On jotenkin surullista jos yli kolmekymppiset vielä ryyppää ja baareilee
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin enemmän huolissani nuorten kuin kolmekymppisten liiallisesta juomisesta.
Nuoret ovat vähentäneet juomista ja alkaneet käyttää muita aineita. Päihteiden käyttö pysyy vakiona vain aineet vaihtuu.
Tämä on totta. Nykyään kerrotaan iloisesti tilastoja siitä, kuinka nuorten humalahakuinen juominen on vähentynyt merkittävästi. Ei vain muisteta kertoa, että tilalle ovat tulleet h*umeet, jotka ovat paljon hurjempia ja vaarallisempia päihteitä. Enkä nyt puhu k*nnabiksesta.
On se kotona kyhnöttäminen yksinään ehkä kuitenkin vielä pahempi asia.
Mielenkiintoista. Sinulle yksilönä on siis luonnolisempaa olla vaikka metelin keskellä ilman tarttumapintaa muihin kuin vaikkapa rakentelemassa OMAA elämääsi rauhassa omassa kodissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin todella yllättynyt, kun kävin 15 vuoden jälkeen entisessä kantabaarissa, ja siellä istui edelleen tuttuja naamoja. Siis minun ikäisiäni ihmisiä, joiden luulin kaikkien siirtyneen ajat sitten baarivaiheesta eteenpäin. Selvisi, että he ovat siellä ihan samaa tahtia edelleen. Tulihan siinä vähän surullinen olo heidän puolestaan, mutta toisaalta samalla iloinen omasta. Jos joskus tuntuu, että olisi elämässä pitänyt tähän ikään mennessä saavuttaa enemmänkin, muistan heidät.
Minulle tulee vähän surullinen olo ihmisistä, joille elämä on vaiheita. Opiskeluvaiheesta siirrytään työvaiheeseen ja sitten ruuhkavuosivaiheeseen. Tuo varmaan aiheuttaa heille 90% kipuilusta.
Tämä!! Ja ne vaiheet on keinotekoisesti luotuja. Itse 44v ja välillä käyn ug-bileissä ja teknoklubeilla, en ryyppäämässä, mutta tanssimassa aamuun asti. Se ei estä muuta elämää. Kaikkea hyvässä tasapainossa. Välillä tarvitsee rauhaa, välillä tuulettumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin enemmän huolissani nuorten kuin kolmekymppisten liiallisesta juomisesta.
Nuoret ovat vähentäneet juomista ja alkaneet käyttää muita aineita. Päihteiden käyttö pysyy vakiona vain aineet vaihtuu.
Tämä on totta. Nykyään kerrotaan iloisesti tilastoja siitä, kuinka nuorten humalahakuinen juominen on vähentynyt merkittävästi. Ei vain muisteta kertoa, että tilalle ovat tulleet h*umeet, jotka ovat paljon hurjempia ja vaarallisempia päihteitä. Enkä nyt puhu k*nnabiksesta.
Kyllä ne h*umeita vetävät vetävät myös alkoholia. Polarisaatio näkyy myös tässä asiassa. Moni nuori on raitis tai erittäin kohtuullisesti juova, ja toinen puoli pistelee menemään heidänkin edestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin todella yllättynyt, kun kävin 15 vuoden jälkeen entisessä kantabaarissa, ja siellä istui edelleen tuttuja naamoja. Siis minun ikäisiäni ihmisiä, joiden luulin kaikkien siirtyneen ajat sitten baarivaiheesta eteenpäin. Selvisi, että he ovat siellä ihan samaa tahtia edelleen. Tulihan siinä vähän surullinen olo heidän puolestaan, mutta toisaalta samalla iloinen omasta. Jos joskus tuntuu, että olisi elämässä pitänyt tähän ikään mennessä saavuttaa enemmänkin, muistan heidät.
Minulle tulee vähän surullinen olo ihmisistä, joille elämä on vaiheita. Opiskeluvaiheesta siirrytään työvaiheeseen ja sitten ruuhkavuosivaiheeseen. Tuo varmaan aiheuttaa heille 90% kipuilusta.
Tämä!! Ja ne vaiheet on keinotekoisesti luotuja. Itse 44v ja välillä käyn ug-bileissä ja teknoklubeilla, en ryyppäämässä
Minä täytin juuri 50. Aloitin musiikkiurani taaperona discosta, teininä kuuntelin acidia, housea, technoa, trancea jne. ja en todellakaan vaihda musiikkityyliäni johonkin Peräsniska-humppaan, koska jonkun mielestä on noloa. Olen kiertänyt ympäri Eurooppaa klubeilla, kun ikätoverini vetivät junttidiskossa käsilaukkuringissä villapaidat suhisten. Vieläkin käyn klubeilla, koska tunnen henkilökohtaisesti artisteja. Ja selvinpäin pääsee paremmille taajuuksille kuin millään päihteillä, jotka vain häiritsevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! Ja ne vaiheet on keinotekoisesti luotuja. Itse 44v ja välillä käyn ug-bileissä ja teknoklubeilla, en ryyppäämässä
No sittenhän tuo vaihe, jossa istutaan viikosta toiseen baarissa ryyppäämässä, ei koske sinua mitenkään. Kyllä se onneksi on useimmille meistä ollut nimenomaan vaihe, joka ei kestä nelikymppiseksi ja sen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaahan se kipuilua, kun kasvaa aikuiseksi ja kuvaan astuu aikuisen vastuut ja velvollisuudet. En silti haluaisi jäädä ikinuoreksi baarikärpäseksi.
Minä en käynyt baarissa kolmekymppisenä, mutta nelikymppisenä kävin? Miten meni vaiheet?
Hui kauheeta. Jotkut meistä käy vielä yökerhoissa ja diskoissakin vaikka on ikää.
M60
Ihanaa olla vapaa juopottelusta! t. 65, mummo
Vierailija kirjoitti:
On surullisempaa jos vain istuvat kännykän tai tietokoneen ääressä eivätkä käy missään eivätkä tapaa ketään. Näitä on nykyään jo enemmän ja jopa baareilu voisi tehdä heille hyvää.
Joutuu vain pahempiin ongelmiin jos vähät rahat mnee baareihin.
En yhtään ihmettele. Ei ole vaatimuksia kasvaa aikuiseksi.
Mun lasten isä täytti just 34 ja ilmoitti että katuu meidän lapsia, kolmas mahassa.
Kuulemma helppo elämä loppui ensimmäiseen ja harkitsee tekevänsä Nelsonin isät. Itse alan katua, etten hankkinut perhettä yksin.
N29
Eri ikäisille on eri baarit. Vanhat baareilijat käyvät olutravintoloissa joissa on tuhat eri olutta ja sata eri viskiä ja tumma puusisustus ja olut on kallista. Vanhat ihmiset eivät voi sietää musiikkia baarissa paitsi jos kyseessä on keikka jota he ovat tulleet kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On surullisempaa jos vain istuvat kännykän tai tietokoneen ääressä eivätkä käy missään eivätkä tapaa ketään. Näitä on nykyään jo enemmän ja jopa baareilu voisi tehdä heille hyvää.
Joutuu vain pahempiin ongelmiin jos vähät rahat mnee baareihin.
Baareissa käy myös varakkaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on poliitikkojen syy kun eivät saa kannabista irti huumeista. Ketkään muut eivät voi sallia tai laillistaa sitä.
Alapeukuttajat haluavat pitää kannabiksen laittomana. Samoin huumekauppiaat kun kannabiksen ohella oikeita huumeita on saatu myytyä paljon. Suomessa on suurempi huumeongelma kuin kannabiksen sallivassa hollannissa. Onhan sille kannabiksen kiellolle oikein syykin, porttiteoria. Se teoria ei vain ole totta vaan keksitty valhe. Riittää se silti perusteluksi kannabiksen kiellolle kun parempaa syytä ei ole.
Mä aloitin baarissa käymisen nelikymppisenä.
Kolmekymppisenä tuli yllättävän eron jälkeen "baarivaihe", käytiin ystävien kanssa viikonloppuisin ulkona. Ja yhdestä suositusta helsinkiläisravintolasta löytyi lopulta aviomieskin, jonka kanssa ollaan oltu yli 20 v. yhdessä. Baarissa monet siihen aikaan tapasivat seurustelukumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihan sairas ajatuskuvio olla surullinen toisen ihmisen elämästä, jos se ihminen on itse siihen elämäänsä tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Noita vie jo alkoholi ja ovat vaarassa pudota kaikesta kehityksestä. Elleivät ole jo pudonneetkin.
Miten hauskanpito on surullista?
Ei koske ainakaan omaa tuttavapiiriäni. Nuoret juovat joskus, mutta eivät todellakaan viikoittain ja aina perskännejä. On myös niitä, jotka eivät juo koskaan. Ja ne, jotka käyttävät niitä muita aineita, käyttävät erittäin runsaasti myös alkoholia. Omassa nuoruudessa käytännössä kaikki käyttivät alkoholia jo alaikäisinä, ja harvinaista oli sekä täysraittius että muiden aineiden käyttö.