Pisin aika minkä olet ollut erossa aikuisesta lapsestasi?
Mulla tulee nyt neljä kuukautta, kun aikuinen lapsi on ulkomailla yliopistovaihdossa. Vielä pitäis muutama kuukausi kestää.
Kommentit (54)
7kk. Hän oli talven töissä Lapissa ja minä talvehdin etelässä.
Mun lapseni on myös Erasmus-vaihdossa. Olen tottunut olemaan erossa vuodesta 2015, jolloin hän muutti 300 km päähän opiskelemaan. On varmaan vuosikin oltu näkemättä.
Tutkinto ja korkeakoulu on välillä vaihtunut, samoin asuinpaikat.
On mielestäni noloa roikkua aikuistuvissa lapsissaan ja varsinkin pojille teette sillä paljon hallaa. Estätte itsenäistymisen (1 kk armeija-aikana 🤮) ja kuristatte napanuoralla.
Kuka nainen nyt mammanpojan huolisi?
Otti ja lähti jonnekin. Jätti opinnot kesken ja reissaa maailmalla. En tiedä millä rahalla ja kenen kanssa. Kohta tulee vuosi täyteen. Vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Armeijan aikana oli 1 kk näkemättä.
Lähetitkö hänelle kuitenkin tissimaitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa olla aikuisesta lapsesta erossa, mikset mene käymään siellä?
Aikuinen lapsi ei halua vieraita?
Et sinäkään välttämättä. Vai passaako tulla nyt?
Äiti ja isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa nähdään. Hän asuu Australiassa perheineen.
Käytkö heillä kylässä vai tulevatko Suomeen? Jos asuisin Australiassa, en kyllä viitsisi kerran vuodessa käydä Suomessa.
Vuorotellen matkataan. Lapsi haluaa nähdä myös ystäviään täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijan aikana oli 1 kk näkemättä.
Lähetitkö hänelle kuitenkin tissimaitoa?
Hyh hyh, miten ällöttävä kommentti. Vissiin sulla pyörii tuollaiset ajatukset. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni on myös Erasmus-vaihdossa. Olen tottunut olemaan erossa vuodesta 2015, jolloin hän muutti 300 km päähän opiskelemaan. On varmaan vuosikin oltu näkemättä.
On mielestäni noloa roikkua aikuistuvissa lapsissaan ja varsinkin pojille teette sillä paljon hallaa. Estätte itsenäistymisen (1 kk armeija-aikana 🤮) ja kuristatte napanuoralla.
Tämä on juuri sitä perisuomalaista vanhempien tunnekylmyyttä, josta Hesarissa oli jokunen päivä sitten juttua. Normaali kanssakäyminen, rakkaus ja ikävöiminen on jotain roikkumista ja napanuoraan kuristamista. Surullista.
Neljä viikkoa on ollut pisin aika tähän mennessä. Aikuinen lapsi 23 v.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aivan täysin sinun sairas mielipiteesi johon harva normaali vanhempi yhtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytkö heillä kylässä vai tulevatko Suomeen? Jos asuisin Australiassa, en kyllä viitsisi kerran vuodessa käydä Suomessa.
Ulkomailla asuessani alkoi ottaa päähän, että minä kävin tapaamassa ystäviä ja perhettä, mutta he eivät nähneet mitään vaivaa tulla minua tapaamaan. Ihan syyllistettiin, kun kyllästyin tähän kuvioon enkä käynyt enää Suomessa samaan tapaan kuin aiemmin. Sanoin vaan, että kyllä ne lentokoneet lentää molempiin suuntiin eikä aina vain Suomeen päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla asuessani alkoi ottaa päähän, että minä kävin tapaamassa ystäviä ja perhettä, mutta he eivät nähneet mitään vaivaa tulla minua tapaamaan. Ihan syyllistettiin, kun kyllästyin tähän kuvioon enkä käynyt enää Suomessa samaan tapaan kuin aiemmin. Sanoin vaan, että kyllä ne lentokoneet lentää molempiin suuntiin eikä aina vain Suomeen päin.
Lapseni ystävät puolestaan matkaavat innolla vierailulle, samalla ovat käyneet kiertämässä Australiaa ja naapurimaita. Jälkikasvun kanssa tietty hillitymmin jne.
10 kuukautta, kun hän oli juuri pahimpaan korona-aikaan vaihdossa. Olisin käynyt, mutta kohdemaassa oli niin järjettömän tiukat rajoitukset ettei siinä olisi ollut järkeä.
Saattaa mennä parikin vuotta ennen kuin vaivautuu käymään.
Vierailija kirjoitti:
Otti ja lähti jonnekin. Jätti opinnot kesken ja reissaa maailmalla. En tiedä millä rahalla ja kenen kanssa. Kohta tulee vuosi täyteen. Vituttaa.
Mitä se vetää. Mitä sä. Verenperintöä toi.
Oliskohan 8 vuotta, kun 32 vuotiaan pojan oon Viimeksi tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika asui armeija-aikana vielä kotona eli kävi täällä aina lomilla vähintään kääntymässä, vaikka olisi muuten mennyt kavereidensa kanssa jossain muualla. Ja armeijan jälkeen hän muutti omilleen noin viiden kilometrin päähän ja poikkeaa meillä pari-kolme kertaa kuukaudessa syömässä, kahvilla, saunassa tai ihan muuten vaan. Pitäisikö kieltää käymästä, ettei vaan napanuora kiristä liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se vetää. Mitä sä. Verenperintöä toi.
No kuule, en tiedä vetääkö vai jättää vetämättä. Mä vedän keskikaljaa saunan jälkeen.
Nelisen kuukautta.