Onko sinusta ok että lapsi syö jo kaupassa jonkun tuotteen ja sitten ostoshinalle laitetaan vain tyhjä pakkaus?
Kommentit (291)
On ok poikkeustapauksissa jos kerran maksaa sitten kassalla.
Kolmen lapsen äitinä ei tullut kertaakaan tilannetta että olisin antanut lasten syödä kaupassa ennen kassaa mitään. Jos joskus lapsella oli kova nälkä kauppaan mentäessä niin napattiin pillimehua ja jotain muuta nopeasti syötävää ja maksettiin ne. Mentiin ulos ja lapsi söi ostetut tuotteet ja sitten uudestaan kauppaan varsinaiselle ostoskierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta pääasia ettei varasta.
Itse olen kerran joutunut vetämään kaupan pillimehun ennen maksamista, meni sokerit yhtäkkiä mataliksi ja aina mukava oleva varamehu oli vahingossa jäänyt kotiin.
Silloinhan nimenomaan varastaa, jos käyttää tuotteen ilman että on (vielä) maksanut sitä.
Vinkkinä että vaikka tässäkin ketjussa yksi kauppiaaksi esittäytynyt lupaa että asia ok jos lapsi muuten huutaisi niin ei hän voi muiden kauppiaiden puolesta luvata että tämä olisi ok joka kaupassa. Ja vaikka joku kauppias hyväksyy niin toinen voi pitää sitä varkautena. Kannattaa muistaa se kun syö ennen maksua.
Minä olen opettanut, että ensin maksetaan, mutta kukin taaplaa tyylillään. En paheksu.
Vinkkinä voisin antaa nuo hedelmä pursottimet. On terveellisempiä kuin suklaa patukka. Itselle ei olisi tullut mieleenkään antaa suklaata välipalaksi.
Voisihan se olla diabeetikko tai muu sellainen tapaus, että tarvitaan äkkiä verensokerin kohotus. Aikuinen mieskin vetää siinä vaiheessa jotain suuhunsa. Onko kassa kaukana vai lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta pääasia ettei varasta.
Itse olen kerran joutunut vetämään kaupan pillimehun ennen maksamista, meni sokerit yhtäkkiä mataliksi ja aina mukava oleva varamehu oli vahingossa jäänyt kotiin.
Silloinhan nimenomaan varastaa, jos käyttää tuotteen ilman että on (vielä) maksanut sitä.
Varas on sellainen joka jättää kokonaan maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan se olla diabeetikko tai muu sellainen tapaus, että tarvitaan äkkiä verensokerin kohotus. Aikuinen mieskin vetää siinä vaiheessa jotain suuhunsa. Onko kassa kaukana vai lähellä.
Täytyy varautua aina kun on diabetes.
Ei ole ok, #Itsehillintä, tai sen opettaminen.
Kaupan tuote muuttuu asiakkaan omaisuudeksi vasta sen jälkeen, kun asias on sen kassapisteellå maksanut, joten mitään ei todellakaan syödä (tai oteta käyttäön), ennen kuin on kassalla käyty. Jos lapsi sitten huutaa, ei auta kuin kuunnella huutoa sinne kassalle asti, mutta samalla lapselle opetetaan, että kaupassa pitää ostokset ensin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo lapseton kaikki tietävä.
Ei, mutta ei kiinnosta jos joku tekee niin. Kunhan maksaa. Olen aina ihmetellyt näitä toistuvia raivokkaita keskusteluita. Miten teillä on aina aikaa miettiä niin paljon pikkuasioita?
Juuri eilen todistin tapausta, jossa äiti antoi lapsensa lääppiä paistopisteellä tuotteita ja käsin otti sitten yhden. Punnitsi kyllä ja laittoi paperipussiin, mutta lapsi söi tuotteen jo kaupassa ja pussi jäi "yllättäen" lattialle. Mainitsin asiasta henkilökunnalle ja vastauksena oli, että sitä valitettavasti tapahtuu koko ajan. Tämä on syy, miksen koskaan osta paistopistetuotteita, yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, anna aina periksi lapsellesi.
Voiko oluen juoda ja ottaa hylsystä kassalla pantin?
Saanko minä siis avata kaupassa oluen ja tehdä ostokseni sitä särpien ?
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen todistin tapausta, jossa äiti antoi lapsensa lääppiä paistopisteellä tuotteita ja käsin otti sitten yhden. Punnitsi kyllä ja laittoi paperipussiin, mutta lapsi söi tuotteen jo kaupassa ja pussi jäi "yllättäen" lattialle. Mainitsin asiasta henkilökunnalle ja vastauksena oli, että sitä valitettavasti tapahtuu koko ajan. Tämä on syy, miksen koskaan osta paistopistetuotteita, yäk.
Täälläpäin niissä on muoviset luukut edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, anna aina periksi lapsellesi.
Minä olen opettanut, että ensin maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin niissä on muoviset luukut edessä.
Kaikkialla ei ole. Varsinkaan pikkukaupoissa.
Minua asiakkaana on häirinnyt tosi paljon kun annetaan lasten syödä esim jäätelö kaupassa. Minulla lapsi oli todella voimakkaasti maitoallerginen niin aina piti putsata varuiksi ostoskärryjen aisa ym mistä lapseni piti kiinni kärryissä istuessa. Koska jos lapseni iholle meni maitojäätelöä niin oli kiire antaa antihistamiini, astmalääke ym että ei tule sairaalakeikkaa.
Ihan muutenkin minua ärsyttää jos lapset syövät kaupassa ja lääppivät sitten pillimehua/jäätelöä/banaania kaupan tuotteisiin ja sitten kun otat vaikka leikkelepaketin käteen niin saa ihmetellä että mitä tahmeaa siinä pinnassa on. Jäänyt useampiakin tuotteita ostamatta kun huomaa että niissä on jotain likaa pinnassa. Siis usein nämä jotka antavat lasten syödä kaupassa antavat lasten sitten touhuta muutenkin siellä esim lapsi kulkee ja puristelee kaikkia hedelmiä mihin ylettyy ja sitten makkarapaketteja ja sitten leipiä jne. Olempahan nähnyt että lapset ottivat leivinpaperipakkaukset ja miekkailivat niillä kaupan käytävällä toisiaan vastaan. Vanhempia ei kiinnostanut että pakkaukset ruttautuivat ja välillä lyönnit meinasivat tiputtaa viereisellä hyllyllä olevia lasisäilykkeitä