Jouduin työttömäksi ja nyt joudun myymään asuntoni
Olen tehnyt pitkän työuran ja maksanut enemmän veroja kuin moni teistä yhteensä. Nyt jouduin yllättäen työttömäksi yt-neuvotteluiden seurauksena ja en saakaan ollenkaan asumistukea koska en asu vuokralla? Onko tämä nyt sitten reilua? Koko ikäni olen äänestänyt kokoomusta mutta en kyllä enää.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oma asunto joten etköhän pärjää ansiosidonnaisella kunnes saat uuden työpaikan.
TÄÄ ON POTKULAKI JANKUTTAJAN PASKA PROVO!!!!
Ok. Asia kunnossa.
Asun itse turvallisesti vuokralla, onneksi koska on tämä työttömyys pitkittynyt hämmentävän pitkäksi. Työpaikka toisi iloa elämään minullekin. Säästöthän tässä menee mutta elämähän päättyy kuolemaan ja jokainen kuukausi saa rahaa elämiseen kuitenkin. Positiivisen kautta.
Sinun potkiulaki kusipää asumistukea on leikattu ja kohta leikataan lisää esim toimeentulotukea niin voit turvaallisesti olla perseauki siinä neukkukuutiossa.mut sehän ei haittaa kun et paremmasta tiedä.
"Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 ja siinä maksimi on 296 myös Helsingissä eikä sitä saa kuin opiskelukuukausilta."
https://www.kela.fi/ajankohtaista/opiskelijat-siirretaan-yleisen-asumis…
Opiskelijat ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
Jos ei saa kesätöitä joutuu vuokran maksamaan opintolainalla kesästä 2026 alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu.
Jos ei saa kesätöitä joutuu vuokran maksamaan opintolainalla kesästä 2026 alkaen.
Kaikissa kouluissa ei ole kesäopintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin myymään autoni jota olisin tarvinnut työn saamiseen. Kelassa ne kuitenkin sanoi että auto pitää myydä jos jatkossa haluan toimeentulotukea.
Ei ole pakko myydä autoa ellei se ole joku Ferrari. Eivät sanoneet siis.
Ihan kelan sivullakin sanotaan että pitää myydä rahanarvoinen omaisuus. Jos auto ei ole tarpeen työttömän toimeentulotuen turvaamiseksi niin auto pitää myydä. Eihän kela tiedä milloin työtön saa töitä joten se pitää myydä. Asian voi tulkita monella tavalla mutta lähtökohta on että työtön tuskin saa heti töitä joten auto ei ole tarpeellinen.
"
Lähtökohta on, että jos toimeentulotuen hakija tarvitsee autoa toimeentulonsa turvaamiseen, ei Kela edellytä kulkupelin muuttamista rahaksi. Toinen syy on se, että hakija asuu vaikeiden kulkuyhteyksien päässä, esimerkiksi paikassa, jossa ei ole julkista liikennettä. Jos kumpikaan ehto ei täyty, raja on 5 000 euroa.
- Jos auton myymällä saisi 5 000 euroa sen jälkeen, kun velat ja myyntikulut on vähennetty, voimme edellyttää auton realisointia. Nämä katsotaan tapauskohtaisesti, Valkonen huomauttaa"
Niin, valtio on ennen rahoittanut yksityisten ihmisten omistusasumista.
Kouluttanut ammattiin.
Ja pitänyt huolta terveydestä priorisoimatta.
Niin ei enää toimita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin myymään autoni jota olisin tarvinnut työn saamiseen. Kelassa ne kuitenkin sanoi että auto pitää myydä jos jatkossa haluan toimeentulotukea.
Ei ole pakko myydä autoa ellei se ole joku Ferrari. Eivät sanoneet siis.
Ihan kelan sivullakin sanotaan että pitää myydä rahanarvoinen omaisuus. Jos auto ei ole tarpeen työttömän toimeentulotuen turvaamiseksi niin auto pitää myydä. Eihän kela tiedä milloin työtön saa töitä joten se pitää myydä. Asian voi tulkita monella tavalla mutta lähtökohta on että työtön tuskin saa heti töitä joten auto ei ole tarpeellinen.
"
Lähtökohta on, että jos toimeentulotuen hakija tarvitsee autoa toimeentulonsa turvaamiseen, ei Kela edellytä kulkupelin muuttamista rahaksi. Toinen syy
LÄÄÄKKEEET!
Vierailija kirjoitti:
Niin, valtio on ennen rahoittanut yksityisten ihmisten omistusasumista.
Kouluttanut ammattiin.
Ja pitänyt huolta terveydestä priorisoimatta.
Niin ei enää toimita.
LÄÄKKEET.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin p askaa puoluetta kuin kokoomusta kannata ikinä äänestää!
Samaa paskaa ne omat suosikkisi on, vaikka muuta yrität väittää, taidat elää ihan omassa kuplassasi.
Tsot tsot, perskokkare! Ottaako pannuun???
Vierailija kirjoitti:
Isot tulot, mutta edes kämppää ei saa aikaiseksi maksaa eikä säästöjä kerätä? Jep, jep.
Ei sitten käynyt mielessä että on jo edellisen maksanut ja nyt vaihtanut kalliimpaan? Minä siirryin 2018 745 tonnin kt-kämpästä 175 tonnin ok-taloon, toki muuttomatkaakin tuli sen 200km pohjoisemmaksi. Nyt tuo ei enää onnistuisi, kun tuon hintaisesta kt-kämpästä ei pääsisi eroon. Onnittelut myös kaikille muille ajoissa myyneille.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tehnyt pitkän työuran hyväpalkkaisessa työssä, saat niin hyvät ansiosidonnaiset päivärahat, että et muutenkaan saisi mitään asumistukia.
Olen itse pitkäaikaistyötön, ja saan vain työmarkkinatuen. En saa vuokra-asuntooni asumistukea, koska puolisoni on keskituloinen.
Pistä puoliso luiskaan niin saat tuet. Puoliso lasketaan kuuluvaksi esine- ja varallisuusluetteloon.
Vasemmistolainen miksi syydät valheitasi palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin p askaa puoluetta kuin kokoomusta kannata ikinä äänestää!
Samaa paskaa ne omat suosikkisi on, vaikka muuta yrität väittää, taidat elää ihan omassa kuplassasi.
Tsot tsot, perskokkare! Ottaako pannuun???
Kela antoi kaverilleni muuttokehoituksen halvempaan asuntoon mutta sellaista ei ole löytynyt nyt hänellä jää vain muutama kymppi ruokaan kuukaudessa koska asumistukea on leikattu. kaveri on pyytäny saisiko tulla mun ja vaimon omakotitaloon asumaan mutta ei haluta sitä tänne loisimaan.ehdotettiin että menisi töihin niin suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen miksi syydät valheitasi palstalla.
AUTISTISEN JANKUTTAJAN ON KATO PAKKO.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oma asunto niin on rikas. Yhteiskunnan ei kuulu ruokkia rikkaita.
Juu, ne seinäthän sylkee seteleitä solkenaan. 10 000 e yksiö muuttotappioalueella sylkee niin paljon ettei tiedä mihin rahansa laittaisi.
Kela antoi kaverilleni muuttokehoituksen halvempaan asuntoon mutta sellaista ei ole löytynyt nyt hänellä jää vain muutama kymppi ruokaan kuukaudessa koska asumistukea on leikattu. kaveri on pyytäny saisiko tulla mun ja vaimon omakotitaloon asumaan mutta ei haluta sitä tänne loisimaan.ehdotettiin että menisi töihin niin suuttuu.
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
Polvistu Orpon eteen ja pyydä armoa. Lupaat myös nuolla hänen kenkänsä puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Polvistu Orpon eteen ja pyydä armoa. Lupaat myös nuolla hänen kenkänsä puhtaaksi.
Neukkukuutio on oikea asumismuoto kelan paskaloiselle.