Minun 6-vuotiaani haluaa muuttaa pois kotoa
Koska aiti huutaa niin paljon. Sanoi viela etta etta han ei halua asua minun kanssani, pikkusisko vain jaisi kotiin, eika tule ikava!
Kysyin minne haluaa muutta asumaan, niin tuttavaperheeseen kuulemma. Itku tuli siina minullekin. Miten voin lopettaa lapselle huutamisen... Ihan hirvea olen!
Kommentit (12)
oli yli tunnin yrittänyt saada 5v ja 3v lapsia nukkumaan, mutta ei. Lopulta aloin huutaa ja lopulta 3v alkoi itkeä ja käpertyi omaan sänkyyn. Isompi totesi: se alkoi itkeä kun pelkää sinun huutoa! Tulipa kamala olo, mutta silti 5vuotiaalle yritin tolkuttaa, että jos pysyisivät sängyssään ei äitin tartteis suuttua niin kovasti. väärinhän se on, mutta aina ei jaksa.
Onko lapsesi sattumoisin katsonut Heinähattu & Vilttitossu leffan?
Esim. äidin rumuuden takia =) Toinen juttu kuitenkin, jos lapsella on OIKEASTI paha olla huudon takia. En nyt tarkoita ap:tä, mutta sellaisiakin koteja on, joissa vaan huudetaan koko ajan, eikä välitetä kielenkäytöstä muutenkaan!
muuttavansa naapuriin, kun siellä ei pakoteta illalla nukkumaan.
Kyllä perushoivaan vaan kuuluu juuri nämä ikävät asiat: pitää pestä hampaat, pitää mennä nukkumaan jne. Tätä peliä ei aina suosiolla pelata, ja siksi kai tuollainen 6-v. uhmaus juuri onkin tyypillistä. Vielä kun oikein tietävät, mistä narusta vetää, jotta saa äidin pahalle mielelle.
Eikö 6-vuotiaillakin ole taas joku voimakkaampi itsenäistymisen vaihe?
suutuspäissäni 6-10vuotiaana. Menin yleensä lähimetsään rauhoittumaan ja palasin sitten takaisin. Eikä meillä huudettu, kunhan kiellettiin tekemästä tyhmyyksiä.
Oma poikani ilmoitti 6-vuotiaana muuttavansa mummolaan ja aikovansa käydä koulua siellä. Kouluss aoli ollut jotain kivjoa tapahtumia ja mielikuvat olivat paljon vähemmän pelottavia kuin kotikoulussa. Sitäpaitsi mummo paistaa aina lättyjä aamiaiseksi, toisin kuin äiti.
EI se aina niin suurta tragediaa tarkoita, vaikka lapsi ei vakuuttaisi haluavansa asua ikuisesti kotona. Mutta mieti nyt sitä huutamista, ei siitä ikinä apua ole, ei ainakaa meillä ole ollut vaikka joskus olen siihen sortunut.
Kielsin pelaamisen, ja siitäkö se suuttu. Sanoi, " mä lähden menemään ja otan pelin mukaani" . Mä sitten kysyin että, " minne aiot mennä" ? Puuhun kuulema rakentaa majan!?
Tuli toisiin ajatuksiin sen jälkeen kun kerroin että sähköjä ei sinne puuhun heti saa, mikä tarkoittaa sitä että ei pysty pelaamaan, ja yölläkin voi tulla vähän kylmä.
Esikoinen myös joskus jonkun riidan myötä ilmoitti muuttavansa. Sanoin vaan että, " tuu nyt edes joskus käymään, että ei tuu ihan hirveä ikävä" .
Eihän se minnekään lähtenyt, tuolla huoneessaan se majailee vieläkin, nyt on ikää jo 13-vuotta.
Meilläkin on kerran ollut kirjallinen muuttoilmoitus eteisen pöydällä, jossa luki että " MUTIN MUMOLAAN. TÄÄLÄ EI VOI LAPSET ASUA. HYVÄSTI"
Minusta tuo kertoo vain loistavasta mielikuvituksesta, eli ei syytä huoleen. Sitä paitsi eiköhän melkein kaikki vanhemmat huuda joskus lapsilleen. Siinä on kasvun paikka, mutta en usko että se vahingoittaa lasta millään tavalla jos joskus huutaa.
siinä Lotta on vihainen äidilleen ja muuttaa naapuriin.
Vierailija:
Meilläkin on kerran ollut kirjallinen muuttoilmoitus eteisen pöydällä, jossa luki että " MUTIN MUMOLAAN. TÄÄLÄ EI VOI LAPSET ASUA. HYVÄSTI"
Olen hakenut heille matkalaukun että voivat pakata siihen vaatteensa mutta ei ole koskaan kelvannut. Ovat sitten vain ryminällä menneet huoneeseensa murjottamaan. Ja tosiaan siihen ei tarvita kuin se että pyydetään pesemään hampaat. :)
Moni pikkuinen joutuu kestämään ja kärsimään sietämätöntäkin käytöstä ilman omaa syytä. Jos teidän tapauksessa kyse useimmiten turhasta huutamisesta, on sympatiani lasten puolella! Niin monet lapset joutuvat tosiaan elämään oloissa, joihin ei itse voi eikä uskalla vaikuttaa (siis paljon pahemmissa kuin huutamiset), mutta kyllä tuollainen vaikuttaa lapsen mieleen ja kehitykseen. Ja fiksu päätös myös sinulta, jos ja toivottavasti vihdoin muutat omia tapojasi lastesi vuoksi! Parempia aikoja teille kaikille jatkossa!