Kuinka kauan influenssarokotteen haittavaikutukset (nuha, kuume) voivat kestää?
En löytänyt mistään tietoa kestosta.
Itse oireista löytyy kyllä tietoa mutta missään ei ole mainittu, että kuinka kauan nuo voivat kestää.
Kommentit (19)
Kahdeksan kuukautta tiedän kestäneen, yleensä päivä tai pari.
Itselläni pisin oli 5 viikkoa. Aivan järkyttävän kipeä olin.
En ole saanut mitään oireita influenssarokotuksesta. Oletkohan saanut jonkun normiflunssa tartunnan?
En ota kyseistä rokotetta. Viimeksi olin niin hirveän kipeä pitkään. Ja käsivarsikin aristava mollukka.
Kuume on aina merkki elimistön korjaustilasta, tässä tapauksessa yrittää poistaa pas.....
Salaliittoteoreetikoilla lopun ikää. Taviksilla pari päivää.
Olen ottanut vuosittain rokotuksen. Tänä vuonna oli erityisen hankalat sivuoireet. Pistoskohta oli useita päiviä niin arka, ettei sen puoleiselle kylkelle voinut ajatellakaan kääntyvänsä. Muutenkin oli jotenkin todella zombie-olo yli viikon. Ihan kuin "ketään ei olisi ollut kotona".
Minä otin vähän vajaa kaksi viikkoa sitten. Ei tullut mitään, ei edes käsi kipeäksi. Pieni mustelma oli ehkä 5 päivää ja se siitä.
Juuri tuon takia influrokote jäi ottamatta,kerran otin ja olin sairaampi kuin ikinä.Siitä aikaa.Koronarokotettakaan en ottanut.15v meni ihan terve.Mutta nyt loka- marraskuun alkuun oli joku pöpö.Lievä yskä,nuha.Mutta kipua kaikkialla ja oli pahat kivut,paleli..Se pöpö paransi mut oudolla tavalla.
Ei mitään oireita tullut, ei edes pistoskohta kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut mitään oireita influenssarokotuksesta. Oletkohan saanut jonkun normiflunssa tartunnan?
Erilaiset mahdollitset haittavaikutukset on lueteltu esim. THL:n sivuilla ja vaikka missä muuallakin ihan virallisilla sivuilla eli niistä on turha sinänsä väitellä.
Kaikille ei tule mitään, mutta noin joka neljännelle tulee jotain.
Oireiden kestosta ei oikein löydy mitään tietoa.
Rokotteesta voi nousta vähän kuumetta pariksi päivää, nuhaa voi tulla vain nenäsuihkeena annettavasta rokotteesta. Sinulla on siis flunssa jolla ei ole mitään tekemistä rokotteen kanssa.
Olen ottanut influenssarokotteen joka vuosi työni puolesta, eikä mulle ole tullut mitään oireita.
Flunssaan voi sairastua koska vaan. Terveille aikuisille on normaalia sairastaa 3-4 flunssaa vuodessa.
Katoppa pakkausseloste. Sieltä löydät haittavaikutukset.
Tyypillisesti rokotteiden määrä korreloi allergia ja autoimmuunitautien kanssa. Hyötyteho kestää max kuukausia, mutta haitat ovat max elinkautiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut vuosittain rokotuksen. Tänä vuonna oli erityisen hankalat sivuoireet. Pistoskohta oli useita päiviä niin arka, ettei sen puoleiselle kylkelle voinut ajatellakaan kääntyvänsä. Muutenkin oli jotenkin todella zombie-olo yli viikon. Ihan kuin "ketään ei olisi ollut kotona".
Minulla ei mitään tänä vuonna (korona ja influessa rokotteet). Pari vuotta sitten oli olkapää päivän arka. Viime vuonna aristi vähän koronarokotus olkavarsi.
Koskaan ei ole tullut nuhaa tai kuumetta.
Riippuu kai mistä kyse. Pitää tutkia tarkemmin mitä se on tai kuulostella. Ja onko jokin tulehdus jäänyt päälle. Muillakin voi olla pitkähkö 2-3vk, muttei oireita ehkä 3 kk jälkeen, ellei tule uusi. Kaikenlaisia asioita voi käydä läpi että mistä oire.
Nyt on liikkeellä kaikenmaailman flunssat ja jos jostain rokotteesta tulee kipeäksi niin todennäköisesti siinä vain on joku muu flunssatauti iskenyt.
Koskaan ei ole ylähengitystie oireita estetty rokottamalla (corona yms.) .
Joillain päivän ja joillain viikon. Nuha voi kestää kuukauden tai pari. Yksilökohtaista.