Paastoan 240 h. Nyt paastoa takana 44 h. Kiinnostaako ketään seurata paaston vaikutuksia näinä päivinä?
Päivä 1. Meni melko helposti.
Päivä 2. Tänään ärtymystä hieman normaalia enemmän. Olen väsynyt mutta muuten ihan ok. Painoero eiliseen -2,5 kg. Kyllä, nesteitä kehossani runsaasti jotka lähtevät vauhdilla.
Lähtöpaino 108 kg, nyt 105,5 kg. Vararavintoa siis on.
Juon paastolla ainoastaan vettä. Ei mitään aineita esimerkiksi nikotiinia tai kofeiinia, ei mitään muuta kuin vettä.
Olen utelias tutkimaan kehoa ja psyykettä, siksi teen tämän.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa paaston vaikutukset psyykkeeseen (sic!)?
Kysyt tuolta itseltäsi? Minua kiinnostaa sinun psyykeesi.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin myös, että jos olo menee hyvin huonoksi ja sydämessä rytmihäiriötä niin haen puhdistamon elektrolyyttijauhetta. En kuitenkaan usko, että minulla mitään hätää on. Kuitenkin kyse on tavallaan vain kymmenestä päivästä ja minulla on vararavintoa sen verran, että kroppa varmasti ottaa kaikki konstit käyttöön hyödyntääkseen niitä. -ap
Kai juot akkuvettä etkä mitään hanavesipaskaa? Päijänteen kusivettä... Yrjö!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole terveelle vaarallista. Kasvi- ja hedelmämehuilla yleisempää. Varsinkin Keski-Euroopassa.
Tätä ketjua on kiva seurata. Mutta myös olisi mielenkiintoista, jos joku tekisi ketjun omasta kasvi-ja hedelmämehupaastosta. Toivon ap'lle onnistumista ja mukavia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole terveelle vaarallista. Kasvi- ja hedelmämehuilla yleisempää. Varsinkin Keski-Euroopassa.
Hedelmämehussahan on ihan vıtusti energiaa ja kaikki vielä sokeria. Jää vain kuitu pois. On siinä paasto...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmämehussahan on ihan vıtusti energiaa ja kaikki vielä sokeria. Jää vain kuitu pois. On siinä paasto...
Litrassa hedelmämehua on noin 500 kilokaloria.
Juomalla 4 litraa hedelmämehua päivässä (helppoa, jos vetelee aamusta iltaan vain sitä), saa enemmän kaloreita kuin keskimääräinen tavan tallaaja päivässä kuluttaa.
Eli tuolla paastolla onnistuisi lihomaan.
Olin kerran opiskeluaikana aina vuoden aikaan joka kuukaudesta viikon paastolla.
Ei riittänyt ruoka ja varat. Sen ajan jouduin vain makoilemaan kämpällä, kun en päässyt opiskelemaankaan. Olin niin heikkona.
Niin tosiaan oli vanhemmat tuoneet laivalta 5kg salmiakkia. Sitä pistelin aina poskeeni viikon verran aina kun rahat oli loppu. Joku siellä ehdottaa töitä, mutta en olisi töitäkään voinut tehdä llman ruokaa. Sen verran heikoksi vetää kun ei ole ruokaan rahaa.
En voi suositella salmiakkia paaston aikana. Kamalia rytmihäiriöitä tuli ja ne kummitteli vielä kaksi viikkoa syömisen jälkeen. Juuri kun uuden kuukauden paasto tuli, niin taas sai syödä salmiakkia ja viikon verran oli sydän toennut edellisistä myrkyistä. TAas kovat rytmihäiriöt. Lopulta sairaalaan, kun oli tupakaveri huomannut minut elottomana.
Jäi opinnot suorittamatta kokonaan ja siinä 28v sairaseläkkeelle heikon sydämen takia. Älkää nyt ainakaan lähtekö opiskelemaan opintotuella ja paastotko salmiakilla saatana. En minäkään tekisi niin jos saisin uudestaan valita.
Vierailija kirjoitti:
Raportoi siitä miten haet töitä. Ai, ei ole mitään raportoitavaa? Selvä.
Olet väärässä ketjussa.
Ap, juotko vettä jonkin tietyn määrän vai ihan janon tunteen mukaan? Mietin vaan, että jos se janon tunnekin loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ap'n paasto jatkuu?
Tottakai. Olo ok eikä tässä mitään. Rauhallinen hyvä olotila. Kohta 48 h. Huomenna sitten tulen taas jossain kohtaa päivittelemään. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, juotko vettä jonkin tietyn määrän vai ihan janon tunteen mukaan? Mietin vaan, että jos se janon tunnekin loppuu.
Juon janon tunteen mukaan. Mihin se jano loppuisi? Kyllähän kehoni haluaa minut hengissä pitää. Nestettä keho tarvitsee kyllä. -ap
Todennäköisesti selviät kyllä hengissä 10 päivää, jos olet nuorehko, perusterve ja normaalipainoinen etkä juuri kuluta energiaa. Huolehtisin kyllä riittävän nesteen, vitamiinien ja kivennäisaineiden saannista.
En silti suosittele noin pitkää paastoa, jos ei ole ihan varman omasta terveydentilastaan tai ei ole ymmärrystä lopettaa paastoa, jos vointi menee huonoksi.
Mutta aina voi kokeilla omia rajoja, mutta täytyy osata lopettaa ajoissa.
Odotahan kun koko kaikki lihaksesi kramppaavat samanaikaisesti. Ei pelkästään jalat vaan koko kroppa. Ei ole kaunista katseltavaa
Vierailija kirjoitti:
Odotahan kun koko kaikki lihaksesi kramppaavat samanaikaisesti. Ei pelkästään jalat vaan koko kroppa. Ei ole kaunista katseltavaa
Voi vitsit näitä kommentteja. Osan mielestä olen nyt suunnilleen kuolemassa. Oikeasti ei ole mitään hätää. Kehoni on viisas ja tiedän, että se korjaa ja tasapainottaa itseään. Tämä on minun oma päätökseni. Tulen kyllä kertomaan joka päivä kuinka menee. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsit näitä kommentteja. Osan mielestä olen nyt suunnilleen kuolemassa. Oikeasti ei ole mitään hätää. Kehoni on viisas ja tiedän, että se korjaa ja tasapainottaa itseään. Tämä on minun oma päätökseni. Tulen kyllä kertomaan joka päivä kuinka menee. -ap
Ei siihen kropan kramppaamisen välttämättä kuole, mutta tuskallista se on. Et pysty itse mitään tekemään jos niin käy.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä lihakset? Ei tuon paskapussin kehossa sellaisia ole. Koko kaveri on pelkkää sipsiä, irakilaista kinkkupizzaa ja Pirkka-olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ap'n paasto jatkuu?
Ap'n. Nyt oli kunnon vammainen.
On sieltä AP tulossa mm. ripulia, päänsärkyä, ja muuta mukavaa.
Ja jos et nauti yhtään suoloja, niin sairaalakeikka ennen pitkää vaikka mitä tekisit.