Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois
En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.
Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.
Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.
Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.
Olinko kohtuuton?
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Rahahommat ärsyttää minuakin. 1500€ polkupyörään tai monta sataa johonkin elektroniikkaan mies tuhlaa koska vaan, mutta lomamatkalle pitää ottaa budjettivaihtoehto koska ei ole rahaa paria sataa lisää. Myös ruokakaupasta hän kahmii kalleinta ja parasta merkkiä, ei suinkaan alea tai isompia pakkauksia, mutta vaikkapa leffaan emme voi mennä koska lippu maksaa paljon.
Minä makselen näitä "liian kalliita" asioita täysin itse, koska en halua ihan kaikesta aina tinkiä. Toki hän huokailee sitten sitä minun rahanmenoani.
Taloudellsta hyväksikäyttöä ja taloudellista pettämistä. Onko mies niin helmi, että hänestä pitää maksaa? Koska sitähän sinä nyt teet, kun kustannat miehen menoa miehen tuhlatessa rahansa itseensä. Häntä ei kiinnosta panostaa suhteeseen, sinuun tai yhteiseen aikaan taloudellisesti.
Tai pitää sinua äidin tyylisenä hahmona, joka maksaa yhteisiä juttuja kun teinimies saa tuhlata viikkorahansa vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:ssa on edelleen jotain todella epäaitoa. Pitkiä tekstejä ilman uutta näkökulmaa. Paljon sanoa, vähän asiaa.
Kaikille on jo tullut selväksi, että ap on aktiivinen ja valmis käyttämään rahaa siihen.
Mies valikoi, mihin haluaa käyttää rahaansa ja viihtyy kotona. Vapaaehtoisesti vai olosuhteiden pakosta? Sitä emme tiedä.
Sen tiedämme, että ap on snobi ruokineen, rahoineen ja menoineen.
13 sivua, eikä mitään uutta.
Välillä mies on deitti, välillä miesystävä. Tapailua on kestänyt max 2,5kk ja siinä ajassa on jo viikonloppumatkattu, vierailtu häissä, parit illanvietot ja reitit. 2,5kk aikana mies on ehtinyt perua 5 menoa. Ja tietty 2,5kk mahtuu myös riidan aiheena ollut peruutus ja kosto kutsun peruutus apn puolelta. Kiirettä on pitänyt. Ja silti miestä syytetään sohvalla istumisesta.
Ap puhuu paljon mutta tärkein
Parisuhteessa on vähän pakko tosiaan mennä myös sen toisen mielenkiintojen mukaan. Ei voi olla vaan, että "en tule, en mene". Sama ystävien kanssa. Minä en halua mennä vaateostoksille naisena, keksin miljoona kertaa parempaa tekemistä, mutta jos ystävä pyytää mukaan vaateostoksille niin totta kai menen. Kun minä taas vuorostani haluan mennä vaikka sarjakuvakauppoihin etsimään tiettyä albumia ja pyydän häntä mukaan, niin totta kai hän lähtee.
Se on ihan normaalia vastavuoroisuutta, jolla osoitetaan toiselle huomiota, rakkautta ja välittämistä.
(ei kuitenkaan niin, että toinen kinuaa sinua mukaan aina kaikkiin omiin menoihinsa ja päin vastoin, vaan että ollaan vastavuoroisesti tekemässä yhdessä jotain mikä kiinnostaa enemmän sitä toista osapuolta)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin hänen elämäntilannettaan haastavana, koska tulot kriittisessä tilassa. Jos hän olisi muuten mukava ja kipinää löytyisi, sulattaisin kyllä. Mutta tekisin myös selväksi, että niitä sosiaalisempia ja vähemmän pihejä aikoja odottelen ja pidän myös itsestään selvyyksinä. En pitäisi miehen konsoliutumista ihmeellisenä, koska se on mahdollisesti ollut yrittämisestä johtuen pitkään hänen yksityiselämänsä. Olisi tärkeä jutella rauhassa siitä, onko se hänen tavoitteensa, vai haluaako hän jatkossa sosiaalisempaa menoa.
Minä ajattelen että mies ei ole tällä hetkellä valmis parisuhteeseen, sillä ainakin minun kohdallani se edellyttäisi valmiutta asettaa uusi tyttöystävä konsoliharrastuksen edelle. Jos joku odottaa, niin konsoli. Suhteen alun tulisi olla ruusunpunaista huumaa, ei sen odottelua että pääsee tärkeysjärjestyksessä konsoleiden edelle.
Minä olen konsolipelaava nainen ja konsoli tosiaankin odottaa, jos seurustelen. Samaa odotan mieheltä seurusteluaikoina. Jos haluaa tehdä asioita kuin sinkku ja siinä sivussa tavata hetkittäin ja seksin merkeissä, joku muu nainen on minua sopivampi.
Syy voi olla juuri tämä mitä muutkin epäilee, eli et ole miehelle niin tärkeä. Toinen näkökulma joka itselle tuli mieleen on että joskus kun raha-asiat on totaalisen perseellään ja eletään enää kädestä suuhun eli vippejä paikataan vipeillä ja tavaraa tilataan osarilla, bussimatkat ym mennään pummilla tai maksetaan puhelimella ja kaapissa ei ole käytännöllisesti katsoen mitään ruokaa , silti ulospäin tilanne näyttää ja se halutaan näyttää normaalina niin silloin vedotaan juuri ihan ihme syihin kun tulee kutsuja paikkoihin joissa tarvitsee rahaa.
Entä jos hänellä on täysin katastrofaalinen taloustilanne mutta esittää kaikille että hyvin menee?
Tiedän ihmisiä jotka näyttävät ihan hyviltä, vaatteet ovat laadukkaita ja kivoja ja on työpaikkakin mutta eivät voi käydä missään koska ovat ulosotossa ja tilit on tyhjät aina. Ruuastakin pulaa ja jopa työmatkoja tosiaan mennää pummilla. Siitä vaan ei kukaan tiedä. Kukapa sellaista haluaisi hyvin toimeentulevalle tapailukumppanille töksäyttää? Miehet etenkään.
Tutki ennenkuin hutkit.
Vierailija kirjoitti:
Provoksihan se sitten paljastui tämäkin... Öööh, kuka yllättyi?
Sitähän mä oon koittanut sanoa jo monta sivua sitten
Olet tapaillut maaliskuusta asti eli siis alle kaksi kuukautta? Ja kovin erilaisia taidatte olla, tai ainakin toiveet ja näkemys tavoista elää. Onkohan miehen rahatilanne paljon huonompi kuin mitä hän on sanonut? Tai taustalla jotain mistä ei vielä ole kerrottu? Kannattaako enää nähdä vaivaa vai pitäisikö jatkaa eteenpäin?
Anteeksi, mut nuo sun keksimät tekemiset kuulostaa ihan kamalilta. Olisipa kurjaa, jos tapailukumppani ois jatkuvasti kutsumassa kaikkiin joutavanpäiväisiin tilaisuuksiin. En päättelisi, että seurasi ei kiinnosta. Ehkä haluu olla sun kanssa, mutta ei kaikkien muiden seurassa tilaisuuksissa, joihin häntä raahaat. Mutta joo, ehkä ootte liian erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:ssa on edelleen jotain todella epäaitoa. Pitkiä tekstejä ilman uutta näkökulmaa. Paljon sanoa, vähän asiaa.
Kaikille on jo tullut selväksi, että ap on aktiivinen ja valmis käyttämään rahaa siihen.
Mies valikoi, mihin haluaa käyttää rahaansa ja viihtyy kotona. Vapaaehtoisesti vai olosuhteiden pakosta? Sitä emme tiedä.
Sen tiedämme, että ap on snobi ruokineen, rahoineen ja menoineen.
13 sivua, eikä mitään uutta.
Välillä mies on deitti, välillä miesystävä. Tapailua on kestänyt max 2,5kk ja siinä ajassa on jo viikonloppumatkattu, vierailtu häissä, parit illanvietot ja reitit. 2,5kk aikana mies on ehtinyt perua 5 menoa. Ja tietty 2,5kk mahtuu myös riidan aiheena ollut peruutus ja kosto kutsun peruutus apn puolelta. Kiirettä on pitänyt. Ja silti miestä syytetään sohvalla istumis
Hmm.Mä taas teen ystävien kanssa asioita, jotka kiinnostaa molempia. Ja jos kukaan ei oo kiinnostunut jostain tekemisestä, joka mua kiinnostaa, meen mielelläni yksin, en kaipaa siihen seuraa.
Onkohan tämä jonkun pilipali koulutuksen lopputyö aiheena esim, kääntyykö keskustelu miesvihaksi tmv?
Testaakohan toi, miten erilaisia reaktioita tulee?
Toi tupakalla ramppaaminen ja sänkyyn yksin jättäminen olisi tullut esiin aloituksessa. Sen verran pitkään kouhkasi punalaputetuista ruoista.
Tuohan on paljon isompi 🚩kuin piheys ja menojen peruuttaminen.
En usko ollenkaan tähän tarinaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä jonkun pilipali koulutuksen lopputyö aiheena esim, kääntyykö keskustelu miesvihaksi tmv?
Testaakohan toi, miten erilaisia reaktioita tulee?
Toi tupakalla ramppaaminen ja sänkyyn yksin jättäminen olisi tullut esiin aloituksessa. Sen verran pitkään kouhkasi punalaputetuista ruoista.
Tuohan on paljon isompi 🚩kuin piheys ja menojen peruuttaminen.
En usko ollenkaan tähän tarinaan enää.
Ap tässä moro. Itsekin vasta tässä ketjua kirjoittaessa ja vastauksia lukiessa tajusin että oma epätyytyväisyyden aiheuttaja on ollut että kotiaika miehen kanssa ei ole hirveän kivaa. Ja aina vastaehdotuksena minun kutsuihini on ollut lisää tuota samaa.
Kotiaika on lähinnä ollut:
- miehen tai minun kämpillä istumista
- miehen tupakoinnin/pössyttelyn odottelua eli yksin sisällä istumista
- vanhentuneitten tuotteiden kokkaamista tai syömistä
- kielen nielemistä siitä että taas kuulin ettei se pessyt käsiään vessan jälkeen
Eli yksinoloaika miehen kanssa lähinnä herättää negatiivisia tunteita.
Menossa mies on hauska ja mukava ja se on läsnä siinä mitä teemmekin, ei alati juoksemassa pihalle polttelemaan, eikä läsnä ole mitään yleisiä ällötyksiä kuten kämpän siisteystaso tai jotkut pilaantuneet ostokset. Josta siis oma ärsytykseni miksei mies voi olla kotona yhtä kiva kuin kodin ulkopuolisissa menoissa, ja kai myös miksi tykkään nähdä häntä menossa enkä kämpillä hengaten.
Omat fiilikset on laantunut aika kaveritasolle miettiessä jatkaako tätä vai ei. Vaikka meillä muuten synkkasi niin tuntuu että on liian monta hiertävää pikkujuttua jotka yhdessä vain tappaa oman fiilikseni.
-ap
Eiköhän tuo juttu kannata lopettaa
Vierailija kirjoitti:
Sun miesystävällä on oma tärkeysjärjestys ja sinä et ole ykkösenä. Ottaisi minuakin päähän, mutta en ole ikinä itsekään ollut kenellekään ykkönen joten on tavallisen miehen käytöstä kai. Omat jutut ja kaverit menee AINA naisystävän/vaimon edelle.
