Onko sinusta ok että lapsi syö jo kaupassa jonkun tuotteen ja sitten ostoshinalle laitetaan vain tyhjä pakkaus?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi ei syö kotona ennen kuin lähdetään kauppaan?
Tai autossa? Tai lastenrattaisiin/taskuun lapselle pieni eväs, jonka voi syödä vaikka kaupan pihalla, ennen kuin astutaan kaupan ovesta sisään.
OIKEESTI HALOO.
Jos tullaan töistä, haetaan lapsi päiväkodista ja sieltä suoraan kauppaan?
Mitä kohtaa tuosta lainaamastasi et ymmärtänyt? Eihän siihen mitenkään liity se, mistä ollaan tulossa vaan minne ollaan menossa. Eikö aikuinen voi jo aamulla lähtiessään ottaa taskuunsa / laukkuunsa / rattaiden taskuun, tai jos autolla kulkee niin säilyttää aina autossa pikkuevästä, hedelmäsosetta, hedelmäpatukkaa, rusinarasiaa tms.? En kokenut tuota itse ollenkaan ongelmaksi, että työrepussani kulki aina hedelmäpatukoita muutama varalla. Vaikka kuljin pyörällä, ei ne siellä mitään painaneet. Isoin ongelma oli, että ne muisti sieltä ottaa käyttöön ennen vanhenemista ja laittaa uusia tilalle.
Vastauksena kysymykseen, ei ole ok. Jollei vanhempi kykene välipalaa mukanaan kuljettamaan, niin ensin mennään kauppaan, ostetaan välipala, syödään se maksamisen jälkeen ja sitten mennään varsinaisille ruokaostoksille. Ihan jo siksikin, ettei se lapsi klähmi ruokaisilla käsillään kaupassa myytävänä olevia tuotteita, hyllyjä, muita asiakkaita.
eri
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä siis avata kaupassa oluen ja tehdä ostokseni sitä särpien ?
Sinä et ole lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sopivaa. Huono tapa, huonoille tavoille opettamista. Lapsi voi odottaa syötäväänsä kyllä.
niin siis kumpaa tässä nyt tarkoitetaan? Sitä, että lapselle ollaan ostamassa esim. jäätelöä, mutta ollaan vielä kaupassa sisällä pyörimässä ennen kassalle menoa?
Vai sitä, että lapsella on nälkäkiukkukohtaus matalien verensokereiden takia?
Ekassa pitäisi malttaa odottaa että tuote on maksettu, mutta tokassa mielestäni voi ja kannattaakin antaa. Kärsin itsekin matalista verensokereista aika ajoin. Olen kyllä tosin aina kauppaan mennessä edes jotenkin jo varautunut itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko minä siis avata kaupassa oluen ja tehdä ostokseni sitä särpien ?
Sinä et ole lapsi.
Lapsi siis mielestäsi saisi avata oluen kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok, #Itsehillintä, tai sen opettaminen.
Sanoo lapseton kaikki tietävä.
Sanoo myös monen lapsen äiti. Niille voi opettaa tapoja, ja antaa ruokaa ajallaan, ja suunnitella muutenkin päivän kulku realistisesti. Plussaa on tietysti, jos osaa ennakoida ja varautua muutoksiin, mutta sitäkin oppii. Jos ei opi, siitä kärsii ympäristö.
Nyt ymmärrän miksi nykyään on niin lihavia lapsia.
Ei normaalisti ole sallittua mutta jos on ns hätätilanne niin tietty, ehkä kerran olen näin tehnyt tässä 12 vuoden aikana jona olen äitinä ollut. Jos sallii moisen jatkuvaan niin lapsi kyllä oppii pian miten syötävää saa kaupassa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok, #Itsehillintä, tai sen opettaminen.
Sanoo lapseton kaikki tietävä.
Sanoo myös monen lapsen äiti. Niille voi opettaa tapoja, ja antaa ruokaa ajallaan, ja suunnitella muutenkin päivän kulku realistisesti. Plussaa on tietysti, jos osaa ennakoida ja varautua muutoksiin, mutta sitäkin oppii. Jos ei opi, siitä kärsii ympäristö.
