Oletko iän myötä vähentänyt kahvin juontia?
Kommentit (17)
Pakko, ei pää kestä sitä minkä kroppa tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Lisännyt.
Samoin. Nuorempana en tarvinnut iltakahviakaan.
Kyllä. Näin nelikymppisenä enää aamulla juon.
+50 veenä aloin vähentämään, kun ei ole tarvetta entiseen tapaan.
Käytännön pakko on laittanut vähentämään, närästää niin pahasti jos juo enemmän kahvia. Nykyään välillä useita päiviä peräkkäin ilman kahvia, juon ainoastaan joskus töissä ja kylässä, oman kahvinkeittimeni olen kantanut varastoon.
Juu, tuntuu että 50+ kofeiinin vaikutus on moninkertainen.
Varmaankin elimistö jo niin rapistunut että poistaa myrkkyjä hitaammin.
Karsea olo tulee jos vetäisen nuoruuden standaripäivannokseni 3x 0,5l
Lopetin kahvinjuonnin kokonaan viisikymppisenä.
On lisääntynyt viimeisen vuoden aikana. Pitäs palata siihen entiseen määrään. 54v.
Lisännyt. Aikaisemmin join vain aamukahvin, nelikymppisenä olen tarvinnut usein myös iltapäiväkahvin. Ilman sitä en jaksa tehdä mitään iltaisin.
En ole vähentänyt, mutta en ole moneen vuoteen enää juonut illalla. Aamu- ja päiväkahvit riittävät, mutta menee kyllä aika paljon kerralla. N57
Vierailija kirjoitti:
Käytännön pakko on laittanut vähentämään, närästää niin pahasti jos juo enemmän kahvia. Nykyään välillä useita päiviä peräkkäin ilman kahvia, juon ainoastaan joskus töissä ja kylässä, oman kahvinkeittimeni olen kantanut varastoon.
Noin voi tehdä jos ei pidä kahvista. Minulla oli sama vaiva, suodatinkahvi närästi, ja etsin uuden tai toisen tavan valmistaa kahvini. Nyt ei ole vuosikymmeniin närästänyt paitsi kerran kun Finnairin lennolla otin kahvin ja se oli semmoista kuraa ja närästys alko samantien.
En ole vähentänyt. En ole koskaan juonut kahvia ylettömästi enkä aikani kuluksi. Aaamukahvi kuumalla maidolla, iltapäiväkahvi ja illalla ennen nukkumaanmenoa myös kupillinen. Aina yhden kupin pienellä mutteripannulla keitetty espresso.
Juon aamuisin kahvia, muuten en. Tosin juon, kun tarjotaan vaikka olen sen jälkeen huonovointinen. Ainoastaan aamukahvi passaa meikäläiselle.
Lisännyt.