Onko sinusta ok että lapsi syö jo kaupassa jonkun tuotteen ja sitten ostoshinalle laitetaan vain tyhjä pakkaus?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, sillä se työllistää vartijoita jotka joutuvat sitten tarkkailemaan kys vanhempaa, laittaako sen tyhjän purkin oikeasti siihen hihnalle.
Töissähän se vartija siellä kaupassa on. Miksi olet niin huolissasi siitä, että hän saattaa joutua tekemään töitä työpaikallaan?
Kaupassa saattaa kierrellä useampi rosvo, mutta vartijan aika menee siihen, että vahtii jotain idioottia, joka ei halua kasvattaa kakaraansa tavoille. Tuo ei kuulu heidän työnkuvaan. -eri
Vierailija kirjoitti:
On. Jos nälkäkiukku tulossa, tuo palvelus kaikille kaupassa.
Tosin voisi kysyä, miksi se kupeiden hedelmä pitää raahata nälkäisenä kauppaan.
Miksi sormet jäätyvät joskus pakkasessa, vaikka piti olla tosi lämpöiset hanskat, miksi joskus tulee iltapäivällä jo väsy, vaikka nukkuisi yöllä hyvin, miksi toinen auto naarmutti autoa, vaikka oli hyvin tilaa, miksi pierettää, vaikka ei ole syönyt mitään erikoista, miksi lapselle tuli jano ja kiukku, vaikka ei ole pitkä, kun joi, miksi taloyhtiön hissi on rikki, kun on isot kantamukset, niin tosiaan. Onhan näitä. Meille tavallisille ihmisille sattuu ja tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi häiritä muita asiakkaita. Ei mitenkään. Jos on yrittäjälle ok, niin ei pitäisi olla muilla nokan koputtamista.
No eihän se ole yrittäjälle mitenkään ok, mutta asiakkaita on palveltava ja oltava asiakasystävällinen, mielin kielin.
Jos totuus kerrottaisiin, niin se olisi täysin toisenlainen. On kauppiaalle hyvin ikävää mennä ottamaan maksamatonta suklaapatukkaa lapsen suusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sopivaa. Huono tapa, huonoille tavoille opettamista. Lapsi voi odottaa syötäväänsä kyllä.
niin siis kumpaa tässä nyt tarkoitetaan? Sitä, että lapselle ollaan ostamassa esim. jäätelöä, mutta ollaan vielä kaupassa sisällä pyörimässä ennen kassalle menoa?
Vai sitä, että lapsella on nälkäkiukkukohtaus matalien verensokereiden takia?
Ekassa pitäisi malttaa odottaa että tuote on maksettu, mutta tokassa mielestäni voi ja kannattaakin antaa. Kärsin itsekin matalista verensokereista aika ajoin. Olen kyllä tosin aina kauppaan mennessä edes jotenkin jo varautunut itse.
Nälkäkiukku on legendaa. Jos opettaa että mahassa pitää aina olla jotain, mieluimmin kaupan herkkuja suoraan hyllystä, ja on oikeus kiukuta. Yleensä se on liikalihavill
Ei ole. Huomaa kommentistasi, ettet ole itse koskaan kärsinyt siitä. Itsellä niitä tulee vieläkin vahingossa, vaikka kuinka yritän välttää.
-sama ja bmi 20 joten mikään superlihava en ole vaan 3 kiloa pois, niin olen jo sitten alipainon puolella ihan virallisestikin.
En antanut lasteni koskaan tehdä sitä, mutta hätätilanteessa niin voi tehdä. Joskus on parempi olla onnellinen kuin oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi häiritä muita asiakkaita. Ei mitenkään. Jos on yrittäjälle ok, niin ei pitäisi olla muilla nokan koputtamista.
No eihän se ole yrittäjälle mitenkään ok, mutta asiakkaita on palveltava ja oltava asiakasystävällinen, mielin kielin.
Jos totuus kerrottaisiin, niin se olisi täysin toisenlainen. On kauppiaalle hyvin ikävää mennä ottamaan maksamatonta suklaapatukkaa lapsen suusta.
Oletko sä kauppias? Jos et niin oleppa hiljaa..
Vierailija kirjoitti:
Lapsen kanssa ulos syömään se snäkki ja sit ostelee.
