Mitä ajattelette henkilöstä, joka luopuu koirastaan lapsen syntymän jälkeen kun aikaa ei riitä enää koiralle?
Ensin oli suorastaan pakko saada se koira tunnepohjalta koirakuumeen seurauksena. Sitten syntyy lapsi ja koirasta luovutaan, koska aika ja energia ei enää riitä koiralle jaettavaksi.
Kommentit (28)
Itse varmaan tässä tilanteessa yrittäisin ensisijaisesti etsiä koiralle väliaikaista (ehkä pitkäaikaistakin) hoitopaikkaa sen sijaan että suoraan luopuisin kokonaan. Koirani ovat olleet minulle tärkeitä perheenjäseniä ja ei niistä noin vain luovuta lopullisesti ellei ole ihan pakko. Masennuin aikoinaan pahasti ja pitkän harkinnan jälkeen päätin luopua silloisesta koirastani kun en jaksanut enää käydä kuin välttämättömät pissalenkit ja jokainen koira kuitenkin tarvitsee useamman tunnin aktiviteettia päivässä voidakseen hyvin. Löysin mukavan oloisen uuden omistajan joka ensi alkuun raportoi miten hyvin menee koiran kanssa pienistä sopeutumisvaikeuksista huolimatta. Mutta koiran ahdistusoireet eivät olleetkaan vain sopeutumista uuteen kotiin vaan alkoi oireilla pahasti esim. tuhoamalla huonekaluja ja haukkumalla ja ulvomalla, tällaista ei ollut minun omistuksessani, oli siis 5-vuotias, hyvin rauhallinen ja tasapainoinen koira jolla ei ollut aikaisemmin eroahdistusta. No, aikansa yritettyään uusi omistaja päätti palauttaa koiran kun ahdistus ei lähtenyt helpottamaan ja luojan kiitos siinä vaiheessa olin saanut itseni levättyä ja lääkittyä siihen kuntoon että pikkuhiljaa kykenin taas huolehtimaan koirastani. Eleli sitten minun luonani elämänsä loppuun asti ja lopulta olin suunnattoman onnellinen että koira palautui. Oli niin upea tyyppi. Mutta mitä jos en olisikaan kyennyt ottamaan koiraa takaisin? Olisi varmaan päätynyt kiertämään ahdistuneena omistajalta omistajalle "ongelmakoiraksi" leimattuna... Hirveä ajatus :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, voi sitten miettiä, miksi hankit tuollaisen akan, kun varoitusmerkit olivat ilmassa. Tunnepohjalta vissiin. Ilmeisesti vaatimus rationaalisuudesta ei sitten päde parisuhdetta etsiessä?
Ei suunnitellut mitään koiranhankintaa silloin kun alettiin seurustelemaan.
Onneksi järkevöityy lapsen saatuaan.
Tuollaisella akalla lienee mt-ongelmia muutoinkin. Normaali tervepohjainen empatiakyky loistaa poissaolollaan ja koira on vain hyödyke jota pidetään niin kauan kuin se tuo itselle sisältöä elämään tietyllä hyötysuhteella.
Armeliaampaa olisi lopettaa koira.
en pidä, tuttu teki noin, pyysi kummiksi en suostunut
Niin, voi sitten miettiä, miksi hankit tuollaisen akan, kun varoitusmerkit olivat ilmassa. Tunnepohjalta vissiin. Ilmeisesti vaatimus rationaalisuudesta ei sitten päde parisuhdetta etsiessä?
Mutta siis joo. Minun mielestä asiasta on melko turha keuhkota, kun ihmiset ottavat niitä elukoita hetken mielijohteesta, eikä kukaan ulkopuolinen sille mitään voi. Koiralle on piemempi paha vaihtaa kotia kuin olla huonossa kodissa. Koira sopeutuu todella nopeasti uusiin omistajiin.