Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paastoan 240 h. Nyt paastoa takana 44 h. Kiinnostaako ketään seurata paaston vaikutuksia näinä päivinä?

Vierailija
20.05.2025 |

Päivä 1. Meni melko helposti. 

Päivä 2. Tänään ärtymystä hieman normaalia enemmän. Olen väsynyt mutta muuten ihan ok. Painoero eiliseen -2,5 kg. Kyllä, nesteitä kehossani runsaasti jotka lähtevät vauhdilla. 

Lähtöpaino 108 kg, nyt 105,5 kg. Vararavintoa siis on.

Juon paastolla ainoastaan vettä. Ei mitään aineita esimerkiksi nikotiinia tai kofeiinia, ei mitään muuta kuin vettä. 

Olen utelias tutkimaan kehoa ja psyykettä, siksi teen tämän. 

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei siis mitään mielitekoja enää ole eikä juuri kipujakaan. Tuntuu aika hyvältä. -ap

Vierailija
62/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värin. 24 h riittää ja siiitä alkaa kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään seuraamaan tätä aloitusta. Aloitan huomenna tiukan VLCD-kuurin (siis Nutrilett), joka ei tietenkään ole sama kuin sulla ap, kun et syö yhtään mitään. Haluan vain nopeasti päästä rantakuntoon kesäksi.

Vierailija
64/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä suostuisi kiusaamaan itseäni ja kohtelemaan kehoani noin kaltoin? Miksi ihmeessä?

Terveysvaikutukset. Eli mitkä? Paastolla ei ole mitään todellisia tutkittuja terveyshyötyjä.

Vierailija
65/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paastosin viime kesänä 310 tuntia. Vettä, vähän kahvia ja joskus desi-pari mehua. Söin kaliumia, rautaa ja joitain vitamiinejakin. 

Olo oli koko ajan oikein hyvä ja energinen, mutta alun palelu oli jotain ihan kauheaa, onneksi on sauna!

Vierailija
66/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä suostuisi kiusaamaan itseäni ja kohtelemaan kehoani noin kaltoin? Miksi ihmeessä?

Terveysvaikutukset. Eli mitkä? Paastolla ei ole mitään todellisia tutkittuja terveyshyötyjä.

On. Niistä tutkimuksista on saatu Nobel 2016.

Vierailija
67/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Itellä 5 päivää pisin paasto. Päivät 4-5 olo oli todella euforinen😍

Vierailija
68/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä paastosin viime kesänä 310 tuntia. Vettä, vähän kahvia ja joskus desi-pari mehua. Söin kaliumia, rautaa ja joitain vitamiinejakin. 

Olo oli koko ajan oikein hyvä ja energinen, mutta alun palelu oli jotain ihan kauheaa, onneksi on sauna!

Minullakin on sauna ja mielessäni ajattelin ennen paastoa, että tulee varmaan käytyä joka ilta paaston aikana. En kuitenkaan tiedä miksi ihmeessä en ole palellut lainkaan tämän aikana. Minulla on suorastaan lämmin ja hikoilen mutta en palele. Minulla on tietenkin aiempaa kokemusta paastosta mutta ei näin pitkää. Olen aina ennen palellut. Olen kuitenkin juonut kahvia kyllä ennen, nykyään en käytä sitäkään. Tiedä siis mistä johtuu mutta nyt ei ole palvelua, ei päänsärkyä. -ap

Vierailija
69/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keho ole mikään paras ystävä. Mieli haluaa koko ajan jotain hyvää, vaikkei kroppa tarvitse sitä mihinkään. Siksi ihmiset lihoavat. 

Vierailija
70/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä matkallesi! Kuten yllä jo olikin, niin ota merisuolaa muutama kide päivässä. Jään kuulolle!

Vierailija
71/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lopettaa paasto hiljalleen, muuten voi tulla ikäviä vaikutuksia. Itse kärsin nuorena anoreksiasta ja joskus kun 2 viikon vesipaaston jälkeen söi huolimattomasti/yhtäkkiä jotain sokeripitoista niin koko päänahka ja yläkroppa tuli täyteen pieniä näppylöitä ja rakkuloita, jotka olivat järkkykipeitä ja jotka vuosivat jotain nestettä. 

Vierailija
72/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin AP, edelleen kiinnostaa miksi paastoat? Mihin pyrit?

Vierailija
73/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa!

Alkaako jossain vaiheessa poistua kuona-aineita?

Vierailija
74/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan viljattoman dieetin edistymistä.  Hiukan kamalaa ettei leipää voi syödä.

Vierailija
75/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista lopettaa paasto hiljalleen, muuten voi tulla ikäviä vaikutuksia. Itse kärsin nuorena anoreksiasta ja joskus kun 2 viikon vesipaaston jälkeen söi huolimattomasti/yhtäkkiä jotain sokeripitoista niin koko päänahka ja yläkroppa tuli täyteen pieniä näppylöitä ja rakkuloita, jotka olivat järkkykipeitä ja jotka vuosivat jotain nestettä. 

Juu kyllä ehdottomasti tärkeää. Ideana hyvin erikoinen alkaa ahmimaan tai syömään epäterveellisesti sen jälkeen kun on paastonnut. 

Olen jo valmiiksi päättänyt, että syön turkkilaista jogurttia pieniä annoksia ekana päivänä. Tahdon antaa suolistolle hyviä bakteereja ja lempeän suojan. Siitä sitten seuraavana päivänä kananmunaa jne. Annokset saavat olla pieniä ja varovasti aloitettava. -ap

Vierailija
76/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Niistä tutkimuksista on saatu Nobel 2016.

Heitähän joku lähde.

Vierailija
77/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa!

Alkaako jossain vaiheessa poistua kuona-aineita?

Sinulla on kehossasi maksa ja munuaiset. Nämä elimet poistavat kuona-aineita kehostasi, ei paasto. 

Vierailija
78/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin AP, edelleen kiinnostaa miksi paastoat? Mihin pyrit?

Olen aika moneen kertaan sen mielestäni tässä ketjussa todennut, että olen utelias millaisia vaiheita kehoni ja psyykeni kokee paastolla. Uskon paaston terveysvaikutuksiin ja autofagiaan. Olen saanut taltutettua sitkeän flunssan taannoin parin vuorokauden vesipaastolla. Mielenkiinnosta menen syvemmälle. Loppuen lopuksi kymmenen vrk ei ole edes kovin pitkä aika, tarkoitan, että monet ovat paastonneet ongelmitta 14-30 vrk myös. Kuitenkin minä pidän tuon kymmenen päivää sopivana, kuulostelen ja katson mitä tapahtuu. -ap

Vierailija
79/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa sitä autofagiaa.

Vierailija
80/179 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autofagia

Soluillamme on kyky puhdistaa elimistöä käyttäen viallisia tai sairaita soluja, se kierrättää vaurioituneita, sairastuneita ja ikääntyneitä osia. Tätä prosessia kutsutaan autofagiaksi. Se on kehon oma kierrätysohjelma, ja ilman sitä kehoomme kertyisi paljon toimimattomia solunosia. Ohjelman myötä turha aines ja kuona siivotaan soluista, tärkeät osat käytetään rakentamaan uusia soluja sekä energiantuotannossa.

Autofagia edistää tehokkaasti puhdistusjärjestelmää aivoissa, ja tämä toimii tehokkaasti vain syvän unen aikana. (8) Tästä olen maininnut uneen liittyvässä kirjoituksessani, jonka löydät täältä. Autofagian uskotaan vaikuttavan moneen muuhunkin asiaan, mm. se voi:

estää Alzheimerin ja Parkinsonin tautien kehittymistä

estää syöpä- ja sydänsairauksia (9)

ylläpitää hyvää terveyttä

hidastaa ikääntymistä

Tutkimuksistaan Nobelin palkinnon vuonna 2016 saanut Yoshinori Ohsumi havaitsi, että solut kykenevät puhdistamaan elimistöä vain rasvavarastojen purkuvaiheessa, eli kun olemme nälkiintyneitä. (7,8). On myös todettu että paastoamisella tai pätkäpaastoamisella voidaan saavuttaa tämä kyseinen tila. 

Netistä löytyy tietoa paljon enemmänkin jos jaksaa etsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän