Onko sinusta ok että lapsi syö jo kaupassa jonkun tuotteen ja sitten ostoshinalle laitetaan vain tyhjä pakkaus?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä siis avata kaupassa oluen ja tehdä ostokseni sitä särpien ?
Sinä et ole lapsi.
Lapsi siis mielestäsi saisi avata oluen kaupassa?
Älä yritä olla hauska, kun et sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
AP, se on yksinkertaisesti keharitasoista meininkiä. 🥱
Näkee kun lapsi ryömii hihnalle ja kiskoo jo voimalla melkein kassan kädestä. Niin on "sokerit alhaalla". Ei kai ne sitten opi vaikka jos sanookin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, se on yksinkertaisesti keharitasoista meininkiä. 🥱
Näkee kun lapsi ryömii hihnalle ja kiskoo jo voimalla melkein kassan kädestä. Niin on "sokerit alhaalla". Ei kai ne sitten opi vaikka jos sanookin.
Sama suomeksi?
Eli tähänkään ei ole yhtä oikeaa vastausta.
Moukkamaista syödä kaupassa. Se on erittäin huono tapa, jos ei ole mikään hätä.
Mun lähikaupassa pari kassarouvaa oli tuohtuneita, kun löysivät käärepapereita ja tyhjän limupullon käytäviltä. Toiset näyttävät hyväksikäyttävän tuota toimintaa varastamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Moukkamaista syödä kaupassa. Se on erittäin huono tapa, jos ei ole mikään hätä.
Mun lähikaupassa pari kassarouvaa oli tuohtuneita, kun löysivät käärepapereita ja tyhjän limupullon käytäviltä. Toiset näyttävät hyväksikäyttävän tuota toimintaa varastamiseen.
Poikkeus vahvistaa säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sopivaa. Huono tapa, huonoille tavoille opettamista. Lapsi voi odottaa syötäväänsä kyllä.
niin siis kumpaa tässä nyt tarkoitetaan? Sitä, että lapselle ollaan ostamassa esim. jäätelöä, mutta ollaan vielä kaupassa sisällä pyörimässä ennen kassalle menoa?
Vai sitä, että lapsella on nälkäkiukkukohtaus matalien verensokereiden takia?
Ekassa pitäisi malttaa odottaa että tuote on maksettu, mutta tokassa mielestäni voi ja kannattaakin antaa. Kärsin itsekin matalista verensokereista aika ajoin. Olen kyllä tosin aina kauppaan mennessä edes jotenkin jo varautunut itse.
Samalla tavalla pitää varautua lapsen kanssa. Säännöllinen ruoka, niin mitään yhtäkkisiä nälkäkiukkukohtauksia ei tule. Nälkä ei ole hyvä syy käyttäytyä miten huvittaa. Kiukuttelevaa lasta pitää kasvattaa, eli komentaa lopettamaan kiljuminen ja raivoaminen, ja jos ei tehoa niin ulos kaupasta. On aikuisiakin jotka käyttää tuota nälkäkiukku termiä ja käyttäytyvät huonosti. Ei ole ok, eikä lastakaan pidä opettaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain hätätapauksessa. Mielummin ensiapusnäkki lapselle kuin puoli tuntia nälkäkiukkuhuutoa
Oon käynyt maksamassa tuotteen kassalla, syönyt sen ja sitten mennyt ostoksille.
Tämä.
Miksei siellä kaupassa saa itkeä? Onko niin heikot hermot vanhemmilla. Itkupotku raivarit kaupan lattiallakin kuuluu pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä taidettiin ennen tehdä enemmän. Lapsi söi jonkun suklaapatukan tai jäätelön.
Milloin tää sun "ennen" oli?
Lapselle ei pidä opettaa, että se saa kaiken heti, kun se hiukan vaan vinkaisee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä taidettiin ennen tehdä enemmän. Lapsi söi jonkun suklaapatukan tai jäätelön.
Milloin tää sun "ennen" oli?
Lapselle ei pidä opettaa, että se saa kaiken heti, kun se hiukan vaan vinkaisee
Varsinkaan karkkia. Karkkipäivä erikseen.
Olen ollut kaupassa töissä ja ainakaan omistajia ja henkilöstöä se ei häiritse, päinvastoin, jos näin saada lapsi viihtymään ja pidennettyä vanhempien ostoaikaa, mikä sen parempi. Ja kaikilla on hyvä mieli.
Henk.koht.ajattelen, vaikka syöty tuote jäisi maksamatta, jota tapahtuu harvoin, niin todelliset näpistykset ja hävikit tapahtuvat muualla esim. aikuiset ihmiset avaavat pakkauksia ja näin tuotetta ei voi myydä sen jälkeen. Lasten syömisissä kun puhutaan muutamasta eurosta.
Olen järkyttynyt lukemastani. Että suklaapatukkaa nälkäiseen suuhun. Ja anna kun arvaan, sitten ei ruoka maistu.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt lukemastani. Että suklaapatukkaa nälkäiseen suuhun. Ja anna kun arvaan, sitten ei ruoka maistu
Oman havaintoni mukaan lasten kiukkukohtaukset tulevat silloin, kun vanhemmat yrittävät tehokkaasti maksimoida aikansa ja lähdetään suoraan kauppaan päiväkodista, jolloin lapsen edellisestä ruokailusta voi olla useampi tunti ja reipasti liikuntaa sen päälle, jolloin nälkä ja jano voi yllättää.
Minusta vähän enemmän suvaitsuvaisuutta siihen pienilapsiarkeen, sillä se ei montaa vuotta kestä ja vanhemmilla voi olla omat haasteet työssä, ikääntyvät vanhemmat huolehtivana ja lapsiperheen arki. Monet kaupat varaavat hedelmiä veloituksetta, mutta niitäkään ei ole kaikissa paikoissa. Eikä se lapsenkaa maailma kaadu, jos nälkään saa muutaman kerran vuodessa suklaapatuukan, maailma ei siihen kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt lukemastani. Että suklaapatukkaa nälkäiseen suuhun. Ja anna kun arvaan, sitten ei ruoka maistu
Oman havaintoni mukaan lasten kiukkukohtaukset tulevat silloin, kun vanhemmat yrittävät tehokkaasti maksimoida aikansa ja lähdetään suoraan kauppaan päiväkodista, jolloin lapsen edellisestä ruokailusta voi olla useampi tunti ja reipasti liikuntaa sen päälle, jolloin nälkä ja jano voi yllättää.
Minusta vähän enemmän suvaitsuvaisuutta siihen pienilapsiarkeen, sillä se ei montaa vuotta kestä ja vanhemmilla voi olla omat haasteet työssä, ikääntyvät vanhemmat huolehtivana ja lapsiperheen arki. Monet kaupat varaavat hedelmiä veloituksetta, mutta niitäkään ei ole kaikissa paikoissa. Eikä se lapsenkaa maailma kaadu, jos nälkään saa muutaman kerran vuodessa suklaapatuukan, maailma ei siihen kaadu.
Kunhan ei ole lähes päivittäistä niin sitten ok.
Kaupan omaisuutta, kunnes maksettu mene maksaa erikseen, jos pakko saada 10minuuttia aikaisemmin jos ei jaksa odottaa, ruokimlapsesi ennen kauppaan lähtöä.
Rikoksella aiheutetun vahingon korvaaminen jälkikäteen ei poista rikosta. Varkaus on silti tapahtunut.
Joskus kaupassa yllättänyt aivastus ja rään vuotaminen, eikä omaa paperia matkassa niin on pitänyt avata joku nenäliina- tai talouspaperipaketti ja maksaa se tietenkin sitten kassalla. Siitepölyallergisen ongelmia, nytkin semmoinen saastemäärä ilmassa koivun siitepölyä ettei lääkekään täysin tehoa!
Vierailija kirjoitti:
Vain hätätapauksessa. Mielummin ensiapusnäkki lapselle kuin puoli tuntia nälkäkiukkuhuutoa
Ja sinne kauppaanko ei voi ottaa vaikka taskuun mukaan sille kurittomalle lellikakaralle jotain syötävää? Sellaisessa pakkauksessa sitten vaan, ettei voi marketista varastetuksi katsoa. Onko ihan totta, ettei tuollaista maksimissaan tunnin reissua pysty ilman syömistä käymään?????
Samoin voisi opettaa ne olemaan yleisillä paikoilla ihmisiksi.
Kaupassa ei olla kuin pellossa. Eikä pellollakaan olla "kuin pellossa". Lapset ei opi mitään jos ei opeteta.