Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ainakin kolme ihmistä loukkaantunut väkivallanteossa koulussa, yksi otettu kiinni - koululla on aseistautuneita poliiseja

Kommentit (1089)

Vierailija
441/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se vapaakasvatus aiheuttaa.

Vierailija
442/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin yli 1200 oppilaan koulu. Tänäpäivänä opettajat kulkevat laput silmillä lomasta lomaan eivätkä jaksa enää välittää. Liikaa oppilaita eikä henkilökohtaista kontaktia yhteenkään. Kiusaamiseen ei puututa riittävästi, siitä on tullut uusi normaali. Ei ihme että nuoret voivat huonosti.

Siis miten voi olla 1200 oppilaan koulu?? Onko tämä mahdollista Suomessa?

Kymmenen luokka-astetta, kullakin 4-5 rinnakkaisluokkaa, jokunen pienryhmä päälle. Miksi ei olisi mahdollista? Meillä on täällä pieni kyläkoulu ykkösestä yhdeksään ja oppilaita yhteensä 700.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan jonkinlaista autismin kirjoa jonkin muun ongelmavyyhdin pohjalla tai lisäksi. Manifesti kertoisi tämän tyyppisestä.

Vierailija
444/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ei pysty enää asumaan Pirkkalassa. Ei pysty pojan vanhemmatkaan. 

Se on muutto nyt tai ikuinen kiusaaminen

Kiusaaminen? Kuka uskaltaisi kiusata puukottajaa? Jokelassakin ampujan perhe joutui vain yhteisön ulkopuolelle, välttelivät kuin ruttoa. Ampuja syystäkin päätti päivänsä heti teon yhteydessä.

Vierailija
445/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet turhautuu kun jäävät kaikessa "viisaiden naisten" päähän potkittavaksi. Miesten pitää vaatia tasa-arvoa ja oikeuksia itselleen.

Näin se vain on!

Vierailija
446/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallistun myös jonkinlaiseen autismin kirjon. Tuo kirjoitustyyli.

Vierailija
447/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisessä suomalaisessa koulussa on häiriintyneitä psykopaatteja. Koulupsykologeja ei ole, sairaalakouluja ollaan vähentämässä, tarkkikset ovat muisto vain. Tuolla ne väkivaltafantasioivat tyypit sitten kulkevat muiden seassa. Kyse ei todellakaan ole aina jostain kiusatun kostosta - ja mikä perustelu se edes olisi väkivallan tekemiselle? Kyllä meitä kaikkia on joskus härnätty ja tönitty ja kiusattu.

Vierailija
448/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet turhautuu kun jäävät kaikessa "viisaiden naisten" päähän potkittavaksi. Miesten pitää vaatia tasa-arvoa ja oikeuksia itselleen.

Näin se vain on!

Niinpä. Fasadi ja todellisuus.

Vierailija
449/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se incel ja kotona lorviminen teettää. 

Mulla oli kaverina mies (27-vuotias), joka ei ollut ikinä seurustellut kenenkään kanssa, mutta pukille olisi kovasti halunnut. Videopelit kiinnosti kotona enemmän. Kokemattomuudesta katkeroitui vuosi vuodelta sen verran pahasti, että alkoi avoimesti kutsumaan naisia h*oriksi. Lopulta puheet kääntyivät miten naisen suojatietä ylittäessä tekisi mieli ajaa heidän yli, ja kertoipa kerran tönineen lenkillä olleen naisen nurin.

Kun puheet siitä, ettei tuollaiset ajatukset ole millään tavalla ok eivät auttaneet, päätin katkaista kokonaan välit. Toivottavasti tyyppi ei tee pahempaa tai tajuaisi hakeutua edes hoitoon.

Pelkään tuollaisen olevan todella yleistä. 

Olen viimeisen viiden vuoden aikana huomannut ihmeen monien nuorten miesten käytöksen muuttuneen törkeä

Joo, olen huomannut saman. Olen ajatellu, että vaan jotenkin ärsytän olemassaolollani ihmisiä vaikka tavallinen siisti kansalainen olenkin ja nainen. Olen sitten tehnyt sen ratkaisun, että en väistä. Pituutta on 177cm, joten kävelen vaan rauhassa eteenpäin ja jos joku minuun törmään - pusken takaisin ja tiuskaisen vaikka 'väistä, idiootti' suoraan korvaan.Yleensä heräävät siitä, että en olekaan mikään hätääntyvä neitokainen. Jos näen että ihminen tulee suoraan linjalla päin, saatan ottaa pienen sivuaskeleen kokeeksi. Jos toinen ei tee elettäkään korjatakseen omaa kulkusuuntaansa minut huomatesaan, sitten törmätään ja pukkaan sivuun tarvittaessa. Joskus vielä käännyn perään huutamaan katso eteesi.

Vierailija
450/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehtori ei halua osallistua edes keskusteluun asiasta ja se hyväksytään ,niin sillä verukkeelahan ei sitten kenenkään luokanopettajakaan tarvitse.

Koulun johto (...onko sellaista enää nykyään??) voi siis rehtorin esimerkin mukaan  huoletta vetäytyä sekin  kaikesta kannanotosta tapaukseen.

Siis jotenkin  tyyliin: ' no minkäs teet,ja voi, voi...  Sitähän sattuu niin kaikenlaista nykyään kouluissa muuallakin,eikä vaan täällä. Mehän olemme täällä loppujen lopuksi jokainen opettaja vain opettamassa omia aineitamme.' yms. käsiään levittelevää apu-apu  sepustelua 

Vierailija
451/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ei pysty enää asumaan Pirkkalassa. Ei pysty pojan vanhemmatkaan. 

Se on muutto nyt tai ikuinen kiusaaminen

Näin on. Tuollaisen jälkeen on laitettava kaikki elämän jatkosuunnitelmat uusiksi. Myös vanhempien, ehkä isovanhempienkin.

Vierailija
452/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla mahdollista ettei tämä liity mihinkään ja vaikka liittyisikin, niin syynä on suvaitsemattomuus?

Tästä on uutisoitu liian paljon jotta tämä ei liittyisi mihinkään.

Vierailija
453/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista, mutta miten kyökkipsykologit voi diagnosoida autismin yhdestä paperista, jos ammattilaistenkin täytyy tehdä paljon eri testejä ennenkuin voi kirjoittaa sen diagnoosin? Osaatko päätellä minun kirjoituksestani olenko nepsy tai neurotyypillinen?

Autismi itsessään ei tee kenestäkään vaarallista. Itse asiassa suurinosa heistä ei koskaan tee mitään vastaavaa. Joten vaikea laittaa sen piikkiin.

Vierailija
454/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä, että miksi ei koskaan julkisuudessa tuoda esille sitä, että se tytön/naisen puute sairastuttaa nuoret miehet. Onko asia oikeasti niin perkeleen tabu?

Vierailija
455/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollista, mutta miten kyökkipsykologit voi diagnosoida autismin yhdestä paperista, jos ammattilaistenkin täytyy tehdä paljon eri testejä ennenkuin voi kirjoittaa sen diagnoosin? Osaatko päätellä minun kirjoituksestani olenko nepsy tai neurotyypillinen?

Autismi itsessään ei tee kenestäkään vaarallista. Itse asiassa suurinosa heistä ei koskaan tee mitään vastaavaa. Joten vaikea laittaa sen piikkiin.

Nepsyt ovat oikeastaan empaattisempia kuin tavalliset ihmiset.

Vierailija
456/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä, että miksi ei koskaan julkisuudessa tuoda esille sitä, että se tytön/naisen puute sairastuttaa nuoret miehet. Onko asia oikeasti niin perkeleen tabu?

Ehkä pojat/miehet voisivat opetella arvostamaan naisia enemmän, kun kuitenkin tarvitsevat naisia noin paljon?

Vierailija
457/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suomen poliisi vain ammu tuollaiset puukon kanssa heilujat.Verorahoja säästyisi.

Vierailija
458/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on, eikö poikien ja miesten kannattaisi oman terveydenkin tähden muuttua paremmiksi ihmisiksi, sellaisiksi että niiden tyttöjen/naisten on ensinnäkin turvallista lähestyä ja olla lähellä?

Vierailija
459/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla ei ollut kavereita enkä halunnut niitä" - yksikään opettaja tai pojan vanhemmat eivät nähneet että poika on yksinäinen?! Tässäkin tragediassa uhreja on useita ja yksi niistä on tämä poika. En ihmettele kun nykyistä koulumaailmaa katsoo. Opettajat kulkevat laput silmillä ja nuorten pahoinvointi vaan lisääntyy. Terv. Erään koulukiusatun vanhempi

"Minulla ei ollut kavereita enkä halunnut niitä" kenen uhri tämä omasta halusta syrjäytynyt ja radikalisoitunut poika sitten oli? Itsensä?

Narsisti on aina uhri ja lapsen tasolle jää emotionaalinen kehitys.

Vierailija
460/1089 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan mahdottomuus että myös alaikäiset väkivaltarikolliset saisi paljon pidempiä tuomioita kuin 2-4 vuotta. Tässä on nyt ensimmäistä kertaa mustaa valkoisella että tekijä kuvitteli etukäteen pääsevänsä vähällä. Niinkuin todennäköisesti pääseekin. Eikös ne Koskelan teinimurhaajatkin ole jo vapaana?