Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan vaihtaa sokeroidun jogurtin maustamattomaan. Miten siitä saa hyvää ilman sokeria?

Vierailija
16.05.2025 |

Millä peittää jogurtin hapan maku ja taittaa sitä? Makeutusaineet eivät sovi.

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikkalaista maustamatonta jugurttia ja pensasmustikoita on herkkua. Myös mansikka-aikaan tietty mansikat tai vadelmat. 

Näin meilläkin turkkilaista jugurttia syödään. Yksi pojista humauttaa sinne aina vähän mysliä, jos sitä sattuu olemaan. Kaikki hedelmät (mutta ei ehkä kirsikkatomaatit!!) sopii maustamattoman jugurtin kanssa

Kirsikkatomaatit eivät ole hedelmiä.

Kyllä ne ovat kasvitieteellisesti hedelmiä, kuten tavallisetkin tomaatit. Ne ovat tomaattikasvin hedelmiä. 

Vierailija
122/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hunaja tai vaahterasiirappi. Lisäksi toreita marjoja, pähkinöitä...

Hunaja ja vaahterasiirappi ovat suurelta osin juurikin sokeria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maustamattomasta tulee hyvä smoothie marjojen ja banaanin kanssa. Ei kaipaa sokeria. Maustamaton on hyvää myös soseutetun banaanin kanssa. 

Hoikat ihmiset voivat arvostaa aitoa hyvää ruokaa. Se, mitä pitää hyvänmakuisena voi poiketa muista. Esimerkiksi sokeri maistuu vastenmielisen imelältä, kun on totutellut marjoihin ja villiyrteistä tehtyyn vihersmoothieen. 

Jaa, kyllä mä hoikkana syön ihan kaikenlaista, myös herkkuja välillä. 🙂 Ehkä kannattaisi vähän löysätä sitä nutturaa ja ymmärtää että sinäkin tulet kuolemaan hoikkuudesta ja viher-villiyrttismoothieista huolimatta

Vierailija
124/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maustamattomasta tulee hyvä smoothie marjojen ja banaanin kanssa. Ei kaipaa sokeria. Maustamaton on hyvää myös soseutetun banaanin kanssa. 

Hoikat ihmiset voivat arvostaa aitoa hyvää ruokaa. Se, mitä pitää hyvänmakuisena voi poiketa muista. Esimerkiksi sokeri maistuu vastenmielisen imelältä, kun on totutellut marjoihin ja villiyrteistä tehtyyn vihersmoothieen. 

Jaa, kyllä mä hoikkana syön ihan kaikenlaista, myös herkkuja välillä. 🙂 Ehkä kannattaisi vähän löysätä sitä nutturaa ja ymmärtää että sinäkin tulet kuolemaan hoikkuudesta ja viher-villiyrttismoothieista huolimatta

Meinaatko, että sokeria syömättömät ovat jotenkin väkisin ilman sokeria?

Vierailija
125/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeroimatonta vanilija proteiini rahkaa sekaan ja marjoja.

Vierailija
126/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan sinne sekaan granolaa

Elovenan granolat superhyviä. Toki sokeria 10%, mutta ei kyllä varmaan löydy granolaa joka olisi sokeriton.

Vierailija
127/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisenaan tai hieman mysliä tai leseitä päälle.

Vierailija
128/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipainoa jo valmiiksi?tuntuu olevan ainaki sokerin suuntaan riippuvuutta.

Vierailija
129/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coop trooppinen hedelmäsose. On hedelmien sokeria tietenkin eli ei ole sillä tavalla sokeriton. Sen avulla saa ruokavalioon rahkaa ja kaurapuuroa ilman valkoista sokeria, jos muuten hapan tai kirpeä ei meinaa maistua.

Vierailija
130/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ylipainoa jo valmiiksi?tuntuu olevan ainaki sokerin suuntaan riippuvuutta.

Sinun aivosi taas eivät ole saaneet sitä vähääkään sokeria eli hiilihydraattia, mitä ne toimiakseen tarvitsevat. 

Vierailija
131/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työpäivän aamupala: Fit maustamaton jugurtti ja sen sekään pari desiä kotimaisia mustikoita pakkasesta, vajaa desi mysliä ja sokeritonta mansikkamehukeittoa päälle. 

Olenkin ihan unohtanut mehukeitot. Niitähän on sokeroimattomia eri makuja

Ne keinomakeutetut vasta äklön imeliä ovatkin. Mieluummin sokeria. Ei sitä ole pakko vetää päivittäin ja kilokaupalla. 

Vierailija
132/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittanut sekaan viinirypäleitä. 

Vierailija
133/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan hunajaa ja mustikoita. 

Hunaja on sokeria

Vierailija
134/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista maustamaton jogurtti ei sokeria kaipaa

Vierailija
135/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten lasten hedelmäsoseissa ei ole sokeria  (katso pakkausselosteista). Niitä voi sekoittaa jogurttiin.

Vierailija
136/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaanin viipaloi joukkoon, siitä luonnollinen makeus.

Banaani ei maistu miltään, puulta lähinnä.

Vierailija
137/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10% rasvaa ja rasvasta 70% kovaa tyydyttynyttä rasvaa 

Tyydyttynyt maitorasva ei ole lopulta kovin vaarallista kunhan se on homogenoimatonta maitorasvaa. Joisin kuohukermaa kahvini kanssa 100% mieluummin kuin syöpävaarallista mukaterveellistä karrageeniä sisältävää kauramaitoa.

Useissa kuohukermoissa on karrageenia, esim. Valion kuohukermassa, Pirkka kuohukermassa ja Kotimaista kuohukermassa on karrageenia. Monissa kauramaidoissa ei ole karrageenia, esim. kotimaisessa Oddlygood-kaurajuomassa ei ole. 

Sairasta valehtelua ja vaarallista valehtelua jos joku uskoo kertomasi. Siis sairasta ja vaarallista. Lopeta.

Voi kuulostaa uskomattomalta mutta totta tuo on joka sana. Useimmissa kuohukermoissa on karrageenia. Voit itse tarkistaa netistä kyseisten kermojen tuoteselosteet. Minä ainakin uskon sen mitä valmistaja kertoo tuotteen sisältävän.

Esimerkiksi Valion kuohukerma

Ainesosat

kerma*, stabilointiaine (karrageeni).

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-keittion-kuohukerma/

Vierailija
138/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena ja päärynä sopivat myös hyvin. Itse rakastan joukkoon.

Vierailija
139/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuun tottuu, eikä sitä tarvitse enää peittää mitenkään. Itse laitan jugurtin sekaan kauraryynejä ja mysliä. Joskus mustikoita tai banaania.

Vierailija
140/181 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pienten lasten hedelmäsoseissa ei ole sokeria  (katso pakkausselosteista). Niitä voi sekoittaa jogurttiin.

Älä valehtele, varmasti on sokeria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi