Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois

Vierailija
17.05.2025 |

En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.

Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.

Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.

Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.

Olinko kohtuuton?

Kommentit (369)

Vierailija
221/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin mies, niin AP:n kanssa seurustelu loppuisi pikaisesti heti kun tajuaisin miten erilaiset arvomme ovat.

Sinun arvosi on saada sinun mukaasi joustava nainen, jonka elämä pyörii sinun ja konsolisi ympärillä ja naisella arvoina olisi esimerkiksi molemmille ihan oikeasti kivan parisuhteen rakentaminen?

Sekoilet. Ainakaan itse en näe kirjoituksessani mitään syytä olettaa minun olevan lesbo?  Enkä ymmärrä, miten seksuaalinen suuntautumiseni liittyy keskusteltavaan asiaan. 

Vierailija
222/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin mies, niin AP:n kanssa seurustelu loppuisi pikaisesti heti kun tajuaisin miten erilaiset arvomme ovat.

Sinun arvosi on saada sinun mukaasi joustava nainen, jonka elämä pyörii sinun ja konsolisi ympärillä ja naisella arvoina olisi esimerkiksi molemmille ihan oikeasti kivan parisuhteen rakentaminen?

Sekoilet. Ainakaan itse en näe kirjoituksessani mitään syytä olettaa minun olevan lesbo?  Enkä ymmärrä, miten seksuaalinen suuntautumiseni liittyy keskusteltavaan asiaan. 

Ahaa eli sinun arvosi on että nainen joustaa miehen miellyttäjänä ja kaiken lisäksi itse olet nainen? Toivottavasti et tyttären äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että mies on introvertimpi kuin sinä ja arvostaa kotoilua. Lisäksi hän investoi muutamiin itselleen tärkeisiin asioihin (konsoli), joihin on ehkä säästänyt pitkäänkin. Muissa asioissa tekee kompromisseja (ruoka, tapahtumat). Sanoit myös, että yrittäjällä ei mene tällä hetkellä hyvin. Yrittäjän täytyy yrittää, myös kiristää vyötä, kunnes taas menee paremmin. Oletko sisäistänyt, mitä tuo yrittäjän elämäntapa on?

Olet mahdollisesti vielä hyvin nuori, tai aina ollut toisella töissä. Mies ehkä odottaa ja katsoo, että ymmärrätkö ja sopeudutko hänen ammattiinsa, eli elämäntapaansa. Muutama kuukausi sinne tai tänne ei pitkäjänteiselle tuota ongelmaa. Sinulle ehkä.

(Muuten, on minunkin miekkonen paljon konsoliensa maailmassa. Mutta muuten ihan täyskymppi

Pitäisin hänen elämäntilannettaan haastavana, koska tulot kriittisessä tilassa. Jos hän olisi muuten mukava ja kipinää löytyisi, sulattaisin kyllä. Mutta tekisin myös selväksi, että niitä sosiaalisempia ja vähemmän pihejä aikoja odottelen ja  pidän myös itsestään selvyyksinä. En pitäisi miehen konsoliutumista ihmeellisenä, koska se on mahdollisesti ollut yrittämisestä johtuen pitkään hänen yksityiselämänsä. Olisi tärkeä jutella rauhassa siitä, onko se hänen tavoitteensa, vai haluaako hän jatkossa  sosiaalisempaa menoa.

Vierailija
224/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies maksoi alkuaikoina mitä tahansa päästäkseen hetken viettämään aikaa kanssani, vaikka välimatkaa oli. Sellaista on rakkaus. Hän on itseasiassa joissain asioissa aika säästäväinen, mutta ei minun suhteeni.

Vierailija
225/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin hänen elämäntilannettaan haastavana, koska tulot kriittisessä tilassa. Jos hän olisi muuten mukava ja kipinää löytyisi, sulattaisin kyllä. Mutta tekisin myös selväksi, että niitä sosiaalisempia ja vähemmän pihejä aikoja odottelen ja  pidän myös itsestään selvyyksinä. En pitäisi miehen konsoliutumista ihmeellisenä, koska se on mahdollisesti ollut yrittämisestä johtuen pitkään hänen yksityiselämänsä. Olisi tärkeä jutella rauhassa siitä, onko se hänen tavoitteensa, vai haluaako hän jatkossa  sosiaalisempaa menoa.

