*~ Enskat keskiviikkoon ~*
Kommentit (27)
Tervetuloa joukkoon Pi-Ki! Meniköhän nimi oikein... Ja onnittelut vauvasta!
Karssulilla oli yöunet menny pipariksi... toivottavasti on vaan joku lyhyt vaihe. Näitä vaiheita kun tulee vähän väliä, meillä ainakin. Oikeestaan koko sen ajan kun olen töissä ollut, on yöt olleet enemmän tai vähemmän rikkonaisia. Su-ma välisen yön tyttö nukkui koko yön omassa sängyssä heräämättä, mutta ei sitä viittinyt edes mitenkään hehkuttaa, kun tiesi että se oli vaan joku tilapäinen mielenhäiriö tytöltä... Mutta kyllä nämä ohi menee, viimeistään kun tyttö muuttaa omaan kotiin asumaan=) No joo...
Mä olen aina lohduttautunut sillä, että lapsi on vasta pieni, ehkä jo ensi viikolla asiat voi olla paremmin. Tosin nyt mä olen miettinyt että kyllä varmaan jo syksyllä helpottaa, mä tiedän että parannusta ei tule tapahtumaan viikossa tai kahdessa. Mutta sillon kun tyttö oli pikkuvauva, edistystä tapahtui nopeempaan tahtiin.
Mä myös suosittelen sitä vakuutusta. Me otettiin se vasta viime syksynä, mutta tänä vuonna ollaan käyty lääkärissä jo kolme kertaa, joten omavastuu on jo paukkunut. Eli kannatti ottaa, kyllä tänä vuonna vielä lääkäriin mennään, se on varma. Tarhassa ei voi välttyä pöpöiltä.
Mä olen samaa mieltä Karssulin kanssa, että haluan olla paremmassa kuosissa ennen kuin toinen raskaus alkaa. Vauvakuume välillä kutittelee, mutta välillä ei houkuttele, ei sitten yhtään. Varsinkin kun mulla on nyt ruvennut paino tippumaan vauhdilla, tuntuu tosi hyvältä. Mulla on reilussa puolessa vuodessa paino tippunut 8kg. En mä oikein tiedä mihin asti tän painon saa antaa pudota, koska se oikeesti tippuu kuin itsekseen. Mä ostin ennen töiden alkua itselleni kasan farkkuja, ja puolet niistä rupee olee jo isoja!
Eilen erehdyin Kelan sivuille katsomaan äitiyspakkausta (ei ollut vielä tullut uutta) niin johan rupesi vauvaa tekemään mieli=) Tosin toisessa raskaudessa ei välttämättä ehdi niin " olemaan raskaana" kun on se esikoinen hoidettavana, tiedätte varmaan mitä ajan takaa... niin ehkä sitä painoakin kertyisi mun tapauksessa vähän vähemmän ja turvotuskin voisi olla toista luokkaa.
Juuh, mitähän vielä... tulen tarinoimaan myöhemmin jos on aikaa, ja onhan sitä jos vaan ottaa aikaa. Työt ehtii tekemään vaikka huomenna...
NapNap + tyttö 1v.
Taas on noustu seiskalta vaikka eilen Aleksi nukahti vasta kymmeneltä. Saisi vähän pidemmät nuo yöunet olla, kun päivälläkin nukkuu vain 2-4 tuntia.
Karssulin Aino oli eilen saanut huutokohtauksen. Meillä myös...
Puoli kuuden maissa alkoi huuto kun meinasin väsynyttä poikaa laittaa unille, ja sitä huutoa jatkui koko ajan yltyen puoli kasiin asti, jolloin nukahti mahalleen (!) isänsä polvien päälle. Ilmeisesti rättiväsyneenä. Suppoakin laitoin kun oli sen verran hysteeristä välillä huuto. Röyhtäilikin, joten olisiko ollut tuo maha mikä vaivasi, väsymyksen lisäksi. ½ tuntia nukkui ja jaksoi sen jälkeen taas hymyillä. Mutta oli kyllä loppuillankin aika känyinen kuitenkin. Yö meni silti ihan ok 2:lla syötöllä.
Kamalaa kun ei saa toisen itkulle mitään. Välillä minäkin itkin, ja 1,5 tuntia kanniskelin yksin poikaa (mies tuli seiskalta kotiin.) Mulla on muutenkin hartiat ihan jumissa ja selkää särkee, ihmekös tuo kun melkein 9kg punnusta kanniskelee..
Karssuli, kun Aleksille tuli hampaat, itkuisen illan jälkeen jo seuraavana päivänä huomasin että osa hampaasta oli näkyvissä. En tiedä sitten voisiko jo etukäteen itku alkaa?
Pi-Ki:lle onnea vielä kerran ja tervetuloa tähän mukavaan enskaporukkaan jutustelemaan :)
G: Ei ole säästynyt Aleksille meidän vanhoja vaatteita, ainoastaan kastemekko oli sama jossa minutkin on kastettu (äitini tekemä.)
Burdelle onnea asunnosta! Meidän peukutukset auttoi :)
Karssulin äiti kuulostaa ihan mun äidiltäni! Samanlaista meillä kun se tulee kylään..
Lassille onnittelut uudesta hienosta nimestä!
Nyt kuuluu mölinää makkarista, joten tämä tältä erää...
Viipero & Aleksi 4½kk
En edes yritä kommentoida kaikkea.
Mutt opelle ja Ainolle voimia!
Pi-Kille onnea pojasta! Enskoilla on esittelypino tälläkin puolella, pitäis yrittää nostaa...
Queen, älä anna lääkärin masentaa. Onhan niitä lapsia, jotka oppii kävelemäänkin vasta lähempänä kahta vuotta, mut mitä sitten? Oppii kuitenkin. Hyvin se Liia kehittyy.
G1: Meillä ei oo vahoja vaatteita, harmi...
G2: Oltiin Kroatiassa häämatkalla 3kk häiden jälkeen. Nukuttiin suurin osa ajasta ja oli ihanaa vaan olla.
Meillä ei oo vakuutusta kun en sitä odotusaikana saanut oman painon takia (murrmurr) ja vielä en oo saanut aikaiseksi hakea.
Jaahas, meillä ei viitsitä tänään nukahtaa aamupäikkäreille millään... pakko kai sitä on mennä.
-Osse ja typykkä 4kk+
Ihan ensiksi pi-kille SUURET onnittelut ja tervetuloa joukkoon mahtavaan!=)
Ja Burde, ihanaa kun saitte asunnon, onnittelut:=)
Tässä linkki, laitoin pari kuvaa Poitsusta: http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsun%20kuvia/?acti…
Tänään nukuttiin yhdeksään ja yöllä herättiin taas kerran neljän aikaan syömään. Eli edelleen mennään yhdellä yöherätyksellä:) Tosin nuo maitomäärät ihmetyttää, tai siis lähinnä niiden paljous. Eilen laskin ml vrk ajalta ja tulos oli 1070ml/vrk. Eli aikasta iso määrä! (Vai onko, enhän mä enskikertalaisena tiedä?!) Kyseinkin jo kiinteistä, mutta mites noi vellit? Voiko niitä aloitella jo iltaisin aiemmin? 2kk neuvolassa pitää asia ottaa sit puheeksi! Ainakin Kaiman systerillä oli 2½kk iässä aloiteltu jos en väärin muista.
Kun meillä kerta-annos on sen 140-150ml, alkaa sen juominen jo olla välillä hankalaa. Vähempi ei riitä masua täyttämään, mut välillä tuntuu et oksentaakohan se kohta kaiken ulos kun tollasen määrän pieneen mahalaukkuun vetää;)
Sori kun jäi kommentoinnit vähiin, mutten ehdi nyt eilistä pinoa ajatuksella läpi lukea. Pitää pukea päälle ja lähteä aamupalaa laittamaan pikkuhiljaa.... Vielä kun toi Oliver tuossa sikeitä vetelee!
Aurora & Oliver 5vkoa1pvä
Siis etenkin tuo tiikeriasu... mistä hankitte?
ja olen unohtanut burdea vissiin onnitella, tai sit en, mut onnee ny kuitenkin! Koetan tänään muistaa pistää tekstiviestiä siitä joogasta.
Sainpas neitin uneen, kyllä otti koville. Ihan väsyneenä vaan kitisi. Tänään pitäis mennä ottaan passikuva kunhan neiti tuosta herää.
Jaahas, menen lukemaan kirjaa siks aikaa ku typy nukkuu.
Voi Karssulin Ainoa ja Viiperon Aleksia, toivottavasti unirytmi paranisi ja ei itkettäisi. Tuo on kyllä niin inhottavaa kun ei aina tiedä mikä niillä on hätänä...
Niin ONNEA Pi-Kille vauvasta ja tervetuloa tälle puolelle!
Vilkutukset myös sjt:lle joka oli käynyt iltasella moikkaamassa! Lassi on suloinen ja reipas nimi, ja tietenkin Leevi kaveriksi hänelle.. (yhden tutun kaksospojat ovat muuten Lassi ja Leevi)
NapNapilla selkeä vauvakuume, kun jo äitiyspakkaustakin vilkuillaan... ;)
Ihanat kuvat Oliverista taas! Mun mielestä oliver on vähän saman näköinen kun elli, kun yleensä kaikki vauvat on ihan erinäköisiä (tikrun ronja on kyllä samanoloinen, mut ei ehkä näköinen). Elli tosin onkin kaljuineen aikas poikamainen.
