Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ALV:n nosto tulee näkymään arjessa?

Vierailija
11.08.2024 |

Siis konkreettisesti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat nousee, itse asiassa eilen huomasin et salessa taas kivasti noussu jo ja syyskuussa jysähtää 😔 

Vierailija
2/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa köyhtyy entisestään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv:n puolentoista prosenttiyksikön korotus näkyy välittömästi ihmisten taloudessa. Yleinen 24 prosentin arvonlisäverokanta koskee monia Suomessa myytäviä tuotteita ja palveluita. Ja nythän se vero nousee 25.5 prosenttiin syyskuun alusta.

Vierailija
4/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostovoima vähenee ja valtion tulot supistuvat.

Vierailija
5/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. 

Vierailija
6/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaille ei mitenkään, keskituloiset harkitsevat enemmän suurempia ostoksia ja eivät osta kovin kallista, vähävaraisilla jää se vähäkin ostamatta, köyhät eivät pysty ostamaan yhtään mitään, varattomat aloittavat varastelun. Näin näkyy arjessa.

Vierailija
7/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vähemmän Suomesta ja sijoitan enemmän. Ulkomaan matkat tulevat houkuttelevimmiksi.

Vierailija
8/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa arjessa tulee näkymään niin, että ostan entistä vähemmän ja tilaan ulkomailta kaiken, minkä voin silloin, kun jotain on pakko ostaa. En ole tähän asti sitä paljon harrastanut, mutta nyt alan ihan protestimielessä hankkia kaikki käsityötarvikkeet ym. mitä silloin tällöin tarvitsen Suomen ulkopuolelta niin pienissä erissä, ettei tarvitse maksaa alv:a.

Ruokakauppaan tulee menemään entistä vähemmän rahaa myös, koska kaikki loppukin turha karsiutuu nyt ostoskärrystä pois. Jos tekee mieli makeaa, leivon jotain tai teen itse fudgea tai marmeladeja itse poimituista marjoista.

Aivan kaikki, mitä voi paikata ja korjata paikataan ja korjataan ja käytetään täysin loppuun ennen uuden hankkimista ja sittenkin yritän löytää korvaavan tavaran käytettynä tai ulkomailta tilaten.

Perskokkareet haistakoon pitkän 💩n alv:n nostoineen.

Vierailija
9/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entistä vähemmän ostan, teen itse kaiken minkä voi ja niinpä työttömyys lisääntyy kun työpaikat vähentyvät, ei voi mitään, ei me pienituloiset voida pitää konkurssimaata pinnalla.

Vierailija
10/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kallistuu. Jos perheellänne menee tällä hetkellä kulutukseen kaikki mikä tuleekin, niin jatkossa ette voi enää kuluttaa entiseen malliin vaan teidän on tingittävä jostain joka kuukausi. 

Esim. jos kulutatte 60 000 euroan verran vuodessa, teidän pitää miettiä mistä nipistätte yhteensä 725 euron verran. Tämä siis jos yritykset eivät yhtään pyöristä hintoja ylöspäin. Mutta monessa yrityksessä on nyt jo vaarassa mennä lappu luukulle koska koronavuosista ei ole vielä toivuttu, joten jotkut varmaan korottavat hintoja samalla hieman enemmän, koska korotusten tekeminen on iso työ. 

Osa yrityksistä menee joka tapauksessa konkurssiin mikä vähentää kilpailua ja keskittää kuluttamista suurille yrityksille joilla on ulkomaiset omistajat. Kun nämä pääsevät monopoliasemaan, ne voivat nostaa hintoja vielä paljon enemmän kun kilpailijoita ei enää ole.

t. Pienyrittäjä, joka kertoo jo valmiiksi että ei ole IKINÄ äänestänyt kokoomusta, kun tällä palstalla aina niin oletetaan

Vierailija
11/11 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa arjessa tulee näkymään niin, että ostan entistä vähemmän ja tilaan ulkomailta kaiken, minkä voin silloin, kun jotain on pakko ostaa. En ole tähän asti sitä paljon harrastanut, mutta nyt alan ihan protestimielessä hankkia kaikki käsityötarvikkeet ym. mitä silloin tällöin tarvitsen Suomen ulkopuolelta niin pienissä erissä, ettei tarvitse maksaa alv:a.

Ruokakauppaan tulee menemään entistä vähemmän rahaa myös, koska kaikki loppukin turha karsiutuu nyt ostoskärrystä pois. Jos tekee mieli makeaa, leivon jotain tai teen itse fudgea tai marmeladeja itse poimituista marjoista.

Aivan kaikki, mitä voi paikata ja korjata paikataan ja korjataan ja käytetään täysin loppuun ennen uuden hankkimista ja sittenkin yritän löytää korvaavan tavaran käytettynä tai ulkomailta tilaten.

Perskokkareet haistakoon pitkän 💩n alv:n nostoineen.

Oikein!! Hiljainen kapina ajaa persuhallituksen alas. Kaikki kulutus jäihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi