Haluan vaihtaa sokeroidun jogurtin maustamattomaan. Miten siitä saa hyvää ilman sokeria?
Millä peittää jogurtin hapan maku ja taittaa sitä? Makeutusaineet eivät sovi.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, sokerilitkujugurtteja vedellyt. Enpä osaa sanoa mikä auttaisi, muu kuin totuttelu. Heitä ne sokerit jo hitolle. Maustamaton jugurtti on hyvää sellaisenaan. Jopa päiväkodissa lapset syövät sitä mukisematta.
Ei ole hyvää, eivät syö mukisematta.
hunaja tai vaahterasiirappi. Lisäksi toreita marjoja, pähkinöitä...
Minun on ihan pakko syödä hapansilakkaa. Onko vinkkejä millä sen happaman maun saisi pois?
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ajattele niin, että et varmaan tarvitse jugurttia mihinkään. Jätä jugurtti ostamatta. Välipalaksi voi ostaa vaikka vauva-pilttejä. Maistuvat makealta ovat terveellisempiä.
Noissa pilteissä on kyllä terveellisyys kaukana.
Valio A+ täyteläinen luonnonjogurtti on hyvää. Ei ole hapanta, ohutta ja piimämäistä niinkuin moni maustamaton.
Tää on ihan parasta:
-punajuurijauhetta (maistuu yllättävän makealta)
-kotimaista omenaa (kyllä, yhä on jääkaapissa)
-marjoja
-Koro-hasselpähkinävoita
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Banaani? Vadelmat tai pensasmustikat?
Banaani on hyvää. Nuo perusta asti tuodut pensasmustikat on liian eksoottisia
Niin, kotimainen banaani peittoaa ne mennen tullen.
Marjat ja pähkinät ovat luonnollisia makeuttajia. Mutta sokereita niissäkin on, joten ei niistä pääse yli eikä ympäri. Oleellista on määrä ja se, että monet tuotteet ovat ylimakeutettuja ja olemme elintarvikebisnekselle pavlovin koiria, joita pyritään ehdollistamaan ällömakeaan.
Vierailija kirjoitti:
Luraus hyvää mehukeittoa sekaan ja NAM. Se mehukeitto voi olla sokeritontakin jos lääkäri määrää.
Eikö sitä saa ilman reseptiä?
Juo etikkaa samalla, niin ei maistu lainkaan happamalle.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin tykkään maustmattomasta. En laita sekaan mitään. Syön paljon turkkilaista jogurttia, jossa runsas rasva pehmentää makua. Syön myös kotimaista - merkin maustamatonta. Lemppari on kuitenkin punainen viili. Eikä mitään makuja sekaan.
Hyviä vaihtoehtoja ja lisäisin vielä Valion maustamaton lohkeava, laktoositon. Ei ole liian hapanta.😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat ettei makeutusaineet sovi, mutta oletko kokeillut karppisokeria?
Äh, ei kannata syödä mitään sokeria.
Itse ostan Prismasta taatelilla makeutettuja ranskalaisia hilloja silloin, kun en jaksa itse tehdä sitä.
Sokeria se on taatelinkin sokeri. Hedelmäsokeri on jopa haitallisempaa kuin ruokosokeri.
Eikä ole haitallisempaa. Sitäpaitsi pääosa siitä hillosta on marjaa, taatelia vain mausteeksi.
Ibs:n oireinen ainakaan ei saisi käyttää hedelmäsokeria ym makeita juttuja, vaan ainoastaan normaalia juurikassokeria. Eilen olin lekurissa ja pitkät ukaasit syömisistä sain.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät että se on elimistölle vaarallista? Tukkii suonet. Missään tapauksessa ei ikinä säännölliseen käyttöön erytritolia.
Mee kuule kauppaan ja osta banaani. Problem solved.
Mitä palstan terveysgurut sanovat steviasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, ei kannata syödä mitään sokeria.
Itse ostan Prismasta taatelilla makeutettuja ranskalaisia hilloja silloin, kun en jaksa itse tehdä sitä.
Taatelissa (kuivatussa) on yli 60 prosenttia sokeria. Kuivatut hedelmät ovat usein tosi hämääviä, kun luulee syövänsä hedelmää ja syökin samalla suuret määrät hedelmäsokeria.
Laitan mustikoita ja siemensekoitusta. Hyvää!
Funlightia laitan tilkan, joo on makeutusainetta mutta aika vähän mahtaa tulla
Jos on ylipaino-ongelmia, kannattaa ihan oikeasti lukea niitä tuoteselosteita, siellä kyllä sanotaan, paljonko sokeria siinä on.
Esimerkiksi omenatuoremehussa (ei lisättyä sokeria) on litrassa 1dl eli noin 100 grammaa sokeria. Jos hellepäivinä vetäisee litran "terveellistä omenamehua" tuleekin syötyä melkoisen määrän pelkkää hedelmäsokeria.
Kirsikkatomaatit eivät ole hedelmiä.