Mikä sinulla on syynä että viet 1-vuotiaan täydeksi päiväksi hoitoon vaikka sinulla olisi vapaapäivä/lomaa?
Näitä vanhempia on nykyään niin paljon. Eikä ole kyse mistään poikkeustilanteesta, vaan että joka kerta automaationa toimitaan näin.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Asioiden hoitamista. Siksi.
Vaikka monta päivää putkeen? Ymmärrän sen että esim aamupäivällä joku lääkäri ja sen takia pitää aamupäiväksi viedä. Hoidat 8 tuntia päivässä asioita? Mitä asioita? Oletko yh?
Hyvä kysymys! 1-vuotias kuitenkin usein ikävöi vanhempaa jos noin pitkään hoidossa ja varsinkin isossa ryhmässä se on ihan selviytymistä näille lähes vauvaikäisille.
Mä en ymmärrä miksi pitää arvostella jatkuvasti kuinka kauan lapset ovat hoidossa, ei se ole keneltäkään pois, ei edes lapselta, he tottuvat tilanteeseen ja päiväkoti on heille yhtä tärkeä paikka kun oma koti.
Vanhemmat ovat kovin kurmittuneita nykyään, päiväkoti voi olla ainoa tukiverkosto.
Tätä aina kerrotaan, että "näitä vanhempia on paljon". Missä? Mistä tiedät, että tilanne on heillä tämä? En ole tavannut yhtäkään, joka toimisi näin, etenkään 1-vuotiaan kohdalla, niin hämmentää.
Jokaisella lapsella on oikeus saada laadukas varhaiskasvatus. Jos poissaoloja tulee enemmän niin herkästi lapsi jää varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteista jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina kerrotaan, että "näitä vanhempia on paljon". Missä? Mistä tiedät, että tilanne on heillä tämä? En ole tavannut yhtäkään, joka toimisi näin, etenkään 1-vuotiaan kohdalla, niin hämmentää.
Ap heittelee muka faktoja ja kihisee, kun siihen tartutaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi pitää arvostella jatkuvasti kuinka kauan lapset ovat hoidossa, ei se ole keneltäkään pois, ei edes lapselta, he tottuvat tilanteeseen ja päiväkoti on heille yhtä tärkeä paikka kun oma koti.
"ei se ole keneltäkään pois"'
Siis mitä v...?!
Se on joka jumalan veronmaksajalta pois, se jokainen tunti ja tunnin puolikas.
Jotkut ovat niin itsekkäitä ja itsekeskeisiä etteivät vaan tajua.
Mistä sinä muiden vapaapäivät ja lomat tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella lapsella on oikeus saada laadukas varhaiskasvatus. Jos poissaoloja tulee enemmän niin herkästi lapsi jää varhaiskasvatussuunnitelman tavoitteista jälkeen.
Kyllä 1-vuotiaalle on tärkeämpää kontakti omaan vanhempaan kuin suunnitelman tavoitteiden toteuttaminen. T. Ope
No luultavasti ei ole tuki verkkoja,parempi tuoda päiväkotiin kuin jättää yksin kotiin..älkää aina miettikö miks joku tekee miten tekee..keskittykää omaan elämään!
Kyllä se aikuinenkin on joskus ansainnut vapaapäivän ihan yksin. Kaikilla ei ole isovanhempia, jotka voivat hoitaa viikonloppuna. Ja onko se sitten hyväksyttävämpää, että lapsi on koko viikon hoidossa ja sitten viikonloppuna isovanhemmilla hoidossa, että vanhemmat saavat yhden vapaapäivän.
Miksi ihmeessä lapsia hankitaan, jos niitä ei oikeasti rakasteta. Ei tulisi mieleenkään viedä lomapäivänä vuoden vanhaa päivähoitoon.
Kuka ylipäänsä vie yksivuotiaan hoitoon? Ja vielä täydeksi päiväksi?
En vienyt itse noin pientä hoitoon, mutta ymmärrän tosi monia jotka vievät.
Täysi uupumus voi olla lähellä, se voi olla ainoa hetki kun saa rauhassa juoda kahvia ja hermosto saa levätä. Ihmisellä voi olla vaikea parisuhteessa, ihminen voi olla täysin äärirajoilla.
Mielestäni on luonnotonta että yksivuotias on hoidossa ja että vanhempi edes voi olla hänestä erossa monta tuntia, mutta vielä luonnottomampaa on miten yksin vanhempien pitäisi nykyään pärjätä. Jos edes yrittää parhaansa äitinä niin vieköön sen lapsen hoitoon, koska se on halvempaa yhteiskunnalle kuin tukitoimet.
Hoitopaikan hinnan voisi nostaa tonniin per lapsi, niin niitä hakisivat vain oikeasti hoitoa tarvitsevat. Suomessa koko hoito on sosialisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on lapselta pois. Tämän ovat psykologit ja paykiatrit tutkimuksissaan todenneet. Laitos ei ole paras kasvatuspaikka. Lapsi ei valitsisi laitosta.
Vierailija kirjoitti:
Hoitopaikan hinnan voisi nostaa tonniin per lapsi, niin niitä hakisivat vain oikeasti hoitoa tarvitsevat. Suomessa koko hoito on sosialisoitu.
Haluatko laittaa lapsesi samaan kouluun niiden lasten kanssa, joita on hyvin vähin resurssien kasvatettu kotona hyvin uupuneena? Minä en. Hoitopaikka kaikille ja äideille joku liikuntastipendi verorahoilla kylkeen niin saadaan hyvinvointia.
Varhaiskavatus siis on tarkoitettu niille, jotka eivät osaa itse kasvattaa lapsiaan. Siis lasu-lapsiako?
Asioiden hoitamista. Siksi.