On jotenkin surullista jos yli kolmekymppiset vielä ryyppää ja baareilee
Kommentit (110)
Varsinkin isät jotka lähtevät vkonloppuisin ryyppäämään, säälittävät
Vierailija kirjoitti:
Painu sä vaan suviseuroihisi ja pysy siellä.
Nähdään siis siellä.
Välillä saa vähän nollata. Ei sitten hetkeen tee mieli, jos on normaali.
Jaa. Mä olen 50 ja aloitin tuossa 45 iässä uudelleen. Minäkin luulin kolmekymppisenä, että ne ajat jäi opiskeluvuosiin, kun baarit kiinnostaa. Että nyt tämä on tätä perhe-elämää, kunnes sitten vanhana kotoilua. Vaan niinpä se alkoi juhliminen taas kiinnostaa, kun lapset lensi pesästä ja tuli ero. Nykyään nautin taas juhlimisesta täysillä. Paria en enää etsi, tykkään vaan tanssia, juoda, tavata uusia tyyppejä, käydä konserteissa.
Eikä kiinnosta edes vähää alusta, onko se jonkun mielestä säälittävää vai ei. Paljon tuolla Helsingin yössä ikäisiäni bilettäjiä kyllä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin todella yllättynyt, kun kävin 15 vuoden jälkeen entisessä kantabaarissa, ja siellä istui edelleen tuttuja naamoja. Siis minun ikäisiäni ihmisiä, joiden luulin kaikkien siirtyneen ajat sitten baarivaiheesta eteenpäin. Selvisi, että he ovat siellä ihan samaa tahtia edelleen. Tulihan siinä vähän surullinen olo heidän puolestaan, mutta toisaalta samalla iloinen omasta. Jos joskus tuntuu, että olisi elämässä pitänyt tähän ikään mennessä saavuttaa enemmänkin, muistan heidät.
Kyllä. Noita vie jo alkoholi ja ovat vaarassa pudota kaikesta kehityksestä. Elleivät ole jo pudonneetkin.
Ovat ihan varmasti pudonneetkin. En tiedä tuleeko joskus vanhoilla päivillä mieleen, että olisi sitä voinut tehdä elämässään muutakin. Voi toki olla, että aivot ovat jo niin alkoholin turruttamat, että kuvittelevat eläneensä ihan normielämän. Vaikuttaa nimittäin siltä, että moni aktiivinen baarinotkuja pitää sitä nimenomaan normaalina, että kaikkihan nyt niissä käyvät. Onneksi ovat väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Miten hauskanpito on surullista?
Jos hauskanpito on ryyppäämistä ja baarissa notkumista, on se todellakin aivan järkyttävän surullista. Siinä vaiheessa, kun vakiobaariin mennessään jo tietää tapaavansa ystäviä, vaikkei tapaamista olla varsinaisesti sovittu, ollaan pohjamudissa. Nimim. onnekseen sieltä noussut
No itse kävin parikymppisenä baarissa ihan joka viikonloppu ja usein vielä pikkulauantain. Ei kai kukaan aikuinen enää tuollaista tee. Hyvä kun muutaman kerran vuodessa jaksaa juoda.
On kai niitä pubiruusuja vieläkin olemassa. Surullisia ihmiskohtaloita.
Vierailija kirjoitti:
No itse kävin parikymppisenä baarissa ihan joka viikonloppu ja usein vielä pikkulauantain. Ei kai kukaan aikuinen enää tuollaista tee. Hyvä kun muutaman kerran vuodessa jaksaa juoda.
Itse en parikymppisenä juonut kuin harvoin. Olin köyhä opiskelija. Vanhemmalla iällä olen juonut enemmän, kun siihen on varaakin enemmän. Jokaisen oma asia miten elää elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en parikymppisenä juonut kuin harvoin. Olin köyhä opiskelija. Vanhemmalla iällä olen juonut enemmän, kun siihen on varaakin enemmän. Jokaisen oma asia miten elää elämänsä.
Ihan totta. Jokaisen oma asiahan se on minkälaisen elämän itselleen rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin enemmän huolissani nuorten kuin kolmekymppisten liiallisesta juomisesta.
Nuoret ovat vähentäneet juomista ja alkaneet käyttää muita aineita. Päihteiden käyttö pysyy vakiona vain aineet vaihtuu.
Tämä on totta. Nykyään kerrotaan iloisesti tilastoja siitä, kuinka nuorten humalahakuinen juominen on vähentynyt merkittävästi. Ei vain muisteta kertoa, että tilalle ovat tulleet h*umeet, jotka ovat paljon hurjempia ja vaarallisempia päihteitä. Enkä nyt puhu k*nnabiksesta.
No muistetaanhan. Jatkuvasti uutisia nuorten huumeongelmaa koskien. Oltiinko nuorten huumekuolemissakin jopa Euroopan ykkösenä 😬 Pahemmaksi vaan menee koko ajan
Kävin viime viikolla työporukan kanssa karaokebaarissa. Olihan se ihan hauskaa näin kerran kymmenessä vuodessa. Mutta kyllä siellä näkyi, että on selkeästi joidenkin "olohuone". Ja kyllä, se on nimenomaan surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin enemmän huolissani nuorten kuin kolmekymppisten liiallisesta juomisesta.
Nuoret ovat vähentäneet juomista ja alkaneet käyttää muita aineita. Päihteiden käyttö pysyy vakiona vain aineet vaihtuu.
Tämä on totta. Nykyään kerrotaan iloisesti tilastoja siitä, kuinka nuorten humalahakuinen juominen on vähentynyt merkittävästi. Ei vain muisteta kertoa, että tilalle ovat tulleet h*umeet, jotka ovat paljon hurjempia ja vaarallisempia päihteitä. Enkä nyt puhu k*nnabiksesta.
No muistetaanhan. Jatkuvasti uutisia nuorten huumeongelmaa koskien. Oltiinko nuorten huumekuolemissakin jopa Euroopan ykkösenä 😬 Pahemmaksi vaan menee koko ajan
Tietenkin se pahenee kun jatketaan samaa huumepolitiikkaa joka on aiheuttanut nykyisen katastrofin. Poliitikkojen enemmistön mielestä huumepolitiikkaan ei voi tehdä muutoksia. Toki muissa maissa voi tehdä mutta suomi on aina eri asia kun kyse on päihteistä ja huumeista.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä. Miehen veli teki lapset nuorena kun häpesi omia vanhoja vanhempiaan aikoinaan, ajatuksena ilmeisesti että menisi sitten ihan vallan omien lapsiensa veljestä. No, ei mene. Näyttää ihan ikäiseltään ja vielä alansa takia se koko ulkonäkö ja tyyli on ihan sellainen nörtti/lukion matikanopettaja. Nyt sitten kun ne lapset on täysi-ikäisiä niin intoilee kun lähdetään sit baariin ja vedetään viinaa niin maan perusteellisesti. Juu, ei. Älkää menkö, anna niiden lasten elää sitä omaa nuoruuttaan, se sun oma meni jo.
Lapsiaikuinen, näitä on ehkä n. puolet porukasta. Tavalla tai toisella emotionaalinen kehitys lapsen tasolla vaikka ulkoisesti kaikki olisi ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Slunga-Poutsalo
Ei se ole noin. Kaikki päihdeongelmat * keskittyvät noin 10% surkeimmistolle. Nämä on enimmäkseen miehiä.
* sekä rikollisuus ja maksuhäiriöt
Miksi kuulostaa siltä, että baareissa käynnin lopettaneet ovat katkeroituneet?
Jaa. Kyllä kaikki tietämäni korkeaatikoulutetut hyväpalkkaiset käyvät silloin tällöin töiden jälkeen muutamalla iästä riippumatta. Hyvin menestyneitä ihmisiä, ei käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä kaikki tietämäni korkeaatikoulutetut hyväpalkkaiset käyvät silloin tällöin töiden jälkeen muutamalla iästä riippumatta. Hyvin menestyneitä ihmisiä, ei käy sääliksi.
Itsellä myös rahaa, eikä jää siihen muutamaan juomaan.
18-vuotiaana itseäni aina ihmeteltiin miksi en koskaan juo alkoholia. Nyt 25-vuotiaana kaikki sanovat että järkevät ainoastaan eivät ryyppää. En kyllä koskaan alistunut mihinkään ryhmäpaineeseen. On palkinnut sillä, kun rahaa on säästynyt.
Voi kyllä. Miehen veli teki lapset nuorena kun häpesi omia vanhoja vanhempiaan aikoinaan, ajatuksena ilmeisesti että menisi sitten ihan vallan omien lapsiensa veljestä. No, ei mene. Näyttää ihan ikäiseltään ja vielä alansa takia se koko ulkonäkö ja tyyli on ihan sellainen nörtti/lukion matikanopettaja. Nyt sitten kun ne lapset on täysi-ikäisiä niin intoilee kun lähdetään sit baariin ja vedetään viinaa niin maan perusteellisesti. Juu, ei. Älkää menkö, anna niiden lasten elää sitä omaa nuoruuttaan, se sun oma meni jo.