Mikä on kamalin murre?
Kommentit (52)
Buller vai mikä lie taistelukoiraksi jalostettu.
Etelä-Karjalassa puhuttava Kaakkois-Suomen murre. Järkyttävän kuuloista.
Metsäkulman Murre.. eikun se olikin Pekka Töpöhännässä 😉 Oikeesti Forssan ja Porin murre, huhhuh!
Minua on aina ärsyttänyt Karjalan murre.
En tiedä mutta minua v#tuttaa, kun keskustelupalstalla kirjoitetaan stadin slangia. Ja olen itse Helsingistä kotoisin ihan alun alkaenkin. Jotenkin vain niin myötähävettävää, kun esimerkiksi vauvassa kirjoitetaan että mun broidi/mun systeri/mun mutsi/ mun faija sanoi mulle että mee dösällä duuniin, mut mä menin sporalla. (Se on sitten ihan oikeasti spora, ei mikään hemmetin spåra.)
En tiedä mikä siinä on. En minä muualla somessa ole moksiskaan slangista ja puhun itsekin samalla tavalla. Tosin en koe tarvetta muuntaa joka ikistä sanaa slangiksi. Siskoa voi sanoa siskoksi ja äitiä äidiksi, veljeäkin voi kutsua veljeksi ja isästä puhua sanalla isä tai iskä. Jotkut yrittävät aivan liikaa.
Tykkään kaikista murteista. Niitä on kiva kuunnella ja lukea. Usein oppii myös uusia jopa hauskoja sanontoja. Ei "kamalaa" murretta ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Savo
Ou sinä iha hiljoo vuan.
Vierailija kirjoitti:
Savo, Rauma hirveetä mongerrusta.
Rauma ei ole murre vaan kieli.
Pohjanmaan ja Tampereen seudun murteet
Miksi savo ?. Sehän on lavea ja leppoisa murre
Kamal puhuu samaa murretta kuin Jamalkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta minua v#tuttaa, kun keskustelupalstalla kirjoitetaan stadin slangia. Ja olen itse Helsingistä kotoisin ihan alun alkaenkin. Jotenkin vain niin myötähävettävää, kun esimerkiksi vauvassa kirjoitetaan että mun broidi/mun systeri/mun mutsi/ mun faija sanoi mulle että mee dösällä duuniin, mut mä menin sporalla. (Se on sitten ihan oikeasti spora, ei mikään hemmetin spåra.)
En tiedä mikä siinä on. En minä muualla somessa ole moksiskaan slangista ja puhun itsekin samalla tavalla. Tosin en koe tarvetta muuntaa joka ikistä sanaa slangiksi. Siskoa voi sanoa siskoksi ja äitiä äidiksi, veljeäkin voi kutsua veljeksi ja isästä puhua sanalla isä tai iskä. Jotkut yrittävät aivan liikaa.
Eivät yritä. Viisikymppiset kirjoittavat noin. Ei siinä yritetä stadin slangia matkia. Mutsi on mutsi, on aina ollut. Samoin broidi.
Vierailija kirjoitti:
Mie ja sie -murteet
Ottakko nää tommoosen kannan?
Joku raision/turun murre, oksu nousee suuhun kun kuulee !
Turun ja Rauman.