Minä ajattelen että mies ei ole tällä hetkellä valmis parisuhteeseen, sillä ainakin minun kohdallani se edellyttäisi valmiutta asettaa uusi tyttöystävä konsoliharrastuksen edelle. Jos joku odottaa, niin konsoli. Suhteen alun tulisi olla ruusunpunaista huumaa, ei sen odottelua että pääsee tärkeysjärjestyksessä konsoleiden edelle.

Vierailija
226/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanha ystävä on todella pihi, aina ollut. Muuten ihan mukava, fiksu ja kohtelias mies.

Tästä piirteestä tutussa porukassa hyväntahtoisesti naureskellaan. Pari pidempää naissuhdettakin on aikojen kuluessa ollut, mutta kyllä ne ovat isolta osin kaatuneet miehen pihiyteen. Mihinkään maksulliseen tapahtumaan ei voi mennä, ulkona syöminen, konsertit, leffat, kahvilla käynti ihan no no, niihinhän menee rahaa, ei kerta kaikkiaan voi sellaiseen tuhlata.

Nyt mies kohta jäämässä eläkkeelle ja aina surkuttelee naisettomuuttaan ja muistelee haikeana entisiä naisystäviään. Silloin kun naisystävä oli, prioriteettina oli säästää kaikessa, ulkona ei voinut nauttia kahvikupillistakaan. Rahan säästäminen oli tärkeintä, ei yhteiset kokemukset naisystävän kanssa jos ne vaan maksoivat mitään. No, nyt hänellä on luultavasti paljonkin rahaa säästössä, mutta ei parisuhdetta.

Vierailija
227/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen että mies ei ole tällä hetkellä valmis parisuhteeseen, sillä ainakin minun kohdallani se edellyttäisi valmiutta asettaa uusi tyttöystävä konsoliharrastuksen edelle. Jos joku odottaa, niin konsoli. Suhteen alun tulisi olla ruusunpunaista huumaa, ei sen odottelua että pääsee tärkeysjärjestyksessä konsoleiden edelle.

:D :D

Vierailija
228/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä onko tuo lapsellista vai ei? Kuulostaa siltä että teillä on niin erilaiset tavat suhtautua rahaan, ettei suhdetta kannata jatkaa. 

Vierailija
229/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko mies olla vain niin ujo tai introvertti, ettei hän tykkää viettää aikaa isoissa porukoissa ja käyttää sitten tekosyynä sitä, ettei ole rahaa? Ei siis välttämättä johdu siitä, ettet sinä olisi tärkeä, mutta jos tosiaan ei koskaan tahdo viettää aikaa kuin kaksistaan, niin oli syy mikä vaan, niin ei teidän seurustelu kuulosta sellaiselta, että sitä kannattaisi jatkaa, tahdotte selvästi eri asioita elämässä.

Vierailija
230/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.

Joo, tuolta se juuri tuntuu. On ihan ok että aina ei kaikkialle halua tai pääse, mutta suoraan sanoen vituttaa aina kuulla se sama "aa sori aattelin skipata, pitää vähän säästää" ja sitten seuraavana päivänä lähettää jonkun shoppailukuvan että on ostanut sitä sun tätä.

Minulla on periaatteena etten rupea maksamaan muiden menoja. Ehdottamani jutut eivät ole olleet mitä ökykalliita, niin tuntuu pahalta että mies mieluummin kykkii kotona ja säästää sen 10-20 euroa mitä iltaan olisi mennyt sen sijaan että viettäisi normaalin illanvieton.

Mies kiertää myös kaikki kauppojen alelaarit ja jos teke

Teillä on erilaiset elämäntyylit. Hän selkeästi haluaa säästää ruoasta ja sosiaalisen elämän riennoista ja laittaa rahaa esim. elektroniikkaan. Sinä taas päinvastoin. Ei hän välttämättä pyri sinua erityisemmin halveksimaan käytöksellään, mutta ei ilmeisesti vain nauti niin paljon noista illanvietoista ja muista, että kokisi tarvetta sinne lähteä. Se, että lähtisi vain sinua miellyttääkseen ei ehkä myöskään olisi kummankaan kannalta järkevää. Toisaalta hänen roolissaan olisi ihan järkevää sanoa tämäkin asia ääneen eikä käyttää rahan säästämistä tekosyynä. Tai sitten hänellä oikeasti on suu säkkiä myöden ja ostelee niitä konsoleita ym. osamaksulla tai velaksi. Ei nyt joka tapauksessa kuulosta kovin toimivalta tuo teidän yhteiselo.

Vierailija
231/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuhenkisesti ajatellen, teillä on mahdollisuus jatkaa suhdetta fwb-tyyliin, jos mies muuten mukava ja hyvä sängyssä.

Tapailette ilmaisissa/halvoissa menoissa, kotoilette ja harrastatte seksiä silloin kun molemmille sopii. Sinä käyt omissa riennoissasi ja mies on silloin omissa oloissaan ja säästää rahaa.

En tiedä kyllä miten hyvin tuollaiset fwb-suhteet käytännössä toimivat, itsellä ei ole koskaan ollut, olen se verran vanhaa ikäpolvea.

Olen ymmärtänyt, että näissä pitäisi vain olla hyvin rehellinen toista kohtaan, että ei tule väärinkäsityksiä.

Ongelma kai näissä sekin, että voi missata sen itselleen paremmin sopivan kumppanin tällaisesssa. suhteessa ollessaan. 

Tärkeintä varmasti pystyä keskustelemaan kaikista suhteen asioista ja kipukohdista rehellisesti ja tämä tietysti vaikeaa.

Vierailija
232/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole valmis parisuhteeseen APn kanssa? Kaverit parittivat. Ei ollut oma valinta

Vierailija
233/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoisitte miehelle, joka avautuisi täällä, että naisystävä ei suostu lähtemään lätkämatsiin ja kaljalle? Vetoaa rahaan mutta osti juuri 600 eurolla vaatteita ja meikkejä? Lisäksi nainen tekee huonoa ruokaa ja pyytää minua luokseen yöksi (=panemaan) lätkämatsin jälkeen.

Villi arvaus, että alkaisi huutokuoro: maksa sen liput ja kaljat, jos haluut sen mukaan. Ja älä nössö mies valita, jos sut kutsutaan pelin jälkeen pildelle. Ja hommaa ite ruoat, jos ei kelpaa. Saakelin sika!

Mutta toisinpäin mies on tietysti sika.

Vierailija
234/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanoisitte miehelle, joka avautuisi täällä, että naisystävä ei suostu lähtemään lätkämatsiin ja kaljalle? Vetoaa rahaan mutta osti juuri 600 eurolla vaatteita ja meikkejä? Lisäksi nainen tekee huonoa ruokaa ja pyytää minua luokseen yöksi (=panemaan) lätkämatsin jälkeen.

Villi arvaus, että alkaisi huutokuoro: maksa sen liput ja kaljat, jos haluut sen mukaan. Ja älä nössö mies valita, jos sut kutsutaan pelin jälkeen pildelle. Ja hommaa ite ruoat, jos ei kelpaa. Saakelin sika!

Ap surkea poikaystävä linjoilla? Juhuu

Vierailija
235/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huti 😁

Olen nainen 

Vierailija
236/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huti 😁

Olen nainen 

Ja et keksinyt konsoleille parempaa verrokkia kuin meikit ja vaatteet (joita yleensä miehetkin käyttävät, elleivät elä luolassa)? Illanvietoille keksit vastineeksi miehen harrastukseen osallistumisen? Jestas

Pelkkää panemista kinuava on tyylitön ihan sukupuolesta riippumatta, jos ei ole sellaisesta suhteenlaadusta sovittu. Samoin jos tuhlailee satasia, samaan aikaan peruen sovitun menon koska bussilippu on liian kallis, ei ole kovin ihastunut

Vierailija
237/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huti 😁

Olen nainen 

Ja et keksinyt konsoleille parempaa verrokkia kuin meikit ja vaatteet (joita yleensä miehetkin kä

Niin, no kyse on siitä, että onko se satasten tuhlailu konsoleihin sen enempää tuhlailua, kuin vaikka kuuden bailuviikonlopun viettäminen kavereiden kanssa. Jos sinä yksin saat määritellä, mikä on tuhlailua, on onnistumisen mahdollisuudet ainakin tuossa suhteessa olemattomat.

Vierailija
238/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen vanha ystävä on todella pihi, aina ollut. Muuten ihan mukava, fiksu ja kohtelias mies.

Tästä piirteestä tutussa porukassa hyväntahtoisesti naureskellaan. Pari pidempää naissuhdettakin on aikojen kuluessa ollut, mutta kyllä ne ovat isolta osin kaatuneet miehen pihiyteen. Mihinkään maksulliseen tapahtumaan ei voi mennä, ulkona syöminen, konsertit, leffat, kahvilla käynti ihan no no, niihinhän menee rahaa, ei kerta kaikkiaan voi sellaiseen tuhlata.

Nyt mies kohta jäämässä eläkkeelle ja aina surkuttelee naisettomuuttaan ja muistelee haikeana entisiä naisystäviään. Silloin kun naisystävä oli, prioriteettina oli säästää kaikessa, ulkona ei voinut nauttia kahvikupillistakaan. Rahan säästäminen oli tärkeintä, ei yhteiset kokemukset naisystävän kanssa jos ne vaan maksoivat mitään. No, nyt hänellä on luultavasti paljonkin rahaa säästössä, mutta ei parisuhdetta.

Jännä nähdä ostaako palveluja itselleen vanhoilla päivillä vai meneekö hautaansa niiden rahojen kanssa.

Vierailija
239/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nyt ei tarvitse vääntää taas sukupuolisodan aiheeksi, vaan kyse ihan muusta.

Itseäni kiinnostaisi tietää onko mies oikeasti introvertti, eikä tykkää hirveästi bilettämisestä ja sosialisoimisesta, mutta ei ole vain saanut tätä sanotuksi ap:lle. Onko esittänyt muuta suhteen alussa?

Pihiys: Onko aina ja aiemmissa parisuhteissa ja kaverisuhteissa ollut samalla lailla pihi ja aina priorisoinut konsolit sun muut pelit ja vehkeet suhteen tai sosialisoimisen edelle vai onko tämä piirre tullut vasta äskettäin?

Yleensä kyllä pihiys on pysyvä luonteenpiirre, ei välttämättä kaverisuhteissa haittaa samalla lailla kuin parisuhteessa. Tosin voi haitata kaverisuhteissakin jos haluaa pummia muilta eikä suostu maksamaan omaa osaansa yhteisistä menoista.

Ongelmahan tässä se, että ap ja mies eivät oikeasti tunne toisiaan kuin ihan pintatasolta, nyt vasta alkavat tulla luonteet esille kun tulee eka kriisi.

Ap, pidä meidät ajan tasalla uusista käänteistä!

Vierailija
240/369 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huti 😁

Olen nainen 

Ja et keksinyt konsoleille parempaa verrokkia k

Niin, no kyse on siitä, että onko se satasten tuhlailu konsoleihin sen enempää tuhlailua, kuin vaikka kuuden bailuviikonlopun viettäminen kavereiden kanssa. Jos sinä yksin saat määritellä, mikä on tuhlailua, on onnistumisen mahdollisuudet ainakin tuossa suhteessa olemattomat.

Mitkä ihmeen bailuviikonloput?

Jos tuhlaa monta sataa konsoliin, mutta ei vietä aikaa uuden tyttöystävän kanssa koska 6 euron junaliput ovat liikaa, suhteen mahdollisuudet ovat olemattomat. Kun siihen suhteeseen ei selvästi ole pienintäkään motivaatiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi