On jotenkin surullista jos yli kolmekymppiset vielä ryyppää ja baareilee
Kommentit (110)
Teen elämässäni asioita, joista tykkään ja niihin kuuluu myös baareilu ja ryyppääminen. Olkoonkin sitten säälittävää joidenkin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että aika lyhyessä ajassa alkoholi on demonisoitu. Sanoisin, että vielä vähän ennen koronaa alkoholin juomisessa ei nähty mitään ihmeellistä.
Se on pientä verrattuna siihen kuinka paljon kannabista on demonisoitu. Kun alkoholin haitallisuuspisteet ovat 23 ja kannabiksen 8 pistettä niin oikeasti kannabiksen pitäisi olla laillinen päihde. Kun laittomanakin haitallisuuspisteitä on vain 8 niin laillisena niitä olisi vielä vähemmän.
Suomella on historia alkoholin kanssa, ei kannabiksen. Minua ei kannabis kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että aika lyhyessä ajassa alkoholi on demonisoitu. Sanoisin, että vielä vähän ennen koronaa alkoholin juomisessa ei nähty mitään ihmeellistä.
Se on pientä verrattuna siihen kuinka paljon kannabista on demonisoitu. Kun alkoholin haitallisuuspisteet ovat 23 ja kannabiksen 8 pistettä niin oikeasti kannabiksen pitäisi olla laillinen päihde. Kun laittomanakin haitallisuuspisteitä on vain 8 niin laillisena niitä olisi vielä vähemmän.
Suomella on historia alkoholin kanssa, ei kannabiksen. Minua ei kannabis kiinnosta.
Monia se kuitenkin kiinnostaa. Yleisin laiton päihde jonka voisi laillistaa jos poliitikot kykenisivät siihen. Historia on opettanut kuinka huonosti kieltolait toimii.
Vierailija kirjoitti:
Ap olettaa, että 'vanhemmilla' baarissa kävijöillä olisi jäänyt jotain elämästä kokemasta. Minä ainakin olen jo käynyt naimisissa, saanut lapsen ja kasvattanut hänet aikuiseksi ja nyt on taas vaihe, että voin elää omaa elämää vaikka käymällä baareissa. Mua vähän säälittää lapsiperhevaiheessa olevat ihmiset, mutta aika parantaa, noin 20 v kun huolehtii vaan perheestä, niin on taas oikeutettu itse käymään viihteellä. Eli nyt kun hankit lapsen, niin voit mennä baariin taas vuonna 2045! Mietipä sitä ap. 😁
Minun taas ei tulisi mieleenkään mennä baariin, kun on vihdoin vapaus tehdä mitä tykkää. Viihteellä kyllä käyn n. kerran kuukaudessa, mutta se on laivaa, kylpylää, teatteria, ruokaravintolaa, hotellia tms. Pelkkä baari ei innostaisi lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta kaikki päihteet saisivat olla ihan yhtä laittomia. En näe minkäänlaista vertailun tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä olen 50 ja aloitin tuossa 45 iässä uudelleen. Minäkin luulin kolmekymppisenä, että ne ajat jäi opiskeluvuosiin, kun baarit kiinnostaa. Että nyt tämä on tätä perhe-elämää, kunnes sitten vanhana kotoilua. Vaan niinpä se alkoi juhliminen taas kiinnostaa, kun lapset lensi pesästä ja tuli ero. Nykyään nautin taas juhlimisesta täysillä. Paria en enää etsi, tykkään vaan tanssia, juoda, tavata uusia tyyppejä, käydä konserteissa.
Eikä kiinnosta edes vähää alusta, onko se jonkun mielestä säälittävää vai ei. Paljon tuolla Helsingin yössä ikäisiäni bilettäjiä kyllä näkee.
Joo Helsingissä ihan normaalia.
Ja kylläpä pikkukaupungissa käydessäni sain myös selonteon, että mitkä kyseisen kaupungin vähistä baareista on millekin porukalle. Löytyi joka ryhmälle joku tanssipaikka, ja myös siisti pubi missä käy kaiken ikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisenä on hauskempi baarittaa. Voi juoda baarissa eri drinkkejä ja kulkea uberilla. Parikymppisenä piti ensin vetää pohjat jollain valdemarilla ja baarissa raha riitti juuri perseen makuiseen halpiskaljaan.
Useimmat baarit on "tarkoitettu" nuorille. Tai ainakin heitä siellä suurimmaksi osaksi on, jolloin yhtään vanhemmat ei siellä viihdy. Mä kyllä luokittelen kolmekymppisen vielä aika nuoreksi...
Kolmekymppiset eivät todellakaan ole nuoria noissa nuorille tarkoitetuissa paikoissa, joissa bilettää 18-25 vuotiaat, erottuvat kyllä aika ikäloppuins siellä.
Joo teinipaikkoihin en kehtaisi mennä, enkä niissä viihtynyt edes silloin kun itse olin 18-25v. Nykyäänkin tutut teinit odottaa, että tulee ikää 20+ ja pääsevät paremmille klubeille.
Ne bilevaihetta nuorena eläneet pitää baareina yleensä nimenomaan nuita teinihelvettejä, ja perustavat mielipiteensä niille. No mikä ihme se on, ettei kukaan aikuinen halua sellaisiin mennä, kun ei halua monet nuoretkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minusta kaikki päihteet saisivat olla ihan yhtä laittomia. En näe minkäänlaista vertailun tarvetta.
Kun päihteillä on suuria eroja haitallisuuksissa niin eniten haitallisten kuuluu olla laittomia ja vähiten haitallisten laillisia. Alkoholi on pakko pitää laillisena tai sen laiton kauppa räjähtää käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin enemmän huolissani nuorten kuin kolmekymppisten liiallisesta juomisesta.
Nuoret ovat vähentäneet juomista ja alkaneet käyttää muita aineita. Päihteiden käyttö pysyy vakiona vain aineet vaihtuu.
Tämä. Jotenkin huvittavaa, kun asiantuntijatkin hehkuttaa, että nuoret eivät enää juo. Eivät juo, mutta 😁
Itse asun pienellä paikkakunnalla jossa on tasan yksi baari. Siellä käy niin 18v kuin lähes 80v. Tuon lähes 80v tiedän siitä, että näin vähän aikaa sitten entisen opettajani tuossa baarissa. :D Toki ihmiset käy myös muualla esim. keikoilla ja monen ikäisiä heissäkin on. Kesällä paikallinen on aina ihan täynnä, kun on paikkakunnan markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin enemmän huolissani nuorten kuin kolmekymppisten liiallisesta juomisesta.
Nuoret ovat vähentäneet juomista ja alkaneet käyttää muita aineita. Päihteiden käyttö pysyy vakiona vain aineet vaihtuu.
Tämä. Jotenkin huvittavaa, kun asiantuntijatkin hehkuttaa, että nuoret eivät enää juo. Eivät juo, mutta 😁
Asiantuntijat ovat myös sanoneet että pitää uskaltaa dekriminalisoida käyttö mutta poliitikot eivät kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin se olisi joko tai. Kuten jo keskustelussa todettu, moni nuori käyttää pelkästään alkoholia joko hyvin maltillisesti tai ei lainkaan. Sitten on se porukka, joka käyttää sekä alkoholia että muita päihteitä reippaalla kädellä. Kyse ei todellakaan ole siitä, että alkoholi olisi jotenkin vaihtunut muihin aineisiin.
Minulle tuo ei olisi tullut mieleenkään, ennen kuin totesin eräälle tutulle, että oma täysi-ikäinen lapseni ei käytä lainkaan alkoholia. Yllätyin kun hän kysyi, että käyttääkö siis sen sijaan jotakin muuta. Eh, no ei käytä. Ei kuulemma ole tarvetta eikä halua myrkytellä itseään tietoisesti yhtään millään. Kavereillaan on sama linja. Liikkuvat kyllä ulkonakin autoillen, kaikki ajokunnossa.
Meidän ikäluokkamme on vielä kasvanut sen esimerkin varjossa, että alkoholi kuuluu juhlimiseen ja vähän arkeenkin. Itse olemme toimineet sen suhteen paremmin, että emme ole ryypänneet estoitta lasten läsnäollessa. Niin he ovat omaksuneet erilaisen mallin.
Vierailija kirjoitti:
Sober curious tuli tosiaan julkisuuteen vähän ennen koronaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sober_curious
Itse vietän lauantai-iltani yleensä diskossa, joilla reissuilla alkoholin käyttö toisi pian väsymyksen tanssijan käpälään. Aiemmin iltaan kuului olut tai siideri mutta nyt keväällä siirryinmelkein kokonaan vesi- ja limulinjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin se olisi joko tai. Kuten jo keskustelussa todettu, moni nuori käyttää pelkästään alkoholia joko hyvin maltillisesti tai ei lainkaan. Sitten on se porukka, joka käyttää sekä alkoholia että muita päihteitä reippaalla kädellä. Kyse ei todellakaan ole siitä, että alkoholi olisi jotenkin vaihtunut muihin aineisiin.
Minulle tuo ei olisi tullut mieleenkään, ennen kuin totesin erä
No olipa tekopyhää lässytystä tuo viimeinen. Varmaan hyvin harvassa on perheet, joissa "ryypätään estoitta lasten läsnäollessa". Vähän sama kuin leuhkisi sillä, että meillä ollaan niin harvinaisen erinomaisia ettei hakata lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se. Ryyppääminen kuuluu nuoruuteen, eikä onneksi nykyään aina sinnekään. Kännissä keikkuminen ei ole ikinä ollut kovin hohdokasta. Näkeehän sitä välillä kaiken ikäisiä, jotka on ihan pleksit, mutta surullistahan se vähän on, jos ei osaa juoda kohtuudella.
Miksei kukaan kauhistelun sijaan kysy että onko kaikki kunnossa? Itse join nuorempana usein liikaa ja kaikki ei ollut kunnossa, mutta kukaan ei välittänyt. Pahimpia olivat oikeastaan muka ystäväni jotka kiusasivat minua.
ILO ILMAN VIINAA ON TEESKENTELYÄ
Minusta on maailman kamalin paikka yrittää jutella joku mölybaari. En ole absolutisti edes. Baarit ovat vain mielestäni pitkästyttäviä paikkoja, joissa on liikaa melua. Ihmiset vain huutavat toistensa päälle. Loppuillasta juttelu on käsittämätöntä mokellusta.
Mieluummin tanssin! Se on hauskaa ja kuntokin nousee.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin baareja missä voisi rauhassa käydä yhdellä töiden jälkeen. Kaikki paikat muuttuneet yökerhoiksi tai karaoke paikoiksi. M34
Eikö teidän kaupungista muka löydy britti-tyylisiä pubeja ja sportti-baareja? Meillä niitä on useampi ja ovat rauhallisia paikkoja, varsinkin juuri iltapäivisin ja alkuillasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria aikuisia kiinnostaa kun puolet niistä käyttää kannabista. Mitään oikeaa syytä kannabiksen kieltoon ei ole. Se on kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde. Kiellon perustelu on porttiteoria joka ei ole totta. Se on kummallista kun valheeseen perustuvaa kieltoa ei saada muutettua. Siinä häviää kaikki kun syrjäytetään kannabiksen käyttörikos tuomioilla ihmisiä. Oikein halutaan lisää syrjäytyneitä työttömiä kun lyödään se huumerikollisen leima kannabiksen käyttäjiin.