Paastoan 240 h. Nyt paastoa takana 44 h. Kiinnostaako ketään seurata paaston vaikutuksia näinä päivinä?
Päivä 1. Meni melko helposti.
Päivä 2. Tänään ärtymystä hieman normaalia enemmän. Olen väsynyt mutta muuten ihan ok. Painoero eiliseen -2,5 kg. Kyllä, nesteitä kehossani runsaasti jotka lähtevät vauhdilla.
Lähtöpaino 108 kg, nyt 105,5 kg. Vararavintoa siis on.
Juon paastolla ainoastaan vettä. Ei mitään aineita esimerkiksi nikotiinia tai kofeiinia, ei mitään muuta kuin vettä.
Olen utelias tutkimaan kehoa ja psyykettä, siksi teen tämän.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Noin 88 h paastottu. Sain onneksi nukuttua. Nyt on unirytmi sekaisin mutta sentään nukahdin, tuli parempi olo. Paino eiliseltä noin 1 kg pudonnut. Käyn hakemassa elektrolyyttijauhetta huomenna jos sen myötä myös sitten uni tulisi lopun paaston ajan paremmin. -ap
Mikset vaan syö sitä suolaa, suola onelektrolyytti :D pönttöpää
Vierailija kirjoitti:
Paastotessa lähtee lihasta, jonka takaisin saamisessa on kova homma. Ja lihaskudos polttaa energiaa eli kaikki lihasten menetys on haitallista laihduttamisenkin näkökulmasta. Siis paastosta laihdutusmielessä ei ole mitään järkeä. Rasvanpoltto muilla keinoin olisi paljon kannattavampaa. Mutta henkisenä harjoituksena paasto voi olla mielenkiintoinen kokemus.
Lihapäillä on hölmöjä ajatuksia. Jos elämäntyyli on työtön, ei ole mitään etua olla lihaksia, päin vastoin. Energiankulutuksen on hyväkin olla matala.
Vierailija kirjoitti:
Kehosi pitää saada suoloja. Litkit pelkkää vettä ja elimistösi suolatasapaino järkkyy. Nyt en puhu pelkästä natriumista. Vaan esimerkiksi kaliumista. Elintärkeätä sydämelle! Oletko kohta sairaalassa.
Ja tuollanen toiminta saatetaan katsoa jopa itsemurhayritykseksi. Voi olla jopa kuolemaks jos ei hoitoon pääse.
Kannattaa kyllä terveydellä leikkiä niin kauan kun sitä on jäljellä. Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehosi pitää saada suoloja. Litkit pelkkää vettä ja elimistösi suolatasapaino järkkyy. Nyt en puhu pelkästä natriumista. Vaan esimerkiksi kaliumista. Elintärkeätä sydämelle! Oletko kohta sairaalassa.
Ja tuollanen toiminta saatetaan katsoa jopa itsemurhayritykseksi. Voi olla jopa kuolemaks jos ei hoitoon pääse.
Maailmanlopun pasuunat löysivät ketjun :D paastoiltu ihmiskunnan aamunkoitosta asti ja ap otti jo suolat käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sairaanhoidossa pimeää sakkia jos paasto "katsotaan" itsemurhayritykseksi :D pitäisikö teitä alkaa oikein ihan pelkäämään, sen verran sekopäinen tulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sairaanhoidossa pimeää sakkia jos paasto "katsotaan" itsemurhayritykseksi :D pitäisikö teitä alkaa oikein ihan pelkäämään, sen verran sekopäinen tulkinta.
Ihan on kuule lähipiirissä tästä kokemusta. Pelkäätkö kaikkia jotka tänne kirjottaa? Onko enemmänkii harhaluuloja ilmassa? Niihin saa apua.
Saa aineenvaihdunnan sekaisin ellei muuta.
Olen nuorempana paastonnut, pisin aika 2 viikkoa mutta tein sen aina sääntöjen mukaan mm. aluksi suolen tyhjennys, se auttaa huomattavasti. Heikotuksen tullessa otin teelusikallisen hunajaa, korkeintaan 2 - 3 krt viikossa. Paastojen jälkeen joka kerta paino sitten päätyi entistä suuremmaksi. Jojo ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuule lähipiirissä tästä kokemusta. Pelkäätkö kaikkia jotka tänne kirjottaa? Onko enemmänkii harhaluuloja ilmassa? Niihin saa apua.
Kerroin jo alkuun, että minä käyn tämän läpi ja ei ole mitään hätää. Tunnen kehoni ja tiedän tämän tekevän itselleni hyvää.
On sitten erilaisia häiriöitä, jolloin oikeasti on vaaran paikka.
Minä kuitenkin tiedän todella kehoni ja tunnen rajani. Teen tämän täysin omasta halustani. Minusta on outoa miten ihmiset reagoivat voimakkaasti. Yksinkertaisesti hyvin menee ja jatkan edelleen. -ap
108 jatkaa. Niin, jäi vielä sanomatta, että 14 päivässä painoni putosi n. 10 kg mutta oli mullakin varaa pudottaa. Sitten se nousi 15 kg paastonnut jälkeen.
Mielenkiinnolla seurannut olen. Tekee varmaan hyvää. Vähän innostaisi itsekin kokeilla, kaipaisin jotain puhdistavaa fiilistä. En ole ikinä kunnolla paastonnut. Mulla vähän lapsellinen pelko taustalla, nimittäin että keho ei toimi tarpeeksi pian kunnolla ja saan paniikkikohtauksen verensokerin laskiessa tosi alas... :D mulla on siis pitkään tasapainossa ollut paniikkihäiriö, mitä varmaan jonkin verran aina ylläpidän stressaamalla kohtauksen peloissa... En haluaisi kuitenkaan mitään hiilareita ottaa paaston aikanaaa, koska haluaisin ketoosin päälle ja autofagian myös käyntiin. Mietinikin, että jos aloittaisin hankkiutumalla ketoosiin syömällä, ja sitten siitä paasto päälle? Oisko typerä idea?
Millainen olo ap:lla tänään? Tuntuuko, että hyvin jaksat koko 10 pv?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuule lähipiirissä tästä kokemusta. Pelkäätkö kaikkia jotka tänne kirjottaa? Onko enemmänkii harhaluuloja
Minä kuitenkin tiedän todella kehoni ja tunnen rajani. Teen tämän täysin omasta halustani. Minusta on outoa miten ihmiset reagoivat voimakkaasti. Yksinkertaisesti hyvin menee ja jatkan edelleen. -ap
Mun mielestä ei mene hyvin, jos paasto aiheuttaa unihäiriöitä. Leikit aivoillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuule lähipiirissä tästä kokemusta. Pelkäätkö kaikkia j
Se on aivan normaalia alkuun. Parin yön jälkeen helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla seurannut olen. Tekee varmaan hyvää. Vähän innostaisi itsekin kokeilla, kaipaisin jotain puhdistavaa fiilistä. En ole ikinä kunnolla paastonnut. Mulla vähän lapsellinen pelko taustalla, nimittäin että keho ei toimi tarpeeksi pian kunnolla ja saan paniikkikohtauksen verensokerin laskiessa tosi alas... :D mulla on siis pitkään tasapainossa ollut paniikkihäiriö, mitä varmaan jonkin verran aina ylläpidän stressaamalla kohtauksen peloissa... En haluaisi kuitenkaan mitään hiilareita ottaa paaston aikanaaa, koska haluaisin ketoosin päälle ja autofagian myös käyntiin. Mietinikin, että jos aloittaisin hankkiutumalla ketoosiin syömällä, ja sitten siitä paasto päälle? Oisko typerä idea?
Millainen olo ap:lla tänään? Tuntuuko, että hyvin jaksat koko 10 pv?
Heippa! Kiva kun kirjoitit.
On ihan mukavaa, että joitain kiinnostaa tämä paaston seuraaminen kokonaisuudessaan eikä sen vuoksi, että pääsee pätemään.
Minusta sinun on hyvä kuunnella kehoasi. Se on todella tärkeää ja jos ahdistaa niin ei väkisin kannata mutta tottakai jos paasto kiinnostaa niin neuvoisin varovasti etenemään. Eli ensin on hyviä pyrkiä ketoosiin kyllä tai jos sekin on aika vieras tila keholle niin sekin hitaasti vaikka lempeämmin vhh-ruokavalion kautta. Siitä hiljalleen laskee kun haluaa ketoosiin. Sitten kokeilisin pätkäpaastoa 12-16 h ja jossain kohtaa sitten vuorokauden paastoa jos se tuntuu hyvältä ajatukselta. Eli aika varovasti kannattaa kyllä mennä, tuokin vähintään muutaman kuukauden prosessi, jotta psyyke ja kroppa pysyy perässä ja jaksaa.
Keho kestää ja jaksaa paljon mutta kyllä tätäkin kannattaa harjoittaa just ettei tuu epämiellyttäviä kokemuksia ja kyllähän se verensokeri voi tottumattomalla kun se alas laskee niin pyörryttää ihan varmasti.
Mutta joo paasto on kyllä mukava tapa jotenkin päästä sellaiseen puhtauden, nöyryyden ja pyhyyden tilaan. Sellaisen itsensä rakastamisen ja eheyden tilaan. Tiedän miten hipiltä kuulostan mutta itse koen paaston niin ja on minulle tärkeä asia kokea yhteyttä kehoonsa ja ylipäätään itseensä.
Minä voin hyvin, kiitos kysymästä. Nyt on paras olo mitä oikeastaan paaston aikana on missään kohtaa ollut. -ap
Kiva maksaa tälläisten ylipainoisten paastoajien elämä ja terveydenhuoltomenot🤷
Vierailija kirjoitti:
On taas kyllä niin erikoisia kommentteja. Kyllä susta olisi parempaankin ihmisenä kuin tuollainen huutelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On taas kyllä niin erikoisia kommentteja. Kyllä susta olisi parempaankin ihmisenä kuin tuollainen huutelu.
Kyllä minusta onkin. Olen aloittanut käyttämään hyväkseni tätä sairaiden hyysäämisen kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa.
Niin minuakin. Olen seurannut vaikka kommentointi on jäänytkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps no se että sinä ja läheisesi olette pipipäitä ei tarkoita että muut ovat.
Mä olen kokeillut 24 tunnin paastoa, mutta se teki mulle myös niin huonot yöunet, etten ala siihen uudelleen.