Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään ihan yleistä että isovanhemmat eivät halua nähdä lapsenlapsiaan kuin satunnaisesti?

Vierailija
21.05.2025 |

Olen itse ollut aikoinaan pitkiäkin aikoja hoidossa mummolassa kun vanhemmat olivat esimerkiksi lomamatkalla. Nykyään oma eläkeläisäitini tuntuu olevan koko ajan joko mökillä tai jossain reissussa ja on tavattavissa korkeintaan sunnuntailounaan merkeissä. En tuputa lasta hoitoon, mutta kieltämättä olisi kiva käydä miehen kanssa edes joskus leffassa tai syömässä kahdestaan. Olen myös huomannut että tätä on muillakin. Yhden kaverin äiti tulee naapurikunnasta harrastuksen takia kerran viikossa, mutta on silti sitä mieltä että ne lähistöllä asuvat lapsenlapset ovat liian kaukana niin ei voi nähdä. 

Kommentit (556)

Vierailija
501/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä lapsen lapsia useimmin mutta asuvat kaukana, lapset päivähoidossa ja mummo ja pappa tylsistyy kaksin kotona vaikka haluaisivat nähdä lapsia. Ei voi viedä kyytissä autolla minnekään koska ei ole isofiksiä, haluaisin mummona ottaa lapset mukaan normaaliin elämään, leipoa, ulkoilla, tehdä kaikkea kivaa ja hauskaa, lukea ym. Asiat ei jostain syystä kohtaa.

Itse muuttaisin lähemmäs pieniä, mutta kyllähän ne prioriteetit tietää buumereilla. 

Boomerilla 80 on 55 v lapsi jolla 28 v lapsi jolla tenavat.    Oletteko jotenkin jälkeenjääneitä kun vaaditte boomereita hoitamaan pieniä lapsianne joita hyvin harvalla boomerin lapsella enää on.

Kyllä 63 v. Voi helposti olla pieniä

63 v ei ole boomeri jota nämä 70 -luvulla syntyneet vihaavat.  63 v on tavallinen pienten lasten mummon ikä, ei enää 80 v 

Vierailija
502/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa voi huomata kuinka itsekkäät isovanhemmat valittavat itsekkäistä lapsistaan. Kukahan ne on kasvattanut?  varmaan ne itsekkäät iaovanhemmat. 

👏 hyvin ootte onnistuneet. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä lapsen lapsia useimmin mutta asuvat kaukana, lapset päivähoidossa ja mummo ja pappa tylsistyy kaksin kotona vaikka haluaisivat nähdä lapsia. Ei voi viedä kyytissä autolla minnekään koska ei ole isofiksiä, haluaisin mummona ottaa lapset mukaan normaaliin elämään, leipoa, ulkoilla, tehdä kaikkea kivaa ja hauskaa, lukea ym. Asiat ei jostain syystä kohtaa.

Itse muuttaisin lähemmäs pieniä, mutta kyllähän ne prioriteetit tietää buumereilla. 

Boomerilla 80 on 55 v lapsi jolla 28 v lapsi jolla tenavat.    Oletteko jotenkin jälkeenjääneitä kun vaaditte boomereita hoitamaan pieniä lapsianne joita hyvin harvalla boomerin lapsella enää on.

Kyllä 63 v. Voi helposti olla pieniä

Niin?  55-vuotias mummo on kahdeksan vuoden päästä 63,  hänen 28-vuotiaansa 36,  jolloin vielä voi synnyttää ihan hyvin lisää lapsia.  Sekin lapsi olisi jo 17 kun mummo täyttää 80.   Hänen 25 - vuotiaana synnyttämällään lapsella voi olla jo omia lapsia.

Vierailija
504/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi kehuskelee tuttavilleen, kun on niin hyvät välit lapsenlapsiin ja tuntee lapset jopa paremmin kuin lapsen vanhemmat! Satuilee kyllä muutakin, kuten mä olen mieheni kanssa vain rahasta ja makaan päivät sohvalla tekemättä mitään. Teen etätöitä, sohvalle ehdin kahvipaussilla.

Todellisuudessa anoppi näkee lapsia max viisi kertaa vuodessa. On ns hankala luonne.Lapsia ei tunne käytännössä lainkaan. 

Vierailija
505/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene heidän luokseen. Vie lasten lähipuistoon ulkoilemaan, leivo lasten kotona jne. Jos teillä on kotona tylsää, niin teillä varmaan on aikaa matkustaa lasten luo.

Miniä alkaa käyttäytymään pelottavasti, puhkumaan, kävelee melkein päälle kun niin toivoo että lähtisimme pian pois. Ruokaa ei laita koskaan että omat eväät pitää olla mukana kun asuvat niin kaukanakin. Ka

Tuossa tuo tuli raatorehellisesti.  Isovanhemmat eivät ole tervetulleita vain tapaamaan lapsia ja olemaan heidän kanssaan.  Vain silloin olis pakko tulla kun pitää päästä ulos syömään tai lemmenlomalle viikonlopuksi 

Etenkin miehen vanhemmat, heitä ei jaksa jos eivät todella tarpeeseen tullen.  Turhanpäiren ei kahvia keitellä eikä leipäpalasta anneta.  

Siksi me mummot menemme aina ruokakassin kanssa kylään.

Vierailija
506/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi kehuskelee tuttavilleen, kun on niin hyvät välit lapsenlapsiin ja tuntee lapset jopa paremmin kuin lapsen vanhemmat! Satuilee kyllä muutakin, kuten mä olen mieheni kanssa vain rahasta ja makaan päivät sohvalla tekemättä mitään. Teen etätöitä, sohvalle ehdin kahvipaussilla.

Todellisuudessa anoppi näkee lapsia max viisi kertaa vuodessa. On ns hankala luonne.Lapsia ei tunne käytännössä lainkaan. 

No ei sulla sitten haittaakaan appivanhemmista ole jos viis kertaa vuodessa näette.  

Ja varmasn et itse ole hankala ja juoruileva tyyppi, mitä nyt vähän anopista,   muutenkin mukava ja hyvä ihminen.

Kai välit voi olla hyvät vaikkei usein näekään?  Itse koen myös olnevani lasten ja heidän lastensa kanssa hyvissä väleissä vaikkemme usein näe.  Emme tietääkseni kalva toisiamme kenellekään.

Vierailija
507/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla myydä kotiamme ja lähteä paikkakunnalta missä työt ja koko elämä rakentunut eikä ole varmuutta kauanko nuori perhe asuu milläkin paikkakunnalla. Hullua olis muuttaa jatkuvasti niiden perässä. Ajattele vähän.

Airbnb voi vuokrata muutamaksi kuukaudeksi. Tai hotellin pitkäaikaismajoitus.

Vierailija
508/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle isovanhempana on tehty selväksi, että en kuulu lapseni perheen elämään. En siis tuppaudu. Ei ehkä yllätä että olen anoppi 😂 (ja btw ihan ok tyyppi)

Vierailija
509/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle isovanhempana on tehty selväksi, että en kuulu lapseni perheen elämään. En siis tuppaudu. Ei ehkä yllätä että olen anoppi 😂 (ja btw ihan ok tyyppi)

Miksi näin?

Vierailija
510/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sulla sitten haittaakaan appivanhemmista ole jos viis kertaa vuodessa näette.  

Ja varmasn et itse ole hankala ja juoruileva tyyppi, mitä nyt vähän anopista,   muutenkin mukava ja hyvä ihminen.

Kai välit voi olla hyvät vaikkei usein näekään?  Itse koen myös olnevani lasten ja heidän lastensa kanssa hyvissä väleissä vaikkemme usein näe.  Emme tietääkseni kalva toisiamme

No, anopista ei ole enää ongelmaa. Aikoinaan oli hyvinkin paljon haittaa. 

En juorua anopistani "oikeassa elämässä", pyrin itseasiassa minimoimaan hänen läsnäoloa edes ajatuksissani. Internetissä joskus puran vanhoja traumoja yritän antaa vertaustukea niille, jotka nyt joutuvat käymään läpi samaa kuin minä aikanaan.

Mun lapsilla ei ole hyvät välit anoppiin. Itseasiassa vähän pelkäävät kovaäänistä ja ilkeää vierasta mummelia. On isiis ilkeä jopa lapsille ja kritisoi aina esim liian pitkää tukkaa, vaatteita tai harrastuksia. "Jostain syystä" vierailut eivät kestä kovin monta minuuttia. Edes mieheni ei halua äitiään nähdä useammin.

Joo, anopilta jos kysyt, niin syy huonoihin väleihin on vain minussa. Olen varmasti hänen mielestään syyllinen Kennedyn murhaankin, vaikka en ollut edes syntynyt tuolloin. 

Vierailija
511/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai välit voi olla hyvät vaikkei usein näekään?  Itse koen myös olnevani lasten ja heidän lastensa kanssa hyvissä väleissä vaikkemme

" ei sulla haittaakaa.."

Entä ne lapsenlapset?

Moni asettaa valtataostelun isovanhemmat ja vanhemmat välillle, mutta kuka ajattelee niitä lapsenlapsia, jotka jäävät ilman isovanhempia vaille tai isovanhempi on jopa myrkyllinen heille?

Vierailija
512/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai välit voi olla hyvät vaikkei usein näekään?  Itse koen myös olnevani lasten ja heidän lastensa kanssa hyvissä väleissä vaikkemme

Hehheh.. kummasti kuitenkin olet anopin tuttavapiiriin yhteydessä, kun niin hyvin tiedät, mitä anoppi on puhunut teidän perheestä heille. Vai onko toisinpäin, anoppisi tuttavapiiri informoi sinulle, mitä anoppi puhuu? Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. 

Vierailija
513/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä nykyajan itsekkyyttä ja uhriutumista, kun mulla on oikeus, lapset olen kasvattanut, ei mua kukaan kutsu, istutaan känny kädessä, kaikki pitäisi maksaa..

Aloituksessa oli, että pääsisi edes joskus kahden syömään. Tarkoittaako se nyt teidän mielestä, että lapsenlasten tavarat on pakattu isovanhemmille muuttoa varten ja elätys kuuluu heille jatkossa?

Terve järjen käyttö on sal-lit-tu-a!

Vierailija
514/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hehheh.. kummasti kuitenkin olet anopin tuttavapiiriin yhteydessä, kun niin hyvin tiedät, mitä anoppi on puhunut teidän perheestä heille. Vai onko toisinpäin, anoppisi tuttavapiiri informoi sinulle, mitä anoppi puhuu? Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin. "

jos hän ei olisi, kysyisitkö miksi eristäydyt ja sulla välit poikki kaikkiin?" Typerys.

Vierailija
515/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teistä ajattelee ja tapaa lapsenlapsiaan lämmöllä ja kohtelee heidän vanhempia kunnioittavasti moittimatta kasvatustyyliä?

Vai oletteko te aina oikeassa ja kaikentietävä eikä kukaan muu osaa tehdä mitään oikein ilman teidän neuvoja?

Vierailija
516/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä anopeillakin on syynsä.  Voiko oikeasti joku miniä kuvitella olevansa niin täydellinen että pystyy puolisonsa äitiä vihaamaan ja avioliitto kestää?  No miehet nöyrästi pitää yhteyttä sitten ulkona puhuen äitiinsä kuten täälläkin kerrottu.

Ymmärrän jos mummo on alkoholisti mutt tavallinen epätäydellinen mummo vikoineen ?  

Olen tunnistavinani kirjoittajan joka on nainut alaspäin, varakas toisen polven akateeminen haksahtanut siivoojamummun poikaan? 

Vierailija
517/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teistä ajattelee ja tapaa lapsenlapsiaan lämmöllä ja kohtelee heidän vanhempia kunnioittavasti moittimatta kasvatustyyliä?

Vai oletteko te aina oikeassa ja kaikentietävä eikä kukaan muu osaa tehdä mitään oikein ilman teidän neuvoja?

Minä ainakin.  En ikinä ole nauvonut lapsiani senjälkeen kun kotoa lähtivät.  Saatikka miniöitä.  Teen niinkuin he tahtovat.

Vauvalla ainakin ne miniät on kaikentietäviä, aina oikeassa, niin täydellisiä,  anopit heidän mukaansa typeryksiä.  

Vierailija
518/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyajan itsekkyyttä ja uhriutumista, kun mulla on oikeus, lapset olen kasvattanut, ei mua kukaan kutsu, istutaan känny kädessä, kaikki pitäisi maksaa..

Aloituksessa oli, että pääsisi edes joskus kahden syömään. Tarkoittaako se nyt teidän mielestä, että lapsenlasten tavarat on pakattu isovanhemmille muuttoa varten ja elätys kuuluu heille jatkossa?

Terve järjen käyttö on sal-lit-tu-a!

No eilen vaadittiin että mummon pitää jättää kotinsa ja muuttaa vuokralle lapsensa lähelle ollakseen aina valmiina.  Kutsumatta ei saa silti pyörähtää.

Kolme lasta eri puolilla suomea.  Muutanko turkuun., ouluun vai helsinkiin?

Vierailija
519/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitäkin riittää. Tiedän yhden jolle pojellensa ollut kukaan oikea eikä tarpeeksi hyvä. Kylään meni aina arvostellen ja moittien. Tytärtänsä ei tavannut juuri koskaan, ainoastaan silloin kun pojallansa ei ollut hänelle ovi auki.

Antakaa nuorten rakentaa omaa elämää liikaa neuvomatta, puuttumatta ja syyttämättä.

Vierailija
520/556 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit rehellisesti kirjoittanut, miehenikään Ei SAA. Nähdä äitiään kuin silloin kun annan luvan ja sittenkin lyhyesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi