Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman yli 50 v. koulukavereitani (miehiä) kuolee yhtenään

Vierailija
19.05.2025 |

Onko teidän tuttavapiirissä näkynyt tällainen ilmiö? Itse olen huomannut viimeisen parin vuoden aikana lehdessä peräti neljän entisen koulukaverini kuolinilmoituksen. V. 1969-71 syntyneitä miehiä. Eikä edes erityisen rappiolla olevia, osa päinvastoin. Jotenkin pelottavaa. 

Itse olen alkanut syödä kolesterolilääkkeitä 45-vuotiaana.

M54

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine, kolesteroli, koronan jälkitaudit?

Olen nyt kuusikymppinen ja lopetin alkoholin käytön kokonaan siinä alle nelikymppisenä.

Monet miehet jatkoi ja ihan vanhaan tahtiin vetivät. Se oli juuri noin viisikymmentä ja korkeintaan 55v, kun kuolla kupsahtivat. Oma isäni osasi varottaa ajoissa. Totesi että vanhana ei keho kestä alkoholia ja venäläiset miehetkin kuolee nuorina, juuri alkon takia.

Willie Nelson teki myös ratkaisun kahdeksankymmentäluvulla. Elää edelleen kun jätti alkoholin pois.

Jos juopi kuin kolmekymppisenä, niin joutuu hautaan siinä viisikymppisenä. Ne joka viikonloppuiset juomingit on hyvä lopettaa jo oikeasti kolmekymppisenä, nin säästyy syöpien kehitykseltä. Alkoholi on syöpää edistävä aine.

Tosi harvoin sopii ottaa ja vähän, jos haluaa elää seit

Alkoholi, punainenliha ja stressi.

Se viini ei myöskään ole terveellistä.

Vierailija
182/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa sama mies on kuollut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pelkää käydä lääkärissä joten usein on hoito jo myöhäistä.

Yritin saada lääkäriajan selkäkivun vuoksi. Takaisinsoittopalvelusta soitettiin kahden päivän päästä ja hoitaja luki mulle puhelimessa jostain terveysportista samat lätinät, jotka olin itse googlannut. Ei lääkäriaikaa, ei reseptiä, ei mitään.

t. mies

Selkäkipu on nonesti yksi oire sydänvaivoissa.

Vierailija
184/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viina ja miehekäs ruokavalio.

Ei aina. Kaverini oli reilut 50 v ja mitat tyyliin 190cm/85kg ja kova mies juoksemaan. Olisiko sitten ollut perinnöllinen korkea kolesteroli.

Kolesteroli ja kolesteroli! Sekö on ainoa syy kuolemiin?

Kyllä kolestroli, korkea verenpaine ja diabetes. Ne kaikki rasittavat sydäntä ovat syitä äkkikuolemiinen. 

Vierailija
185/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään mistään tietämättömänä naisen mutu on parasta tietoa. Ja se mutu on 100 % kerroista miestä syyllistävä. 

100% 👍

Vierailija
186/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttävää että miesten ja naisten yleinen eläkeikä on sama vaikka naiset elävät keskimäärin pidempään. Kai se on sitä tasa-arvoa, kuten asevelvollisuuskin.

Tätä minäkin olen miettinyt. Miksi suvun sairaushistoriaa ei huomioida? Itse en saa viettää yhtäkään eläkepäivää, sydänoireita on jo nyt 16 vuotta ennen eläkeikää

Vierailija
187/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki nuorena kuolevat syövät kolesterolilääkkeitä kun työterveys määrää niitä.

Vierailija
188/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mielenkiintoista herätä aamuyöstä kylmänhikisenä samalla kun rintaa puristaa. Lääkärissä laitetaan stressin piikkiin. Ainoa lohdutus on että lapset on jo aikuisia ja on henkivakuutus rouvaa varten. En tiedä millä sitä pääsisi tutkimuksiin kun ei uskota

Vierailija
189/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttävää että miesten ja naisten yleinen eläkeikä on sama vaikka naiset elävät keskimäärin pidempään. Kai se on sitä tasa-arvoa, kuten asevelvollisuuskin.

Jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa elinikäänsä. Toki hyvistäkin valinnoista huolimatta sairaus, tapaturma tai rikos voi osua kohdallesi. 

Vierailija
190/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka kuoleekin? Miksi sitä jotkut pelkäävät. Olen 69v, mitään hyvää ei ole tulossa enää. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä kipeämmäksi menee kaikki paikat. Tympäisee lähteä noihin riemuylioppilaiden juhliin. Ei tässä ole mitään riemuitsemisen aihetta.

Vierailija
191/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei mene lääkäriin! Hoitamattomana ihan perussairaudetkin vie hautaan. Verenpainetauti, diabetes jne. Turha on inistä sitten siinä vaiheessa enää. Exää yritin ja yritin, et kävis peruskokeissa lääkärissä niin ei. Ei käynyt kertaakaan kymmenen vuoden aikana. Ylipainoa oli. Nyt ei ole enää mun huolenaihe onneksi. Varmaan kuolee nuorena. Aina oli verenpaine koholla sillä, ku kotimittarilla mittasin. Siltikään ei mitään asialle tehnyt, eikä muille terveysvaivoille. 

viisikymppinen tuttavani joutui keväällä sairaalaan yhden vaivan takia. Sitten kun miestä ryhdyttiin tutkimaan, niin löytyi kolme eri sairautta, joita nyt lääkitään. Pitkään jatkunut piittaamattomuus omasta terveydestä on suurin syy näihin.

No kun edes pääsis sinne lääkäriin...

Vierailija
192/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi omilla valinnoillaan vaikuttaa elinikäänsä. Toki hyvistäkin valinnoista huolimatta sairaus, tapaturma tai rikos voi osua kohdallesi. 

Saisinko valita myös paremmat geenit?

Vierailija
193/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka kuoleekin? Miksi sitä jotkut pelkäävät. Olen 69v, mitään hyvää ei ole tulossa enää. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä kipeämmäksi menee kaikki paikat. Tympäisee lähteä noihin riemuylioppilaiden juhliin. Ei tässä ole mitään riemuitsemisen aihetta.

Mulla menee elämässä muuten todella hyvin, juuri kun sai talon maksettua ja lapset lähtivät maailmalle olisi aikaa harrastaa. Nyt tätä varjostaa äkkikuoleman uhka.

Vierailija
194/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minä en todellakaan halua elää yli 70-vuotiaaksi. Jo kuudenkympin jälkeen alkaa lahoaminen ja elämänlaadun lasku tavalla tai toisella. En ole kiinnostunut sellaisesta, enkä halua kokea tai elää vanhuutta - edes tervettä sellaista. Minulle sopiva ikä lähteä täältä olisi 55-60 vuotta.

Vierailija
195/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi olla ainoa joka ihmettelee missä nämä kaikki alle 60v kuolleet miehet ovat?

Suurin osa näyttää kuitenkin elävän 70v ja yli asun sentään sydän- ja verisuonisairauksien luvatussa maassa eli itä-suomessa.

Täysjuopotkin näyttävät sinnittelevän sinne 65 vuotiaiksi.

Vierailija
196/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi olla ainoa joka ihmettelee missä nämä kaikki alle 60v kuolleet miehet ovat?

Suurin osa näyttää kuitenkin elävän 70v ja yli asun sentään sydän- ja verisuonisairauksien luvatussa maassa eli itä-suomessa.

Täysjuopotkin näyttävät sinnittelevän sinne 65 vuotiaiksi.

Riippuu varmaan siitä minkälaisia ihmisiä tuntee. Tällä palstalla on paljon yhteiskunnan lois... korjaan vähäosaisia ja heille liikkuminen ja terveellinen ruoka on porvarien juonia.

Joten ei ihme, jos heidän mielestään 60 vuotias ja yli on jo ikäloppu.

Vierailija
197/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisten työvuosien jälkeen huomasin, että ne mukavimmat koulu- ja työkaverit olivatkin jo haudassa. Ennen oli sanonta, että hyvät menevät ensin. 

Vierailija
198/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisinko valita myös paremmat geenit?

Ei liene mahdollista, että jokainen suomalainen mallinnettaisiin geeniensä pohjalta ja määriteltäisiin sen mukaan yksilöllinen eläkeikä. Ylipäänsä miksi olisi tavoitteena, että jokaiselle haettaisiin eläköityminen x vuotta ennen ennustettua kuolemaa? 

Vierailija
199/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi ihmistä on kuollut koronarokotteeseen Suomessa vuosina 2021-2023. Ihan löytyy näistä tutkittua tietoa. 

https://fimea.fi/ajankohtaista/koronavirus-covid-19-/koronarokotteiden-…

Kyllä, mutta mikään tilasto ei kerro, monessako kuolemassa piikki on ollut välillisesti aiheuttajana. Esim jos kuolee piikin aiheuttamaan aivoinfarktiin, niin toki kuolemansyyksi kirjataan se aivoinfarkti.

Vierailija
200/268 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivohalvauksen määrä näyttää nousseen samoin veritulppien määrä. Mistähän johtuu?

Kaikki sen jo tietää, mistä johtuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi