Olenko hankala ihminen? Mies perui menon, niin vedin kutsun toiseen iltaan pois
En ole varma toiminko lapsellisesti. Olen maaliskuusta asti deittaillut yhtä miestä, joka on siis yksityisyrittäjä ja sen bisneksillä ei ole mennyt hirveän hyvin viime aikoina. Olen itse aika aktiivinen tyyppi ja tietysti olen kutsunut miestäkin messiin jos olen ollut menossa jonnekin.
Nyt parin viime kuukauden aikana mies on jo viisi kertaa perunut menoja vedoten siihen että sen pitää katsoa rahankäyttöä. Jutut oli tyyliin illanvietto, viikonloppumatka, ystävän häät (-pelkkä bileosuus, ystävä (morsian) itse vielä erikseen kutsui että tultaisiin yhdessä), teknokonsertti, toinen illanvietto. Eilen olin kysynyt miestä taas illanviettoon....ja hän kieltäytyi sanoen että haluaa säästää rahat Euroviisuiltaan, jonne siis olin myöskin kutsunut miehen tapaamaan kavereitaan.
Samalla aikaa, siis minulle rahahuolia valitellen, mies ostaa kaikenlaista elektroniikkarihkamaa, pelijuttuja ja viime viikolla tilasi uuden pelikonsolin. Mutta junalippu illanviettoon á 3 euroa suuntaansa (?) on siis liian kallista ja pitää ehdottomasti säästää?? Mies ehdotti eilen että jos illanvieton jälkeen tulen sitten hänen luokseen.
Minulla suoraan sanoen hirtti kiinni ja latasin suorat sanat että ei kiinnosta tulla eikä tarvitse vaivautua Euroviisuiltaankaan. Minusta on ikävää että tunnen olevani jonkun prioriteettilistan häntäpäillä kun junaliput á 6 euroa pitää ehdottomasti säästää mutta samalla on rahaa ennakkotilata joku pelikonsoli á 600 euroa. Minusta on tosi ikävää että mies laskee senttejä vain silloin kun kyseessä on minun kanssani ajanvietto. Ja pokkana sitten ehdotti että matkustaisin itse hänen luokseen sitten yöllä. Hei haloo, halusin että tapaat ystäväni enkä ole mikään woltattava myöhänillanpillu joka tilataan kotisohvalle kun on liian kallista mennä itse ulos.
Olinko kohtuuton?
Kommentit (369)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo juttu kannata lopettaa
Nääh.
Ap hinkuu niin kovasti naimisiin, että laittaa silmät kiinni ja hyppää avio-onneen. Sitten se pungertaa parit penskat. Ja sitten vasta jättää sen. Sitten se tulee yh-mammana tänne vihaamaan kaikkia maailman miehiä.
Eiku muuten sama. Mutta parin penskan jälkeen mies uskaltaa vihdoin tehdä sen, minkä nyt jo haluaa mutta ei uskalla. Jättää apn. Sitten apsta tulee katkera yh-mamma ja neuvoo kaikkia täällä vauvalla: jätä se 🐖
En ymmärrä mistä repäisette nuo lapsihaaveet ja avioliitot :D
Silloinhan tuollainen kotilöhömies olisi ihan upea. Voisi dumpata lapset sinne miehen syliin sohvan perälle ja itse lähteä menoon.
M
Älä hyvä ihminen ole sen kanssa!!!
Miksi vingut täällä? Haetko jotenkin oikeutusta huonolle käytöksellesi?
Luuletko, että mies muuttuu täällä ruikuttamalla? Ei muutu vaikka ruikuttaisit sille.
Ette sovi yhteen. Miksi et ymmärrä sitä ja jauhat vaan samaa skeidaa hieman eri sanakääntein?
Mikä hitto sua vaivaa 😁
Tarvitsetko täältä luvan jättää se mies?
Yleinen mielipide tuntuu jo pitkään olleen se, että suhteenne ei toimi. Mutta ei pelkästään miehen vuoksi. Myös sinussa on nähty vikaa.
En tiedä, mitä odotat? Ihmettä ei tule tapahtumaan. Sammakkosi ei tule muuttumaan prinssiksi. Etkä sinä tule muuttumaan mukavaksi ja huomioon ottavaksi ihmiseksi.
The End!
Mies taisi olla vain tyytyväinen, kun sai euroviisujen sijasta jäädä kotiin pelaamaan.
Eihän ap:kaan ole kypsä perheellistymään, siihen kun kuuluu niitä tylsiä koti-iltoja ja biojätteen syömistä. Harva vauva viihtyy teknobileissä ja kavereiden häät on yleensä lapsettomia.
Ei ole ei. Ap vielä sii elämänvaiheessa että ottaa vasta opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo juttu kannata lopettaa
Nääh.
Ap hinkuu niin kovasti naimisiin, että laittaa silmät kiinni ja hyppää avio-onneen. Sitten se pungertaa parit penskat. Ja sitten vasta jättää sen. Sitten se tulee yh-mammana tänne vihaamaan kaikkia maailman miehiä.
Eiku muuten sama. Mutta parin penskan jälkeen mies uskaltaa vihdoin tehdä sen, minkä nyt jo haluaa mutta ei uskalla. Jättää apn. Sitten apsta tulee katkera yh-mamma ja neuvoo kaikkia täällä vauvalla: jätä se 🐖
Silloinhan tuollainen kotilöhömies olisi ihan upea. Voisi dumpata lapset sinne miehen syliin sohvan perälle ja itse lähteä menoon.
M
Mies etsii parisuhdetta, sinä etsit jonkinlaista hauskanpitokoordinaattoria, joka kanssasi vettä kivoja illanviettoja.
Miksi ette vietä aikaa kahdestaan? Ei minuakaan huvittaisi tavata poikkista aina vain sen kavereiden tai muiden vieraiden seurassa.
Jos ap:lla menojalka vipattaa ja haluaa aktiivisen miehen, joka jaksaa käydä erilaisissa riennoissa, niin kannattaisiko kenties katsella hieman nuorempia miehiä?
Ei kai vaan tämä deittailtava mies suinkaan ole ap:ta reippaasti vanhempi tai keski-ikäinen?
Odotatko, Ap, että me kaikki haukumme kuorossa miestä ja kehumme sinua?
Voi voi, mies on ihan kamala ja sinä niin ihana, fiksu ja menevä.
Riittikö?
Vierailija kirjoitti:
Riittikö?
Palstaraati on juuri siitä hyvä kun vastaukset on niin erilaisia.
Asia on sen verran monisyinen (suhde-odotukset, konflikti, pettymys, tunteet, raha, ajanvietto, uusi suhde jne) että olisi ollut ihme jos vastaukset olisivat olleet yhdellä linjalla.
Ääneen ajattelemalla ja ketjun ajatuksia palloittelemalla sain kuitenkin miehelle sanoiksi mistä kenkä oikeasti hiertää niin ainakin keskustelu on avattu ja saa nähdä mitä käy. Tajusin että eniten ei häiritse mikään miehen rahankäyttö tai kutsujen peruminen vaan se että kotoiluaika on luisunut enenevissä määrin siihen että katselen miehen pössyttelyä. Ja että mies siis enenevissä määrin vain haluaa istua kotona, jolloin meillä on siis enemmän juuri sitä aikaa mistä en itse nauti. Pössyttely (kohtuudella!!!!) ei sinänsä minua haittaa mutta siis joka päivä, monta kertaa, jättäen minut yksin sisälle kököttämään on siis tosi ikävää.
Omat pössyttelyt jäi muinaisiin opiskeluvuosiin (kuten kaikilla muillakin tutuilla) niin jotenkin oletin että keski-ikäisellä deitillänikin asia olisi ollut samoin ja näkemäni kerrat jotain poikkeusta. Kunnes siis viime viikonloppuna hirtti kiinni jossain alitajunnassa että en helvetti tule luoksesi istumaan kun itse poltat parvekkeella ja tuon pitäisi olla joku kivan deitti-illan korvike. Ja että jo etukäteen stressasin euroviisuillasta lähinnä sitä aikooko mies koko illan ravata pössyillä ulkona kun halusin esitellä sen kavereilleni ja mitä kaveritkin ajattelee. Eli reaktiona: ei tartti tulla, jää sitten kotiisi polttelemaan jos sitä sitten eniten haluat. Stressin ja ärtymyksen syynä siis yksi ja sama aihe. Kohtuus kunniaan.
Laitoin miehelle aikaisemmin päivällä viestiä ja sain pitkän vastauksen ja ainakin päästiin alkamaan puhumaan asioita läpi. Saa nähdä mitä tulee :)
-ap
Ei älä!! Harkitsetko muka vielä? Et ole vakavissasi!
Voi apua.
Vaikutat itsekin aika raskaalta ihmiseltä. Mutta keski-ikäinen pössyttelevä sohvaperuna... Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittikö?
Asia on sen verran monisyinen (suhde-odotukset, konflikti, pettymys, tunteet, raha, ajanvietto, uusi suhde jne) että olisi ollut ihme jos vastaukset olisivat olleet yhdellä linjalla.
Ääneen ajattelemalla ja ketjun ajatuksia palloittelemalla sain kuitenkin miehelle sanoiksi mistä kenkä oikeasti hiertää niin ainakin keskustelu on avattu ja saa nähdä mitä käy. Tajusin että eniten ei häiritse mikään miehen rahankäyttö tai kutsujen peruminen vaan se että kotoiluaika on luisunut enenevissä määrin siihen että katselen miehen pössyttelyä. Ja että mies siis enenevissä määrin vain haluaa istua kotona, jolloin meillä on siis enemmä
Tuntuu kyllä erikoiselta, että nyt pössyttely onkin se pahin hiertävä asia, mutta et siitä kuitenkaan maininnut aloituksessasi halaistua sanaa, miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittikö?
Ääneen ajattelemalla ja ketjun ajatuksia palloittelemalla sain kuitenkin miehelle sanoiksi mistä kenkä oikeasti hiertää niin ainakin keskustelu on avattu ja saa nähdä mitä käy. Tajusin että eniten ei häiritse mikään miehen rahankäyttö tai kutsujen peruminen vaan se että kotoiluaika on luisunut enenevissä määrin siihen että katselen miehen pössyttelyä. Ja että mies siis enenevissä määrin vain
Koska se keksii tarinaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittikö?
Ääneen ajattelemalla ja ketjun ajatuksia palloittelemalla sain kuitenkin miehelle sanoiksi mistä kenkä oikeasti hiertää niin ainakin keskustelu on avattu ja saa nähdä mitä käy. Tajusin että eniten ei häiritse mikään miehen rahankäyttö tai kutsujen peruminen vaan se että kotoiluaika on luisunut enenevissä määrin siihen että katselen miehen pössyttelyä. Ja että mies siis enenevissä määrin vain
Aloitusta kirjoittaessa olin lähinnä turhautunut että taasko pitää perua illanvietto että voi istua kotona perceellään. Ja sanoa syyksi rahansäästö kun kaikkeen muuhun riittää rahaa. Ja odottaa että minä ilomielin saapuisin sinne kotiinkuljetettuna. Enkä tykkää niin olla miehen kämpillä kun siellä on epäsiistiä.
Tuossa hetkessä ei tullut mieleen että miehen polttelu oli isona osana ärsytystäni kaikissa noista. Perut illanvietot (jossa olisit läsnä ja olisi kiva viettää aikaa yhdessä) että voit olla kotona (polttelemassa yksin). Vetoat rahansäästöön vaikka samalla riittää konsoleihin (ja pössyihin). Ja oletat että haluan kämpillesi (jossa en tykkää olla yksin sisällä odottamassa kun itse poltat ulkona). Enkä tykkää olla kämpilläsi (kun siellä on epäsiistiä ja haisee). En todellakaan osannut yhdistää että tuo hiersi eniten kaikessa, kun omatkin hippivuodet olen elänyt ja kokenut. Tajusin vasta nyt että nuo on omalta kohdalta jäänyt niin menneisyyteen ja miten häiritsevää tuo on arjessa kun itseä ei kiinnosta enää tippaakaan.
Miehen kanssa avattu keskustelut. Sanoin selvästi etten tykkää kun vapaa-aika pyörii tuon ympärillä ja aion kysyä että ei polttelisi minun lähelläni tai viettäessäni aikaa kanssani. Silloin olen ihan tyytyväinen myös kotiaikaan ja saa nähdä mihin tulokseen tullaan. :)
-ap
Jos molemmat käyttäytyvät noin, kun suhde on ihan alussa, millainen se on vuoden tai kolmen kuluttua?
Ukko pihistelee ja pössyttelee
Emäntä nalkuttaa, raivoaa ja hienostelee.
Eihän toi voi toimia!
"Asia on sen verran monisyinen (suhde-odotukset, konflikti, pettymys, tunteet, raha, ajanvietto, uusi suhde jne)"
Ap tuossa kyllä paljastaa syyn. Suhde-odotukset. Hänellä on niin hirveä hinku suhteeseen, että kaikki käy.
Kaffebulla kirjoitti:
Aika vähään tyydyt, Ap.
En odotakaan kuuta taivaalta. Minulla on jo oman elämän raamit kasassa eli turvattu talous, kiva talo ja antoisa vapaa-aika. En tarvitse tai halua tänne ketään sen kummemmin jakamaan tai sekoittamaan elämääni tai talouttani.
Mieheltä haluan lähinnä hyvää seksiä ja seuraa ja sen että on kivaa yhdessä. Onko se vähään tyytymistä jos tuo on kaikki mitä haluan :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittikö?
Ääneen ajattelemalla ja ketjun ajatuksia palloittelemalla sain kuitenkin miehelle sanoiksi mistä kenkä oikeasti hiertää niin ainakin keskustelu on avattu ja saa nähdä mitä käy. Tajusin että eniten ei häiritse mikään miehen rahankäyttö tai kutsujen peruminen vaan se että kotoiluaika on luisunut enenevissä määrin siihen että katselen miehen pössytt
Luuletko oikeasti, että hän lopettaa/vähentää, koska sinä haluat?
Varaudu pettymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Aika vähään tyydyt, Ap.
En odotakaan kuuta taivaalta. Minulla on jo oman elämän raamit kasassa eli turvattu talous, kiva talo ja antoisa vapaa-aika. En tarvitse tai halua tänne ketään sen kummemmin jakamaan tai sekoittamaan elämääni tai talouttani.
Mieheltä haluan lähinnä hyvää seksiä ja seuraa ja sen että on kivaa yhdessä. Onko se vähään tyytymistä jos tuo on kaikki mitä haluan :)
-ap
On. Tuo on tyytymistä.
Haluat hyvää seksiä, seuraa ja että on kivaa yhdessä.
Seksistä et ole (vielä) puhunut
Mutta eihän sinulla ole kivaa hänen kanssaan, eikä hän ole hyvää seuraa.
Etkö itse näe?
Mies on pihi, wolttaa sulta pildeä, polttaa, pössyttelee, peruu tapaamisia, tarjoaa punalaputettua biojätettä, jättää sut yksin sänkyyn, kun ramppaa polttamassa, koti on epäsiisti ja haisee, ei pese käsiään vessan jälkeen. Tämä kaikki on sinun kertomaa. Ilmeisesti huono raha-asioissa. Valittaa rahapulaa ja kuitenkin ostelee kallista (esim 600e pelikonsoli)
Molon täytyy olla mahtava 🤣
Kerro, mikä hänessä täyttää nuo toiveesi?
Tää tyyppi ajaa mut hulluksi! En vaan pysty ymmärtämään.
Mutta kun haluan siis kumppanin joka esim. lähtee kanssani vetämään niitä harrastusporukan illanviettoja. Tai konserttiin. Tai reissuun. Minulla on jo vakityö ja asuntolaina niin ei kiinnosta yhtää vähääkään lyödä nilkkaan uusia palloja nimeltä aviomies tai lapsikatras. Passiivinen mieluiten kotona löhöävä kumppani ei siis jostain syystä oikein inspiroi. Minulla on jo kissa enkä tarvitse nurkkiini enää yhtään useampaa sohvillalojujaa.
-ap