Jos miehen omat jutut ja kaverit menevät aina edelle, potkaise miesystävä pois elämästäsi
Teot kertovat miehen prioriteetit. Illanvietot kanssasi eivät kuulu niihin, kun rahaa kuitenkin on. Eihän illanvietto itsessään oli kovin kallis. Ei kukaan pakota juomaan eikä baariin ole pakko lähteä. Parilla kympillä selviää tarvittaessa hyvin.
Samalla tapaa kuin naiset eivät ole enää miesten omaisuutta niin naiset eivät ole miehille enää koko maailma. Sitä voi tietty omalla toiminnalla vaikuttaa, kuinka haluttavan kuvan itsestään antaa. Rouvani olettaa, että maata hänen jalkojensa alla pitää palvoa ilman että hän antaa aihetta sellaiseen. Näin se maailma makaa.
Vierailija kirjoitti: Onneksi on fiksumpiakin miehiä, jotka ainakin haluavat laittaa vaimon ykköseksi ainakin useimmiten, ja vuosien saatossa opettelevat asiaa käytännössä.
Ehkä se mies on fiksu ja etsii vaimoehdokasta. Kannatta näet tutustua toiseen ennen kuin sitoutuu vakavasti. AP ei tainnut läpäistä testiä kaikessa itsekeskeisyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onneksi on fiksumpiakin miehiä, jotka ainakin haluavat laittaa vaimon ykköseksi ainakin useimmiten, ja vuosien saatossa opettelevat asiaa käytännössä.
Ehkä se mies on fiksu ja etsii vaimoehdokasta. Kannatta näet tutustua toiseen ennen kuin sitoutuu vakavasti. AP ei tainnut läpäistä testiä kaikessa itsekeskeisyydessään.
Fiksu mies ei kai etsi vaimoehdokasta tarjoamalla sille vanhentunutta yön yli seissyttä ruokaa ja ehdottamalla ajanvietoksi miehen pössyttelyn katsomista kotiin tilattuna myöhäisillan booty callina.
Kaikessa itsekeskeisyydessäni tuollainen mies ei valitettavasti läpäise omaa aviomiesseulaani. :D
-ap
Pössyttelee?
Sinäkin?
Tää on muuten jo aika väsynyt ketju.
Enkä edelleenkään usko
Vierailija kirjoitti:
Nääh.
Ap hinkuu niin kovasti naimisiin, että laittaa silmät kiinni ja hyppää avio-onneen. Sitten se pungertaa parit penskat. Ja sitten vasta jättää sen. Sitten se tulee yh-mammana tänne vihaamaan kaikkia maailman miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh.
Ap hinkuu niin kovasti naimisiin, että laittaa silmät kiinni ja hyppää avio-onneen. Sitten se pungertaa parit penskat. Ja sitten vasta jättää sen. Sitten se tulee yh-mammana tänne vihaamaan kaikkia maailman miehiä.
Eiku muuten sama. Mutta parin penskan jälkeen mies uskaltaa vihdoin tehdä sen, minkä nyt jo haluaa mutta ei uskalla. Jättää apn. Sitten apsta tulee katkera yh-mamma ja neuvoo kaikkia täällä vauvalla: jätä se 🐖
Pihi, autisti tai pihiautisti. Autistit fiksaantuvat asioihin ja raha/pihistely voi olla yksi niistä. Samoin itsestään selvät asiat pitää kertoa ja kuvata just tuolleen "Menen TÖIHIN jossa teen TÖITÄ josta saan PALKKAA".
(Minulla on lähipiirissä keski-ikäinen naisautisti, joka on fiksaantunut alapäähuumoriin. Pissikakkapierupimppikalu-jutut on edelleen hauskinta huumoria ja niitä jaellaan tahdittomasti erityisesti läheisten kanssa. Esimerkiksi, jos olemme lähdössä vaikka leffaan, hän alkaa laulella jotain "kalle kustaa korkki muniansa sorkki, pippeli käveli pitkin siltaa sanoi pildelle hyvää iltaa"-rallatuksia tyhjästä. Pikakassoilta mennessä pitää aina muistaa ääneen sanoa, että KAKAPISSA!!)