Siinä oppii lapsi, ettei kaupassa syödä. Hän voi jatkossa avata kaupan sisällä vaikka mitä 🤷 sitku avaaki semmost mihi ei oo vanhemmil varaa, ni sit on kivaa kaikilla.
Toivottavasti noiden kaupassa lastaan syöttävien lapset avaa jonkun kalliin ruuan pakkauksen. Voi vanhemmat sitten miettiä kannattiko opettaa syömään kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sormet jäätyvät joskus pakkasessa, vaikka piti olla tosi lämpöiset hanskat, miksi joskus tulee iltapäivällä jo väsy, vaikka nukkuisi yöllä hyvin, miksi toinen auto naarmutti autoa, vaikka oli hyvin tilaa, miksi pierettää, vaikka ei ole syönyt mitään erikoista, miksi lapselle tuli jano ja kiukku, vaikka ei ole pitkä, kun joi, miksi taloyhtiön hissi on rikki, kun on isot kantamukset, niin tosiaan. Onhan näitä. Meille tavallisille ihmisille sattuu ja tapahtuu.
Kova puolustelu, vaikka kyse olisi vain pitää mukana laukussa kiukkua varten esim. pientä rusinapakettia :D
Niin mut se on varkaus koska tuotetta ei ole vielä maksettu, sitä ei voi syödä tai juoda ennen maksua
Janoiset pienet lapset, joille vanhemmat antavat pillimehun ja joka sitten vedetään tyhjänä lukijasta, eivät ole kaupan ongelma.
Kauppa miettii ihan eri tilanteita silloin kun puhutaan häiriökäytöksestä tai varkauksista.
Ehkä noin voi toimia lapsen kanssa, joka on niin pieni ettei ymmärrä, että kaikki pitää maksaa. Ei enää isomman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjäperheestä ja vanhempani ovat. Olen työskennellyt alalla, joten turpaa rullalle nyt siellä vaan.
Olen luullut, että näin toimitaan vain maalla kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kova puolustelu, vaikka kyse olisi vain pitää mukana laukussa kiukkua varten esim. pientä rusinapakettia :D
Olikohan toi puolustelu vai enemmän tilanteiden kuvaus?
Kun lapsi oli pieni, niin en kyllä itsekään pitänyt koskaan takkien taskuissa rusinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjäperheestä ja vanhempani ovat. Olen työskennellyt alalla, joten turpaa rullalle nyt siellä vaan.
Kauniit käytöstavat sinulla.
Vierailija kirjoitti:
En antanut lasteni koskaan tehdä sitä, mutta hätätilanteessa niin voi tehdä. Joskus on parempi olla onnellinen kuin oikeassa.
Tämä! Hätätilassa jos lapsi siis huutaa nälkää tms.
Parempi ettei muidenkaan asiakkaiden tarvitse kuunnella sitä huutoa kassajonossa.
Lähtökohtaisesti ei, mutta jos joku nyt poikkeustapauksessa antaa huutavalle taaperolle jonkun välipalan kaupassa, jotta myös kaikki kanssa ihmiset saavat ostoksensa tehdä rauhassa ja kuitenkin maksaa sen, kyllä minä ennemmin kiitän kuin alan arvostelemaan.
Prismassa ainakin on viime aikoina ollut näitä "hävikkibanaanikoreja" lapulla, että saa ottaa lapsille kauppavälipalaksi, mikä on mielestäni varsin erinomainen käytäntö. Kaikilla on mukavampi asioida kaupassa, kun ne pienimmät lapsetkin pysyvät tyytyväisinä kauppareissun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Niin mut se on varkaus koska tuotetta ei ole vielä maksettu, sitä ei voi syödä tai juoda ennen maksua
"Avattu tuote on ostopäätös", ei varkaus.
Suotavaa se ei toki silti ole, vaan pitäisi odottaa että se maksukin on hoidettu.
Huomaan että olen joustavampi tässä aiheessa kuin moni muu. No jos banaaneja punnitsee sen kilon pussiin ja sieltä sitten ottaa lapselle banaanin syötäväksi, niin ei kyllä minusta ole ongelma. Se sama pussi menee niiden loppu banaanien kanssa kassalle ja samalla tulee maksettua se sieltä pussista jo syöty banaani.
Vain hätätapauksessa eli jos vaikka diabeetikolla hypo. Muuten pitää kyllä odottaa kassalle asti.