sattuuko kierukan laitto?
Kommentit (42)
Koskaan en enää ota sitä. Ennemmin annan tulla vaikka 20 lasta mitä laitan sen. *muistelee kauhulla*
Huusin kun sitä yritettiin laittaa. Ultrasivat välillä kun sattui niin perkeleesti. Sitten anyoivat kipulääkettä suppona ja piikkinä. Silti sattui.
Kahden kuukauden kuluttua otettiin jo pois, kun ei ollut oikeassa paikassa. Että se siitä. Ikinä en enää suostu. Mutta....
Olen kuullut myös paljon positiivisia kokemuksia. Ettei ole juurikaan tuntunut. Ota vaikka pari buranaa puoli tuntia ennen niin eiköhän se siitä. En tunne muita kuin itseni kenellä olisi sattunut niin paljon.
Olin aivan kauhusta kankeana kun menin kierukkaa laitattamaan koska olin kuullut ihan hirveitä juttuja kuinka se on verrattavissa synnytykseen jne jne. Makasin jalat levällään ja odotin pahinta ja lääkäri tokaisin noniin valmista tuli. Olin varmaan tosi hölmistyneen näköinen kun kysyin jaa että mikä on valmista. Niin se kierukka on laitettu ja en tuntenut MITÄÄN en yhtään MITÄÄN. Vieläkin huvittaa koko käynti lähdin varmasti niin hölmistynyt ilme naamallani sieltä pois.
äskettäin ennen kierukan laittoa, laittoiko gyne vai tk lääkäri....juuh taitaa mennä ensi yönä unet tuon laiton takia-huomiseksi varattu aika..
kaikkea siitä väliltä. Varmaan neljä tai viisi kierukkaa kaikkiaan on laitettu ja aina se sattuu järkyttävän paljon.
ja menkat ei olleet vielä alkaneet viimeisimmän synnytyksen jälkeen. Ehkäisyneuvolan vanha mieslääkäri sen laittoi että ei edes ollut yksityinen. Ainoat jomotukset oli laiton jälkeen, tuntui menkkakipuiluja mutta tosi lieviä sellaisia ja pientä vuotoa.
6
ja mulle siis laitettiin se jälkitarkastuksessa, menkat ei olleet alkaneet.
lapsi syntyi lopulta sektiolla.
mulle annettiin burana ennen laittoa, mutta ei se kyllä vaikuttanut.
+ sen laittoi vielä opiskelija.
toistan; aivan kamalaa!
mitenhän muute pois ottaminen, sattuuko se. mulla on ollut tämä vasta vuoden, eli ei vielä ajankohtaista, mutta tulipahan mieleen?
Itse otin yhden panadol 1000mg + burana 600mg, silti kipu oli aivan törkeä. Onneksi sitä kesti hyvin lyhyen ajan (noin 15 sek), mutta aivan käsittämätön vihlonta. Sen jälkeen huimasi, oksetti ja oli hutera olo noin 30 min.
Vierailija:
kutonen ihmettelee
mutta mulla ja kolmella kaverillani on kipu ollut ihan jotain todella kamalaa. Mulla on tosi ahtaat paikat, ja jouduttiin pihdeillä levittämään kohdunsuuta reippaasti.
Vierailija:
kerta noin kivuliasta on t : ap
ja sen laiton jälkeen kuukauden verran oli ihme nippailuja, jotka oli verrattavissa alkuraskauden oireisiin.
2kk kesti tottua kierukkaan, mutta sen jälkeen olen ollut NIIN tyytyväinen, että se alkuhankaluus ei harmita enää yhtään.
Mulle on laitettu kerran hormoni- ja kolmesti kuparikierukka ja kertaakaan ei ole sattunut. Kerran yksityinen gyne ja muut tk-lääkäri. Kyllä ne hommansa osaa.
Mitä olen jutellut ihmisten kanssa, niin useimmilla se ei satu juurikaan. Joillakin sattuu kyllä. Minulla sattui aika lailla, kun lääkäri yritti moneen kertaan sulloa kierukkaa sisään eikä lopulta edes onnistunut yrityksessään.
Juttelin myöhemmin asiasta gynen kanssa ja hän sanoi, että ongelma on kohdunkaulani ja kohtuni vinksallaan oleva asento. Jos tulevaisuudessa haluan vielä joskus kierukan, niin se laitetaan ultran ja vahvojen kipulääkkeiden voimalla.
Samantapaiselta tuntui kun papaa otettaessa. Eikä ollut kuukautisten aikaan.
Muutoin kokemukseni kierukasta ovat aika huonot, minulla se aiheuttaa todella runsaat ja pitkät kuukautiset =(
Siis sellaisilla joille on kierukka laitettu. Minulle kyllä sattuu papa kokeen ottokin.
Sama mihin aikaan laitetaan.