Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni äo on poikkeuksellisen suuri:(

Vierailija
20.03.2007 |

Oli psykologisissa testeissä kouluhaluttomuuden ja turhautumisen takia.

Nyt selvisi syy.

Eikä siihen oikein ole parannusta.

Ei tule olemaan helppoa lapsella:(

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäällä lapsella voi olla surkeita numeroita koulussa. Älykkyyden voi tietää vain, jos on tehty äo-testi. Lapset joutuvat siihen useimmiten siksi, että koulukypsyyttä pohdiskellaan.

Vierailija
22/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaista omia mielipiteitäsi ja kokemuksiasi. Tämä on minun kokemukseni vastaavassa tilanteessa. Yhtä aina toimivaa patenttiratkaisua tuskin onkaan.

24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi et ole kertonut sitä

Vierailija
24/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

17/24/29

Vierailija
25/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älykkyysosamääräni on sen verran suuri, että minulla on eroa " tavikseen" saman verran kuin taviksella on kehitysvammaiseen. Tämä maailma on tavisten ja heidän ehdoillaan mennään kouluissa ja työpaikoilla.

Sitä vain kummastelen, miksi ap laittoi surunaaman viestiinsä? Eihän se ole paha asia, että lapsi on älykäs.

Vierailija
26/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei ole mitenkään itsestään selvää, että heikkolahjainen tai erityislahjakkuus olisi sosiaalisesti vajaavainen. Sosiaalisuuden muuttujat eivät ole riippuvaisia loogismatemaattisesta älykkyydestä.

Tästä syystä on vaarallista tulkita itsestäänselvästi, että älykäs lapsi on sosiaaliselta kompetenssilta vajaa, tai korostaa sosiaalisuutta jotenkin vastakkaisena ominaisuutena älykkyydelle.

Vierailija
27/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli liian helppoa. Opin sitten " käyttäytymään" eli olemaan hiljaa, jos oli tylsää ja taas kerran jankattiin sitä minkä osasin jo.

Nyt olen ihan hukassa itseni kanssa. Musta tuntuu, että en tiedä kuka olen. Aina vaan arvostettiin " sosiaalisuutta" eli puheliaisuutta ym. Älykkyys oli jotenkin pahaa. Huomasin, että aikuiset kadehtivat älykkyyttäni silloin kun olin nuori. =(

Antakaa lasten olla mitä ne on ja antakaa haasteita ja kannustakaa ja KEHUKAA.

Vierailija
28/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ärsyttää tuo ihmisten tapa teilata heti. Eikös se älykkyys ole hyvä asia? Sosiaalisia taitoja voidaan kehittää ja mitä, jos tytärtäsi ei vaivaa se, että ei ole paljoa kavereita? Yritä saada tukea tyttärellesi ja toivottavasti koulu saadaan maistumaan hieman haastavammilla tehtävillä. Tässä sen näkee: väliinputoajia ovat ne kaikkein älykkäimmät sekä myös ne tyhmimmät.... Itsekin olen ollut älykäs lapsi (no aikuisena en nyt niin tiedä enää.... hih) ja turhauduin kovasti, koska sain aina kaiken tehtyä hetkessä ja sitten vain " haahuilin" lopputunnin jotain omiani.

Vierailija
29/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oireita" oli levottomuus ja ylivilkkaus. Kokeista sai sellaisen tuloksen, että kaksi sadasta saa sellasen. Vanhemille ohjeet, että pitää aktivoida häntä ettei pitkästy ja ennen koulu uusiin testeihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän