinen, jolle voisit kertoa, miltä susta tuntuu ja että mielelläsi tulisit mukaan suunnittelemaan yhteisiä juttuja, ja sitä kautta pääsisit mukaan?.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sama täällä, paitsi kyseessä nyksä. Ennen tuntui pahalta, kun jätettiin ulkopuolelle. En vaan jaksa välittää enää. Surullistahan se on että se oma todellinen luonne on jotain mitä pitää piilotella jopa hyviltä ystäviltä. Välillä olen miettinyt kuinka huonoja ihmistuntijoita nämä kaverit ovat, eikö heille tule mitään fiilistä siitä että jokin ei natsaa. Varmaan mies sepittää niille minustakin jotain keksimäänsä itseään hyödyttävää tarinaa."

Kannattaisi varmastikin järjestää tuo nyksä jo exäksi. Ei kaikkeen typeryyteen tarvi tottua, ja jos miehen luonne on ikävä, ja muu lähinnä esitystä, niin miksi jäädä suhteeseen?

Vierailija
64/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän siltä, ettei kaverit ehkä pidä sinusta ja sen vuoksi mies ei halua sinua mukaan. Jos kerta olet hiljainen porukassa. Olen itsekin ujo ja hiljainen, joten en sano pahalla, mutta noin se varmaan menee.

Vierailija
65/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku miehen kavereista hänen exä, jos kerran miehesi kaveripiirissä on pariskuntia ristiin rastiin?

Vierailija
66/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sama täällä, paitsi kyseessä nyksä. Ennen tuntui pahalta, kun jätettiin ulkopuolelle. En vaan jaksa välittää enää. Surullistahan se on että se oma todellinen luonne on jotain mitä pitää piilotella jopa hyviltä ystäviltä. Välillä olen miettinyt kuinka huonoja ihmistuntijoita nämä kaverit ovat, eikö heille tule mitään fiilistä siitä että jokin ei natsaa. Varmaan mies sepittää niille minustakin jotain keksimäänsä itseään hyödyttävää tarinaa."

Kannattaisi varmastikin järjestää tuo nyksä jo exäksi. Ei kaikkeen typeryyteen tarvi tottua, ja jos miehen luonne on ikävä, ja muu lähinnä esitystä, niin miksi jäädä suhteeseen?

Jep. Narsisti luiskaan!

Vierailija
67/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samantyylinen kaveriporukka, ja nyt yksi joka on alkanut seurustelemaan yrittää hivuttaa uutta naistaan porukkaan mukaan. Mutta valitettavasti, ei me muut oikeasti haluta uusia tyyppejä tähän. Ollaan kuitenki tunnettu jo yli 20 vuotta, ja meidän tapaamisten pointti on inside jutut ja vanhojen muistelu. Ei siihen mitään uusia tyyppejä kaivata keitä pitäisi erikseen huomioida jotenkin. 

Vierailija
68/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaveriporukassa kutsu koskee aina myös puolisoa,  jos ei ole erikseen sanottu,  että tällä kertaa tavataan ilman puolisoita.  

Vierailija
69/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sekin ehkä vaihtoehto, että lähtökohta on siinä, että tuo porukka on oikesti hyvin sisäänpäinlämpiävä tms. ongelmaa, eikä varsinaisesti halukaan ap:tä mukaan. Ja sitten aloittajan mies on sellainen vähän nyhverö, joka jostain syystä katsoo ylospäin tätä porukaa, eikä osaa pitää aloittajan puolia, kuten parisuhteessa kuuluisi. Siksi itsekään ei oikein halua ap:tä mukaan, kun tietää ettei kaverinsa sitä toivo, ja ap:n mukanaolo muuttaa  tunnelman jotenkin vaivautuneeksi tai muuta vastaavaa. Tällöin se olisi kyllä jo lähinnä kiusaamista ja piilovittuilua kavereilta harmitella ettei ap "päässyt".

Todella outoa myös, jos mies todella erikseen kysyy aina lupaa ap:n tulla mukaan johonkin tavalliseen tapaamiseen tai baariinkin jne. Ja aina ei sitten edes käy? Toisaalta onhan siihen porukkaan muitakin ulkoapäin tulleita puolisoita otettu. Todennäköisempää aloituksen perustella mielestäni kuitenkin on, että mies ei itse halua ap:tä jostain syystä mukaan. 

Mutta oli niin tai näin, niin kyllä joka tapauksessa miehen pitäisi korjata tämä kuvio ja kasvattaa selkäranka. Ja laittaa kumpaninsa edelle tuollaisen pelleilyn, tavalla tai toisella.

Vierailija
70/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli alkuunkaan ei ole tutustuttu luontevasti, ennestään tunteva kaveriporukka ei ole tehnyt sinua tervetulleeksi porukkaan, on varmasti tosi hankalaa vielä yrittää roikkua mukana. Johan tuo väistämättä vaikuttaa sinun olemukseesi, kun olet noiden ihmisten seurassa. Suo vain syvenee, kun on epävarmuutta ilmassa entuudestaan. Itse tuppaan ajatella niin, että jokainen päivä on uusi päivä tehdä asiat toisin. Ei ole liian myöhäistä alkaa tekemään tarkempaa tuttavuutta ihmisten kanssa, jotka ovat etäisiä nyt. Miten tapasit ensimmäistä kertaa miehesi ystävät? Ottivatko he mukaan joukkoon, esittelikö mies sinut muille? Tiesitkö tästä kaveriporukasta mitään ennen ensitapaamista?

Vierailija
71/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian pitkää turhaa ulinaa. Ei jaksanu lukee

Olisi voinut jakaa kappaleisiin, helpottaa lukemista ja ymmärtämistä. Tämä oli sikäli uuvuttava, että mietin, etten minäkään haluaisi monologia kauempaa kuulla enkä lukea.

Vierailija
72/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian pitkää turhaa ulinaa. Ei jaksanu lukee

Olisi voinut jakaa kappaleisiin, helpottaa lukemista ja ymmärtämistä. Tämä oli sikäli uuvuttava, että mietin, etten minäkään haluaisi monologia kauempaa kuulla enkä lukea.

No kappalejako olisi ollut kyllä lukemisen kannalta toivottavaa, vaikka muutenhan aloitus kertoi hyvin itse asian. Sen sijaan on todella typerää tulla kommentoimaan pelkästään ilkeämielisessä tarkoituksessa jostain "ulisemisesta" ja kuinka ei itse jaksa lukea. No voivoi. Voi hypätä tämän ketjun yli ja mennä toiseen ketjuun, joka kiinnostaa ja jonka aloituksen viitsii edes lukea.

Vierailija
73/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän siltä, ettei kaverit ehkä pidä sinusta ja sen vuoksi mies ei halua sinua mukaan. Jos kerta olet hiljainen porukassa. Olen itsekin ujo ja hiljainen, joten en sano pahalla, mutta noin se varmaan menee.

No ujous ja hiljaisuus on harvemmin syy siihen, jos jostakusta ei pidetä. Kyllä porukoihin yleensä mahtuu niin hiljaisempia kuin räväkämpiäkin jne.

Jos ei haluta jotakuta porukkaan mukaan, niin syy on todennäköisesti jokin muu, eikä välttämättä varsinaisesti edes liity siihen uuteen henkilöön itseensä.

Vierailija
74/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vaadit mieheltäsi palvelua ja huomiointia niin ne miehen ystävät on miehen ystäviä ei sinun et voin vain vaatia heiltä vaan sinun pitää panostaa itse todella paljon jos haluat liittyä siihen ystävä porukkaan. Moneen asiaan voit mennä miehen varjolla mutta toisia ihmisiä et voi pakottaa tykkäämään sinusta ja sinun pitää tehdä näiden hyväksi asioita että pääset porukkaa. Sinä voit olla mulkku miestäsi kohtaan mutta kiitä ystäviä kohtaan et todellakaan voi olla jos haluat olla niiden kanssa tekemisissä

Eikä olisi helpompaa vain kieltää miestä olemasta tekemisissä niiden ystäviensä kanssa kun ne ei toimi niin kuin sinä haluat? Siinä onnistut parhaiten kiristämällä seksillä tai uhkailemalla erolla jos vielä mies tapaa niitä ystäviään

Vierailija
75/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan ystäväni nykyinen puoliso... meidän kaveriporukassa yksi mies rakastui todella ärsyttävään naiseen joka ei mitään muuta tee kun valittaa ja valittaa ihan joka asiasta samalla kun vaatii että meidän kaikkien on toimittava niin kuin hän haluaa. Tämä kehtaa vielä jatkuvasti itkeä somessa kuinka häntä hyljeksitään vaikka hän on niin mukava kaikkia kohtaan vaikka totuus on että se on meidän muiden siis kaikkeen muiden kun tämän miehen mielestä todella vaativa ja ärsyttävä eikö sen takia haluta olla sen kanssa tekemisissä

Vierailija
76/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole omia kavereita? Miksi teidän pitäisi aina olla yhdessä menossa? Meillä on jo perhe, mutta silti molemmat mennään yksin omien kavereiden kanssa. En ole edes tavannut kaikkia mieheni ystäviä eikä hän minun.

Eihän miestä saa laskea minnekään  ilman valvontaa ja hallintaa. Sehän saattaisi tehdä jotain semmosta mitä minä en ole erikseen sallinut enkä semmoista toimintaa hyväksy. Miesten pitää aina tehdä niin kuin nainen haluaa ja vaatii!!!!

Vierailija
77/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exän kanssa sekä minä, että molempien ystävät yrittivät tutustua ja kutsua illanviettoihin, mutta ex oli aina näitä tapaamisia vastaan. Lähti kyllä kanssani kahdestaan viihteelle tai meni yksin kavereidensa kanssa, mutta ei halunnut millään lähteä niin, että olisi ollut me ja jomman kumman kaverit. Keksi aina ihme tekosyitä, tai ei vaan huvittanut, vaikka olisi ollut kuinka kiva tapahtuma tiedossa. Saattoi sitten suuttua, jos lähdin yksin omien kavereiden kanssa. Joskus lähdin hänen kavereidensa kanssa, kun en jaksanut jäädä kotiin nyhjäämään, ja siitäkös vasta loukkaantui. Pikkuhiljaa kutsut väheni ja saimme sitten nyhjätä kotona oikein olan takaa.

Vierailija
78/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän miestä saa laskea minnekään  ilman valvontaa ja hallintaa. Sehän saattaisi tehdä jotain semmosta mitä minä en ole erikseen sallinut enkä semmoista toimintaa hyväksy. Miesten pitää aina tehdä niin kuin nainen haluaa ja vaatii!!!!

Mikä inceli tännekin löysi ulisemaan? 

Vierailija
79/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan paskaa. Samaa kokenut. Vikaa siinä on kaikissa, eniten toki miehessäsi. Mutta kyllä siinäkin ettei porukkaan kunnolla oteta, muut tuntee toisensa jo ennestään niin voisi vähän avittaa uutta ihmistä tuntemaan olonsa tervetulleeksi. Jos juttu lähtee alkuunsa väärille raiteille niin hankala sitä on enää korjata. 

No entäs kun sitä uutta avittaa mutta on syystä tai toisesta niin sosiaalisesti taitamaton ja hiljainen, että juttu ei vaan lähde. Tässäkin ap kuulostaa siltä että muiden pitäisi häntä kutsua ja viihdyttää ilman että hän itse yrittää minkäänlaista tutustumista. Todennäköisesti ne kaverit on vaan kyllästyny houkuttelemaan passiivista ja halutonta ap:tä mukaansa.

Vierailija
80/103 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapsi, jolle kaverit tärkeitä. Pelkää menettävänsä ne, eikä ole munaa tehdä selväksi, että haluaa sinut mukaan. Tai sitten ei haluakaan. Jotenkin teinien juttuja tollaiset.