No mulla nämä jutut on jo historiaa ja itse varasin aina välipalan. Eikä todellakaan mitään suklaata tai jäätelöä nälkään. Mutta puolustankin äitejä, joilla ei ole aikaa tai on unohtunut varautua.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta ei kiinnosta jos joku tekee niin. Kunhan maksaa. Olen aina ihmetellyt näitä toistuvia raivokkaita keskusteluita. Miten teillä on aina aikaa miettiä niin paljon pikkuasioita?
No en minä ainakaan mieti näitä mitenkään aktiivisesti, mutta jos joku tekee aiheesta aloituksen, niin kaipa minäkin saan kommenttina mielipiteeni kertoa. Minun mielipiteeni on, että kaupan tuotteet muuttuu asiakkaan omaisuudeksi vasta kun ne on maksettu, joten kassalla käydään ensin ja vasta sitten tuote otetaan käyttöön.
AP, se on yksinkertaisesti keharitasoista meininkiä. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse syönyt suklaapatukan kun on tullut hypoglygemiakohtaus.
Ja jos alkaa janottaa kesken kaupparreissun, avaan lähdevesipullon ja juon.
Suklaa on minulla (ja yleensä mitä olen jutellut) huono hypoihin kun vaikuttaa niin hitaasti rasvan takia...
toinen diabeetikko
Jännää - minulla on auttanut heti.
Vierailija kirjoitti:
Tätä taidettiin ennen tehdä enemmän. Lapsi söi jonkun suklaapatukan tai jäätelön.
On kyllä jos ei jaksa sen vertaa odottaa että menee kassalle. Tuote ei ole oma ennenkuin se on maksettu. Tuleeko liikaa kasvatusta jos tämän opettaa.
Hätä ei lue lakia, jos vaikka jotain heikottaa tai lapsen saa hiljaiseksi antamalla lakupötkö niin ok.
Siis antaako joku lapselleen välipalaksi suklaapatukoita!? Siinä ei kyllä lasta rakasteta.
Ei ole tullut mieleenkään antaa lapsen syödä kaupassa mitään. Ja muutenkin kauppakiukuttelu loppui heti alkuunsa, kun lapsi(lapset) ei saanut kiukuttelulla tahtoaan läpi.
5 on kasvatettu aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sopivaa. Huono tapa, huonoille tavoille opettamista. Lapsi voi odottaa syötäväänsä kyllä.
niin siis kumpaa tässä nyt tarkoitetaan? Sitä, että lapselle ollaan ostamassa esim. jäätelöä, mutta ollaan vielä kaupassa sisällä pyörimässä ennen kassalle menoa?
Vai sitä, että lapsella on nälkäkiukkukohtaus matalien verensokereiden takia?
Ekassa pitäisi malttaa odottaa että tuote on maksettu, mutta tokassa mielestäni voi ja kannattaakin antaa. Kärsin itsekin matalista verensokereista aika ajoin. Olen kyllä tosin aina kauppaan mennessä edes jotenkin jo varautunut itse.
Nälkäkiukku on legendaa. Jos opettaa että mahassa pitää aina olla jotain, mieluimmin kaupan herkkuja suoraan hyllystä, ja on oikeus kiukuta. Yleensä se on liikalihavilla vielä.
Teoriassahan on aina sekin mahdollisuus, että maksutapahtuma ei kassalla onnistukaan, joku äkkinäinen häiriö verkkopankissa, tai puhelin kieltäytyy yllättäen toimimasta, jos on kokonaan sen varassa. Mitenkäs sitten teet, jos olet maksamattoman tuotteen ottanut jo käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Hätä ei lue lakia, jos vaikka jotain heikottaa tai lapsen saa hiljaiseksi antamalla lakupötkö niin ok.
Onpa hätää kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse syönyt suklaapatukan kun on tullut hypoglygemiakohtaus.
Ja jos alkaa janottaa kesken kaupparreissun, avaan lähdevesipullon ja juon.
Suklaa on minulla (ja yleensä mitä olen jutellut) huono hypoihin kun vaikuttaa niin hitaasti rasvan takia...
toinen diabeetikko
Jännää - minulla on auttanut heti.
Syötettiinkö sinullekin suklaata nälkään?
Ei todellakaan ole ok. Jos lapsi ei kestä kaupassa asiointia huutamatta ja tarvitsee jotain nälkäkiukkuunsa, ota tuote ja käy maksamassa se itsepalvelukassalla ja palaa sitten lapsen syötyä takaisin jatkamaan ostoksia.