Noista maitomääristä en osa sanoa, kun meillä tulee vaan tissistä eikä siinä ole mittaria, mutta toisaalta menee sitäkin usein aika paljon ja usein ehkä jopa yhtäpaljon kun teillä, mutta ehkä sitä herkemmin seuraa kun näkee tosiaan ne millit mitä menee. Mutta jos poika kasvaa ja on tyytyväinen niin tarviikos siihen muutosta? Paitsi tietenkin jos susta itsestä tuntuu että jotain pitäis tehdä niin tietty sitten.
Vakuutuksista. Kiitos kommenteista, lisääkin saa tulla. Saatiin omalta vakuutusyhtiöltä tarjous ja musta se oli aika kallis kyllä ja tosiaan suurin osa yhtiöistä vaatii myös muut vakuutukset (ainakin koti) sinne. Mietin vaan että mikä olis kauheinta mitä voi tapahtua jos ei ota sitä. käytännössähän se tarkoittaa sitä että perusflunssat ja lastentaudit pitäis jonottaa terveykeskuksessa tai maksaa itse yksityinen. Mutta jos tulis jotain isompaa ja kauheempaa kuten vakavat allergiat tai jotain sairaalahoitoavaativaa niin tulis tosi kalliiksi.
Toisaalta meillä ei ole kummallakaan mitään allergiota ja elli vaikuttaa tähän asti ihan terveeltä. Mut jotenkin ei silti uskaltais olla ottamattakaan, kun sitten ainakin käy jotain. Mutta tuo meidän vakuutusyhtiön tarjous oli musta niin kallis että laskin että sillä hinnalla käy 5 kertaa vuodessa yksityisellä esim korvia näyttämässä... hmmmm, mitäköhän tekis? Ja harvoin normaali lapsi sairastaa nuhaa vakavammin useamman kerran vuodessa?
Tai sit vaan vaihdetaan kaikki vakuutukset jonnekkin muualle... Tai kerätän enemmän säästötilille rahaa mahdollisia sairaskuluja ennakoiden... joop, hankalaa on.
jepulis, verhojen ompelupuuhiin tästä voisi siirtyä, Elli nukkuu parvekkeella.
kivaa keskiviikkoa!
:)iisa ja elli 2,5 kk
vielä vähäsen tuosta vakuutusasiasta. Meillähän ei myöskään ole allergioita vanhemmille ja Ainolle siitä huolimatta tuli. 3 kk iässä alkoi oireilu. Että saattaa siitä huolimatta tulla, vaikkei vanhemmilla olisikaan.
Missä päin asuittekaan? Jos pääkaupunkiseudulla asustatte, allergia-asioissa pääsee julkisella puolella hoitoon Iho- ja allergiasairaalaan, jolloin yksityisellä ei edes tarvitse käydä.
Tämä pohdiskelu nyt siis vaan allergioiden puolesta, sittenhän on kaikkea muutakin mitä voi tulla. Mutta fiksusti ajattelit että vakuutuksen hinnalla voi käydä aika monta kertaa yksityisellä. Niin mekin ollaan lohduttauduttu kun ei sitä vakuutusta ole. :)
Karssuli
Ihan ensteks ONNEA Pikille ja perheelle! Ja tervetuloa tälle puolelle.
Toiseks: PikkuMilli pyysi välittämään reissu-terveiset. Se laitto viestiä, että aksu ei oo enää kuumeessa ja ne on menossa sinne Lappiin. Eka viesti kun tuli ni ne oli istunu 2,5h junassa ja vielä 2h edessä päin + vielä lisäks 300km autoilua. Tokassa viestissä olikin sitten, että matkalla on raidevaurio ja ne joutu menee Ylivieskasta bussilla Oulaisiin ja siitä sit junalla Ouluun... :S Eli siis huonoa tuuria taasen pikkumillillä ton junalla matkustamisen kanssa. =(
Auroran Oliver oli IHANA siinä Tiikeri puvussa!! <3
Vakuutuksista: Me otettiin jo raskausaikana Heidille vakuutus Pohjantähdestä, missä meidän muutki vakuutukset on. Nyt sitte vertailtiin Fennian, Tapiolan ja Pohjantähden kanssa... ja päädyttiin jatkamaan Pohjantähdessä. Fennia oli ehdottomasti halvin, mutta se oli jo niin halpa että tuntu epäilyttävältä, et miten se voi olla niin halpa.. No eipä ne kyllä niin paljoo kaikkee korvaakaan ku Tap. ja Poh.! Tapiola oli kalliimpi ku Pohjantähti, mutta Pohjantähti on 65v asti. Ja ainoona vakuutusyhtiönä Pohjantähti korvaa erityismaidot + puheterapian (mikäli muistan oikein)!
Kyllä mä ainaki lapseni vakuuttaisin. Ei sitä voi koskaan tietää mitä sattuu tai tapahtuu... ja jos vakuutan ittenikin, ni miks en lastani. =)
Jaaha.. Neiti taitaa heräillä neuvola- ja kaupunkireissulta... Uudet mitat on muuten: 6550g ja 66,3cm. Pituutta ei tullu ku 1cm, mutta ei se mitään. Painoo tuli n.350g.
Nyt on mentävä. Moi
Burde ja Heidi huomenna 6kk!!! :D
Tulen sitten neuvolan jälkeen paremmalla ajalla, mutta piti vaan IISALLE kommentoida noista vakuutusasioista:
meillä ei ole minkään sortin vakuutusta Noelille, ja sehän on kerinnyt jo aika paljon reissata sairaalassa ja lääkärissä :) Mutta voin sanoa, että edes huippukirurgiaa vaativa sydänleikkaus hoitoineen ei tule lapsipotilaalle Suomessa kalliiksi! Sairaalassa on maksukatto eli lapsesta joutuu maksamaan vain 7x22e vuodessa, sen yli menevä on ilmainen. Ja Kela korvaa matkakustannuksista suurimman osan, samoin lääkkeistä. Esim. Noelin viimeisin lääkepurkki maksoi meille 1,67e..!
Kaikkinensa me ollaan maksettu Noelin " sairastamisesta" tähän mennessä varmaan yhtä paljon kuin se vakuutuksen vuosimaksu olisi. Ja tosiaan, tuohon summaan sisältyy ihan hirveästi huipputason hoitoa. Ei yhtään itseä harmita ettei ole vakuutusta. Tänä vuonna se olisi tullut ehkä kannattavaksi, mutta mitenkäs jatkossa jos poika on yhtä terve kuin itse olin pienenä (en juuri koskaan kipeä, kokonaista yksi korvatulehdus)?!
Mutta siis, jos teillä on ylimääräistä rahaa, ei varmasti ole huono sijoitus ;) Itse kuitenkin ennemmin säästän vähän säästötilille niin että voi tarpeen tullen viedä yksityiselle. Me ollaan aina päästy lääkärille nopeasti ja saatu asiallista hoitoa kunnallisella puolella, oli kyseessä sitten sydänultra tai sammaksen lääkeresepti.
Mutta palailen sitten illemmalla!
Kandi & Noel 3kk
Aamusella jo kirjoitin, mutta sitten katkes yhteys, murr! Mutta katotaan jos nyt toimii...
sjtlle piti sanomani että loistavan nimen annoitte Lassille! (mun serkku on Lassi, ja hän on saanut nimensä sarjiksen pohjalta, ja pikkuveljensä on Leevi! Ja ovat kyllä kuin sarjakuvan, ainoastaan toisinpäin...)
Tiggerhän on innostunut reissaaja. Ja upea juttu että Ronja viihtyy autossa. On helpompaa kaikille!
Kiitos Napnap lohduttavista sanoista... No, ens syksynä sen sitten EHKÄ tietää... Ja juu, oltiinhan me hoidoissa, tai no tutkimuksissa, kummassakaan ei vikaa. Ja sitten hormooneidein avulla saatiin tuo iloinen rakkauspakkaus. Yhteensähän me yritettiin Eetua reilu kolme vuotta... Että täytyy toivoo, ettei mee niin kauaa... Mutta jos ei saada toista niin ollaan kyllä ihan onnellisia Eetusta!
Ja kiitokset myös Pesukarhulle!
Käytiin aamusta mun työpaikalla. Ja siellä mun työkaveri (joka on myös isäni pikkuserkku) sanoi, että oma isäni oli sanonut ettei voinut kuvitellakaan miltä tuntui olla vaari, ennenkuin Eetu syntyi, niisk! Ja nyt ei kyllä mistään hinnasta antais poikaa pois! *huokaus*
Pi-Kille tervetulo toivotukset! Ja kyllä täällä on jossain se lista enskoista... Täytyis taas " kaivaa" se esille... Ja hienoa että arki alkanut rullaamaan!
Karssulille voimia! Taitaa olla ohimenevää " kiukuttelua" nuo Ainon itkut.
Oliverista oli ihania kuvia! ps. OSSElle vielä että meillä kanssa tuollainen tiikeripuku (jos oli se vihreä?) ja mä ostin sen Prismasta, vaikket multa kysynyt!
Vakuutuksista. Mä taas oon AINA ollut tosi " tunnollinen" noiden vakuutusten suhteen, mm miehelle hommasin vakuutuksen, kun mentiin naimisiin! Ja samoin hommattiin Eetulle sillon kun Eetu oli 2kk. Pitkään oli ettei tarvittu mitään, mutta viime viikollahan käytiin siellä yksityisellä, joten EHKÄ (toivottavasti EI) tulee vielä tarvetta sille...
Pikkumillillä ei kyllä mee ihan putkeen nuo junareissut!!! Toivottavasti menee nyt sitten loppumatka hyvin!
Burde, tuossa vakuutusjutussa olen ihan samaa mieltä!
Mutta joo, nyt meen tekeen villapeittoo kaverin vauvalle, mennään kattomaan sunnuntaina 2vkosta pientä prinsessaa... Iiks!!!
napero ja Eetu 1v1,5kk
Pi-Kille tervetulo toivotukset tälle puolelle, ja tietysti onnittelut pojasta.
Mitään muuta mä en osaakkaan kommentoida, luin kyllä kaikki tekstit, mutta jostain syystä en nyt osaa sanoa mitään.
Muskarissa oltiin taas tänään, ihanasti Aino jaksoi koko 45 minsaa, se on aika pitkä aika tuollaiselle mokkelolle keskittyä.
Jokohan mä kommentoin tota TripTrappia tälle puolelle, no joka tapauksessa sellainen meille ollaan hankkimassa, Anoppi lupasi ostaa syöttiksen, vähän mua tosin hävettää ostattaa tollanen 250 ¿ kapistus, mutta mitäs lupasi.
Otan ukon mukaan ostoksille kun en muuten kehtaa maksattaa sitä anopilla.
Ollaan edelleen tulossa sinne hoploppiin, vaikka mun mies ei ymmärrä miks sinne pitää nuin pienen kanssa lähteä.......höh ihmeellisiä nuoi miehet.
Onks muuten kukaan menossa tuonne lapsimessuille ???
Aiotteko te laittaa jo pääsiäistä vaikka on aika pieniä nuo lapset, mä oon joka pääsiäinen koristellut oksia ja laittanut rairuohoa...mä oonkin tälläinen askartelijapaskartelija.
Jos kävis meilit lukemassa, huomiseen.
AA ja AE
Eetu tuolla jo huutelee... Mutta laitan nyt tähänkin linkin tuonne esittelypinoon. joku kun sitä kyseli...(sori ei muistu mieleen kuka) :(
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9686004&p=1&tmode=1&smode…
napero
Jos mä vaikka sun kautta haluan niitä tuotteita tilata, niin miten mun nyt sitten pitää toimia?
Ekaks NapNapin kysymyksiin..
1. D' lla on mun vanhat äp-viltti ja -makuupussi, tumput, henkareita, virkattutilkkupeitto.. Mun serkkujen (joita on hurjat 2 kpl) vanhoja vaatteita ja tavaroita on myös käytössä. Lisää leluja, korjoja ym. on odottamassa mummilassa. Lisäksi on mun serkuilla välillä käyneet duplot tulossa serkuilta meille kesällä (alunperin siis mun ja veljen vanhat). Tytölle ois enemmänkin, kun lisäks ois esim. aivan ihana mekko joka on alunperin ollut mun tädin ja sit mun ja sit serkun käytössä :). Miehen lapsuudesta ei ole tainnut säilyä mitään, ehkä pari valokuvaa korkeintaan (niitäkänä en ole nähnyt).
2. Ei oltu häämatkalla, kun ei varsinaisesti ollut häitäkään. Maistraatin jälkeen piipahdettiin kaljalla ;).
Täytin aamulla päivähoitopaikkahakemuksen ja voi vitsit, että tuli haikee olo! Onhan siihen vielä aikaa, et D elokuussa menee hoitoon, mut kun nykyään tää aika menee niiiiiiin äkkiä..
Onko monilla ollut kävelytuoli käytössä? Mä olen nyt alkanut vakavasti harkitseen sitä, kun tuo poika haluis joko seistä tai kävellä koko ajan vaan.. Kävelyttäessä ei ainakaan varvasta, sohvaa vasten seistessä kylläkin (paitsi et voi johtua siitä et yleensä yrittää kurotella jotain tavaroita sohvalta tai kiivetä sinne..).
Opelle ja Ainolle kovasti voimia!
Tota meidän viereistä rakennusta (parvekkeen puolella, tietenkin) saneerataan ja vieläkin kaivurit jyllää siinä pihalla. Tosi ärsyttävää :(. Taas jouduin hakeen D' n sisälle partsilta, kun heräilee jatkuvasti siihen meluun.. Onneks jatkoi vielä unia eteisessä..
Ihanaa Burde, että saitte asunnon! Meillä oli tätä ennen 2h +tpk ja siinä oli ainakin tosi hyvin suunniteltu pohjapiirros. Tuntu et tilaa oli neliöitä enemmän :).
Koska muuten Niameyn Ainosta on tullut noin vanha? ;D Säikähdin melkein :).
Pesukarhu: Onko sulla töitä ens to (29.)? Silloin ois leffa..
Muutkin pk-seudun ihmiset! Järjestettäiskö tohon lefaan ,joku kunnon tapaaminen (ja vaikka kerrankin hyvissä ajoin ;) )? Mä ja D oltais tulossa ainakin ja treffipaikka vois olla vanha hyväksi havaittu Kodin1 edessä oleva lasipyramidi..
NapNap: Joo siis tarkotin et toi " pojan äiti" on nyt tällä hetkellä vahvana. Varmasti se muuttuu, jos joskus tyttö saadaan.. Mä en jotenkin osannut nauttia hirveesti siitä vauva-ajasta alle 6kk. Toki D oli ihana ym. mut jotenkin se meni ihan ohi (no varmaan masiksella oli oma osansa). Nyt on jotenkin tosi ihanaa, kun tuon kanssa voi tehdä enemmän ja kommunikoida (äiti päristää huulia- D päristää takasin, äiti taputtaa käsiä- D taputtaa myös) ja pelleillä. Odotan hirveesti sitä, et D alkaa jutella ja kävellä ja touhuta omiaan ym. Tuo poika on niin mua, et sikskin ootan mielenkiinnolla sen touhuja. Daddy on D' lle ihan ykkönen, mut sit taas mun kans D' lla on omat jutut, mitä mies ei tajua ehkä sen takia et on luonteeltaan ihan erilainen ;).
Haistakoon Liian neuvolalääkäri meidän vaipparoskiksen (D' n maha on vielä aavistuksen sekasin ;) )! Meidän lapsi on kans sit epänormaali. käänty mahalleen vasta 6 kk ja pari päivää vanhana eikä vieläkään melkein 9 kk nouse istuunkaan :). Juu eikä edes konttaa! Hieno tyttö Liia on ihan varmasti ja jos on vähän laiska niin mitä sitten!
Pi-Kille onnea ja tervetuloa! Mulla murtu häntäluu synnytyksessä ja sun kivut kuulostaa samalle. Mulla meni (sorry, että masennan nyt..) joku vajaa 2 kk ennen kuin pystyin istumaan ja vielä 6kk päästä pitkät istumiset tuntui.
Karssulille ja Ainolle voimia ja parempia yöunia! Meillä on ollut kans noita kamalia öitä. Tosin meillä mennään aikasin nukkumaan, mutta valvotaan yöllä ja herätään aikasin. Nyt oon huomannut sen, et D tarviikin paljon vähemmän unta päivällä ja etenkin illalla kuin ennen.. Meillä ei hampaita oikeastaan itketty.. Kaks päivää enen ekojen kulmien (siis hampaan kulmien) ulostuloa D oli kiukkunen, mut se oli jatkuvaa kiukuttelua ei mitään itkukohtauksia tms.
Öistä ja muustakin.. Mun äiti sanoo aina, et ekat 2 v. on rankointa ja sit helpottaa.. (Paitsi varmaan murroiässä alkaa sama alusta..)
Viiperolle ja Aleksillekin taas voimia ja tsemppiä! Kamalia noi itkukohtaukset ja muut vaivat! Onneksi meillä ei mitään vastaavaa ole ollut vaan tasasta taistelua (lähinnä syömisestä ja nukkumisesta..)..
Aurora: Kasvaako Oliver nopeeta? Voihan noi isot maitomäärät olla kovaan kasvuun tarvittavia tai sit Oliverilla (sanotteko Olli? Meidän kaverian Oliver on usein " vaan" Olli..) on vilkas aineenvaihdunta tms. Se velli ei välttämättä auta yhtään... (Ihan vaan siks, ettet pety tai odota liikoja :)..)
Meillä ei ole vauvavakuutusta eikä mitään muitakaan kuin kotivakuutus. Vakuutusmaksut on ihan järjettömiä eikä ihan oikeesti opintotuella ja minimi-äprahalla niitä hirveesti kaiken muun elämisen ohessa maksella :(.
Ai niin, yks tosi blondi kysymys.. Pitääkö kodinhoidontuen kuntalisää hakea jostain erikseen vai tuleeko se " automaattisesti" kun on hakenut kodinhoidon tukea?
Kandi otti esiin ihan hyvän pointin tosta vakuutuksista.. Me usein " erehdytään" vertaamaan asioita miehen kotimaahan ja senkin takia jotenkin vakuuttaminen tuntuu " turhalta" . Mun isä taas sanoi joskus, kun puhuttiin henkivakuutuksista, et meillä ei kenelläkään ole ollut henkivakuutusta, koska mikään raha ei voi tuoda sitä perheen jäsentä takaisin tai korvata häntä..
Ihanat sanat oli Npaeron isä sanonut lapsenlapsestaan :)! Voimia teille kakkosen toivomiseen!
Mut nyt huis pois enne kuin täytän koko palstan..
Vilkutuksia...
Jenni ja D (ens viikolla 9kk!!!)
Jenni: Mulla on ihan sama fiilis siitä vauva-ajasta. Mä en siitä hirveesti nauttinut, tuntui että mä en osaa olla sen vauvan kanssa. Me hankittiin turhan myöhään sitteri ja rintareppu, olisi ollut paljon helpompaa jos olisi tajunnut hankkia ne ajoissa. Onneksi kesä tuli nopeesti niin sitten tuli lähdettyä paremmin liikkeelle ja mökille, missä oli lisää sylejä tytölle=) Ja se imetys ei ollut mun juttu ollenkaan, en tiedä mistä saan motivaatiota imetykseen jos joskus vielä vauva meille tulee...
Että jatkossa ei mulle varmaan vauvakuumetta tulekaan, vaan lapsikuume!
Pikaisesi taas..
Pi-Ki Onnittelut nyytistä ja tervetuloa joukkoomme!
Ihania ollaan kaikki :D
NapNap. Voit laittaa tilauksen (Esitteen sivu, tuotenumero, tuotekuvaus ja hinta) mun sähköpostiin miamis@suomi24.fi Tämän kuun tilauksen teen 28.3 ja tuotteet saapuu mulle pääsiäisviikolla! Postitan tilauksen sulle kun maksu tilauksesta + postikulut näkyy mun tilillä!
Oltiin tytön ja mun kaverin kans ostoksilla ;D Löyty hemppa maukalta ihania t-paitoja Ainolle!! Ja mamma osti anttilan alesta rintsikat ;D Vähän piti arpoa kokoa mutta sopivat on!! Ja päivän paras.. Aino sai Bambi pallon! Vo sitä kikatusta kun heiteltiin sitä kaverin kans kaupassa! Ohi kulkevat ihmisetkin alko nauraan ku Aino kikatti niin kovasti..
Neuvolasta soitti meille 8kk neuvolan ja lääkärin tarkastuksen.. 16.4 saadaan uusia mittoja!! On varmaan pikkusen kasvanu 6kk neuvolasta..
Mustaki tuntuu et Aino on ihan yhtäkkiä saanu muutaman kk ikää lisää ;D
Mutta nyt bataatti soseen kimppuun!!
Niamey ja Aino
kiitos kovasti vielä kaikille vakuutusasiaa kommentoineille!
Tosiaan sehän on vaan semmoinen asia joka pitää vaan itse päättää. Ja siis kun pyysin tarjouksia vakuutuksista ihan sillä mielellä että tottakai sellainen hommataan, mutta niiden tultua ja niiden hintoja ihmetellessä mietin vaan että onko välttämätöntä.
Ja siis sehän ei tarkoita etteikö lastaan hyvin hoitaisi ilman vakuutuksiakin, se vaan maksaa sit enemmän kerralla (yksityisellä) tai vaatii enemmän jonotusta. Oikeestaan vasta sit kun lapsi on aikuinen niin näkee varmasti että kumpi oli parempi sijoitus rahallisesti.
Siis ilman muuta ottaisin heti vaikka kuinka kalliin vakuutuksen jos olis liikaa rahaa, mut nyt kun muutenkin isot asumismenot ja pienet tulot niin pitää tarkemmin miettiä. Mutta jokatapauksessa lapsi siis saa hoitoa ollessaan sairaana.
Sinänsä vaan ikävää, jos Suomi on menossa jenkkimeininkiin, ettei kunnon hoitoa saa jos ei ole vakuutuksia, tarkoittaako vakuutuksen ottaminen epäluottamuslausetta kunnallista sairaanhoitoa vastaan vai onko se kunnallinen jo sitten niin huonoa/kiireistä/pitkät jonot yms ettei muuta vaihtoehtoa ole.
Nojoo, tiedän, mulla menee aina vähän liian pitkälle nää pohdinnat.
Mutta kiitos kaikille hyvistä kommenteista ja kokemuksista puolesta ja vastaan! Niin ja tosiaan selväähän on että allergioita saattaa tulla ihan yhtä helposti vaikkei vanhemmillakaan olis yms. :)
Hyvä idea Jenni ne leffatreffit! Pitää tarkastaa kalenterista vielä se päivä, mut hyvältä kuulostaa. :)
-ii-
tänään just kaverini puhui, että heillä oli onneksi vakuutus otettuna ennen syntymää, koska syntymän jälkeen otettu vakuutus EI korvaa esim. allergioita! Niiden katsotaan olevan syntymäsairauksia vaikka puhkeaisivat vasta 2 vuoden iässä kuten heidän lapsellaan. Eli kannattaa tarkistaa tuokin seikka ennen vakuutuksen ottoa, jos vaakakupissa juuri allergia-asioilla on iso paino.
Meillä ei vakuutusta ole eikä varmaan otetakaan. Mehän ei saatu syntymättömän vakuutusta, kun vakuutusyhtiön mielestä mulla on liikaa painoa ja sen takia meidän tytöllä oli kuulemma liian suuri riski olla sairas syntyessään... ja nyt sitten suurin syy ottaa olis just noi allergiat. Henkivakuutusta taas ei olla otettu, koska meille ei olis mitään lohdutusta rahakorvauksesta jos jotain sellasta sattuis. Tapaturmavakuutus varmaan pitäis ottaa, mun matkavakuutus taas kattaa alaikäiset lapset. Mä olen kans kuullut, et Suomessa on oikeesti vielä hyvä sairaanhoitosysteemi vakavien sairauksien osalta etenkin lasten kohdalla. Mutta eihän siitä vakuutuksesta varmasti mitään haittaa ole, kyllä meilläkin mennään aina yksityiselle jos on tarvis. Mut se on nyt vaan meillä jäänyt...
Jaahas, mies tulikin jo kotiin, täytyy mennä syömään sen kanssa.
-Osse ja bottomless-typykkä
olittekos menossa tuonne Kaksplus BabyBioon 29.3. vai? Mä saattaisin innostua lähtemään Helsinkiin tuolloin, jos vaikka menisin vierailulle jo edellisenä päivänä niin sit olisin vähän lähempänä Hesaa. olis hauska nähdä millasta leffameininki on siellä.
Karmee miten tuo tyttö huutaa ku vaatteita laitetaan hoitopöydällä! Sylissä ei harmita ollenkaan, mut makuuasennossa on ihan hirveetä hommaa...
Löytyihän täältä jo pino! :)
Oli pakko jättää toi Aino hetkeks aikaa omaan sänkyynsä pulisemaan, on jo näin aamusta pinna niin kireellä että huh! Toi neitokainen lyhentää yöuniansa koko ajan, kohta meillä varmaan nukutaan 5 tuntia yössä. Viime yönä sain taistelujen jälkeen nukkumaan klo 22, sitten 23-24 oltiin hereillä ja itkettiin, sitten 24-06 nukuttiin. Ja tosiaan kuudelta jo alkoi uusi päivä - tissitainnutuskaan kun ei enää toimi.
En sitten tiedä mikä Ainoa illalla niin itketti, se alkoi ihan yhtäkkiä kun olin suihkussa ja isänsä ei saanut tyttöä rauhoittumaan millään. Sitten itku vaan jatkui ja jatkui, kun ei tissistäkään heti maito herunut niin hermostui vaan koko ajan lisää. Sinänsä outoa tuo itku kun Ainohan ei vatsavaivojakaan ole itkenyt koskaan.
Ei voi lyhyet yöunet ainakaan pitkistä päiväunista johtua, eilen kun nukkui vaan about tunnin, pätkissä.
Koitin kattoo oisko neitokaiselle tulossa hampaita muttei sieltä mitään löytynyt. Voiko hampi-itkut alkaa jo ennen kuin suussa tuntuu tai näkyy mitään, kertokaas kokeneemmat?
Pi-Kille tervetuloa tänne vauvapuolelle! Täällä on mukava poppoo ja paljon eri-ikäisiä vauveleita! :)
Iisa, meillä ei ole lapsivakuutusta mutta suosittelen kyllä ottamaan. Ainolle tuli allergioita ja nyt kun ei ole vakuutusta tulee kalliiksi jos halutaan yksityisellä asioida.
Tuli vaan tässä mieleen että mullakin alkaa vauvakuume nostaa päätään, kun noita plussausuutisia tiputtelee (syyskeijuissa myös plussaillaan). :) Mutta ensin haluan saada itseni jonkinlaiseen kuntoon, fyysisesti siis - raskausaika oli sen puolesta rankka, kun selkä oli ihan mäsänä. Ennen seuraavaa raskautta haluaisin sen parempaan kuntoon, ja muutenkin huolehtia itsestäni vähän paremmin, että sitten jaksaisinkin paremmin.
Niin tyttö kuin poika olisi tervetullut. Ainoa odottaessa tavallaan tyttöä toivoin, kun itse olen kokenut esikoistyttären osan niin ihanana (pikkuveljille olen ikään kuin varaäiti), mutta yhtälailla poika olisi ollut tervetullut. Niinhän se on, että lapsi on sukupuolestaan riippumatta yksilö, ei se sukupuoli yksistään ihmistä määritä. Mutta kyllä mun puolesta on ihan ok toivoa jompaa kumpaa, eihän se tarkoita että jos toivoo tyttöä ja saa pojan niin sitä poikaa vähemmän rakastaisi.
Aino jokeltaa ikionnellisena tuolla joten eiköhän tässä pitäisi kääntää omakin mieliala positiivisen puolelle. Ehkäpä ensi yö menee jo paremmin!
Mukavaa päivää ensikoille!
Karssuli & Aino 5,5kk+