Jouduin työttömäksi ja nyt joudun myymään asuntoni
Olen tehnyt pitkän työuran ja maksanut enemmän veroja kuin moni teistä yhteensä. Nyt jouduin yllättäen työttömäksi yt-neuvotteluiden seurauksena ja en saakaan ollenkaan asumistukea koska en asu vuokralla? Onko tämä nyt sitten reilua? Koko ikäni olen äänestänyt kokoomusta mutta en kyllä enää.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. multa leikattiin sosiaaliturvaa, ja jatkossa syksyllä tulee lisäleikkauksia, ja vuokra nousee kuitenkin samaan aikaan ja kaikki muutkin maksut nousevat.
Töitä en saa, koska olen jo iäkäs.
Joten taidanpa tässä lopettaa syömisen, menee kai noin pari kuukautta ennen kuin kuolen riutuneena.
Semmosta.
Kun noi leikkaukset ja vuokrankorotukset tulee, niin on aika mahdotonta selvitä enää niistä kaikista pakollisista laskuista ja vielä ruokaakin ostaa, saati silloin tällöin jokin vaatetarvike (eikä tarvitse tulla huutamaan, että kirpputori, kirpputori) kun rahaa ei jää juuri mitään.
Vuokra-asunto on pieni, ja vuokra ei ole kohtuuton... Tämä on seudulla aika tavallinen vuokra tämän kokoisesta kämpästä, kämppä ei ole uustuotantoa vaan vanha ja on syrjäkylillä. Joten....
Pakolliset laskut, sähkö ja puhelin. Kotivakuutus. Ai niin pitäskin jo valmistautua ja laittaa se syksyksi useampaan erään kuin nyt.... Hiuksetkin olis hyvä käydä nyt vaikka kahden kuukauden välein leikkauttamassa....
Ja jos tulee jokin yllättävä takaisku, niin ei toivoakaan että sais hoidettua sillä rahalla joka on käytettävissä...
Onks sulla kristallipallo josta näet että "olet maksanut enemmän veroja kuin me kaikki muut yhteensä"??
Eipä noita halpojakaan vuokra asuntoja ole edes 1/4 osa kansalle. Ja yksiöittenkin vuokrat lähenee kaksion ja kolmion vuokria...
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jäit työttömäksi, ihan oma syy.
Tehokkaat ja kannattava työntekijät ei jää työttömäksi.
Julkinen sektori ei ole työntekoa.
Mene työtön töihin.
Totta. Jos et pärjää, sinussa täytyy olla jotain vikaa. Sinuna aloittaisin kääntymällä seurakunnan puoleen. Työ on oleellinen osa luterilaisuutta. Toinen on usko. Sitten vaan itseäsi niskasta kiinni. Ryhdistäydy!
Ja äänestä yhä kuten ennenkin. Yhdessä Suomi nousuun!
Päivän tähän astisesti paras trolli.
Ootko kysynyt toimeentulotukea Teslan sähköön?
Miten on mahdollista että noin "isoilla tuloilla" ei ole mitään puskuria kerätty?
Jos ap:lla olisi oikeasti asuntolaina, hän tietäisi että tuossa tilanteessa nettipankissa klikataan asuntolainan lyhennysvapaa päälle.
Ja jos menisi myymään, pankki pyytäisi ottaamaan lyhennysvapaata myymisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
Etkö jo kyllästy jankuttamaan samoja asioita!Nytei keskustella eläkeläisistä,sinä et ainakaan kenenkään eläkettä ole maksamassa.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tähän astisesti paras trolli.
Ootko kysynyt toimeentulotukea Teslan sähköön?
Samaa paskaa toi potkulaki hullu on jankuttanu vuosia.ja kertoo miten hyvin työttömänä menee kun asuu vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
Etkö jo kyllästy jankuttamaan samoja asioita!Nytei keskustella eläkeläisistä,sinä et ainakaan kenenkään eläkettä ole maksamassa.
TÄÄ kaveri on kato autistinen jankuttaja niin samaa paskaa tulee vuos tolkulla kun pää on pipi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet vapaa hakeen töitä mistä vain. Asunto sitten vaikk vuokralle.
Sitten ei saa työttömyystukeakaan, kun siihen vaikuttaa saatu vuokratulo.
Mulla on asuntolainassa vakuutus
Vai Kokoomusta...Petteri oli kai pari vuotta töissä jossain aikuiskoulutuskeskuksessa 🤭
Yhtiövastike omistusasunnosta n. 200 € vs. saman asunnon vuokra n. 700 €.
Voit nyt elää arvomaailmasi mukaista elämää, Kokoomuksen äänestäjä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olet vapaa hakeen töitä mistä vain. Asunto sitten vaikk vuokralle.
Sitten ei saa työttömyystukeakaan, kun siihen vaikuttaa saatu vuokratulo.
Mitäs muuta paskaa keksit.mulla pääomatuloja 5700e vuodessa ei vaikuttanut työmarkkinatukeen mitenkään.nyt olen töissä niin ihan sama.pitää olla aika hyvät pääomatulot että vaikuttaa en tiedä missä raja eikä kiinostakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tehnyt pitkän työuran hyväpalkkaisessa työssä, saat niin hyvät ansiosidonnaiset päivärahat, että et muutenkaan saisi mitään asumistukia.
Olen itse pitkäaikaistyötön, ja saan vain työmarkkinatuen. En saa vuokra-asuntooni asumistukea, koska puolisoni on keskituloinen.
Eipä se ansiosidonnainen mikään automaatio ole. Vaikka toki sen pitäisi olla.
Ansiosidonnaista varten täytyy kuulua kassaan. Siis siitä huolimatta, että n.95% ansiosidonnaisen kustannuksista maksetaan muusta rahasta kuin kassojen jäsenmaksuista.
Mutta AY-liikkeen ja demareiden mielestä tuo on hyvä. En itse käsitä miksi.
No okei, kyllä mä käsitän, en sentään ihan älypuutto ole. Se on siksi, että liitot voivat harhaanjohtavasti markkinoida jäsenyyttä "liiton rahalla" joka on oikeasti kassan maksamaa ja kaikkien palkansaajien rahoittamaa.
Kannattaa tieten myydä asunto ennen vuoden vaihdetta.
Sinulla ei olisi oikeutta yleistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tieten myydä asunto ennen vuoden vaihdetta.
Sinulla ei olisi oikeutta yleistukeen.
Myy sinä jankuttaja persettä kun sun tukia leikataan.
Jaa. multa leikattiin sosiaaliturvaa, ja jatkossa syksyllä tulee lisäleikkauksia, ja vuokra nousee kuitenkin samaan aikaan ja kaikki muutkin maksut nousevat.
Töitä en saa, koska olen jo iäkäs.
Joten taidanpa tässä lopettaa syömisen, menee kai noin pari kuukautta ennen kuin kuolen riutuneena.
Semmosta.
Kun noi leikkaukset ja vuokrankorotukset tulee, niin on aika mahdotonta selvitä enää niistä kaikista pakollisista laskuista ja vielä ruokaakin ostaa, saati silloin tällöin jokin vaatetarvike (eikä tarvitse tulla huutamaan, että kirpputori, kirpputori) kun rahaa ei jää juuri mitään.
Vuokra-asunto on pieni, ja vuokra ei ole kohtuuton... Tämä on seudulla aika tavallinen vuokra tämän kokoisesta kämpästä, kämppä ei ole uustuotantoa vaan vanha ja on syrjäkylillä. Joten....