Mies haluaa salailla väkivaltaisuuttaan
Erotaan miehen pitkäaikaisen aggressiivisuuden vuoksi, mikä lopulta äityi väkivallaksi. Mies haluaisi pitää eron syyn tutuilta salassa, ja on levittänyt itse väittämää että haluan erota jonkun oman kriisini takia. Ei minulla ole tarvetta alkaa pilaamaan miehen mainetta ja elämää, mutta tuo että hän valehtelee minusta ja tekee itsestään uhrin on vähän liikaa. Mitä mieltä, miten toimia?
Kommentit (46)
Sanot kaikille ja vaikka laitat omaan someesi, että sinulla ei ole mitään henkilökohtaista kriisiä. Valitettavasti Suomessa ei voi sanoa ystäväpiirilleen, että on eronnut väkivaltaisesta liitosta, vaikka olisi lääkärintodistukset, lähestymiskiellot ja oikeuden päätökset, koska Suomessa saa kunnianloukkaussyytteen myös oikean tiedon levittämisestä. Mutta miehen levittämät perättömät huhut saat toki oikaista.
Älä lähde suojelemaan väkivaltaista miestä. En halua pilata mainetta = omalla kustannuksellaan hänen suojelu. Itsehän hän oman sänkynsä tässä pedannut - maatkoon siinä.
Teet rikosilmoituksen siitä väkivallasta jonka kohteeksi jouduit. Vaikka se ei johda syytteeseen todisteiden puuttuessa niin rikosilmoitus on tehty ja kirjattu.
Ei ihmiset ole tyhmiä. Tuo edellinen neuvo on hyvä. "Ei minulla ole kriisiä"
Vierailija kirjoitti:
Sanot kaikille ja vaikka laitat omaan someesi, että sinulla ei ole mitään henkilökohtaista kriisiä. Valitettavasti Suomessa ei voi sanoa ystäväpiirilleen, että on eronnut väkivaltaisesta liitosta, vaikka olisi lääkärintodistukset, lähestymiskiellot ja oikeuden päätökset, koska Suomessa saa kunnianloukkaussyytteen myös oikean tiedon levittämisestä. Mutta miehen levittämät perättömät huhut saat toki oikaista.
Tämä ei pidä paikkaansa. Ei ole kunnianloukkaus, jos väite ei ole valheellinen. Eikä mieskään voi olla niin tyhmä, että lähtisi oikeuteen viemään perätöntä kunnianloukkaus syytettä, jonka seurauksena joutuisi itse rikostutkinnan alaiseksi lol
Itse sain anopin ja apen vihat ikuisesti niskaani, kun kerroin heille miehen olleen minua kohtaan väkivaltainen. Valehtelin kuulemma. Hoh.
Vierailija kirjoitti:
Sulla nyt menee asiat vähän sekaisin. Ei ole kunnianloukkaus kertoa, että on eronnut parisuhteesta väkivallan vuoksi. Toi totuuden levittäminen mihin viittaat tarkoittaa tilannetta, jossa levitetään esim. arkaluontoisia lääketieteessä tms. vahingoittamismielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei pidä paikkaansa. Ei ole kunnianloukkaus, jos väite ei ole valheellinen. Eikä mieskään voi olla niin tyhmä, että lähtisi oikeuteen viemään perätöntä kunnianloukkaus syytettä, jonka seurauksena joutuisi itse rikostutkinnan alaiseksi lol
Pitää paikkansa. Suomessa ei saa tuoda julki oikeaa tietoa mieskumppanin väkivaltaisuudesta. Täällä vaimonhakkaajia hyysätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksityisel%C3%A4m%C3%A4%C3%A4_loukkaava_t…
Ei auta se että tieto on totta.
M59+
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suomen oikeusjärjestelmä on rikollisten puolella.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain anopin ja apen vihat ikuisesti niskaani, kun kerroin heille miehen olleen minua kohtaan väkivaltainen. Valehtelin kuulemma. Hoh.
Heitä kiukuttaa, kun epäonnistuivat kasvatuksessa noin pahasti
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksityisel%C3%A4m%C3%A4%C3%A4_loukkaava_t
Voi kulta pieni, kun jos henkilöä syytetään rikoksesta niin sitä ei lasketa yksityiselämää loukkaavaksi tiedoksi.
Väkivaltainen ei lopeta väkivaltaansa eron myötä, vain muoto muuttuu.
Suhteessa saat henkistä väkivaltaa ja ilmeisesti fyysistäkin, suhteen jälkeen yleensä epäsuoraa. Maineen lokaamista, ym.
Sitten jos itse kerrot totuuden niin kukaan ei usko sinuakaan, kosk tarinoita on nyt 2. Ja tutkimusten mukaan se kenen tarinan kuulee ekana, kuulija yleensä uskoo, eli tässä se joka lyö ensin, yleensä voittaa.
Itselle kävi sama juttu ja mies tuhosi käytännössä koko silloisen elämäni.
Paras mitä voi tehdä on katkaista välit kaikkiin sellaisiin tahoihin, ketä mies myrkyttää sinua vastaan -> tämä johtaa siihen että se myrkky jää sinne heidän suhteeseensa. Toksiset ihmiset tappavat lopulta toinen toisensa, kun eivät pääse karkuun sitä myrkkyään.
Jos siis pystyt, niin mene vaan eteenpäin.
Toki sitten jos korviisi kantautuu joku todell räikeä rikoksen tunnusmerkit täyttävä valhe, niin rikosilmoitus kunnianloukkauksesta todisteineen menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suomen oikeusjärjestelmä on rikollisten puolella.
Jeps. Nämä pitää kommunikoida jotenkin kautta rantain, että ihminen on paha.
Toki aina vio hyvin painokkaasti ilmaista, että ei voi juridisista syistä ottaa kantaa ero syihin, mutta että on todella onnellinen, ettei tarvitse olla enää missään tekemisissä tyypin kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksityisel%C3%A4m%C3%A4%C3%A4_loukkaava_t
Voi kulta pieni, kun jos henkilöä syytetään rikoksesta niin sitä ei lasketa yksityiselämää loukkaavaksi tiedoksi.
Silloin henkilöä pitää syyttää rikoksesta eli väkivallasta pitää ensin tehdä rikosilmoitus. Ja silloinkin julkinen kommentointi on oltava sanamuodoltaan hyvin tarkasti harkittua.
"Minulla ei ollut kriisiä. Mies kohteli minua tavalla jota kenenkään ei tarvitse toiselta ihmiseltä sietää. Liittomme loppui siihen."
M59+
Vierailija kirjoitti:
Teet rikosilmoituksen siitä väkivallasta jonka kohteeksi jouduit. Vaikka se ei johda syytteeseen todisteiden puuttuessa niin rikosilmoitus on tehty ja kirjattu.
Myös tämä!
Juuri näin väkivaltaiset miehet toimii. Pääset vähällä jos mies kertoilee muille sinulla olevan kriisi. Yleensä miehet satuilee muille naisen olleen ainakin jotakin näistä; hullu, epävakaa, hoora tai tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, minäkin otin yhteyttä lopulta miehen äitiin, mutta ilmeisesti ei olisi kannattanut. Jotenkin ajattelin, että kokisi empatiaa naista kohtaan, mutta kävipähän selväksi mistä on pahuutensa perinyt.
Naiset haluaa komean miehen joka onkin väkivaltainen jännämies. Varmaan ap on saanut treffi kutsuja tavallisilta kilteiltä miehiltä mutta antanut kaikille pakit koska miehen ulkonäkö on tärkein ja nyt saat kärsiä kun otit sen komean miehen.
Ei toimi ainakaan hänen läheisille. Jos sanot, että sinua on hakattu, niin sinua pidetään sen jälkeen katkerana ja kostonhimoisena. Mies on manipuloiva ja taitava asettamaan itsensä uhriksi. Nyt hän on sanonut, että sinulla on oma asia, mikä pitää selvittää; jos sanot sen jälkeen, että mies on väkivaltainen, niin se ei mene läpi. Ainakaan miehen läheisille. Ellei ole jotain pitävää todistetta