Jouduin työttömäksi ja nyt joudun myymään asuntoni
Olen tehnyt pitkän työuran ja maksanut enemmän veroja kuin moni teistä yhteensä. Nyt jouduin yllättäen työttömäksi yt-neuvotteluiden seurauksena ja en saakaan ollenkaan asumistukea koska en asu vuokralla? Onko tämä nyt sitten reilua? Koko ikäni olen äänestänyt kokoomusta mutta en kyllä enää.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
Kyllä siinä on aika tiukka seula ennen kuin eläkeläiselle maksetaan asumistukea. Selvitykset tileistä ja omaisuudesta jne. Eläkeläisen asumistukea on itse asiassa aina ollut vaikeampi saada kuin yleistä asumistukea.
Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla säästöjä tilillä 10000 ja pariskunnalla 20000 eikä saa omistaa tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto tai osakkeita.
Olen pienituloinen helsinkiläinen omistusasuja. Minä olen jo asuntolainani rivaristani maksanut. Miksi sinulla on vielä asuntolainaa?
Vuokraa kämppä ja mee ite vuokralle
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jäit työttömäksi, ihan oma syy.
Tehokkaat ja kannattava työntekijät ei jää työttömäksi.
Julkinen sektori ei ole työntekoa.
Mene työtön töihin.
Sano tuo terveydenhoidon ammattilaisille, poliisille, pelastuslaitokselle jne, jne...
Tämä maa on puhdas tulonsiirtoyhteiskunta, jossa palkitaan perseily ja tahallinen mokailu. Keskiluokka ei saa mitään, ei turvaverkkoa tai terveydenhuoltoa edes vastineeksi.
Asumistuen rajaaminen vuokra-asuntoihin samaa sosialismia; Luovu kaikesta omaisuudesta ensimmäisen vastoinkäymisen kohdalla.
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Ei noin p askaa puoluetta kuin kokoomusta kannata ikinä äänestää!
Koska itsellä myös omistusasunto, niin saan perustoimeentuloa enemmän mitä ennen kun en enää saa asumistukea ja niin saat sinäkin.
Tietysti jos asut yksin isossa asunnossa niin sitten asunnon myyminen voi tulla kysymykseen.
Itse asun 59 neliön kaksiossa Vantaalla, korjausvastikkeita/rahoitusvastikkeita eivät hyväksy asumismenoiksi ja siksi vien itse asian hallinto-oikeuteen, koska vuokralla asuvalla korjauskulut luonnollisesti kuuluu vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikkapa lyhennysvapaata et pankista saa?
TÄMÄ ON POTKULAKI JANKUTTAJA KUSIPÄÄN PROVO ALOITUS
ÄLKÄÄ RUOKKIKO SAIRASTA JANKUTTAJAA VASTAAMALLA..
"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."
Vierailija kirjoitti:
Mene työtön töihin.
Kaikki joutuvat yksityisellä sektorilla taklaamaan muustoneuvotteluita harva se vuosi. Joskus se osuu kohdalle, eikä useimmiten syynä ole muu kuin organisaatiorakenteen muutos, jossa oma yksikkö lakkautetaan.
Kannattaa siis tehdä rahaa yksityisellä uran alkuvaihe ja sitten vanhana hakeutua eläkevirkaan julkiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mene työtön töihin.
A M M U I T S E S I V A J A K K I
Vierailija kirjoitti:
Vuokraa kämppä ja mee ite vuokralle
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli ei saa olla tuottavaa omaisuutta kuten sijoitusasunto.
Vierailija kirjoitti:
Mene työtön töihin.
LÄÄKKEET!
Kannattiko äänestää kokoomusta? Tätä tilasit, nauti nyt oikein!
Kämpästä saa hyvin ryyppyrahaa,jos ostaja vaan löytyy...klunkklunkklunk..
Vierailija kirjoitti:
Koska itsellä myös omistusasunto, niin saan perustoimeentuloa enemmän mitä ennen kun en enää saa asumistukea ja niin saat sinäkin.
Tietysti jos asut yksin isossa asunnossa niin sitten asunnon myyminen voi tulla kysymykseen.
Itse asun 59 neliön kaksiossa Vantaalla, korjausvastikkeita/rahoitusvastikkeita eivät hyväksy asumismenoiksi ja siksi vien itse asian hallinto-oikeuteen, koska vuokralla asuvalla korjauskulut luonnollisesti kuuluu vuokraan.
"Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Muutos tuli vuonna 2019.
Vierailija kirjoitti:
Mene työtön töihin.
Kokkareko siellä taas kitusiaan aukoo! Ei aina ole oma syy, jos jää työttömäksi.
Ei ole reilua. Jos se olisi minusta kiinni kaikki saisivat pitää kotinsa ja koteja ylläpidettäisi. Ja kaikille olisi. Muilla sama huoli ja se on kova.
Asutko yksin ja tilaa on paljonkin ylimääräistä?
Ota alivuokralainen josta saisit vuokratuloja jolla kattaisit asumismenoja. Onko asunnossa yläkerta tai mahdollisuus rajata asuntoa 2 eri huoneisto.